القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب ام الأنتقام الفصل الرابع 4 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الجزء الرابع 4 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام البارت الرابع 4 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الفصل الرابع 4 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الفصل الرابع 4 بقلم أسماء طلعت

في صباح اليوم التالي ........
استيقظ سليم من نومه على صوت المنبه ليذهب الي جامعته ولبس ملابسه التي زادته جمالا وعطره الجميل والمميز ونظر الى هاتفه واتصل ب ملك
ملك: الو 
سليم: الو يا ملك روحتي الجامعه ولا لسه
ملك:لا لسه كنت هخرج دلوقت
سليم:طيب تمام استنى هاجى اخدك ونروح سوا
ملك: بس يا سلي.......
قاطعها سليم قبل ان تكمل كلامها قائلا: خلاص بقي انا قولت هاجي سلام 
ويفصل دون ان ينتظر رد ملك
تقف ملك تفكر معا نفسها هو ازاى كدا مش عارف يكمل حاجه حلوه للاخر لازم يبقي مغرور وشايف نفسه وعصبي وبعد فتره يرن هاتف ملك 
ملك:الو
سليم:انزلي يلا انا تحت سلام
وللمره الثانيه يفصل قبل ان ترد ملك عليه نزلت ملك وهي تستشيط غضبا منه ف كيف كان امس وكيف هو اليوم 
وتركب معه السياره ولا يتكلم وهي ايضا لا تتكلم 
تفكر ملك معا نفسها هو ماله دا مش هو اللى قالى تعالى اوصلك ولا ايه اللى حصل دا هيجنني 
وصل سليم وملك الى الكليه ودخلوا الى المحاضره بدون كلام معا بعضهم وطوال المحاضره تنزل ملك لهذا البني ادم كيف يمكن ان يكون شخصين في نفس الوقت كيف يعاملها هكذا بعد ليله امس
بعد انتهاء المحاضره تذهب ملك معا صديقتها كارلا 
كارلا:مالك طول المحاضره مش مركزه
ملك:مفيش حاجه بس كنت تعبانه شويه 
سليم:ملك ممكن تيجي عايزك دقيقه 
تستأذن ملك من صديقتها دقيقه ثم تذهب الي سليم
ملك:نعم
سليم:تعالى معايا نبدأ نشتغل علي المشروع
ملك:طيب ثواني هقول ل كارلا تمشي هي بقي
سليم:انا قولت دلوقت
ملك بعصبيه:وانا محدش يأمرني يا سليم وتقدر تتفضل وانا هاجي وراك
مسك سليم يدها بقوه وقال: انا مش بعيد كلامى مرتين
ملك:وانا قولت محدش يأمرنى يا سليم تقدر تسيب ايدي وتتفضل وانا هاجى وراك
وتتركه دون ان تسمع رده وتذهب الى كارلا وهو يذهب الي كافيتيريا الجامعه وينتظرها الي ان تأتي 
تودع ملك كارلا وتقول لنفسها:ماشي يا سليم مش انت عايز تجنني انا هخليك تشوف الجنان
تذهب ملك الي سياره سليم وتخرج قلم الروج وتكتب على زجاج السياره مغرور_ غبي_عبيط وتخرج قلم من سيارتها وتخربش به السياره وعندما انتهت وتلتفت الي الخلف لتذهب  تتفاجأ ب سليم امامها 
ملك:سليم انا ....انا كنت بس....
سليم:هاااا كنتي ايه كملي
ملك : انت بتخوفني طيب انا مش خايفه منك انت مفكرني هخاف منك لا انت بتحلم واه انا عملت كدا في عربيتك يا سليم وتستاهل 
 سليم :ملك اهدي انتي مفكره ان انا هتضايق او اتعصب بشغل العيال الصغيره اللى عملتيه  انا حاطط اعصابي فى تلاجه يا بنتي انتي عايزه ايه دلوقت يا ملك
ملك:مش عايزه اشوفك ولا اعرفك تاني يا سليم
سليم:انا
ملك:لاا امي
سليم:طيب سلميلي عليها 
ملك بعصبيه:سلييييييييم
سليم بضحكه:خلاص اهدي بهزر معاكي انا اسف ان اتعصبت وكنت سخيف معاكي النهارده بس مكنتش اقصد حصلت حاجه ضايقتني ف اتعصبت انا اسف
ملك:مالك ايه اللي حصل
سليم ب ابتسامه خبيثه: مش مهم بعدين هبقي اقولك خلينا بقي في اللى عملتيه انتي دلوقت 
نظر سليم الي زجاج سيارته ثم نظر الي ملك وقال: مغرور_ غبي_عبيط انا فاكر ان كان في واحده قالتلي انا غيرت فكرتي عنك يا سليم
ملك بطفوليه وب ابتسامه: ما انت اللي عصبتني يا سليم وبعدين خلاص انسي بقي بلاش يبقي قلبك اسود 
سليم: اركبي العربيه يا اخر صبري
ملك:هنروح فين
سليم:لاا انتي بعد اللى عملتيه دا تسمعي الكلام وانتي ساكته 
تضحك ملك وسليم ويركب كلاهما السيارة ويوصلوا الى مطعم
ملك:مش كان ليه لازمه يا سليم وكمان عايزين نبدأ نشتغل على المشروع
سليم:اعتبريه اعتذار بسيط على التصرفات السخيفه اللى عملتها معاكي وكمان بعد ما ناكل هنبدأ نشتغل علي المشروع
يدخل ملك وسليم الى المطعم ويطلبوا الاكل ويتحدثوا قليلا الى ان انتهوا من الاكل 
ملك: يلا نبدا بقي علشان نلحق نخلصه ونسلمه بكرا نحاول نرسم  كذا حاجه وفي الاخر نختار ولو فيه حاجه عايزه تتعدل في الاخر نعدلها 
سليم:تمام
عدا فتره من الزمن وهم منسجمون معا بعضهم فيما يفعلون احيانا يضحكون واحيانا يركزوا فيما يفعلوا بدون اي كلام واحيانا يتناقشون الى ان انتهوا واخيرا  
سليم: ودا بقي الشكل النهائي ايه رأيك في انجازنا دا
ملك: واوو مكنتش اعرف ان شغلك جامد كدا انا كنت مفكره ان انت طالب فاشل بصراحه
سليم:شكرا يا ستي هعتبرها مجامله بس دا شغلنا احنا الاتنين وانتي عملتي مجهود فيه ولولا مجهودك دا مكنش كمل ولا بقي حلو كدا
ملك :شكرا بجد واسفه بجد على اللي عملته في العربيه 
سليم بضحكه:عادي ولا يهمك يا اخرة صبري وبعدين دا يا بخت اي حد انتي تنتقمي منه
ملك بضحكه وكسوف:اتلم يا سليم
يقطع كلامهم اتصال منال مامت ملك ويتجيب ملك
منال: انتي فين يا بنتي اتأخرتي كدا ليه 
ملك:معلش يا ماما كان عندي مشروع للكليه بخلصه انا خلاص جايه في الطريق اهو 
منال:ماشي يا بنتي سلام
ملك:سلام
سليم:تعالى اوصلك في طريقي يلا
ملك:مش مهم مش عايزه اتعبك
سليم:ولا تعب ولا حاجه يلا
يقوم ملك وسليم بعد ان اخذت ملك اغراضها واوراق المشروع ويوصل سليم ملك لمنزلها ويغادر لمنزله
في منزل ملك......
ملك:ماما انا وصلت
منال:ماشي يا حبيبتي ادخلى غيري هدومك على ما احط الاكل على السفره
ملك: تسلميلي يا ست الكل بس معلش انا اكلت برا معا صحابي واحنا بنعمل المشروع
منال: عادي يا حبيبتي ولا يهمك
وتدخل ملك غرفتها تغير ملابسها وتنام على سريرها تفكر في سليم وفيما فعلته فيه ولماذا تفكر فيه دائما وسط كل هذا التفكير تنام ملك 
في منزل سليم يرن هاتف سليم
سليم:الو
معتز(الناس اللي مش فاكره معتز انتوا مش متابعين الروايه صح معتز دا اللي كان صاحب سليم في مصر ف نركز شويه معا بعض😂)
:الو عامل ايه يا سليم وحشتني يا عم فينك نسيتني ولا ايه
سليم: والله وانت كمان بس انت عارف بقي ان الواحد كان مشغول على ما استقر وكمان ان نزلت على الدراسه علي طول اول ما وصلت ف معلش بقي
معتز :عادي ولا يهمك المهم كان في حوار عايزك تعرفه
سليم:حوار ايه
معتز :محمد الحريري عايز يتواصل معاكي
سليم:..........................
معتز: سليم انت روحت فين هو تواصل معا وقال ان عايز يكلمك
سليم: افصل دلوقت يا معتز
معتز:بس يا سلي......
فصل سليم الخط فى وجه معتز وكسر كل ما امامه بعصبيه وكسر الزجاج بيده وجلس يبكي وهو يسترجع ذكريات ماضيه الاليم الى ان نام مكانه دون ان يشعر بنفسه
في الصباح........
تستيقظ ملك في منزلها وتستعد وتلبس ملابسها لتغاد الي الجامعه بمظهرها الرائع ووحهها الجميل وقبل ان تغادر المنزل تتصل بسليم وبعد وقت طويل وعده محاولات يرد سليم واخيرا
ملك:في ايه يا سليم مش كنت بترد ليه
سليم : معلش مشوفتش الفون
ملك:مش هتنزل الجامعه ولا ايه علشان نسلم المشروع
سليم: معلش سلميه انتي انا تعبان شويه مش هقدر اجي 
ويفصل دون ان يسمع رد ملك 
تستغرب ملك من هذه المكالمه وصوت سليم تذهب ملك الى الجامعه وتسلم المشروع وتذهب الى قسم الشؤن فى الجامعه وتسأل عن عنوان بيت سليم  
يرن منزل سليم اكتر من مره ولكنه لا يرد ولكن معا اصرار من يقف على الباب واستمراره في ضغط الجرس يقوم سليم بصعوبه ويفتح الباب 
شخص بتاع الدليفري(بيتكلم قرنساوي بس انا بتكلم عربي ك العاده 😂) : دا منزل مستر مارك
سليم:لا 
ويغلق الباب في وجهه 
(كل توقعاتكوا انها كانت ملك صح متقلقوش كل اللي فكرتوا فيه هيحصل 😂)
ثم بعد ثواني يرن الجرس مره اخري ويذهب سليم بعصبيه هذه المره ويفتح الباب وهو يقول:هو انا مش قول مره مش بيته
ثم يتفاجا بملك امامه
سليم:ملك
ملك:ايه العصبيه دي كلها يا عم
سليم:اسف  اتلغبط بس 
ملك :سليييم ايدك مالها 
شدت ملك ايد سليم ودخلت الي المنزل بسرعه لتعالجها له 
انصدمت ملك من المنزل الذي دمره سليم بعصبيته ليله انس
ملك :سليم فيه ايه ايه اللي حصل مالك انت كويس
ينهار سليم امام ملك ويبكي وتتفاجا ملك مما تراه فهي تري امامها رجل كبير كان مثل الجبل وقد انهار مره واحده امامها هل هذا سليم هل هذا نفس الشخص الذي كانت تعتقد انه لا يوجد بداخله مشاعر فتحتضنه ملك وتحاول ان تجعله يهدأ 
ملك:سليم اهدى علشان خاطري وتعالي معايا نغسل وشك انت جسمك سخن اوي 
يجلس سليم على الاريكه ويقول لملك:ملك انا كويس ممكن تمشي دلوقت
ملك: لا مش كويس يا سليم ومش همشي ممكن تنام يا سليم على الكرسي على ما اجيب مايه وفوطه اعملك كمادات علشان السخونيه دي
سليم:لا يا مل...
تقاطعه مملك:انا قولت نام يا سليم
تدخل ملك الى المطبخ وتحضر المياه وتأتي بفوطه وتذهب الي سليم فتجده قد نام تجلس الي جانبه وتضع الفوطه في المياه وتضعها علي رأس سليم 
وتجلس تتأمل ملامحه
ملك لنفسها:هو ازاى جميل كدا ازاي مش اخدت بالي من دا شعره وشه جسمه لبسه هزاره حتي وهو مغرور وشايف نفسه جميل برضوا هو انا بجد حبيته ولا ايه اللى بيحصل تفوق ملك لنفسها وتقول: حب مين قل حب لا مفيش حب
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية الحب ام الأنتقام الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الحب ام الأنتقام )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.