القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة عصام

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة الجزء الثاني عشر 12 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة البارت الثاني عشر 12 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة عصام

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة عصام

فتحية خارجة من الشركة هي و نوح و صبري واقف متربص ليهم لحد ما لمح نوح

نوح :- بجد هايل مكنتش متوقع إن حضرتك بالذكاء دادا أنا يشرفني طبعاً شغلك معايا مش هستغني عنك

فتحية بخجل:- شكراً لـ حضرتك جداً يا أستاذ نوح دا من زوق حضرتك طبعاً بجد إنسان خلوق جدا

نوح :- تسلمي يا مدام فتحية دا من زوقك برضوا

صبري رفع مسدسه و نشل على نوح ببراعة و فتحية واقفة قصادة

عمر المسدس و بدأ يستعد للضر.ب بص على نوح كويس و غمض عين و فتح التانية و ضرب الرصاصة

نوح فجأة مفاتيح عربية وقعت فـ وطي جابها و الرصاصة رشقت في الايزاز وراه نزلته حتت على الأرض

فتحية صرخت و وقعت على الأرض من الخضة و نوح وقف يبص و مخضوض و الحرس حاوطتهم من كل مكان

نوح جري على فتحية على عيطت و قال :-

انتي كويسة يا مدام فيكي حاجه نطلع على المستشفى ؟

فتحية هزت رأسها بالنفي و قالت:-

أنا كويسة أنت كويس يا ابني ؟

نوح بصلها و قال في نفسه:- ياااه بقالي كتير مسمعتش كلمة يا ابني دي

خرج عن صمته و قال:-

أنا كويس تعالي معايا اوصلك

فتحية هزت رأسها بايجاب و مشيت معاه

صبري شافهم الاتنين ماشين و قال:- نفدت مني المرة دي لكن المرة الجاية هتكون برو.حك يا نوح دا انا مراهن عليك هو اية الحزن دا

نوح أخد فتحية و مشي و سرح في كلمة ابني منها و قال:-

ياااه دايما تلاقي الناس الحنونه هما اللي ميقريوش ليك حاجة لكن اللي منك دايما طعنينك في ظهرك و بص ل- فتحية و قال :-

انا عارف ان الموقف كان صعب عليكي بس متقلقيش مش هيتكرر تاني

فتحية:- حصل خير أكيد حد مش قاصد لانه لو قاصد كان ضر.ب رصاص أكتر من كدا

نوح بص قدامة و إبتسم إبتسامة ترعب أي حد بس و قال:-

و دا اللي انا هشتغل عليه هعرف مين اللي عمل كدا و هجيبه لو في بطن أمه

فتحية بصت قدامها و قالت :-

أسترها يا رب أنا مش متفائلة

❈-❈-❈

صلاح :- عملتيها يا تمارة عملتيها و ارتاحتي ؟

تمارة:- شوف كمية السلام النفسي اللي جوايا رهيبة مش هتعرفها انت يا ابو صلاح كنت متوقع إني بهدد بس صح تؤ خالص كُنت اسأل أختك و هي تقولك لك إن تمارة مش بوق و بتنفذ اللي هي بتقوله

صلاح:- هتندمي علي اللي عملتيه دا يا تمارة و الله العظيم لـ أحزن أمك عليكِ و ما هخليكي نافعة لحاجة تاني

تمارة:- انت مش كنت عاوز تتبلي علينا جاي تعيط ليه زي النسوان دلوقي بس يا ابو صلاح انا قولتها ليك قبل كدا تمارة مش بتتهدد شوف الجدار الجميل اللي مكتوب عليه ممنوع إلقاء القمامة دا اخبط راسك فيه و أعلي ما افخلك اركبه

صلاح :- هتشوفي يا تمارة و خافي علي نفسك و علي اخواتك دا انتوا من غير راجل يا بت يعني سهلة اوي

أم أشرف لسة هتتكلم لكن الحارة كلها سمعت صوت بيقول :-

ابقي قرب من واحدة فيهم و شوف اية هيجرالك

كلهم بصوا عليه ماعدا تمارة اللي واقفة حاطة عنيها في عين صلاح و قربت منه خطوه و ر.زعته كف علي وشة و قالت:-

إحنا صحيح بنات لوحدنا من غير راجل بس شبشبنا برقبه أرجل واحد في عليتكم اوعي ياض تكون مفكرنا بنات يلا لا احنا رجالة اوي و حط ميت خط تحت الكلمة دي الدور و الباقي بقي علي الرجالة بشنبات و مش عارفين يمشوا كلامهم على حريمهم ولا حتي عارفين يرابوا عيالهم

يا ابو صلاح إسمع مني نصيحة من اختك خد بعضك و امشي من قدامي عشان مش هتلاقي غير كل خير و زيد في قلة ادبك هحط منك و من كرامة اهلك و هخلي كرامتك دي شوية تراب في الأرض و متنساش وانت ماشي تاخد البتاعة دي معاك و شاورت علي سلمي

صلاح:- نسوان لوحدهم و رجالة مهو اكيد ماشين على حل شعرهم ولا حد عارف يلمهم دا كفاية إن مرات أبوكي رقا.صة دي لوحدها كفيلة أنها تعيشكم العمر كله في عار

جوري أخيراً اتكلمت و قالت:-

اديك قولت مرات أبونا يعني منعرفهاس الدور و الباقي بقي على اللي من دمنا و مش عارفين نلمها

صلاح بخبث :- شوف مين بيتكلم اللي مدورها مع طوب الأرض يعني مش ماشية على حل شعرك بس لا و كمان مع كل واحد شوية اشهدي يا حارة أهي البت دي حاولت معايا و جت تكلمني و أنا اللي رفضت

أم أشرف هنا أدخلت و قالت:-

اخرس قطع لسانك على لسان أي حد يتكلم علها كلمة مش صحيح مهي عشان قلة ادبك و بلاك على خلق الله ربنا فضح أختك بعد ما كان سترها على اللي عملتة

الشيخ حمزة كان معدي صدفه و سمع كلام صلاح فقال بصوت عالي:-

استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم بسم الله الرحمن الرحيم " إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ۝ يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ۝ يَوْمَئِذٍ يُوَفِّيهِمُ اللَّهُ دِينَهُمُ الْحَقَّ وَيَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ "

حرام اللي انت بتعمله دا يا صلاح يا ابني استغر الله عليه يغفر لك انت لو تعرف عقاب اللي انت بتقوله اكيد مش هتعمل كدا توب و استغفر يا ابني توب و استغفر

صلاح بصوت عالي:-

انت جاي تعمل عليا أنا شيخ طب ما تشوف الموضوع من الأول يا شيخ علي ما تفرج دي فضحت أختي يا شيخ و نزلت ليها فيديو على النت

نوال كانت سمعت عن الخناقة اللي شغالة و جت على كلمت صلاح ضر.بت على صد.رها بحركة شعبية و قالت:-

يلهوي ؟! اتفضحنا و سريتنا بقت على كل لسان منك لله يا تمارة يا بنت فتحية

- و انتي بتدعي عليها ليه يختي ما تلمي عيالك عنها البنت مبتأذيش حد و لا بتهش و لا بتنش لكن اللي يجي عليها أو على حد من أخواتها بتاكله بـ سنانها لموا نفسكم الأول عنها و هي مكنونة مطلعتش و لا عملت حاجه غير لما المحروس إبنك جه يتبلي عليها هي و أخواتها كلنا عارفين فتحية و تربيتها لـ بناتها و أنها متخرجش منها العيبة ابدا

نوال :- انتي قصدك اية يا ست إنتي

- قصدي لمي عيالك عنهم يا نوال دول واصلين أوي و ظابط المباحث نفسه واقف ليهم يعني انتوا اللي هتروحوا ورا الشمس

تمارة بصت لـ صلاح و قالت بزعيق:-

عملت كدا ليه يا صلاح مش عشان حتي تتبلي على اختي وإلا قولت أنا حاجة محصلتش طب اسمعي بقي يا حارة صلاح إبن الحاجة نوال ماشي مع سلمي و مدورها في الشقق المفرو.شة

سلمي حطت ايديها على بوقها و عيطت و قالت:- أقسم بالله ما حصل دا هو اللي متفق معايا نقول كدا على جوري عشان ننتقم منك

أم أشرف بفرحة:- باااس ظهر الحق

الشيخ حمزة ضر.ب كف على التاني و قال:-

لله الأمر من قبل و من بعد انتي يا تمارة تعملي كدا تفضي بنت زيك ؟ مهما كان عملت اية مكنش ينفع تعملي كدا يا بنتي من ستر مسلماً في الدنيا ستره الله يوم القيامة

تمارة:- انت مش فاهم حاجة يا شيخ حمزه يعني من الحلال إن البشا يتبلي على أخواتي عشان يجبرني اتجوزه عشان يستر على أخته و متتفضحش ما كنت ساكتة و لساني جوه بقي و قولت طلما كل واحد في حالة يبقي كدا خلاص لكن إزاي لازم يعمل بطل عشان ينقذ اخته

تمارة بصت لـ سلمي و قالت:-

مالك يا سلمي زعلتي كدا ليه عشان معملتش كدا شوفتي بقي أنها بتزعل

و بصت لـ صلاح بابتسامة و قالت:-

شوف يا بشا باعتك في ثانية و لوت بوزها و قالت:-

لو مش قد اللعب متلعبوش قولتلك انت مش قدي لأني أعرف عن الحارة دي كلها اللي محدش يعرفه أنا الأخبار بتجيلي أول بأول دا انا مصاحبة طوب الأرض يا أبا

صلاح:- أيوة اتبليت عليكم و هفضل اعمل كدا يا بنت فتحية لحد ما رقبتك تبقي تحت ايدي و ساعتها محدش هينجدك مني

نوال :- و انت لسة هتستني لما رقبتها تيجي تحت إيدك تعالي يا بنت الصر'مة انا تفضحي بنتي

نوال راحة تهجم على تمارة اللي مستعدة ليها تماماً لكن لقت اللي وقف قدامها و قال:-

فكري بس تقربي منها و هتلاقي نفسك بايتة انتي و عيلتك كلها في الحجز

أم عبده:- ينهار منيل إنتي عاوزة تضر.بي البت و إحنا واقفين كمان لا دا القوالب نامت بقي

أم أشرف:- والله عندك حق يا أم أشرف اللي اختشوا ماتوا بصحيح شوفي الولية جاية تبجح و تضر.ب بنتنا فكرانا هنسمح ليها

❈-❈-❈

أيمن و دولي نايمين فجأة لقوا الباب بيخبط جامد

أيمن قام مخضوض و وشة باين عليه الإرهاق و التعب فتح الباب لقي صبحي قدامة

أيمن:- خير يا صبحي عبد على المسا في حد يخيط على حد كدا

دولي جت من وراه و هي بتمشي بدلع و بتقول:-

مين يا حبيبي انت سبتني و قومت ليه ؟

صبحي بخجل :- يظهر إني جيت في وقت مش مناسب لكن بناتك تحت و الحارة كلها ملمومة و في خنا.قة لـ رب السما تحت

أيمن:- يعني ايه ؟!

صبحي:- أنت لسه هتسال يا أستاذ أيمن بسرعة أنزل الحق البنات ألا الست نوال مستحلفه ليهم أوي يعني

أيمن دخل و ساب الباب موارب و ماشي يطوح و بيقول:-

أدي اللي بيجلنا من ورا فتحية و بناتها مكنتش وئدتهم من لما إتولدوا و خلصنا أبو أم دا قر.ف على المسا

دولت دخلت وراه و قالت:-

انت هتنزلهم يا أيمن ؟! انت ناسي إن هما اللي رمونا في الحبس ؟ دا بندل ما تطلع عليهم القديم و الجديد نازل تدافع عنهم لا بقي مش هسيبك تنزل

أيمن سحب ايده منها و قال:-

مسمعش نفسك و أشوفك تحت بس و شوفي اية اللى هيجرالك ؟

دولت بسخرية:- اية هتمد إيدك عليا أنا كمان وإلا اية ؟

أيمن:- و اكسر عظمك كمان مش بس أمد ايدي و غير كدا هتروحي عند أمك و مفيهاش راجعة أنا معنتش باقي على حاجه أصلا

و زقها على جمب و قال:-

اوعي بقي من وشي عشان أنا معنتش شايف حد قدامي

و سابها تاكل في نفسها و نزل مع صبحي

دولت :- ماشي يا أيمن انت و فتحية شكل الدم بدء يحن تاني و أنا مش هخلي دا يحصل مش هخرج من المود بلا حمص و تتحسب عليا جوازة

أيمن و هعرف أرجعه ليا و اخليه زي الخاتم في صباعي أم انتي بقي يا فتحية فـ أنا مخططة ليكي من بدري أوي و عارفة هعمل اية كنت مخلياه آخر حل لكن انتي مخلتيش حاجة و معملتهاش انتي و بناتك عشان كدا هبدا أنفذ.....

❈-❈-❈

نسرين كانت قاعدة قدام التليفون و مستنية خبر نوح في أي وقت لحد ما لقت على شريط الأخبار من تحت

عاجل

" محاولة لـ إغتيال رجل الأعمال المشهور نوح التوبي و لكنها كانت محاولة فاشلة ندعو الله أن يكون سالما دائماً "

نسرين مسكت ريموت التلفزيون و رمته على الأرض و مسكت الموبايل اتصلت بـ صبري

صبري :- الو يا ست الكل أكيد الأخبار وصلتلك مش كدا ؟

نسرين:- أيوة يا أخرت صبري كل حاجه حاجة وصلت هو دا اللي أنا بنشل من أول مره

دا اللي متقلقيش و حطي في بطنك بطيخة صيفي ؟ فين بقي النتيجة يا فخر القتا.لين

صبري:- لا بقولك ايه انا مسمحاكيش أيوة مسمحلكيش دي أول مره تحصل يا ست الكل إنتي متعرفيش صبري طلقة وإلا اية

نسرين بغضب :- لا معرفش و اديني اهو شفت بعيني محدش قالي

بقي أنا قاعدة مستنية تقولي كل تمام و روحه دلوقتي بتسبح في السما و بنيت أحلام و طموحات تيجي انت بكلمة العملية فشلت تخيبلي كل دا ؟

صبري:- مهو هو اللي محظوظ الصراحة دا الطلقة خلاص كانت هترشق في دماغة بس ربنا كتبله عمر جديد اية هنعترض ؟

نسرين:- أنت مش نافع لـ حاجة أنا عاوزة فلوسي اللي دفعتها انت فأهم قدامك يومين يا أسمع خبر نوح يا تجيب الفلوس اللي دفعتها

صبري:- ماشي يا ست الكل يومين بالكتير أوي و هتسمعي خبره مسمع في البلد كلها و مش كل مره هينفد منها

نسرين قفلت الخط في وشه و صبري بص للتليفون و قال:-

نهار منيل قفلت الخط في وشي دي عُمرها ما حصلت تيجي بنت سلطح ملطح دي تعملها حسابي معاكي بعدين يا نسرين لكن دلوقتي لازم أخطط عشان أقضي على نوح و استرد سمعتي من جديد

❈-❈-❈

ورد لما سمعت إن تمارة بتتخانق مع صلاح جريت عليهم و وقفت جمب تمارة تدعمها

نوال بصت اللي واقف يدافع عن تمارة و قالت:-

و أنت مين بقي واحد من اللي ماشية معاهم ؟

رد عليها و قال ليها :-

لا واحد من اللي بنتك ماشية معاهم و اللي هيعلم إبنك الأدب بص لـ فتحية و قال:-

خدي بناتك و على بيتكم يا مدام فتحية و إحنا هنقوم بالواجب

و بص لـ كمان و قال:-

كامل

كمال جه وقف جمب نوح و قال:-

تؤمر بأيه يا كنج

نوح :- فض الليله دي و شاور بعينه على صلاح و قال:- تمم يا بشا

نوح كان واقف مدي ظهره لـ تمارة و مشافتش وشه بصت لـ صلاح و قالت:-

شوف يا أخي مع إنك خسيـ ـس و متستاهلش أنت و أمك الحرباية دي بس أبقي شوف الفيديو اللي نزل عشان تعرف إنك غبي و فضحت أختك بنفسك و ابقي اسمع كلام أمك تاني يا أبو صلاح

قالت كلامها و مشيت و مخدتش بالها باللي بيبص عليها و بيحاول يشوف وشها لكنه ملحقش

ورد جريت وراها و قالت:-

استني يا تمارة راحة فين أنا جاية معاكي

أيمن نزل لقي تمارة مشيت و فتحية واخدة جوري و لينا و ماشية بيهم

جري وراها و قال :-

شغالين فتوات معتش في غيركم في الحارة وإلا اية كل يوم و التاني خناقة قولوا لو عاوزين رباية نربيكم من أول و جديد

كمال حط ايده على كتف أيمن و قال:-

مين الشيخ ؟

أيمن اترعش من جواه و قال:-

أبو العيال اللي كانوا بيتخانقوا و جوز فتحية

فتحية و هي ماشية:-

متصدقهوش يا كمال دا انا هرفع عليه قضية خُلع يخويا

كمال :- اتكلي انتي على الله يا ست فتحية و أنا هشوف الاشباح دول عاوزين اية ؟

صلاح:- و أنت مين بقي يا عم الجامد يا اللي عمال تتامر و تقول فض الليله كان حد طلب إنك تدخل

نوح ابتسم و قال:-

أعرفك بنفسي نوح التوبي

و ضر.به بوكس في وشة و هو بيقول:-

أنا الكنج إحفظ إسم الكنج كويس عشان هتسمعه كتير من هنا و رايح

و على صوته و هو بيقول:-

كمال تمم الموضوع و كل حشرة تتربي عشان ميبقاش الكنج واقف و هما ماسكين في بعض و بيقلوا اديهم

نوال :- أنت هتعمل ايه في ابني يا جدع أنت أنت مالك أصلا بتدخل لية في حاجة متخصكاش

نوح رفع حاجبة و قال:-

الموضوع اللي الكنج يتكلم فيه كله يبقي يخصه مفهوم

و حط ايده على رأسه و قال:-

سلام يا حُصالة المجتمع

كمال أخد صلاح و أيمن و هو بيقول:-

هتمشوا معايا بالزوق وإلا نستخدم العـ ـنف و نبعت نجيب حرس الكنج

أيمن:- و على اية كل دا هو أنا قولت حاجة وإلا عملت حاجة أنا يا بشا واحد نايم في أمان الله لقيت حد بيخبط عليا و يقول مراتك بتتخانق قولت أنزل أشوف فيه اية لو انت مكاني مش كُنت هتنزل ؟

كمال بابتسامه باردة:-

لا مكنتش هنزل و يلا عشان أنا خُلفي ضيق و أنت بتضيقه اكتر

و مسك صلاح و نوح كل واحد بإيد من هدومة من ورا و قال:-

يلا يا حبايب هارتي دا انتوا هتتبسطوا في مصنع الكنج أوي

كمال اخدهم و مشي و نوال رقعت بالصوت في الشارع عشان حد يلحقهم لكن محدش اتدخل و واحد من اللي واقفين قال:-

أحسن خليه يتربي شوية مش كل يوم هيتبلي على بنات الناس

❈-❈-❈

تمارة ماشية متعصبة من اللي حصل و ورد جريت وراها حضنتها من ظهرها و هي بتقول:-

عدت و كل حاجة هتعدي يا تيمو و مفيش حد صدق كلمة من اللي اتقالت انتي قوية محدش يقدر على تمارة

تمارة بصت ليها و دموعها نزلت و قالت:-

لا أنا مش قوية يا ورد أنا أضعف من ما تتخيلي أنا بستقوي بـ أخواتي مبحبش حد يدوس ليهم على طرف انسفه وقتها

اتهدت بشهقة و قالت:-

تعبت أكون قوية نفس حد يشوفني من جوه أنا سني ميستحملش كل الضغوطات دي لكن أنا استحملت و مشيت و كملت ليه بقي عاوزين يكسرونا ليه يا ورد ؟

ورد :- بسم الله الرحمن الرحيم

" لا يكلف الله نفسا إلا وسعها لها ما كسبت و عليها ما اكتسبت"

ربنا عارف إنك هتقدري على كل دا و عارف إنك قوية و جامدة يا تيمو عشان كدا بيختبرك و أكيد شايل ليكي حاجة حلوة أوي

تمارة بصت ليها و حضنتها و قالت:-

بإذن الله يا ورد و أنا صابرة لحد ما ربنا يجبر بخاطري و يعوضني خير شكراً يا ورد لانك دايما معايا

ورد خبطتها على كتفها و قالت:-

بس يا عبيطة انتي أختي وإلا انتي مش بتعتبريني أختك

تمارة:- أنا يا ورد دا كل الناس تقولي انتوا تلت بنات اقولهم لا أربعة

❈-❈-❈

فتحية أخدت البنات و روحت البيت و جوري عمالة تعيط و تقول:-

و إحنا هنخلص امتي من كل دا أنا تعبت أوي يا ماما

توحة :- بس يا حبيبتي بس أهدي والله لنخرج من الحارة كلها أنا هكلم الاستاذ نوح يشوف لينا شقة بره و هنقعد فيها مش هسيبكم في المكان دا تاني

لينا :- يا ريت بجد يا ماما عشان أنا تعبت مشاكل و تمارة اكتر واحدة تعبت تخيلي إن صلاح كان بيهددها بينا و هي يا عيني خدت كل حاجة لوحدها و وقفت للكل عشان خاطر جوري

فتحية بصت لـ لينا و قالت ليها :-

و امتي حصل الكلام دا

لينا :- و إحنا راجعين من المدرسة و لو تمارة مرجعتش تقابلنا معرفش صلاح كان عمل اية في جوري

جوري فضلت تعيط و تقول:-

قال عليا كلام وحش أوي يا ماما مش قادره استحمل حقيقي

فتحية :- طب بس يا قلب امك اسكتي والله لنخرج من المنطقة دي الفلوس اللي أم أشرف جابتها لسة موجودة هخلي نوح يشوف لينا مكان صدقوني

تمارة فتحت الباب و دخلت من غير ما تقول كلمة واحدة رمت نفسها في حُضن أمها و قالت:-

مش قادرة استحمل يا ماما كُل الناس شيفاني قوية لكن أنا أضعف من الورقة أنا مش عارفة هما بيعملوا فينا كدا لية عملنا ليهم اية

فتحية طبطبت عليها و هي بتقول:-

عيطي يا تيمو عيطي لحد ما تستريحي بس اوعي يا تمارة تبيني لحد ضعفك دا انا مأمنه على أخواتك معاكي يا تيمو

عيطي كل ما تحسي إنك عاوزة تعيطي لكن دموعك دي متبانش قدام حد أدخلي اوضتك عيطي فيها و خرجي كُل اللي جواكي لو أنا مش موجوده غير كدا محدش يشوف دموعك

مش ضعيفة يا تمارة لكن عشان ميفكروش إنك ضعيفة و ساعتها كسرك هيكون سهل ليهم فهمتي يا تيمو

تمارة هزت رأسها بايجاب و قالت:-

فهمت يا ماما فهمت

فتحية:- أما بقي نوال و ابنها فـ أنا هعرف أخد حقنا منهم كويس أوي و كفاية اللي نوح هيعمله في صلاح يلا حلال عيله

تمارة بإنتباه:- مين نوح دا ؟ و كمان إزاي جم هنا

فتحية :- بصي يا ستي نوح دا مديري في الشغل شاب زي العسل أما بقي جه هنا إزاي دا موال كبير الخلاصه أنه لما وصلني و أنا شوفت الخناقة و شفتكم واقفين جريت و أنا بقول:- ولادي

فهو من كرم أخلاقه نزل ورايا و طبعا كمال دراعة اليمين

❈-❈-❈

بتكلم في التليفون و قالت:-

أنا عاوزاك تنفذ بكره أو بعده بالكتير أوي مش مش عاوزة يبقي ليها وجود على خريطة مصر سامعني

و أي غلطة شوف غلطة واحدة بس هتكون برقبتك انت سامعني و قفلت الخط و قالت:-

كله في وقته حلو و انتي وقتك جه تيك توك تيك توك
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اعادة تأهيل مؤقتة )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.