القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضرتي الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية ضرتي الحلقة الثالثة 3 بقلم منى محمد
رواية ضرتي الجزء الثالث 3 بقلم منى محمد
رواية ضرتي البارت الثالث 3 بقلم منى محمد
رواية ضرتي الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية ضرتي الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

زياد عشان كدة انا جيتلك ياااميرة وعشان المشكلة دى تتتحل انتى طالق
شهقت سها وحطت ايديها على وشها بصدمة 
أميرة بهدوء أحسن قرار خدته فى حياتك والله متتخيلش قرارك فرحنى قد ايه  لو بعرف ازغر*ط كنت زغرط*ت ولا اقولك سها موجودة هيا تزغرط*لنا ولا ايه ياسها
سها وهيا بتبصلها بصدمة وقالت في سرها ده باين عليها اتهب*لت ولا ايه 
زياد بااستغراب يعنى انتى مش فارق معاكى ؟
أميرة بقوة أيوة مش فارق معايا ولا انت بقيت تفرق معايا ويلا اتفضل اطلع برة
زياد بصدمة انتى بتطردينى انا يااميرة على فكرة أنا كنت اقدر احبسك بتهمة محاولة قتل ابنى بس انا رعيت العيش والملح
 اميرة بقوة شكلك مسمعتش الل قولته أو مش مستوعب وبعدين كملت بصوت عالى يلااااااا أطلع بررررره
فؤاد بكره خسارة والله يازياد يابيه كنت فاكرك هتصون اختى وتحميها بس للاسف طلعت واط*ى وغد*ار 
بصلهم زياد بغضب  كل اهناتكم ليا انا مش هنساها  بعدها مشى قفلت أميرة الباب بقوة
فؤاد بحزن وشفقة أميرة 
دخلت أميرة اوضتها من غير ماتبص لحد فيهم وهبدت الباب
سها يامص*بتى حاسبى ياختى الباب الباب هيتكسر 
خرجت ملك من اوضتها  هو عمى زياد كان هنا بيزعق هو وعمتى ليه ؟
سها بتحسر طلق عمتك ياختى  انا حاسة أن قلبى هيقف الحقينى يابت بكوباية ماية 
فؤاد بزعيق ماتسكتى ياو*لية شوية بدل ماارمى عليكى اليمين ده الل اطلقت نفسها ماعملتش الل انتى عملتيه
وانتى ياملك ادخلى كملى مذاكرة 
مذااااكرة ايه ومين الل هيعمل الغدا أن شاء الله
رد فؤاد بغضب اكل وانتى ليكى نفس تاكلى
فى غرفة أميرة كانت بتعيط جامد وهيا بتفتكر كل ذكرياتها مع زياد وقد ايه كانوا بيحبوا بعض وخوفه وغيرته عليها بعد كل ده غدر بيها وطلقها
بعد قليل
________________
ادخل ياض ادخلى يابت وبطلوا مشاغبة يلااا 
تعالى يامالك ياحبيبى انت جيت 
لا ياماما لسه مجتش مش كفاية عيال ابنك الل مزهقنى دول 
ايه ياخويا هما العيال كانوا داسو*لك على طرف مش طايق العيال ليه
مالك بقر*ف بقولك ايه ياست نور انا مش فايقلك انتى كمان عيالك طالعين رخم*ين زيك
نور بغيظ شايفة ياماما ابنك بيكلمنى ازاى
حماتها بقولكم ايه الواحد فيه الل مكفيه فين رنا عشان تحطوا الاكل زمان نادر وزياد جايين
 رنا وهيا نازلة من على السلم بسرعة
 ‏خد منى حمزة يامالك عبل ماالمونوكير بتاعى ينشف
حماتها مونوكير ايه يابنتى ماتسكتى ابنك الل عمال بيعيط من الصبح 
خد مالك حمزة منها وكان بيعيط جامد 
مالك هو انا يارب مكتوب عليا شيلة العيال طب وده بيسكت ازاى فينك يااميرة 
رنا بغيظ ماتجبش سيرة البت دى 
تجاهل مالك كلامها  ماما انا جعان انا لسه هستنى البشوات لما ييجوا حطوا الاكل منك ليها
الام بغيظ يابنى هو انت كدة دايما همك على بطنك انا اعرف ان الل فى الثانوية العامة دول بتبئا نفسهم مسدودة
-------------------------
بعد قليل
دخل زياد وكان الكل متجمع على الترابيزة
الام تعالى يازياد ياحبيبى اومال فين أميرة مجبتهاش معاك ليه
زياد ببرود انا طلقت اميرة ومش عايز حد يجبلى سيرتها تانى
الأم بشهقة ليه يابنى كدة 
فرحت رنا وراحت حضنت زياد وقالت عملت الحاجة الصح ياروحى 
اما نور زغرطت وهيا فى كامل فرحتها
بص نادر بغضب لنور انتى بتزغرطى على ايه وانت يازياد حرام عليك يااخى مراتك طول عمرها واقفة جمبك وكانت بتعمل كل الل يرضيك متستاهلش انك تظلمها وتعمل فيها كدة هيا عملت ايه لكل ده 
رد عليه زياد بغضب ياريت تخليك فى حالك يانادر
نادر بهدوء لا مش هخلينى فى حالى انا اخوك الكبير ولازم انصحك الل عملته غلط وبكرة تندم على الل عملته بس هيكون الوقت فات وبعدها مشى نادر وسابه 
 رنا بصوت واطى لنور
ماتلمى جوزك ياختى انا اما صدقتك أنه طلقها  وبعدين انتى مش شايفاه بيدافع عنها زيادة عن اللازم 
نور  بغيظ اما أطلعله بس وحياة ام*ه لنكد عليه 
  ___________________ 
سها  هيا هتفضل طول اليوم قاعدة مش بتعمل حاجة روحى يابنتى خبطتى عليها تطلع تعمل الاكل
بصتلها ملك بقرف  ايه ياماما خلى عندك دم عمتو لسه مطلقة
سها وهيا بتمسكها من شعرها فى واحدة تقول لامها معندكيش دم ياقل*ة الادب
ملك معلش يامااااااما شعررررى سيبى شعرى
سها وهيا بتسيب شعرها انا اصلا غلطانة انى مش بخليكى تنزلى تقفى فى المحل 
طلعت اميرة من اوضتها وراحت على المطبخ
سها قومى يابنتى أما نشوفها هتعمل ايه لحسن تكون هتموت نفسها تلبسنا جريمة
سمعتها اميرة وردت بهدوء ماتخافيش ياسها انا مش ضعيفة لدرجة أنى اعمل كدة انا كنت داخلة أعمل الاكل 
سها  برضا ماشى اعملى المكرونه بس تعملى على  الأد واووعى تزودى الزيت ايوة اومال الزيت غالى 
ملك بصوت واطى هتموتما ببخلها
سها بتبرطمى تقولى ايه يابت
ملك لا ياماما ولا حاجة 
سها وهيا بتبص على الاسورة الل فى ايد اميرة 
الله ايه الاسورة الحلوة دى شكلها حلو اوووى
افتكرت اميرة مامتها لما جبتهلها هدية فى عيد ميلادها وعينيها دمعت حست انها فعلا محتاجة لمامتها فى الوقت ده 
اميرة دى ماما الل يرحمها جابتهالى 
قلعتها سها الاسورة وبعدين قاستها على ايديها بااعجاب الله شوفتوا شكلها حلوو عليا اوووى  كأنهااا اتعملت مخصوص على ايدى ده انا كدة معنديش أهل الل عمرهم حتى مادخلوا عليا بكيلو فاكهه 
حست اميرة بالاحراج وهيا عايزة تاخد منها الاسورة 
ملك وهيا بتاخد منها الاسورة وبعدين ادتها لاميرة خدى ياعمتو ماما مش بينفع معاها غير الأسلوب ده 
سها بغصب كدة ياملك ماشى يابتاااا*ااعة تالته إعداا*اادى والله لوريكى أبقى شيييلى يابت ملحقيين زى السنة الل فااا*اتت وافضحي*يينىى
ملك بغيظ وبصوت واطى خلاص ياماما متفضحن*يش قدام عمتى
فجأة رن الباب طلعت اميرة تفتح 
اميرة  نادر أت اتفضل
نادر بخجل انا عرفت الل زياد عمله انا آسف يااميرة
اميرة بحزن بتتأسف على ايه يانادر انت ملكش ذنب بالعكس انت كنت دايما واقف جمبى ياريت زياد كان زيك مكناش وصلنا لل احنا فيه
نادر  انا جيت اقولك انى مش هسيبك وعايز اعرض عليكى عرض واتمنى توافقى تقبلى ت...
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية ضرتي الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ضرتي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.