القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اصحاب المزاج الفصل الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية اصحاب المزاج الحلقة الأولى 1 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج الجزء الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج البارت الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية اصحاب المزاج الفصل الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية اصحاب المزاج الفصل الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن



نور بتعمل ايه ياسافل ياقليل الادب..

هدر وهو يتحسس جسدها بجرأة عايزين نتبسط ..متفكيها شويه..

صفعته بقوة هادرة اقسم بالله لو ح ...

جذبها من شعرها مقاطعا لحديثها لتصراخ اه سيبني ياحيوان ..لكنه لم يجيبها ليجذبها من شعرها الى احدى الغرف في الملهي..ويرميها هادرا هخليكي تعرفي ازاي تمدي ايدك على اسيادك..

نور بخوف سيبني ارجوك ..لتصرخ تستنجد باخيها الصغير يزن الذي كان يحتسي الخمر وبين احضانه فتاه من فتيات الملهى وولم يسمعها بسبب الموسيقى الصاخبه…

واما هيا بقيت تتراجع الى الخلف بخوف وهلع والاخر يفتح ازرار قميصه..ويقترب منها..حتى شعر بضربه على رأسه من الخلف..ليسقط مغشيا عليه..

ليظهر لها شاب يهدر وهو يمد يده لها وينظر من الباب بقلق تعالي…

نور بخوف انت مين..

مفيش وقت تعالي بسرعه لحسن يفوق...او حد يجي..

امسكت يده لياخذها من الباب الخلفي..ويهربان..

يزن بسكر هقوم اشوف نور عشان اروحها ونكمل احنا سهرتنا بالبيت وهو يغمز للفتاه..

البنت مستنياك.يابيه..

يزن دنتا اللي بييه وباشا وبطل..مش هتاخر استنيني..

بحث عنها يزن كثيرا ولم يجدها اخرج هاتفه واتصل بها..

يزن ايه يابنتي انت روحتي..

نور بكذب تعبت شويه وروحت..

يزن ماشي هشوفك بكرا..

نور ماشي سلام..ونظرت الى الشاب الذي يقود السيارة بهدوء ..

نور متشكره..

=العفو ..

نور انا اسمي نور.

= اتشرفت..انتي متعوده تسهري لوقت متأخر كده

نور بضيق لا بس النهارده عيد ميلادي ويزن اخويا الصغير كان عاملي الخروجه دي ..

= بسخريه ايواا....

نور بحده انت بتتريق..

=ببرود عايزه اوصلك فين..

نور بضيق نزلني هنا..

= مينفعش هوصلك بيتكم ..

نور بضيق لا متشكره نزلني هنا..

=بحده قولتلك هوصلك بيتكم..

نور انت انت بتزعقلي ليه..يااستاذ..هااا ليه..

= اخلصي بيتكم فين..

نوربارتباك*******

= بسخريه اه من ابناء الذوات حضرتك.

نور انت ..مالك ..بتتكلم ..كده..

= ….

نور انت مبتردش ليه..

= انزلي وصلنا..

نور متشكره..

= دون ان يجيبها حرك سيارته وغادر..

والاخرى بقيت تراقب اثره..

في الصباح…

نور صباح الخير ..

الداده حليمه صباح النور ياحبيبتي..

نور ماما وبابا مرجعوش لسه..يادادا

الدادا حليمه لا يابنت...

نور بضيق انا هروح

حليمه على فين يابنتي افطري الاول ..

نور معلش مليش نفس عاوزه اروح الشغل..

حليمه بس يا..

نور سلام يادادا عشان مستعجله..وغادرت بسرعه..

في شركة النور ..شركة والد نور..

دخلت نور مكتبها بسرعه تتبعها مساعدتها الشخصيه..

ايملي في اجتماع مهم مع رؤساء الاقسام كمان ساعتين..عشان تتناقشوا على الخطه السنويه..

نور وايه كمان..

ايملي..وفي اجتماع مع العملاء عشان تجديد العقود...

نور بتعب باين النهارده يوم طويل قوي..

ايملي بارتباك وفي كمان معاد مع شركة الصياد عشان الشراكه..

ضربة نور يدها على المكتب بحده هادرة وانا قولت مفيش شراكه هتتم ..

ايملي بس يااستاذه ناصر بيه مصر عالشراكه دي وهو اللي حدد المعاد ده..

نور بضيق بابا..لتردف بابا هيجي ايمتا..

ايملي لسه الشهر الجايه ..

نور ماشي روحي شوفي شغلك..

ايملي حاضر ..لتغادر..اخرجت نور علبة السجائر واخذت تدخن وهي تفكر مالذي تفعله بشأن هذه الشراكه..ولما والدها مصر على ذلك..

___________

في الكليه..

حبيبه اخلص اديني الحاجه بسرعه...

شاب الفلوس الاول ..

حبيبه اخرجت رزمة من النقود ورمتها عليه لتهدر اديهالي بسرعه..

اخرج الشاب كيس صغير من جيبه واعطاه لها..

حبيبه اسرعت خلف الكليه.بتوتر وارتباك.لتضع القليل منها على يدها وتستنشقها..لتشعر بالراحه جلست على الارض سندت رأسها على الحائط وهي تمسح انفها..واغمضت عينيها براحها..

يزن باغتها بقبلة على وجنتها وحشتيني جداااا...

حبيبه بهدوء انت جيت... فينك امبارح بكلمك مبتردش..

يزن جلس بجانبها ياخاينه بتعمليها من غيري ليأخذ منها ألكيس ويفعل مثلها..ليستند بظهره على الحائط والاخرى تضع رأسها على كتفه.. وهما في عالم اخر مغيبان عن الواقع..

حبيبه كنت فين امبارح..وحشتني..

يزن وهو يحرك انفه ويحك عنقه كنت بالشركه عندي شغل..

حبيبه وهي تحاول ان تعتدل بوقفتها..مبتردش على تلفونك ليه..

يزن بكذب. وهو يحاول الوقوف عشان نسيته بالعربيه..

__________

بعد يوم عمل متعب..

ايملي انسه نور ابن الصياد براا يستنى حضرتك..

نور بتعب هاتيلي حباية صداع من اللي عندك دماغي بتتفرتك..واستني شويه ودخليه..

ايملي بابتسامه خبيثه اومرك يافندم..

اسرعت لتاخذ البرشام من حقيبتها وحاولت اخفائها عن ابن الصياد..

ايملي كمان شويه وهدخلك معها مكالمه مهمه..

ابن الصياد نظر الى الساعه ..لينفخ بضيق .

وبعد فتره..

دخل ليجد نور تمسك رأسها بألم..

نور اهلا لترفع نظرها لتصدم به لتهدر.. انت..

ابن الصياد….
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية اصحاب المزاج الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اصحاب المزاج )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.