القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منار همام

جمال: ترجع فين يا ولد ولادي.. جمال قال كدا وهو داخل لما سمع كلامه 
ادهم باحترام: راجع بيتي يا حج
جمال: اي مش قادر تقول جدي... ادهم سكت لانه فعلاً مش قادر يقولها ... جمال كمل... 
: مفيش رجوع و هو دا بيتك 
ادهم: مينفعش انا شغلي هناك و كل حاجتي وغير كليت مراتي 
الجد: الكليه تنقلها هنا ولا انت مستقل بصعيد.. و تقدر تجيب شغلك هنا.. وانت اصلا مش هتحتاج شغل
ادهم: يا حج صدقني مينفعش 
الجد: هسيبك تفكر شويه.. بس انت برضو مش هتسيب البلد انا مش هحرم نفسي من لمت احفادي حواليا
ادهم هز راسه بهدوء ومشي 
..... 
ادهم راقد علي السرير   و رجليه علي الارض حتط ايده علي عنيه بتعب... آيه قعدت جنبه وبحماس 
آيه: هنقعد ولا هنمشي 
ادهم فتح عنيه لقي آيه مميله عليه شويه وشعرها نازل.. ادهم رفع ايده وهو بيزحلها شعرها 
: انتي عايزه اي 
آيه: اممم الصراحه معرفش بس انت بتحب اخواتك اوي ليه عايز تبعد عنهم... كمان جدك دا طلع كويس خالص ليه بتكر*هو
ادهم بضيق: انا مش بكر*ه حد  انا مقدرش اتقبلهم بس 
آيه: طاب بقولك اي ترضا انت تبقا في محافظة وانا في محافظه تاني 
ادهم زي ما هو ايده علي خدها 
: عارفه انتي لو معايا علي نفس السرير... بس مش في حضني هقلب الدنيا 
آيه ابتسمت بخجل: شوفت بقا خالتي و عمي كل واحد فيهم في محافظه....اتنهدت .. متنساش خالتي في قرارك... وبعدين يعم هتعيش مع اخواتك وبيت عيله... وبعدين انا حبيت شمس و حور اوي... بس برضو يا ادهم انا راضيه عن قرارك لو كان اي ومعاك 
ادهم ابتسم: انزلي شويه كدا.... آيه بصتله بستغراب
: انزلي بس 
آيه ميلت و ادهم غلغل ايده جوه شعرها وباسه بعمق وتلذذ... بعد عنها بهدوء وهمسلها
: بحبك 
آيه بخجل وهي بتزيح شعرها
: يلا قوم شوف خالتي 
ادهم قام وهو بيضحك لبس التيشرت وغمزلها 
: ماشي يا سيدي
......
حور نامت علي صدر ايهاب بهدوء بس بعيد عن الجرح حتط ايدها علي الجرح برقه
:بيوجعك 
ايهاب مسك ايدها  الي علي الجرح وبا*سها
:مابيوجعنيش يا روحي  
حور: مين الي عمل كدا 
ايهاب اتنهد: مين غير نجوي وبنتها 
حور حركت ايدها علي صدره 
: طاب ناوين تعملو فيها اي 
ايهاب: اممم معرفش بس هي حاليا مع ادهم هي وبنتها ولي عمل كدا 
حور: متدوهت نصيبها يا ايهاب وتبعد عننا 
ادهم: المشكله انه مش هتحافظ عليها هتخلصه وعايزه تاني 
حور: طاب رضوها بأي حاجه علشان تبعد عننا 
ايهاب ابتسم: خايفه عليا 
حور: مش هخليك تطلع من هنا اصلا لو الست دي فلتت من ايدكم 
ايهاب: بتحبني يا حور 
حور بجراءة ولسه بتحرك ايدهت علي صدره 
: و انت مش عارف الأجابه لحد دلوقتي
ايهاب:اممم عايز اسمعها منك 
حور بسته علي خده:بعشقگ مش بحبك بس 
ايهاب شدد من حضنها عليه وباس راسها 
:للاسف مهقدرش اعمل حاجه غير كدا 
حور ضحكت بصخب: علشان كدا قلتلك بقلب ميت 
ايهاب: مسير يجيلك يوم يا وحش وتقع تحت ايدي 
...... 
نوسه: مش هتروح عند مراتك بقالك من امبارح مرحتش عندها هتزعل... عباس كان نايم علي رجلها وهي بتلعب في شعره
: طاب ما انا عمري كله معاها انتي مزعلتيش 
نوسه: علشان هي اتعودت عليك انك تبقا جنبها فا هتكرهني لما انا جيت وخدت جوزها منها 
ادهم خبط علي الباب.. عباس اتعدل في قعدته 
ادهم: احم... فاضيه يا ماما 
عباس: خلاص طيب همشي انا.... ادهم دخل وقعد جنب امه بهدوء
: ازيك يا ماما 
نوسه: الحمدلله يا ابني 
ادهم: اكيد سمعتي كلام جدي 
نوسه: ايوه 
ادهم: طاب اي رايك 
نوسه: الي تشوفه يا ادهم 
ادهم: لا يماما انا عايز الي شيفاه انتي.... مش عايز اشيل ذنبك 
نوسه اتنهدت: بص يا ادهم انا لو بودي مسبش ابوك طول عمري... بس برضو مستحيل اسيبك يا ادهم فاهم 
 ادهم: يعنى انتي عايزه تفضلي معاه
نوسه حتط ايدها علي ايده 
: لا يا ادهم عايزا ابقا معاك 
ادهم ابتسملها وقام: ماشي 
نوسه: هنمشي 
ادهم: هشوف 
.....
عباس دخل اوضت نسمه بهدوء وقعد جنبها 
: عامله اي 
نسمه بهدوء: كويسه 
عباس بحزن: نسمه انا.... 
انسمه اتنهدت: انا مش زعلانه منك يا ابو ايهاب دا حقكك و ربنا حلله انا بس كنت خايفه علي ايهاب ومش مستوعبه حاجه و هو الحمدلله كويس دلوقتي 
عباس ابتسم وباس راسها
: ربنا يحفظك....ولله انا كنت بحبها بس مقدرتش اكسر كلمت ابويا... و كنت عايز اقولك 
نسمه: حصل خير وهي لا ضراني بحاجه و لا نفعاني بحاجه وبعدين انا مش عايزه غير افضل علي ولادي 
: متقليش كدا انتي مراتي الاولي وهتفضلي و معزتك غاليه عندي مهم جه او راح عليكي 
نسمه ابتسمت: الصراحه هي كمان حلوه وتتحب 
عباس ضحك: بس مش احله منك انت يا جميل 
نسمه: بتثبتني 
: لا ولله انتي احله بس انا حبيتها علشان هي عرفت تحتويني مش اكتر 
نسمه: طاب اهو بقا عندك الجمال ولاحتواء 
عباس ضحك 
.... 
ادهم قاعد قدام جده 
: انا هرجع بيتي
الجد بهدوء: مفيش رجوع حتا لو هطر  امنع عنك كل المواصلات السفر
ادهم:هتحبسني يعنى 
الجد: لو وصلت لكدا هعملها
ادهم: دا انت مصر اوي 
الجد بحزن: ادهم افهم انا فاضل في عمري القليل نفسي اشوفكم حوليا عايز اعوضك عن كل الي عشته علشان محسش اني السبب فيه... يمكن لو علاقتي باابني كويسه كان جه وقلي بحب واحده... متخلنيش اموت وانا حاسس ان عليا زنب يا ابني... وبعدين ليه تكون سبب في بعد اتنين بيحبو بعض... عايز اموت وانا شيفكم حوليا لو ليا خاطر عندك
ادهم اتنهد: ماشي بس فتره محدده و لو معجبتنيش العيشه هرجع بيتي علطول... 
الجد: لمت العيله و اخواتك حوليك عمرها م هتخليك تمشي 
ادهم قام: تمام... ادهم طلع وفتح الباب رفع حاجبه لما شاف نوسه و ايه كانو هيقعو 
نوسه و ايه شهقو بتوتر اول ما الباب اتفتح
ادهم بصلهم ومشا آيه ونوسه فضلو يتنططو بفرحه 
ادهم زي ما هو ماشي بصلهم بطرف عينه 
: انتي حامل يا هانم 
آيه وقفت بهدوء: احم اسفه 
أدهم شورلها بصباعه
: تعالي وراي ووو.....
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس الفصل الرابع والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.