القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عروسة للايجار الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الجزء الأول 1 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار البارت الأول 1 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد


في ذلك الغرفه المتهالكة .
فرح بت*عب شديد/اه ياربي توب عليا من نومه الأرض دي اروح بقا اسرح بشويه الفل دول استعنا علي الشقه بالله .

من امام مطعم الفول والطعمية.

جابر بغ*يظ شديد/ي فتاح ي عليم عايزه ايه علي الصبح .

فرح بغ*يظ شديد/جرا ايه ي عم جابر هو كل يوم الموال ده هاتلي الفطار بتاع كل يوم بسرعه علشان مشغوله .

جابر بغ*يظ شديد/هو انا أن شاء الله حد كان قالك أن فتحها سبيل للص*يع والشحا*تين الي زيك .

فرح بغ*يظ /بقولك ايه قصر في يوم بدل مانت عارف هجبلك العربيه دي علي الارض وانت عارف جنا*ني .

جابر بغيظ /خودي ربنا يهد*ك ي شيخه .

فرح بغ*يظ /مكان من الاول عالم متجيش الي بالعين الحمر*ه .

ام احمد بغ*يظ /بت ي فرح هتيجي تنضفيلي الشقه امتا .

فرح بغ*يظ شديد/بقولك ايه ي و*ليه اخ*في من وشي قولتلك مليون مره انا مبنضفش شقق ي عنيا مستوايا اكبر من كده .

ام احمد بغ*يظ /انا الي غلطانه كنت عايزه ال*مك من الشو*ارع .

فرح بغ*يظ وهمس /لو عايزه تلمي حد من الشوار*ع لمي بنتك الي مفيش كل*ب في الحاره ممشتيتش معاه .

*****************.
في فيلا هادي ....

هادي كان واقف قدام المرايا بيجهز نفسه للخروج هادي وحيد عائله الجارحي علشان كده جده مصمم يجوزه علشان يجيب ولي العهد الي هيكتبله كل حاجه لكنه دائما بيرفض لانه مش حابب يتجوز بالطريقه دي وعايش معاه كمان والدته فريال وجددته نزلي ودول من الطبقه الراقيه جدا وأخواته البنات مني وعزه ..

**************
في الاسفل .
علي مائده الطعام...

كمال جده بجد*يه /مفيش فايده فيك ي هادي ولا ايه ي ابني عايزين نفرح بيك بقا كفايه .

هادي بز*هق /هو مفيش غير الموضوع ده ي جدو انت عامل زي ماكون بنت بايره وعايز تتطمن عليها .

فريال بغر*ور /انت هادي الجارحي ي عني المفروض البنات يترموا تحت رجلك وانت تتشرط تتجوز واحده اتنين براحتك .

نازلي بجديه /ده اكيد ي فريال .

هادي بز*هق من غر*ورهم /مش لدرجه دي ي جدو كلنا ولادتسعه .

كمال بحد*ه وغر*ور /عائله الجارحي مش زي اي حد وانا اصبرت عليك كتير ي هادي في اسرع وقت لازم تكون متجوز ويجيلي ولي عهد الجارحي فاهم .

هادي بضي*ق شديد/حاضر ي جدو حاضر .

******************.
في شركه هادي ...

كان يجلس بغ*يظ شديد من ذلك العائله الذي ينتمي إليها ليسير إليه عدي بابتسامه.

/صباح الفل ي بوب ايه مالك .

هادي بغ*يظ شديد/هو فيه غير موضوع العروسه الز*فت ده خلاص مفيش في دماغهم غير ولي العهد .

عدي بضحك /هههههه معلش ي صاحبي مانت الولد الوحيد .

هادي بغ*يظ شديد/المهم أن الموضوع بقا أمر واقع وجدي قالي أنه هيكتب كل حاجه للمحروسه الي هتجوزها .

عدي بجد*يه /طب وايه المشكله اتجوز واحده من اصحابك الأغنياء مش هتبص الفلوس تتجوزها لحد ماجدك يكتبلك كل حاجه وبعدين طلقها .

هادي بذكاء /لا ي راجل تصدق بالله انا اكتشفت أنهم الأغنياء هما الي بيمو*توا علي الفلوس ويب*عوك علشانها بالر*خيص انا هنزل اتمشي شويه بالعربيه .

عدي بابتسامه /طب والعروسه .

هادي بخفه د*م /هتصرف حتي لو اضطريت اني اجيب عروسه ايجار .

عدي بضحك /ههههه ماشي ي لمبي.

من امام الشركه ......

كان يقف هادي بصد*مه وهو يرا ذلك الكائن الغريب الذي يجلس علي عربيته وهي تأكل المانجه بشراهه .

هادي بع*صبية /ايه الي عملتيه ده ي مت*خلفه بهد*لتي العربيه .

فرح بغ*يظ شديد/ي عن عربيه الوزير دي عربيه اي كلام دي اخرك تعملها عشه فراخ مع انك شكلك واد نضيف وبعدين ابوس ايدك واطي صوتك لاحسن الفكهاني يعرف اني خدت مانجيه من قفص المانجه.

هادي بغ*يظ شديد/اه وكمان حراميه ولسانك طويل .

فرح بغ*يظ/لا كان نفسي فيها بس ومكنش معايا فلوس وبعدين يلا معطالكش بالاذن .

هادي ب*خبث وم*كر/استني هنا انا عايزك في موضوع هيغيرلك حياتك كلها انتي محتاجه فلوس مش كده .

فرح بغ*يظ شديد/والله الحمار يفهم ي عني .

هادي بغ*يظ شديد/ي بت لمي لسانك ده بقا انا عندي ليكي عرض اتجوزك كام شهر قدام اهلي كده وكده ي عني وهديكي مبلغ كويس اوي هتبقي عايشه واكله شاربه وبتاخدي فلوس كمان ايه رايك .

فرح بابتسامه /اه عروسه ايجار ي عني تمام موافقه .

هادي بابتسامه خب*يثه /تمام .

فرح وهي تجلس بغر*ور بملابسها المتسخه /ماشي مفيش مشكله بس لازم اسال عليك برضه مش هتجوز اي كل*ب ماشي في الشارع .

هادي بغي*ظ وتو*عد /ك*لب .

في فيلا الجارحي ......

كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الطعام ليسير هادي ومعه فرح .

/هاي .

فريال والدته بابتسامه /هاي ي هادي جبت شغاله ليه ماحنا جبنا .

فرح ب*غيظ شديد/هي بتقول علي مين الوليه دي .

هادي وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/لا مش قصدها عليكي حبيت اعرفكم دي فرح عروستي .

جدته نازلي بفز*ع وصر*اخ/وات اه قلبي قلبي .

فريال بغ*يظ شديد/ايه التخار*يف دي ي هادي برفان بسرعه .

فرح وهي تمسك البصله بمرح وتقف بجانب نازلي /كلونيه ايه صلي علي النبي في قلبك هو فحل البصل ده وهتجري جري شمي ي حاجه.

هادي وهو يحدث ذاته بخ*بث وم*كر/اهي هي دي الي هتعلمكم الحياه صح ..
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية عروسة للايجار الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروسة للايجار )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.