القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الخامس والستون 65 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الخامسة والستون 65 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الخامس والستون 65 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الخامس والستون 65 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الخامس والستون 65 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الخامس والستون 65 بقلم يوستينا سامي


قدام الدوار عربيه داخله و فيها زينه و بلالين كتير

اول ما دخلت العربيه الغفير جري عليها بفرحة /يا كريم بيه يا كريم بيه ، حمد لله على السلامه

كريم خرج بالعربيه وهو بيضحك. / ازيك يا عم مسعد يا راجل يا طيب عامل ايه

مسعد/ انا كويس يا سعاده البيه والله العظيم وحشتنا انت و البيه الصغير ..

ياسمين بضحك / اهوووو يزن شاور لعمه .. بص يا عم مسعد هو لسه بيتعلم يتكلم هو 10 شهور دلوقتي ...يزن قوله ازيك يا عمو

.مسعد قرب منه وشاله و كان نسخة من كريم و هو صغير /ما شاء الله ربنا يحفظه ليكم ويحافظ عليه يا ابني اتفضلوا ده صقر باشا مستنيكم من بدري ..

كريم ضحك / صقر على طول مستعجل اصلا هو مين جوه صحيح .. خالد وصل من ايطاليا

مسعد / لا والله بس كلهم جوه صقر بيه و ست قمر وست نغم ومعاذ وست سماح جوه والحاج والد عساف باشا بس عساف باشا جاي في الطريق ولسه مكلمني

كريم / طيب الراجل يا بركه يلا يا ياسمين نخش عشان تلاقي صقر اصلا دلوقتي متعصب .

________________________________________
في الق*سم 👊

...عساف بعد ما حاول كثير ان هو يتكلم مع همس وف*شل قرر ان هو يهتم بالشغل وقفل على قلبه تماما وفعلا اجتهد في شغله جدا في خلال السنه اللي فاتت و اتعرف في الداخليه و اتكرم وكمان اترقى واصبح من الضباط المميزين ..

في مكتب عدلي ..

عدلي / انا مش عارفه اقولكم ايه بس بجد اسود انا كنت واثق ان العمليه دي ما حدش هيعرف يخلصها غيرك انت يا عساف واسامه كمان

عساف بفخر / شكرا سعادتك .. كل ده حصل تحت ارشادك يا فندم ..

عدلي بفخر / لا يا عساف انا حقيقي فخور بك جدا انت و اسامه كمان .. وكل ما بيعدي يوم وانت معنا في الدا*خليه بتاكد انك من أكفأ الضباط الموجودين هنا شكرا لكم

اسامه / يا فندم ده شغلنا واحنا مهمتنا حمايه الوطن
مصر دي امي بس هي امي مش هيدينا اي مكافاه خالص ..

عساف ضحك وحاول يكتم ضحكته و بص سياده اللواء وقاله / انا اسف يا فندم

عدلي ابتسم وقاله / ان شاء الله بعد المجهود الكبير ده اكيد هيبقى في مكافاه تفضلوا على المكاتبكم

وخرج اسامه وعساف وهم من المكتب

عساف فضل يضحك وقاله / روح يا اخي الله يخرب بيتك .. كنت هتودينا في داهيه

اسامة/ و فيها اي لما اساله علي المكافاه مش حقي يا عم ، ده احنا طلع عينينا في المامورية دي و بعدين هو كان واعدنا

عساف بضحك / تقوم تقول كدة برضووو مافيش ذوق خالص ، باقولك ايه انا رايح المكتب علشان عايزه اخلص اللي ورايا لان النهارده عيد ميلاد معاذ ابن صقر الحديدي ولازم ابقي حاضر يلا بعد اذنك .

واول ما دخل عساف المكتب وهو لسه مبتسم اتفاجئ بواحده واقفه قدام المكتب بس كانت واقفه بظهرها وعماله تلعب في الورق بتاعه

عساف بحده / ايه ده انتي مين سمحلك تخشي المكتب ده اصلا .. بصيلي هنا و انا بكلمك

لفت البنت وقلعت النظاره وقالتله / والله انا حره انا بقى الصحفيه وجايه عمل تح*قيق عن مجر*م هنا عندك مانع يا فندم و لا يمكن بتمنعني عن حقي الدستو*ري يا حضرت الضابط

عساف اتصد*م وبر*ق جامد وقالها / ما اقدرش يبقى عندي مانع اصلا ....انتي كنتي فين انا مش مصدق عيني على فكره... هو انتي بجد وانا بيتهيالي قولي انك بجد .. طب هو انا ينفع المسك علشان اتاكد انك حقيقيه مش جرافيك .

همس ابتسمت و قربت منه و مسكت ايده / هاا حقيقية ولا لاء .. اي هتفضل مبر*ق كدة كتير

عساف اتصدم و حضنها جامد / وحشتيني قوي يا همس ، وحشتيني انا كنت مي*ت من غيرك مش قادر اعيش وانتي بعيده عني ....

همس و هي في حضنه / وانت كمان وحشتني يا عساف

عساف بحده / طلاما و انا كمان ليه بعدتي عني كل ده حرام عليكي والله العظيم انا كنت بامو*ت من غيرك

همس / حاولت انساك كثير قوي يا عساف .. افتكرت نفسي قويه وهاقدر بس ما قدرتش شكلي باحبك قوي.. صقر جالي قبل كده من سنه تقريبا حاول يقنعني ان انا ارجعلك ساعتها قلتله بمنتهى القوه انا عايش من غيره بس ما قدرتش

عساف بصدمه / لا ثواني كده بس صقر سافرلك معقول عمل كدة ابن الحديدي

همس / صقر ما سافرش مره واحده صقر جالي مرتين مره قبل حفله خالد ومره تقريبا من ثلاث شهور قعد يتكلم معايا وحكالي على اللي انت عملته في حياتك وقد ايه حياتك اتغيرت ....على فكره بابي كمان حكالي عنك كثير قوي .. فاخدت قرار اني ارجع .. ورجعت

عساف مسك يديها وقال لها / حمد لله على السلامه بس انت لو فاكره ان انا لسه هافضل احب فيك ونعمل خطوبه ورومانسيه والهبل تبقى عبي*طه انا هاكلم ابوك النهارده وكتب كتابه هيبقى بعد اسبوع ده لو ما كانش دلوقت اصلا

همس ابتسمت قوي وقالت له / وانا موافقه كفايه الي ضا*ع من عمري انا وانت عساف انا باحبك قوي انت مش متخيل انا كنت عايشه ازاي من غيرك

اخذها في حضنه جامد وكانه كان نفسه يخبيها بين ضلوعه علشان ما تسيبوش ثاني وقال لها / انا اسف انا اللي خليتك تعملي كده وتبعدي عني وتعيش في الحز*ن ده كله لوحدك بس والله العظيم لاعوضك عن كل دمعه نزلت من عينك بسببي .

و اخدها عساف و استاذن اللواء انها تسافر معاه و اتكلموا مع بعض و قفلوا كل المشا*كل القديمة و عدلي كان معجب بشخصية عساف و كان بيتمني ان همس تسامحه و اخدها و سافر الصعيد ..

________________________________________

في الدوار بعد مرور حوالي ساعتين .. خالد قاعد و هو حاضن كارمن و بيبو*س فيها بحب

خالد / وحشتيني يا كارمن يا حديدي يا صغنن انت بقي . انتي و الولية اللي قاعدة مبوزة في وشي دي من ساعة ماوصلت

نغم / اه و هفضل مبوزة في وشك ، يا بتاع مدرونا
و اسكت بقي علشان ماليش مزاج اتخا*نق دلوقتي

خالد / يا نهار اسوود عليا .. مدرونا بقالها معايا حوالي سنة و هي اللي ماسكة المطعم في ايطاليا و دراعي اليمين يا نغم. يعني طبيعي اتعامل معاها

نغم / لا مش طبيعي . والله البت دي عينيها منك والله يا خالد انا مش مجنونة

خالد/ يا ربي الرحمة من عندك .. ماشي نغم حتي لو انا مش بحب غيرك انتي . ما تتكلموا يا جدعان بقي
بدل ما انتوا ساكتين كدة

كريم / ما تتلمي بقي يا نغم .. هو انتي هتقلبيها نكد
يوم عيد ميلاد معاذ .. طب راعوا اننا متجمعين و الواد لسه راجع من السفر

خالد / يسلم فومك يا راجل يا طيب والله . خدي بقي ده انا حتي جايبلك الشوكلاته اللي انتي بتحبيها اهي

نغم / طب اقولك اقفل المطعم اللي في ايطاليا ده . خالد انت عملت مطاعم في مصر و بقي في كل حتة فرع و الحمدلله اتعرفت اوي .. لي لازمتها ايطاليا بقي

خالد / يا نغم ده اول فرع عندي و ليه معزة جامدة في قلبي صعب اوي اني اقفله كدة .. خدي بقي الشوكلاته يا غلسة انتي

و فاجااااااه .. تفتكروا اي اللي حصل ..
احب اقولك ان فاضل بارت واااااااااحد و الرواية تخلص و حقيقي عايزة اع*يط 😭😭😭
يتبع....
لقراءة الفصل السادس والستون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل السادس والستون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.