القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس الجزء التاسع عشر 19 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس البارت التاسع عشر 19 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار همام

دهم بعد مكان بيرقص مع امه لقي ابوه قدامه ادهم بصله بضيق، ... آيه مسكت ايده وبصتله.. بمعني علشان خاطري 
ادهم اتنهد وسلم عليه
: ازيك 
عباس بفرحه: الحمدلله..ادهم بص اللي واقف معاها... عباس رد بحب.. دا ايهاب.. همس.. اخوك الكبير.. رجع كمل بصوت عالي.. وفي تاني عبدالرحمن بس مقدرش يجي علشان رجله وجعاه
ادهم سلم علي ايهاب 
: لا الف سلامه عليه 
ايهاب: الف مبروك 
ادهم: لله يبارك فيك 
عباس بص لآيه بحب
: الف مبروك يا آيه زين مخترت ولله 
آيه ابتسمت: لله يبارك فيك يا عمي  
ايهاب و عباس رجعه قعدو مكانهم و عنين عباس ما نزلتش عن ادهم.. قطعه ايهاب
: اخونا صح 
عباس اتوتر: م.. مش فاهمه 
ايهاب: ادهم دا يبقا اخونا.. واللي واقفه هناك و تبقا مراتك التانيه 
عباس بتوتر: و.. وانت عرفت منين 
ايهاب ابتسم بسخريه وهو قايم
: نشوف الحوار دا بعدين.. دلوقتي لازم اعمل الواجب في فرح اخوي الصغير 
.....
في وقت متاخر من اليل عند عبدالرحمن شمس في حضنه
: جدي قاعد لوحده تحت
شمس رفعت وشه
: ايوه
عبدالرحمن وهو قايم
: هروح اطمن عليه
شمس قامة: بس رجلك وجعاك ومش هتقدر تنزل 
عبدالرحمن: مش وجعاني اوي يعني
شمس: طاب انا هلبس وجايه وراك
عبدالرحمن : ماشي
عبدالرحمن نزل بصعوبه وخبط علي الباب مرا واتنين مفيش رد عبدالرحمن قلق وفتح الباب لقي جده واقع علي لارض و كوبايه واقعه ومكسوره جنبه
عبدالرحمن جري عليه بخضه و حاول يفوقه
: جدي.. جدي فوق... كمل بصوت عالي.. ياا هاشم... هاشم... الغفير جه جري عليه بخضه.. 
: خير يا عبدالرحمن بيه في حاجه 
عبدالرحمن: شيل معاي جدي بسرعه... شمس نزلة بخضه علي الصوت 
شمس: يلهوي ماله جدي
عبدالرحمن: معرفش نزله لقيته واقع..هنروح المستشفى ماتطلعيش من البيت.. نامي مع حور.. عبدالرحمن بيكلمها وهو بيلملم حاجاته بسرعه
......
عند ادهم بعد ما الفرح خلص وايهاب الي خربه رقص طبعا 
ادهم راح يسلم علي ايهاب وشكره علشان الي عمله
بس ايهاب اخده بالحضن
: الف مبروك يا خويا.. ادهم اتثمر مكانه مش عارفه يعمل اي ولا يقول اي حتا 
ايهاب كمل: الي بينك وبين ابويا دي حاجه تخصكم لاكن انت اخوي الصغير لو رفضت دا فاهم 
ادهم بعد بتوتر:ا.. انا يعنى 
ايهاب: محتاج اتكلم معاك.. اكيد مش هنتكلم هنا 
ادهم: اه طبعاً اكيد اتفضلو.. ادهم خدهم وطلعو فوق 
ايهاب: قلي بقا انت شغال اي 
ادهم: فاتح معرض عربيات
ايهاب: حلو.. ومعاك شهادات اي
ادهم: هندسه بس ملقتش شغل  ففتحت المعرض 
ايهاب: حتا عبدالرحمن خريج هندسه برضو و ملقيش شغل وسافر برا مصر 
ادهم: بس انا مكنش ينفع  اسافر مش هسيب ماما وبنت خالتي 
ايهاب: حلو برضو معرض العربيات بيكسب 
ادهم: ايوه انا فاتح كذا فرع و كمان مساهم في كذا شركه نضيفه بتصنع عربيات 
ايهاب: اللهم مبارك عليك
عباس كان قاعد يبص علي ولاده بحب وفرحه كبيره 
ادهم: وانت
ايهاب: انا خربج طب يا سيدي بس شغال مع جدي في لارض ومصلحت البلد 
اول م ايهاب جاب سيرت جده ادهم كرمش وشه بضيق
ايهاب اتنهد: ولله جدي مش وحش وهو شديد شويه بس حنين وبحبنا ولله 
ادهم بحزن: بيحبكم 
ايهاب حط ايده علي رجل ادهم
: ولو عرف بيك هيحبك زينا وكتر 
ادهم ابتسم بسخريه لان عارف ان جده اكيد هيتخانق مع ابوه
الباب خبط ودخل منه اسر الي كان تحت بيظبط باقي الحاجه 
اسر: اي يا عريس مش هتتحنا 
اسر خد باله من الي قعدين وهو عارف عباس بس بقي يبص لايهاب بستغراب الي كان بيتعامل كانه معرفه اوي بالعريس 
ادهم فهم: ايهاب اخوي يا اسر... اسر صحبي يا ايهاب 
ايهاب: اهلا وسهلا تشرفت 
اسر: احم انا اكتر 
ايهاب: طاب اي يا عريس مش هتتحنا 
ادهم ابتسمله بحب... شويه وكان ادهم نايم علي السرير اللي في شقه تانيه في نفس العماره علشان البنات تاخد راحتها فوق مع آيه وايهاب بيحنيله رجليه واسر ايده
ادهم: ايهاب متكترش مبحبهاش... انا بس بحط علشان انتو مصرين.. 
ايهاب وهو مشغول
: اسكت ياض وبعدين دي سنه عن النبي 
ايهاب كان هينقل علي الرجل التانيه بس وقف لما لقي ابوه بيبص بحسره
ايهاب اتنهد: تعاله يا بوي. عباس بص لادهم بمعني اجي ادهم عدل وشه الناحيه التانيه... ايهاب رح سحب ابوه وقعده علي السرير وعطاه الحنه وفعلا عباس خدها بتردد وحناه... عند آيه الضحك مالي الاوضه وفي وحده بترسملها الحنه
...... 
عبدالرحمن مسند جده بعد ما رجعو من المستشفى والدكتور قاله ان شرب حاجه علتلو الضغط 
عبدالرحمن: علي مهلك يا جدي.. تحب اشيلك
جده ابتسمله وهو بيطبط علي كتفه
: لا انا كويس 
حور و شمس راحو يجرو علي عبدالرحمن اول ما دخل
شمس: انت كويس يا جدي 
الجد بتعب: الحمدلله انا كويس يا بنتي... بس دخلني اوضتي يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن دخله اوضة و غطاه كويس 
شمس: انا هفضل قبالك يا جدي مش هسيبك
حور: روحي انتي يا شمس مع جوزك هو تعبان وانا هفضل معا جدي... كل دا وعبدالرحمن مش معاهم نزل علي لارض وخد حته من الازاز المكسور 
.... 
عند آيه قامت من علي السرير ونفخة بضيق بسبب الحنه الي مضيقاه ومش عارف تنام 
ادهم بهمس: منمتيش ليه 
آيه شهقة بخضه 
: بسم لله الرحمن الرحيم انت جيت امتا 
ادهم: جيت من شويه منمتيش ليه بقا 
آيه بضيق: من الحنا مضيقاني ومش عارفه اتحرك ولا ا.. اي دا استنا انت ازي جيت هنا ورجليك فيهم حنا 
ادهم: لا انا غسلته علطول 
آيه بصت في ايده
: حرام عليك مسبتهاش تحمر اكتر ليه 
ادهم مسك ايده: وريني كدا كاتبين اسمي صح
آيه ابتسمت بخجل
: اه.. شروق كتبته 
ادهم: فين 
آيه: دور 
ادهم قرب منها اكتر ولف ايده التانيه علي وسطها  وشدها الحضنه
: اممم طاب انا مش شايف حاجه 
آيه: لا دور 
ادهم سند راسه علي كتفه
: طاب انتو كتبينه كل حرف في مكان 
آيه: لا كامل كله علي بعضه 
ادهم: ايوه.. اهو لقيته... اممم البت دي كاتبه غلط علي فكره
آيه: لا صح يا ادهم 
ادهم: لا قلت غلط
آيه بضيق: صح يا ادهم
ادهم ضحك وباسه علي رقب*تها
: ماشي صح متزعليش...ادهم و آيه فضلو يتكلم لحد ما نامو في حضـ*ـن بعـ*ـض وووو..
يتبع....
لقراءة الفصل العشرون اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس الفصل العشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.