القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكتني الفصل العشرون 20 بقلم أسماء صالح

رواية صعيدية امتلكتني الحلقة العشرون 20 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني الجزء العشرون 20 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني البارت العشرون 20 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني الفصل العشرون 20 بقلم أسماء صالح

رواية صعيدية امتلكتني الفصل العشرون 20 بقلم أسماء صالح

وقفت فيروز بصدمة: ولاد عمي؟.سمعت بصوت ابراهيم طالع جريت ع اوضتها بسرعة قبل ما يشو'فها.
...يوم الجمعة الصبح..
بيقوم حازم من النوم مش بيلا.قي مريم جنبه بيدخل الحمام يتوضأ ويصلي ونزل بضيق..
كانت مريم في المطبخ مع سعيدة والحر"يم بيجهزوا الغداء..
نزل حازم سمع صوت مريم بالمطبخ دخل ليها.
مريم بابتسامة: صباح الخير يا حبيبي اعملك الفطار
حازم بضيق: لأ مليش نفـ.س اعمـ.ليلي كوباية قهوة وهاتيها بره
مريم باستغراب: حاضر......سعيدة قربت منها بهدوء: في ايه يا مريم ماله حازم؟؟؟!
مريم : مش عارفه ياما والله ما عملت حاجه
سعيدة: طيب جهزيله القهوة وشوفيه ماله 
هزت رأسها بهدوء وجهزت القهوة وطلعت بيها بره قدام الجنينة.
حازم كان بيشوف حاجه في التلفون قر"بت منه مريم حطـ.ت القهوة ع الطربيزة وقعدت جنبه بتوتر : القهوة يا حازم.!
ساب فونه ومسـ"ك القهوة بيشر'بها .
مريم : حازم انت كويس في حاجه مدا"يق منها أنا دا*يقتك بحاجة
هز رأسه بلاا هو بيب*لع بـ.ُق قهوة : لا يا مريم مفيش
مريم : طيب مالك شكلك مدايق من حاجه
حازم بحزن: مش شايفة انك مهملا.ني يا مريم مش مهتمة بيا زي الاول.
مريم بارتباك: أنا يا حازم أنا مش مهتمة بيك ازاي يعني
 أنا ع طول معاك
اخد تنهيدة ومسـ"ك أيدها بحب : سمية ع طول مع اكرم وع طول في الاوضة مع بعض وانتي كل ما اقو'م من النو'م ملقا'كيش جنبي .
مريم بدات تد"مع : بس انا والله بحبك ومش معني كده
مش مهتمة بيك أنا اسفة متز'علش مني 
حازم بيمسح خدها : بس بس انتي بتعي"طي ليه دلوقتي متعيـ"طيش ..
ميل با*س أيد.ها بحنان وكمل بمشا"كسة: طيب تعالي أنا أقولك نتصا"لح بعض ازاي 
قام بيها من مكانه ومحا"وط خصر*ها. مريم بعدم فهم: نصالح بعض ازاي يعني مش فاهمة
ميـ.ل ع كت*فها وهمس بكلام صر*خت وحـ.طت أيد'ها ع بو*قها بكسوف وبعصبية: والله انت قلـ.يل الاد*ب ومش محتـ.رم.
وقف فجأة: أنا كده طيب ..قر"ب منها وشا"لها ع اوضته وهي تصر*خ بغـ.يظ.
...
بعد شهرين..
جمال واقف مع حازم وأكرم قدام باب البيت وبيوزع للحـ*مة عيد الاضحى مع الغفر وإبراهيم  والناس بتاخد اكي* اس اللحـ"مة بفرحة وتدعيله..
حازم بابتسامة: كل سنة وانت طيب يا عمي 
اكرم : العيد بكرة خلاص كل سنة وانت طيب 
جمال : وانتوا طيبين يا ولادي ربنا يسعدكم ويخليكم ليا .
ميـ.لوا با*سوا أيده بحب ..
قر"ب ابراهيم بسعادة: كل سنة وانت طيب يا عمدة يد'يك الصحة ويخليك لينا 
جمال: وانت طيب يا ابراهيم يا بني .
خلصوا ودخلوا جوه..اتفاجأة باللي جاي من بره بيقولوا: كل سنة وانت طيب يا حضرة العمدة.
بصوا لقوا سليم واقف وعليه الندم.ابتسم ليه جمال وقالوا : تعال يا ولدي عايزك .
قرب ابراهيم: معلش يا عمدة كنت عايزك في موضوع
تعالوا انتوا الاتنين..بصوا لبعض ودخلوا مع بعض في المكتب.
بعد شويه.. قاعدين بكسوف.
جمال بنفا"ذ صبر: طيب هنقعد كده كتير عاد ولا اييه
سليم بإحراج: احم ااه هو انا كنت جاي وطالب طلب شخصي
ابراهيم بتوتر : وانا يا حضرة العمدة يعني كنت طالب ايد بنت اخو ام يحي فيروز ومتعـ.شم في طلبي والله .
جمال ببر'ود بص لسليم : وانت يا ولدي أنا معنديش بنات تاني للجوااز.
سليم بارتباك : ااه أنا طالب ايد رقية .
جمال بجدية: طيب بصوا عاد انتوا الاتنين.. الموافقة هنا ليهم هما ..
يوافقوا الاول وتا"جولي ع طول وساعتها اشوف أوافق
 ولا ارفض.
ابراهيم بسرعة بأمل: ااه لا ترفض ليه بس عاد يا عمدة أنا ابنك برضو ومتر"بي تحت ايد.ك وعارف عني كل حاجه
سليم بزعل: وانا والله تو'بت وطلعت اهو زي الفل وبفـ.تح شغل ليا مخصو'ص.
جمال بفرحة من جواه وواثق فيهم: اممم طيب انا موافق نستني عاد رأيهم هما الاتنين.!!
....
فيروز واقفة مع رقية بره قدام الباب وسامعين كل الكلام.!..
رقية بفرحة :خلاص خلصوا كلام
فيروز بتركيز : ااه خلاص هما دلوقتي بيتكلموا في الشغل 
 وكملت وهي بتحضن رقية: مبروك يا رورو..اكيد موافقة صح.
رقيةبمرح: لأ مش هوافق كده بسهولة وخلاص.!
فيروز بصدمة: انتي بتقولي ايه دي فرصة.وسليم بقي كويس خلاص.
رقية بخبث: بنت يا فيروز إحنا نشتغلهم شوية ونلـ'عب عليهم علشان منوا,فقش بسهولة يتـ.عبوا شوية علشانا.
فيروز باهتمام: وه انتي عايزة تبهد* ليهم أكده..طب هتعملي اييه.
رقية بفرحة : امسـ"كي ايدي وتعالي نطلع وانا اقولك..
فيروز بمرح: يلا يا ر"يسة.!!!؟
..
سمية قاعدة في حض"ن اكرم وهو بيأكلها بسعادة ومحا'وط أيده بحنان ببط*نها اللي بدأت تكـ"بر .
كل سنة وانت طيب يا حبيبي أنا فرحانة اوي 
باس خدها وانتي طيبة يا روح قلبي ربنا يفرحك اكتر 
قولي بقي يا اكرم هنسمي ابننا ايه 
كل اللي يجيبه ربنا رزق ولما يجي بقي نشوف نسميه ايه؟؟
يا اكرم قول معايا أنا عايزة اسم لنونو ده 
اممم يا حبيبتي فكري وبعدين قولي 
طيب ..ضمها لحضنه اكتر ودفن رأسه في كتفها..
..
اوضة حازم..
حازم قاعد ع حرف السرير وبيتفر'ج ع مريم وهي بطلع ليها هدوم وبتا"خد رأيه: ها يا حازم قولي الـ*بس اي عبا'ية بكرة بالعيد.. دي حلوة صح 
اخد تنهيدة صبر ومسـ*ك أيد.ها وشا*ل الهد"وم ع جنب وقعد"ها ع رجـ*له وهو بيز"يح شعر.ها لو'را: حبيبتي اي حاجه هتلبـ*سيها هتبـ.قي جميلة عليكي .
مريم ببراءة : بجد يا حازم  ...حازم : بجد يارو.ح حازم .
بدأ يقر"ب ياخد بو*سة وهي بتتكلم ومش مركز مع كلامها 
وبدأ يقبـ*لها بعمـ.ق...ووو.
...
في اوضة المكتب..
فيروز ما*سكة رقية بتقعد ع الكرسي.
جمال: اقعدي يا فيروز 
فيروز بكسوف: ميصـ.حش يا عمي بس... جمال بجدية:  اقعدي يابت بلا ميصـ.حش
بعد وقت...
جمال بتركيز معاهم : ها اي رأيكم يبقي الفرح فرحين.
فيروز بتوتر: أنا ممكن افكر يا عمي يعني 
رقية: وانا مش موافقة 
جمال : ليه يا رقية 
رقية بحزن : عمي جمال انت زي ابويا وانا مش هقد"ر اوافق هياخد واحدة عا*ميةة.
طلع سليم وإبراهيم من ورا الباب بنفا"ذ صـ.بر : يا ستي أنا موافق وعا*يزك وبحبك وافقي الله يهيد"يكي تعبـ"تيني معاكي 
جمال بصوت عالي : سليييييم؟؟؟؟؟! رقية بتوتر: انت بتعمل ايه هنا ؟؟!
ابراهيم بعصبية لفيروز  : بقولك ايه انتي كمان لسه هتفكري أنا قلت هتجو.زك يعني هتجو.زك .
وقفوا بصدمة هما الأربعة بس الفرحة با"ينة ع عنيهم.
ضحك جمال ع جنا*نهم . ..وقرر أن كتب كتابهم اول يوم العيد.
..
((بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير))
سعيدة بفرحة : مبروك يا ولااااد
فتحية بتز*غرط: لولولوي مبروك يا بنتي 
قامت فيروز وهي بتحـ"ضن فتحية ونزلت للأرض حض*نت يحي .
رقية قاعدة فرحانة ومكسو"فة من ايد سليم اللي ما*سكها طول الوقت..
يحي بير*قص مع سهيلة 
والكل فرحان ومبسوط... والأغا.ني بدأت والبنات بتز*غرط
..
مريم بهمس: حازم 
حازم: ايه يا حبيبتي.... مريم بكسوف وقر'بت منه: أنا حا"مل.
حازم بفرحة : ايه بجد يا مريم؟!! ...هزت راسها بفرحة با*س أيد'ها واخد'ها بعيد عنهم بسعادة.....
تمت.
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صعيدية امتلكتني )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.