القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجي الحلقة الأولى 1 بقلم ذات الخمار
رواية زوجي الجزء الأول 1 بقلم ذات الخمار
رواية زوجي البارت الأول 1 بقلم ذات الخمار
رواية زوجي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

سماح: يعني اي يا بنتي ترمي نفسك ف حضن واحد 35 سنه وانتي 20 سنه اتطلقي وانا اجوزك سيده بس انتي قولي ي جواز بس
ورده: ي ماما قاسم مش زي اي راجل قاسم دا حاجه مختلفه فعلا انتي ظالماه والله 
تغريد: ي ورده امك معاها حق قاسم اخويا، كبير عليكي ولازم تتطلقي منه.. 
عزه: قاسم ابني كبر خلاص وهو الل اختار دا بايده يبقا يتحمل عواقبه وهيطلقط ويتجوز واحده من سنه 
ورد بعصبيه: انتوا مالكوا بينا بقا انا بحب جوزي وعايزاه كبير صغير محدش ليه دعوه.. 
سماح: اسمعي يا بنت بطني ي تطلقي م الواد دا ي اما لا انتي بنتي ولا اعرفك انا قلت لك اهوه.. 
ورده: يبقا انتي الل اختارتي ي ماما.. 
ليدخل هو بجبروت مكسور ولكن لم يظهر ذالك وقال: قبل م اسمع منكوا كلامكوا الل يسم دا لازم تفهموا اني عمرى ضاع علشانكوا انتي يا عزه جوزت لك ولادك الرجاله وكبرتهم وكل واحد عنده شركته وبني حياته وانتي يا سماح فلوس جوزك لما ضاعت واعلنتوا افلاسكوا محدش رد اعتباركوا غيري وانتي يا ست الدكتوره تغريد دفعت دم قلبي في كليتك وفي تعليمك وفي جوازك وكمان مستخسرين فيا افرح..  ! 
لا بجد كفايه انا تعب منكوا بجد تعبت.. 
وغادر المكان لتركض خلفه بسرعه وتجده يجلس في جنينه القصر اسفل شجره وهو يرفع رأسه لاعلي وينظر للسماء.. 
لتجلس بجواره وتضع راسها علي كتفه.. 
ليتصنع الجفاء ويقول: جيتي لي
لتبتسم وتقول: بشوف جوزي.  
قاسم: هه جوزك الل عنده 35 سنه صح..  ! 
ابتسمت ورد وحاوطت خصره بيديها وقالت بحب: بحبك لو عندك 100 سنه وعجوز ومكعبل كدا بحبك بردهه 
زفر ببطء وكأنه يزيح هم ثقيل من علي قلبه لترفع راسها وتقول بحنان ويديها تحاوط خده الايمن: متزعلش يا حبيبي كلامهم بجد مش فارق معايا والله 
قاسم بتعب: انا تعبت يا ورده بجد حاربت بكل جيشي علشانهم وانتي دلوقتي الل فاضل لي مت جيشي ومن قوتي عايزين لي ياخدوكي مني..  ! 
ورد بضحك: دنت راجل كئيب يا اخي.. 
قاسم بصدمه: نهارك اسود بقا انا راجل كئيب.. 
ورد وهي تخرج له لسانها: اه وطويل كمان.  
لتجري ويجري خلفه ويسود الضحك جنينه القصر ليجلس قاسم بتعب علي العشب ويقول بانفاس لاهثه:  يخربيتك مجنونه 
ورده بعبوس: مكلبشني كدا لي سيبني اخد حقي منك 
تركها قاسم تخرج من حضنه وقال: خدي يا ستي حقك.. 😂
نظرت له ورده بهيام وقالت: ما تيجي نطلع.. 
ضحك قاسم وقال: والله مصيبه 😂
ورده بضحك: متخافش علي نفسك هقعد مؤدبه..
احتضنها قاسم بحب وقال: انتي كل العوض اللي في الدنيا انتي ورده جميله زرعت البذره ف الماضي وفضلت اروى فيها طول عمري وكان الحصاد ليا بردهه انا مش بحبك بس يا ورد لا انا ميت فيكي قاسم من غير ورده يموت ورده هي روح القاسم.. 
وضعت يدها برقه علي فمه وقالت: بعد الشر عليك يا حبيبي ان شاء الله تعيش لحد ما يبقا عندك 100 سنه بقولك اي يا قاسومه 
قاسم بصدمه: قاسومه 
ورد بدلع: اه ي حبيبي في حاجه 
قاسم بغيظ: قولي ي اخره صبرى.. 
ورده: عايزه بوسه ثغننه خالث خالث خالث.. 
ضحك بكل قوته وقال: هتجنيني يا بنت الالفي.. 
ورده بهيام: بحبك.. 
وكان تلك الكلمه المخدر الذي يعزله عن العالم ظل ينظر لها برغبه شديده فحقا يريدها.. 
اقترب منها بحنان وضم شفتيها بين خاصتيه يقبلها بنهم ورقه اما هي فاحاطت رقبته بيديها تبادله بحب وهدوء لتدوم قبلتهم لدقائق ويبتعد بصعوبه ويستند برأسه علي مقدمه رأسها بضياع.. 
قاسم بصوت متحشرج: بتعملي فيا اي..  ؟ 
ورده بهيام: بحبك بس.. 
ظل يتأمل وجهها الملائكي بدايه من خصلات شعرها الحمراء المتمرده التي خرجت من تحت حجابها وعينيها الزرقاء وبشرتها الحليبيه وشفتيها التي تشبه الكرز وهي متورمه بسبب قبلاته الثائره.. 
قاسم: بضيع في ملامحك بجد 
القت نفسها بين ذراعيه بصمت ليضمها بحب بشده ويستند بظهره علي الشجره.. 
*"داخل القصر "*
سماح: لا يا عزه انا اتفقت ان بنتي هتتجوز ابنك شهرين اتنين وتحط له السم دا ونخلص لكن ارمي بنتي لابنك وهو قد ابوها لاا مش هرضي بكدا 
عزه: اعمل اي يعني يا سماح انا بنتك لما اتفقت معاها تحط له السم اخر مره هددتني تقوله وبمعجزه قدرت اقنعها انه كان اختبار ليها.. 
سماح: اتصرفي 
عزه: هتصرف ازاى بس.. 
قاطعهم صوته القوي وقال بحده:  انا ممكن اقولكوا..
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية زوجي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوجي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.