القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اصحاب المزاج الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية اصحاب المزاج الحلقة الثالثة 3 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج الجزء الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج البارت الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية اصحاب المزاج الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن


ادهم معلش خليتك تستني..

نور ابتسمت بخبث ..لتقول لا ولا يهمك نشوف شغلنا بقى..

ادهم شغل ايه مش فاهم..

نور ليه هو باباك مش مبلغك بالعقد اللي بينا..

ادهم عقد ايه..

نور اخرجت بعض الأوراق ووضعتها أمامه..بابتسامه مستفزه اصل بابا ووالسيد محمود والد حضرتك وقعو العقد وبلغوني عشان..اجيلك نتفتاهم على كل حاجه..

ادهم نهض بغضب مش ممكن بابا مستحيل يعمل كده..

نور بانتصار ايه هو انت المدير ومعندكش علم..

نهض ادهم ممسكا هاتفه ليقول بعد اذنك..

نور اتفضل خود راحتك..ذهب ادهم ليكلم والده..

ونور بقيت تراجع الاوراق تنتظره..لكن دخل عليها ايهم..

ايهم انا اسف مكنتش اعرف ان في حد.هنا..هو ادهم فين.

نور بابتسامه لطيفه خرج يعمل مكالمه..

ايهم رمقها بنظرت اعجاب ..ايهم الصياد ..

نور نور ناصر الشامي..

ايهم دكتور ناصر الشامي يبقى والدك.

نور ايوا حضرتك تعرفه..

ايهم اكيد دكتور ناصر دكتوري بالكليه ..وكنت بحبه جدا.

نور ابتسمت ..انت دارس حقوق..

ايهم ايوا مش باين..

نور تنظر اليه بابتسامه لا باين جدا..

ايهم انتي هنا بخصوص الشغل..لو عايزه مساعده تقدري تطلبي مني..

نور ليه انت تعرف بالشغل هنا..

ايهم بضحك تصدق لا بس نتعلم مع بعض..

نور بضحك .بس..ليقاطعهم دخول ادهم..

ايهم ايه ياعم عازمني ع الغدا ولسه بتشتغل..

ادهم بضيق معلش جد عليا شغل..

نور بابتسامه ساخره ..ها نخلص الورق ياادهم بيه .

ادهم اه ماشي ..لينظر الى ايهم كويس انك هنا عايزين توقيعك انت كمان..

ايهم وانا مالي..

ادهم مش انت ليك اسهم هنا..

ايهم يعم ان ايش فهمني بشغلكم اتصرف انت..وانا بعد اذنك يا انسه نور عازمك عالغدا..

نور بحرج مينفعش اصل عندي شغل..

ايهم مش هعطلك والله بس حابب اسىلك عن دكتور ناصر..

ادهم بضيق انتو تعرفوا بعض..

نور.ل..

قاطعها ايهم نور بنت دكتور ناصر..اللي دايما بكلمك عنه..

ادهم لكزه وهمس انت مش هتبطل تلزيق اعتق يااخي..

ايهم وانت مالك خليك بشغلك وانت ساكت..

نور ..معلش انا اسفه احنا ممكن نخلص شغل عشان عندي اجتماع مهم..

ايهم بتذمر يعني عزيمتي اترفضت والله زعلتيني..

نور بابتسامه معلش مره تانيه..

ايهم وعد ..

نور خلاص ان..

ادهم مخلاص ياعم قالتلك مشغوله و روح شوف شغلك..

ايهم لا ياحبيبي مهو بما نور عندها اجتماع انت فاضي ..خلاص بسرعه..وخلينا نمشي..

ادهم انت معندكش شغل..

ايهم بابتسامه معنديش غيرك ياقمر انت..

نور ضحكت..

ادهم بغيظ ما احنا بنعرف نضحك اهوو..

نور احم ..احم ..هو احنا مش هنخلص شغلنا..

وبعد فترة انتهى العمل وغادرت نور …

ادهم انت مش هتبطل تلزق بكل بنت تشوفها اعتق ياعم لوجه الله..

ايهم ياعم وانت خسران ايه..بس البنت ايه جميله بشكل..

ادهم متحترم نفسك يااخي..

ايهم اي ياعم انت حاطط عينك عليها والا ايه...

ادهم احط عيني على مين ..اصلا هيا مش من نوعي..

ايهم لا ياشيخ.. والله البنت طلقه بس اقول ايه البعيد بينه اعمى

ليقاطعهم اتصال اتى لأدهم.

ادهم بغضب انت بتقول ايه..

……

ادهم بقلق ايه هي كويسه..

……..

ادهم امسك مفتاح السيارة بارتباك وقلق باي مستشفى…

………

ايهم بقلق فى ايه مالك يا ادهم..

ادهم اكمل طريقه بسرعة دون الرد.عليه.. ليتببعه الاخر بسرعه..

______

في شركة النور

في مكتب نور

نور ايملي هاتيى علبة سجاير ..

ايملي امبارح جبتلك وحده..لحقت تخلص

نور بغضب ايه انت هتحاسبين..

ايملي بخوف انا اسفه هروح ابعتلك مع عم حسن ..السواق..

نور رمت علبة سجاىر فارغه لتهدر لا انا عايزه من دي انتي مش قولتي تجيبيها من لبنان انا عايزه منها..

ايملي بابتسامة خبيثه حاضر هجبلك اظن عندي بالشنطه وحده هجيبهالك ..

نور اتفضلي..

لياتيها اتصال لتسرع الى الخارج…توقفها ايملي عند الباب

ايميلي على فين حضرتك..

نور دفعتها بغضب مش وقتك ابعدي دلوقتي

__________

ادهم بصدمه جرعة مخدرات زائدة..

الدكتور ايوا حضرتك وسببلها اختناق وضيق تنفس..وهيا حالتها صعبه قوي..

ادهم اخذ يجوب مكتب الطبيب..ويردد مخدرات..مخدرات ..ازاي ..ازاي محستش عليها..ازاي مش فاهم..

ايهم اهدى يا ادهم ارجوك خلينا نشوف نعمل ايه في المصيبه دي..

ادهم نعمل ايه ..نعمل ايه..ياايهم...ليردد عملتي كده ليه ياحبيبه ...كان نقصك ايه..

قاطعهم دخول نور وهي تبكي ..يزن..يزن اخويا يادكتور بخير ارجوك طمني عليه ارجوك..

اشتعلت النيران بصدر ادهم فور رؤيتها ..ليهدر بغضب .ابن ال****اخويكي

نور بغضب و ببكاء انت بتقول ايه..احترم نفسك يا***

ايهم اهدى يا يااخي مش كده

ادهم بغضب اهدى ايه ده دمر حيات اختي انت عارف يعني ايه مدمنه..

نوربغضب..
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية اصحاب المزاج الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اصحاب المزاج )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.