القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة الثالثة 3 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل أحمد


دلوقتي عرفيني براحه حصل اية؟؟
زين دخل فجأه: انا عرفت الى حصل 
سيليا قامت بخضه وبصتله
محمود: انت ازاي تدخل بدون اذن كدا ؟!
زين: في واحد صحبي كلمني وقالي شوفت اختك كانت  واقفه تعيط فالشارع ومعاها حد كنتي مع مين !!!! 
سيليا بعياط: انت ازاي تكلمني كده انت متعرفش حاجه
احمد اتدخل وبصلها: ما تردي عليه؟؟ 
سيليا: ده اخوه ملك وانا لما نزلت لوحدي توهت وموبايلي فصل وكنت بجري عشان خايفه من ولاد فالشارع وهوا شافني وسألني مالك
محمود بشده: خلصت انت و هو ؟؟؟؟ هو انا موt عشان تتكلموا بدالي ؟؟؟؟ 
زين بعصبيه: لو كانت كلمتنا نخدها بدل ما تنزل لوحدها مكنش حصل كل ده !!!!!! 
احمد: اهدا يا زين صوتك
زين: بلا زين بلا زفت زين بيعرف اخبار اخته من واحد صاحبه 
خرج زين وسابهم واحمد بص لسيليا بعتاب وحزن لتؤامه الى حتي مكلمتوش يتصرف.
سيليا فضلت تعيط و محمود قعد: انا اسفه يا بابا انا اسفه 
- انا مش عارف اعمل اية ، عمتا نتكلم بعدين لما تهدي
= لاء متسبنيش ، عاقبني او زعق فيا او حتي اضر*بني 
- انا عمري ما مديت ايدي على حد فيكوا وربيتكم بموده ورحمه ولو كنت بخاف عليكي زياده فا عشان بنتي وعارف انك مش هتسلكي مع العالم الى بره لوحدك
بعياط: انا مكنش قصدي انا بس كنت عايزه اعتمد على نفسي ومبقاش خايفه
- يمكن عندك حق لازم تشيلي مسؤليه بس ده مش مره واحده متخضيش نفسك يابنتي وبعدين تتفاجئ لما تقعي
= عندك حق يا بابا ارجوك متزعلش مني
- انا مش زعلان بس مضمنش ان اخواتك هيقدروا ميزعلوش واديكي شوفتي زين شاف الموضوع ازاي
= بابا ده زعقلي و 
قاطعها: عشان بيخاف عليكي لانك زي بنته و احمد روحه فيكي لانك تؤامه هما معندهمش نضج انهم يفهموا زي بس هعمل الى عليا واتكلم معاهم والبيه الى دخل علينا كأنه بيمسكنا متلبسين
سيليا ضحكت من طريقته وسط دموعها وهو قرب ليها: لينا كلام وقاعده تانيه يا سيليا نتفاهم ونتكلم 
= حاضر يا بابا 
فات يومين و زين بيبات في شقته برضو رغم ان الى بينا دور ولكن مش قادره اطلع له واصالحه انما  احمد..
فلاش باك # 
- انتي بتعيطي؟ 
= لاء انا..
- بابا كلمني وفهمني.. بس انا برضو  لسه زعلان ومدايق منك ، انا معرفش ليه كرهتينا فجأه
= متقلش كدا! 
- لاء يا سيليا انتي كده كرهتينا لان انتي عارفه اننا بنحبك وبنحب نطمن عليكي ونوديكي ونجيبك عشان محدش يكلمك ولا يبصلك حتي 
= انت عندك حق انا اسفه ، انا غلطت  واتعلمت من غلطتي ممكن متزعلش مني يا احمد 
- لاء
عيونها دمعت فا اتكلم بسرعه: خلاص!
سكتت وبصتله وهي مستنيا يتكلم فا زقها في كتفها براحه 
 انتي ما بتصدقي تعيطي بتمو**تي فالنكد 
سيليا فضلت تضحك: انا  كمان بحبكوا وبحبك
- وانا والله بحبك اوي 
= حتي لو كنت بسحب منك الأكسجين واحنا فبطن ماما
- سيليا انتي كنتي بتسحبي كل حاجه والله 
بضحك: انا! 
= اها ، بس لسه بحبك برضو ويمكن اساعدك تصالحي زين.
باك # 
- مالك يا سيليا
= من يومين قولتلي هنصالح زين وادينا اهو! 
- لاء قولت انتي الى هتصالحيه نون الجماعه دي انسيها ده يكلني صاحي
= بقي كده! 
- اها اطلعي انتي وكلميه 
= ماشي يا ند**ل يا جبان 
خدت نفس وطلعت كنت هتشل مش قادره اخبط لحد ما فجأه الباب اتفتح وكان واقف بشعره المنكوش الى بحبه ده فضلت مصدومه وهوا بيتجنب يبصلي 
- انت نازل؟ ينفع اتكلم معاك الاول 
عارفه انه كان هيرفض واول ما بصلي حسيت رأيه اتغير فتح الباب عالاخر من غير ولا كلمه فا دخلت قعد بعيد عني فا بدأت أحاول اتكلم
= بقالك يومين مش بتتكلم معايا يعني يوم كمان وهيبقي حرام فا قولت اللحق انا اخد الحسنات واجي اكلمك
"انا دمي تقيل ولا هو بيعرف يحبس ضحكته؟"
= انا اسفه يا زين انا عارفه ان بابا حكالك بس برضو لو عاوزاني احكيلك الى حص
قاطعني : مش عايز اسمع حاجه تاني 
عيوني دمعت بسرعه وجسمي كله سخن كأني بتكلم مع حد غريب مش زين اخويا! دموعي بدأت تنزل ورا بعض من غير ما احس واتكلمت برضو وانا بعيط بدون وعي: 
- انت مفروض كنت وقفت جمبي مش تقولي كده انت الكبير علفكره وانا غلطت واعترفت بده بس انا اول مره اغلط وازعل حد فيكم وكله كان عشان  !  أسباب متجمعه وخلتني اعمل كده انا مش ملاك عشان افضل طول الوقت بعمل الصح اكيد هغلط وهتحاج حد جمبي يفهمني مش تسبني انت طريقتك قاسيه عليا يا زين قاسيه اوي وعمرك ما كنت كده أ.. أ اناا
مقدرتش اكمل من كتر العياط وكنت حاسه اني هقع لحد ما قرب بسرعه وحضني وطبطب عليا وانا فضلت اعيط فحضنه: اهدي حقك عليا انا اسف 
بعدت عنه: لاء انت جيت عليا انا مش بعمل كده معاك انت لما زعلت بابا انا ساعدتك تصالحه مع انك كنت غلطان و..
قاطعني وحضني مره تانيه: شششش عشان خاطري  اهدي قولتلك مهما حصل اوعي تعيطي ولا دموعك دي تنزل حتي لو عشاني انا 
فضل يطبطب عليا لحد ما هديت فحضنه ومسبتش حضنه
- سيليا؟ سيلياا انتي هتنامي فحضني ؟ 
=........
- انتي هتقلبي الترابيزة صح هتخليني انا الغلطان واصالحك بقي و شوكلاتة وكريب صح
=.........
- طب انا معنديش مانع اجيب الحاجات دي بس بطلي نف فالتي شيرت بس ونبي ده جديد وكنت هخرج بيه 
خرجت من حضنه وفضلت اضحك وهوا لمس خدودي: اسف عشان بعدت عنك كل ده انا كنت متفاجئ والموقف عصبني
= انت كنت فاكر اني هعمل حاجه وحشه وخرجت مع ولد
- اوعي تقولي كده! انا  جيت وسألتك وكنت اصلا شاكك انوه اسر اخوه ملك لان غالبا منعرفش غيره 
= يعني كنت واثق فيا؟
- انتي عبي***طه يا سيليا؟ اكيد واثق فيكي انتي اختي وصحبتي وبنتي وكمان حبيبتي ... لحد ما ارتبط يعني
ضربته فكتفه: رخم
= انتي هتفضلي كل حاجه عندي واهم كتكوتة عندي لحد اخر يوم فعمري يا سيليا..
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.