القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمود

رواية صعيدي احتل قلبي الحلقة الثالثة 3 بقلم حبيبة محمود
رواية صعيدي احتل قلبي الجزء الثالث 3 بقلم حبيبة محمود
رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثالث 3 بقلم حبيبة محمود
رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمود

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمود

حسن :طب اعملي حسابك اني بكره نازلين قنا لاهلي بقالنا كتير مزرنهمش
سلمي وهي دايخه: قنا ايه تصبح على خير يا بابا والتفتت الي غرفتها وهي مختله التوازن حتي استلقت علي فراشها بينما حسن كان يضرب كف علي كف
حسن :ربنا يهديكي يا بنتي
والتفت هو الآخر الي فرشه واغمضت اعيونه 
في الصباح
استيقظ حسن ووضع يده على وجه بارهاق وقام واتجه الي غرفه ابته
ثم دق الباب ولم ترد قام بلدق عده مرات ولكن لم ترد فقام بفتح الباب وكانت غارقه في نومها نعم كالعادة 
حسن جلس على السرير وهو يأيقظها 
حسن: سلمي سلمي يا سلمي 
سلمي وهي تتقلب : مممم نعم يا بابي 
حسن : قومي يبنتي 
سلمي : ليه ايه الي يصحيني دلوقتي لسه بدري هي الساعه كام اصلا 
حسن : حيلك حيلك ايه كل الاسئله دي 
سلمي: امال ليه مصحيني بدري 
حسن : انتي نسيتي ورنا سفر 
سلمي : سفر سفر ايه
حسن : ما أنا قلتلك امبارح اني هنسافر قنا بقالي كتيرو مرحتش لأهلي
سلمي بستغراب : ايوه انت هتروح انا مالي
حسن : ما انتي جايه معايا 
سلمي : اجي معاك فين يا بابا لا طبعا أنا اروح ليه
حسن : امال تقعدي لوحدك
سلمي :هقعد عند ناني صحبتي 
حسن ببعض الغضب  : لا هتيجي معايا 
سلمي : يووو يا بابي قلتلك هقعد عند ناني مش رايحه في حته 
حسن : لا ولو مجتيش معايا هاخد منك الفيزا والعربيه ومفيش خروج من البيت
سلمي  بغضب : اففف يا بابا خلاص
حسن ابتسم ابتسامه مخفيه ثم رجع لطبيعتة : خلاص ايه 
سلمي وهي تنظر في الجهة الأخري: هاجي معاك 
حسن وهو يقوم: تمام قومي جهزي شنطتك عشان هنوصل علي بليل
وخرج من الغرفه 
في قنا 
الجد سليمان كان قاعد هو ومحمد 
محمد: امال حسن هينزل ميته يا بوي اتوحشته قوي قوي
سليمان والله ما عارف يا ولدي استني اما اتصل عليه
سليمان : اتصل علي حسن 
حسن : الو يا بابا عامل ايه
سليمان : بخير يا ولدي انت عامل وبتك اخبارها ايه معاك
تنهد حسن بضيق 
حسن : والله يا بابا ذي ما هي ومكنتش عايزه تيجي معايا لولا أني ضغط عليها 
سليمان : ربنا يهديها يا ولدي متجلجش عليها انتو هتيجو ميته 
حسن : بليل انشاللة صحيح حمزة وافق 
حسن : بليل انشاللة صحيح حمزة وافق 
سليمان : اه بس مكنش موافج في الاول عشان هو بيحب بت خالته هي عايشين حدانا في الدار وبعد ما تتأدب يطلقها لو عايزين 
حسن : تمام هروح اجهز انا بقا
سليمان : مع السلامة
حسن : سلام وأغلق الخط 
وجهز شنطة وسلمي كمان جهزت وجهزة الشنط ونزلو وحركو السيارة واتجهوا الي قنا 
عند حمزة 
حمزة: يا صالح يا صالح 
صالح واحد من رجاله حمزة: ايوه يا عمدة 
حمزة : روح خلص الورق دا 
صالح: أوامرك يا عمدة
ثم رنه جواله وكان المتصل سليمان
سليمان: الو يا حمزة
حمزة :ايوة يا جدي في حاجه
سليمان: انت فين 
حمزة : في الشغل خلصت وجاي
سليمان : طب كويس عشان عمك جاي بليل 
حمزة ببعض الضيق: تمام
ومحمد قال لمراته خلود   تجهز الاكل هي و الشغاله و خالت حمزة امل وسمر بنت امل وبنت خالت حمزة وحببيتو يجهزو الاكل 
وبدائو يجهزو الاكل
وبعدها بفترة وصلو حسن وسلمي
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صعيدي احتل قلبي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.