القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب ام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الحلقة الثانية 2 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الجزء الثاني 2 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام البارت الثاني 2 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم أسماء طلعت

وصل الطائره الي فرنسا واخيرا وكلا من سليم وملك يستشيط غضبا من الاخر ويتمنوا عدم لقاءهم مره اخري
يرن هاتف ملك 
ملك: الو يا جدو 
جدها:وصلتي يا حبيبتي خلاص
ملك :اه يا حبيبي وصلت خلاص وشويه وهوصل البيت
جدها: مش كنتي قعدتي معايا شويه كمان يا بنتي انا مش بشوفك غير كل سنه اسبوع بالكتير
ملك :معلش يا جدو انت عارف ان الدراسه هتبدأ ولازم ارجع الكليه وكمان علشان ماما لوحدها المره اللى جايه وعد اقعد معاك اكتر 
جدها: ماشي يا حبيبتي عايزه حاجه 
ملك : سلامتك يا حبيبي باي 
كان كلا منهما خارج المطار يحاولوا ايقاف تاكسي ليذهبوا الى منزلهم ولكن كلا منهما لا يري الاخر 
وكلا منهما يوقف نفس التاكسي ويذهبوا ليركبوا وعندما يركبوا يتفاجأوا برأيه بعضهم 
ملك :انت
سليم انتي ...لا انا زهقت مش معقول دا كله صدفه انتي مرقباني انزلى من التاكسي وشوفي واحد تاني
ملك: مش هنزل وانت اللى هتنزل وبعدين صدفه ولا لا انا اساسا مش طايقه اشوفك علشان انت بني ادم قليل الذوق انزل حالا من التاكسي 
سليم بعصبيه ينزل ويفتح باب التاكسي وينزل ملك ويركب هو ويذهب التاكسي وسليم بداخله متجها الى منزله تارك ملك تستشيط غضبا
توقف ملك تاكسي اخر وتذهب الى المنزل ايضا
في منزل ملك......
ملك : ست الكل وحشتيني قد الدنياااا ووحشني اكلك يا جميل
منال(والده ملك): شوف البت البكاشه اللى مش عبرتني ونسيتني ومش رنت عليا مره حتي جدك خدك مني خلاص روحيله بقي 
ملك:انا اقدر يا قمر ابعد عنك ولا حد يقدر ياخدني منك
منال: حبيبه قلبي تعالي في حضني عملتلك كل الاكل اللى بتحبيه روحي غيري على ما احط الاكل على السفره
في منزل سليم الذي تعم فيه الكأبه والوحده يضع سليم حقيبته ويتجه الى السرير وينام 
في اليوم التالي ............
في منزل سليم 
يستيقظ سليم من النوم ليري الساعه فيعرف انه قد تأخر ويقفز من سريره ليلبس ملابسه وكان في كامل اناقته ب هذا التي شيرت الابيض وبنطلونه الاسود وكوتشيه الابيض وساعته السوداء  ويضع عطره المفضل ويرتب شعره البني الجميل ويركض الى عربيته ليذهب الى الجامعه ف هذا اول يوم دراسي له 
سليم : اوووووف هو دا وقت العربيه تبوظ فيه 
فيقرر انا يذهب مشي الى الكليه 
وفي منزل ملك التي كانت تودع والدتها لتذهب الى جامعتها هي الاخري بملابسها الجميله وملامحها البريئة فقد كانت تلبس بنطلون جينز وتي شيرت وجاكيت جلد وشنطها وبعض الكتب على ذراعها وشعرها البني الطويل عليه وكانت تضع ميك اب بسيط يبرز ملامحها الجميله 
ملك :ماما باي انا هنزل علشان اتأخرت
كان كل منها يمشي في نفس الطريق لا يرى كل منهما الاخر الي ان اصطدم كل منهما ب الاخر 
ملك وهي تنزل على الارض لتأخذ كتبها التي قد وقعت:اووووف ودا وقته
سليم :انتي تاتي مستحيل دا كمان يبقي صدفه بصي بقي علشان شكلك متعرفنيش انتي لو فاكره ان انتي ممكن توصلي لحاجه ب المشاهد الكليشيه الهبله اللى انتي بتعمليها من امبارح ف انتي بتحلمي انتي مش شايفه نفسك ولا ايه 
ملك بعصبيه:لا لا  بقولك ايه انا سكتلك في كل مره بس اسمع انت لو عندك نقص اهتمام في حياتك في دي مش مشكلتي اه وحاجه كمان انت بقي لو نفسك في حد يعمل المشاهد دي معاك ف مش انا البنت دي لا انت مش النوع اللى يعجبني واخر حاجه شكلك عندك نقص تربيه واهلك مش كانوا فاضيين يا عيني علشان يربوك ويا ريت مشوفش وشك تاني 
سليم بعصبيه اكتر منها لانها جت على جرحه اللى بيوجعه مسك ايديها جامد :انتي بتقولى ايه انا هخليكي تندمي على كل كلمه قولتيها 
ملك:سيب ايدي 
تحاول ملك ان تحرر يديها من بين قبضته ولكن لا فائده فما هي قوتها بجانب هذا الوحش الثائر الذي يستشيط غضبا 
سليم: اقسم بالله ل اخليكي تندمي على كل حرف قوليه دلوقت
واخيرا حررت ملك يديها من قبضته وضربته كفا حتي هي كانت مصدومه منا فعلته ف ذهبت بسرعه من امام هذا الوحش خشيتا مما سوف يفعله بها بعد ما فعلته 
سليم بغضب :اقسم بالله هخليكي تندني على كل اللى عملتيه وهعرفك مين هو سليم 
ويذهب كل منهما الى المحاضره فينصدم كل منهما بالاخر فهما في نفس الكليه ونفس القسم فكلاهما في السنه الثالثه من كليه الهندسه قسم الديكور تنقذ ملك نفسها فتذهب سريعا الى جوار صديقتها لتبتعد عن هذا الوحش الثائر الذي سوف يقتلها بهذه النظره التي توجد في عيناه
كارلا(ف هي صديقه فرنسيه ومقربه من ملك)(اعتبروا اللى هكتبه فرنسي بقي😂):تحتضن ملك واخيرا جيتي وحشتيني 
ملك:وانتي كمان وحشتيني 
كارلا : خلاص بما انك رجعتي نسهر النهارده بالليل 
ملك:خلاص تمام اتفقنا
تنتهي المحاضره وكان سليم ينظر لملك طوال الوقت يفكر في ما الذي سوف يفعله بها وكيف ينتقم وملك تتجنب النظر له طوال المحاضره يذهب كلا منهما الى منزله 
ملك الى منزلها المفعم بالحياه والضحك وهو اللى منزله الوحيد والذي يعم فيه الحزن واليأس ف كعاده سليم يذهب للنوم وملك تجلس معا والدتها لتناول الغداء وسط جو ممتلا بالضحك والفرح وتذهب الى غرفتها لتستريح ف يأتي هذا الوحش الثائر الى تفكيرها والذي فعلته معه وتبقي تفكر هكذا الى ان نامت مكانها 
في منزل سليم ......
يستيقظ سليم ويقرر ان ينزل ليأكل فهو من ليله امس لم يأكل ويذهب الى مطعم ليأكل 
في منزل ملك.....
ملك: ايو يا بنتي انا نازله خلاص 
نزلت ملك وقابلت كارلا اسفل منزلها
كارلا : هااا هنروح فين 
ملك: انا جعانه اعرف مطعم انما ايه حكايه تعالى نروح
كارلا:انتي دايما كدا جعانه
ويضحك كلاهما ويذهبان للمطعم 
كلا من كارلا وملك على طاوله وسليم على طاوله اخري يأكل 
وبعد ضحك وكلام بين كارلا وملك يأتي اتصال ل كارلا ولا بد ان تغادر الان  ف تعتذر من ملك  وتذهب وتغادر ملك بعدها دون ملاحظه سليم الذي يجلس على بعد طاولتين منها 
وهي في طريقها للخروج تتذكر انها نسيت هاتفها على الطاوله في المطعم وتذهب لتأخذه فتري سليم وهو يراها ويذهب لعندها 
سليم بغضب : والله ل اخليكي تندمي على القلم اللى ضربتيه وعلى الكلام اللى قولتيه هخليكي تندمي على اليوم اللى شوفتيني فيه وتكرهي نفسك 
ملك : وانا مش بتهدد 
وتتركه وتذهب 
             ما الذي سوف يفعله سليم وفيما يفكر ؟؟
             هذا ما سوف نعرفه فى الاجزاء القادمه 
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية الحب ام الأنتقام الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الحب ام الأنتقام )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.