القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عروسة للايجار الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الجزء الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار البارت الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد


في فيلا هادي ...
فريال بغ*يظ شديد/ابعدي القر*ف ده عنها ي مت*خلفه .
فرح بغ*يظ شديد/قر*ف استغفر الله العظيم حد يقول كده علي نعمه ربنا هتز*ول من وشكم .
نازلي بت*عب شديد/مشوا الحسا*له دي من قدامي وانت انسا موضوع البت دي خالص مبقاش الا الحسا*له دي تتدخل عائله الجارحي اه شر*ف العائله .
فرح بغ*يظ شديد/ليه كده ي حاجه متبقيش قطا*عه ارزاق امال دي سبو*به حلوه .
فريال بغ*يظ شديد/سبو*به هادي ارمي الحسا*له دي بره الفيلا لا تو*سخها .
هادي بخ*بث و*مكر/لا*سف مش هينفع ي ماما لأنها عجباني ودي عروستي وانا مش عايز غيرها .
فرح بهيام وغمزه وهي ترتدي ملابسها المتس*خه /اه معقول لحقت تحبني ي دودي .
هادي بنظر*ه خب*يثه/اوووي ي فروحه .
كمال بغ*ضب /ايه التخار*يف دي ي سي هادي .
فرح بغ*يظ شديد/انا قولت والله دي ايه عائله ليالي الحلميه دي .
هادي بنظره استفز*ازية وهو يمسك يد فرح /الي حضرتك شايفه ي جدو انا هتجوز فرح وهي الي هتجبلي ولي العهد.
فريال بغ*يظ/ده ليمكن يحصل ابدا انت باين عليك اتج*ننت دي تبقا ام حفيد عائله الجارحي .
فرح بغ*يظ /جرا ايه ي و*ليه انتي وخداني ونا*زله الأ*رض كده ليه ده انا فرح اشهر بياعه فل في مصر كلها .
نازلي بصر*اخ /ي نهار اسو*د كمان  انت عقلك ضر*ب خالص ي هادي .
فرح بغ*يظ/الف بعد ال*شر عليه ي اختي .
هادي بجد*يه /يلا ي فرح تتطلع فوق نتكلم شويه انا بقولهالك ي جدي لو متجوزنش فرح مش هتجوز غيرها ابدا .
فرح بمرح وسعاده/للوووووي والله واتنصفتي ي فرح .
****************.
في جناح هادي .
فرح بغ*يظ/انت ايه الي بتعمله ده ي باشا احنا متفقناش علي كده انا هعيش مع العائله دي ازي دول ير*عبوا .
هادي بابتسامه ساحره/اسمعيني ي فرح دول عائلتي شايفين أنهم أعلا من كل الناس انا عايزك تساعديني يتغيروا ويعيشوا شويه علي الارض لاني بجد تعبت معاهم فرح انتي طوق النجاه بالنسبه الي وصدقيني محدش هيتعر*ضلك .
فرح بقل*ق با*لغ/ربنا يستر بس انا برضه مبخ*فش غير من الي خلقني اه .
هادي بابتسامه/انتي جميله اوي ي فرح جهازي نفسك علشان فيه بنات هتيجي تظبطك وتلبسك .
فرح وهي تجلس بغر*ور /الموضوع مش مستاهل انا مش محتاجه لكل ده هما فرشتين معجون وهبقا تمام .
هادي بضحك/ههههه انتي فظيعه هسيبك شويه وانزل تحت .
فرح بجد*يه /خالي بالك لاحسن يأ*كلوك .
هادي بضحك /ههههه متخافيش جهزي نفسك انتي بس ي عروسه .
فرح بانبهار شديد /والله واتفتحتلك طقه القدر ي فرح الله ير*حم ابوكي الي كان بينام من غير عشاء .
مني بسعاده ومرح /هادي ايه ده انتي مين .
فرح بغ*يظ /انتي الي مين ي حلوه انا مرات هادي المستقبليه .
مني بصد*مه /ايه انتي هتكوني مرات هادي اخويا ايه اله*بل ده .
فرح بز*هق /بقولك ايه ي حلوه انتي كمان عايزه تنصد*مي انزلي تحت الصد*مه تحت للركب انا مش نا*قصه .
مني بمرح /شكلك دمك خفيف وهنبقا أصحاب انا مني اخت هادي في اداب انجليزي .
فرح بابتسامه /وانا فرح من سكان حاره الشه*يد بلا فخر .
مني بابتسامه /اسمك حلو اوي ي فرح .
عزه بغر*ور وهي تعدل نضارتها /انتي بقا الي بسببها الدنيا و*العه تحت واضح أن هادي اخويا اتج*نن فعلا .
فرح بحد*ه /شكلك ب*ت مدلعه اوي وشايفه نفسك بس المفروض تحتر*مي نفسك وانتي بتتكلمي علي اخوكي ثانيا انا واحده شافت ال*مر والعذ*اب اللون ي عني مش هتاثر بالي بتعملوه واتفضلي انتي وهي علشان عايزه ارتاح .
عزه بغ*ضب /انتي فاكره نفسك مين ي  حساله اعملي حسابك أن ده اخر يو*م ليكي هنا .
فرح وهي تحدث ذاتها بغ*يظ /ده فعلا زي مقال هادي الغر*ور قت*لهم احمم اعلا ماف خيلك ار*كبيه ي حلوه .
الفتاه بابتسامه /فين الانسه فرح .
عزه بسخر*يه واستهز*اء /ها هي دي الانسه فرح تربيه الحوا*ري بس اعملي حسابك انك هتتعبي علي ماتن*ضفيها لأنها شكلها مستح*متش بقالها كتير .
فرح بغ*يظ شديد وهي تحاول أن تضر*بها لتم*سكها مني والفتاه /طب تعالي وانتي عامله زي العسكري الاخضر كده انا هوريكي .
******************.
في مكتب كمال الجارحي .
كمال بغ*ضب شديد/انت بتحطني قدام الأمر الواقع مش كده ي البت الجر*بوعه دي ي مفيش .
هادي بجد*يه /العفو ي جدو انا اخترت فرح تكون مرائتي مش شايف انها فيها حاجه غريبه .
فريال بغ*ضب /انت عايز تمو*تني من الغي*ظ دي هي كلها علي بعضها مش*كله انا عايزه مرات ابني تبقا هاي وكلاس مش جايه من الشار*ع انت عايز تفض*حنا .
هادي بحد*ه /انا قولت الي عندي ي امي انا مش هتجوز غير فرح .
كمال بحد*ه /خلاص ي فريال خلينا معاه للآخر اما نشوف اخرتها بس اعمل حسابك أن كل تصرفاتها محسوبه عليك وحفله خطوبتكم هتكون بكره هنا في الفيلا .
هادي بجد*يه /الأصول بتقول أن الخطوبه عند العروسه ي جدي ي عني الخطوبه في الحا*ره في الأوضه الي عايشه فيها فرح وسط أهلها الي اتربت وسطهم عن اذنكم .
فريال بغ*ضب /شايف ي عمي احنا هنسيبه يعمل الي هو عاوزه .
كمال بجد*يه /متخا*فيش ي فريال دي بنت غلبا*نه تجيب العيل وبعدين نديها قرشين ونمشيها هادي ع*نيد لو ر*فضنا انا عارف كويس هيعمل ده مهيصدق المهم بس جهزي للخطوبه .
فريال بغ*يظ /في الحاره ي عمي .
كمال بجد*يه /في الحاره ي فريال خلينا مع ابنك للآخر لأن رو*حنا في أيديه هو الوريث الوحيد ل عائله الجارحي .
*************** .
في جناح هادي ....
كان يقف هادي ينتظر خروج الفتيات .
الفتاه بابتسامه/تمام ي هادي بيه خليتهالك ولا نجوم السينما .
هادي بجديه/شكرا ليكي .
ليسير هادي الي الداخل لينصدم من مظهرها .
/انتي مين .
فرح بغ*يظ /انا ز*فته فرح هكون مين ي عني هيفاء وهبي .
هادي بضحك  /والله انا شايف انك احلا مالك .
فرح بغ*يظ /من اولها ي ابني كده علشان نقفل التم*ثيليه دي علي خير البت اختك الي اسمها وزه دي عليها تبعد عني .
هادي بابتسامه /اه قصدك عزه كنت عارف أن ده هيحصل بس فرح انا عايزك تساعديني .
فرح بسخر*ية/ال وانا الي كنت بقول أن عيشتي ف*قر اتاري عيشه الغلا*به احسن بكتير من عيشه الأغنيا*ء تصدق علي قد ما ف الاول انبهر*ت علي قد ماحسيت بمل*ل انت الله يكون في عو*نك.
هادي وهو يمسك يدها بحنان /يبقا هتساعديني نغير كل ده هتتحملي معايا كل الي جاي .
فرح بغر*ور ومرح /ولا تحمل ه*م ي كبير انا هخليهم يلفوا حوالين نفسهم وهتشوف انا معاك في المهمه دي ي هادي.
هادي بابتسامه وسعاده /تمام طب جهزي نفسك ي عروسه علشان بكره خطوبتنا .
فرح بابتسامه /تمام ي و*حش .
هادي بضحك /ربنا يستر تصبحي علي خير .
****************.
ليلا ....
فرح بز*هق /او*وف الواحد مش عارف يتخ*مد علي السرير ده انا واخده علي نوم الأ*رض هنزل انام في الجنينه بلا هم ..
***************.
في الجنينه ....
كانت تسير فرح لتنصد*م بشده مما رأت .
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية عروسة للايجار الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروسة للايجار )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.