القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور والأفاعي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي الجزء الثالث عشر 13 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي البارت الثالث عشر 13 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منال عباس


بعد مرور الليل على ابطالنا يأتى الصباح المشرق 
حيث تدخل الشمس من النافذه ..تفتح حور عينيها 
ببطئ لتجد نفسها فى أحضان فارس..
تبتعد حور بسرعه ...ليستيقظ فارس
حور بخضه : احنا هنا سوا ازاى ..احنا اتفقنا ..ليضع فارس يده على فمها ويبتسم 
فارس : أهدى يا بنتى هتفضحينا ...كل الحكايه انك كنتى نائمه والوقت متأخر ومفيش حد يجهز ليكى الاوضه ...ما تقلقيش أنا نمت جنبك زى اختك بالظبط وغمز لها بعينه ...
ابتسمت له حور لطريقته
فارس : بس قوليلى يا حور ...
حور : نعم 
فارس : انتى حلوة اوووى كدا ليه ...اول مرة افتح عنيا وأشوف القمر جنبي 
حور بكسوف : وبعدين معاك بقي .. ويلا قوم أخرج علشان اغير هدومى..
فارس : ماشي يا حور ..طب مش محتاجه مساعده كدا ولا كدا
لتضحك حور وتقوم وتجذبه لخارج الغرفه وتغلق الباب وقلبها ينتفض من الفرحه ..فوجود ذلك الفارس يجعلها تشعر بالسعادة ..
وفجأة تذكرت ولاء
حور : اوبس ...ولاء ...زمانها قلقانه .وفونى على الحظ كان فصل .. وقررت وضع الفون على الشاحن حتى تنتهى من أخذ شاور سريع ...
خرجت حور من الحمام وهى تلف شعرها الطويل بالمنشفه وترتدى برنس الحمام فكانت تبدو قمه فى الجمال ..جلست على حافه السرير وامسكت الفون واتصلت على ولاء
ولاء : الو ...اخيرا يا حور قلقتينى عليكى 
حور : حقك عليا ..حصل حاجات كتير ...عمرى ما توقعتها ...
ولاء : خير حبيبتي ..انتى كويسه ؟
حور : اطمنى حبيبتى ..انا كويسه ...
ولاء : الحمد لله ..المهم انتى فين ؟
ارتبكت حور ..لسماعها صوت فارس ينادى عليها 
حور : هقفل دلوقتى واكلمك تانى ..سلامى للوجى وأغلقت الهاتف...
وقامت بفتح الباب ..لتجد فارس معه ترابيزة عليها الإفطار 
حور : مين حضر الفطار دا كله 
فارس : اكيد مش انا 
حور : ما انا بقول كدا برضو 
نظر فارس وخصلات من شعرها ينزل منها الماء على وجهها فكانت تبدو مثيرة ..
فارس وهو يبلع ريقه ..يلا نفطر الأكل دا بدل ما أكلك وانتى حلوة كدا ..
حور بضحك  : يلا بينا 
جلسا سويا وتناولا الإفطار فكان فارس يتحدث بكلمات تضحكها كثيرا ..فقلبه يسعد بضحكاتها الجميله ...
حور : هقوم بقي علشان اغير هدومى علشان اروح البيت ابدل  الملابس بملابس تناسب الجامعه 
فارس : اوك ..يلا بينا 
حور : يلا بينا ازاى ..هو انت مش عندك شغل
فارس : انتى اهم يا حور ويلا علشان ما نتأخرش
وتركها وخرج 
حور بتنهيده : معقول الاقى الاهتمام ومن مين منك انت يا فارس ..اى بنت تتمنى كلمه منك ...
قامت وارتدت ملابسها ونزلت للاسفل 
اخذها فارس فى سيارته وقاد إلى محل سكنها
حيث صعدت حور بسرعه واستبدلت ملابسها ووضعت القليل من مساحيق التجميل ونزلت للاسفل.وجدت فارس فى انتظارها 
نظر لها فارس بانبهار 
فارس : ايه الجمال دا 
حور : انت مبالغ اوووى ..بقي كل البنات اللى بتشوفها هنا وتقولى كدا ..
فارس : لا فى فرق كبير انتى جمالك طبيعى غير روحك الحلوة وتواضعك يا حور 
ابتسمت له حور 
حور : طب يلا بينا .وانطلق بها الى الجامعه ..
فارس : هتخلصى امتى علشان اجيلك 
حور : مفيش داعى تتعب نفسك ..انا هاخد تاكسي علشان اروح الشغل
فارس : احنا قولنا ايه فى موضوع الشغل دا 
حور : ادينى بس يومين أرتب معاها على ما تلاقى بديل عنى 
فارس : اوك تمام ..بس يومين مش اكتر يا حور 
حور : اتفقنا 
ودعها فارس وغادر إلى عمله 
اما حور فدخلت الجامعه ..
         عند أميرة 
تستيقظ أميرة على صوت رنين الهاتف
أميرة : الو 
مراد : صباح الخير على اجمل أميرة فى الدنيا
أميرة : صباح الخير مراد باشا
مراد : ايه باشا دى ..قولى مراد بس يا أميرة 
أميرة بخجل : ما يصحش ..
مراد. : ازعل منك كدا ...اسمى مراد ..اسمى ايه ؟
أميرة بخجل وصوت هادئ : مراد 
مراد : الله ..اول مرة اعرف ان اسمى حلو كدا 
اميرة : وبعدين معاك
مراد : اعمل ايه ..انتى جننتينى ..المهم قوليلى عملتى ايه فى موضوعنا 
أميرة : هو انا لحقت 
مراد : كنت عارف ..وعلشان كدا انا هرتب للموضوع بطريقه تانيه ..
المهم جهزى نفسك هفوت عليكى كمان ساعه
أميرة : ليه ؟؟
مراد : كدا هتحرقي المفاجئة
أميرة : قولى بجد فى ايه 
مراد : هاخدك علشان اعملك باسبور للسفر 
أميرة : سفر !!! سفر فين 
مراد : انا سهل اسافر اى دوله وهعملك جواز السفر وهكتبلك انك السكرتيرة ليا علشان نقدر نسافر زيارة ل كندا ..مش عايزة تزورى حور
أميرة بفرحه : ياريت نفسي طبعا 
مراد : طيب اعملى حسابك هجهز الورق وكل حاجه ونسافر بعد يومين ..وهناك ناخد رأى الاولاد وافسحك شويه 
أميرة وقد شعرت كم عوضها الله بوجود مراد فى حياتها شكرته ..انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي
مراد : انك تكملى حياتك معايا يا أميرة 
أميرة : ربنا يقدم اللى فيه الخير
مراد : أن شاء الله ..اسيبك تجهزى وهعدى عليكى بعد ساعه ..
أميرة : توصل بالسلامه .وأغلقت الهاتف وهى سعيده بكل ما يحدث معها ...
             عند ولاء 
تجلس ولاء وهى تطعم ابنتها ..ليرن جرس الباب
ولاء بفرحه اكيد دى حور وقامت بسرعه بفتح الباب
لتجد جاكلين وباسل
ولاء بخيبه امل : اتفضلوا 
جاكلين : مالك خاسه اوووى ليه كدا 
ولاء : تعبانه شويه 
باسل : لا شدى حيلك ..انتى الفترة دى ضيعتى على نفسك عمولات كتيرة ...
ولاء : نصيب بقي ..المهم تشربوا ايه 
باسل : احنا عايزينك فى شغل جديد ..واظن سهل تنفذيه ..
ولاء : شغل ايه ....
باسل : فارس 
ولاء بمقاطعه : ماله فارس ..فى ايه 
جاكلين : أهدى كدا واسمعى بس الحكايه 
كل الحكايه .أن فى بنت مصريه ظهرت الفترة دى ..وشكل فارس مشغول بيها غير اى واحده قربت منه 
ولاء : وانا ايه دخلى فى حاجه زى دى 
جاكلين وهى تنظر إلى لوجى : دخلك كتير 
عايزينك تطفشي البنت دى وتعرفيها أن لو قربت من فارس مصيرها هيبقي زيك ..هياخدك لحم ويرميكى عضم ..
ولاء : انتم عايزينى استغل بنتى ..علشان خاطركم
باسل : ما كله بحسابه ...
ولاء : انت عارف .أن موضوع بنتى مش عايزة حد يعرفه ..فكروا فى اى طريقه غير كدا
ثم هيفرق معاكوا ايه أن كان فارس بيحب البنت دى ولا لأ ..
جاكلين : سحر ..عايزة فارس ليها .وهتدفع كتير
ولاء : مش هقدر ....فارس لو عرف هياخد منى البنت ارجوكم ابعدونى عن الموضوع دا 
...
جاكلين : خلاص ما تقلقيش ..ثم غمزت إلى باسل واكملت حديثها 
خلاص يا باسل ..ولاء برضو صديقتنا ..ومش هنجبرها على حاجه ...
باسل : طب حضرى الفطار انا جعان ولا انتى بخيله ..
ولاء : لا ازاى .دقائق والفطار يكون جاهز ودخلت لتحضيره ....
جاكلين  : ايه رايك هنتصرف ازاى 
باسل بصوت منخفض : ايه رايك وأخرج زجاجه منوم 
جاكلين : فهمتك .
باسل : المهم البنت تبقي معانا النهارده ..ونخلص الموضوع دا باقصى سرعه قبل ما سحر ترجع 
جاكلين :, تعجبنى
بعد دقائق تحضر ولاء الإفطار على المائده وتدعوهم لتناوله
جاكلين : ممكن تجيبيلى مياه 
ولاء : حاضر 
وضع باسل المنوم على طبق ولاء وجلس بسرعه 
عادت ولاء ومعها المياه 
وجلسوا لتناول الإفطار وبعد دقائق 
راحت ولاء فى النوم على المائده 
حملت جاكلين لوجى وغادرت هى وباسل 
وبينما هما فى الاسفل وذهبا للسيارة
كانت حور قد اقتربت من العمارة ورأت لوجى مع ذلك الشخصين ..
استغربت حور ..وظنت أن ولاء أحضرت أسرة لرعايه ابنتها ..قررت الصعود الى ولاء لشرح لها ما حدث...
صعدت إلى الأعلى لتجد الباب مفتوح .
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية حور والأفاعي الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حور والأفاعي )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.