القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور والأفاعي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الحلقة الثاني عشر 12 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي الجزء الثاني عشر 12 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي البارت الثاني عشر 12 بقلم منال عباس
رواية حور والأفاعي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منال عباس

وقف فارس ينظر إلى حور بنظرات كلها حب
فارس : دلوقتى طلبتك رسمى واسمك هيلازم اسمى يا حور الفارس ...وقفت حور صامته فقد وعدت صديقتها بالاحتفاظ بسرها ..كما أنها لا تريد أن تحزن والدتها ..وقررت الذهاب الى ولاء 
فارس باستغراب : حور انتى ماشيه وانا معاكى !!
حور : حاسه بتعب وعايزة اروح 
فارس بخضه : مالك حبيبتى ..حاسه بايه 
استغربت حور تغيره وخوفه عليها ....
حور : حبيبتك !!!
فارس : عارف انك مستغربه ..بس سيبى الايام تثبتلك ...المهم من اللحظه دى مش هينفع تقعدى فى المكان لوحدك ..انا عندى الفيلا كبيرة اختارى اى اوضه تناسبك واوعدك هتكون ليكى كل الخصوصيه اللى هتحتاجيها 
حور بتسرع : مش هينفع علشان البنت 
فارس : بنت !!! ...بنت مين 
حور : اقصد البنت ..اللى ووقفت لا تدرى ماذا تقول ..
فارس : حور هو فى حاجه انا معرفهاش ..؟
حور بتوتر : اصل انا بشتغل وبراعى طفله صغيرة 
فارس : ايه المشكله ..اتصلى اعتذرى انتى مش محتاجه شغل ..
حور : بس انا اخدت مرتب الشهر مقدما ..فاكر لما جيت زورتنى واخدت الفلوس اللى كانت على السرير ورميتهم فى وشي دا كان مرتب الشهر
شعر فارس بالاحراج من نفسه فلقد أساء الظن وقتها به 
فارس : آسف يا حور اتمنى تنسي اللى فات ونبدا صفحه جديده
وبالنسبه للمرتب شوفى كان كام وانا اروح ارجعه ليها ..
حور : بس انا وعدتها 
فارس بزهق وصوت عالى : حوووووور قولت مفيش شغل خلاص 
من الصبح تكلميها وتعتذرى 
ويلا نروح 
خافت حور اكمال الحوار فهى تخاف أن يعرف أن تلك السيده هى ولاء وقررت الصمت 
ذهبت حور هى وفارس وباركوا للعروسين مرة أخرى وغادروا المكان 
وجدت فارس يفتح لها باب السيارة وكأنها ملكه 
ابتسمت له 
وقاد السيارة 
حور : احنا رايحين فين 
فارس هتعرفي حالا واستمر في القياده دون حديث ...
                   عند أميرة 
مراد : مبروك يا أميرة 
أميرة بفرحه : انا مش مصدقه اللى حصل
معقول بنتى وابنك يعرفوا بعض وكمان يطلب أيدها ..صدفه ولا الخيال
مراد : ربنا بيجمع القلوب يا أميرة ثم نظر إليها فكم كانت رائعه الجمال بالرغم من سنها ولكنها تبدو كفتاة فى الثلاثينات
مراد : اللى يشوفك يا أميرة ما يصدقش ابدا انك عندك بنت فى الجامعه 
أميرة بخجل : حور هى عوض ربنا ليا واللى طلعت بيها من الدنيا دى 
مراد : عارفه يا أميرة فارس طول عمره بيرفض الجواز لما فقدت الامل في أنه يتزوج ..بس واضح أنه واقع لشوشته ...بنتك قلبت كيانه 
أميرة : ربنا يسعدهم 
مراد وهو يحاول أن يعبر عن ما يشعر
مراد : ويسعدك يا أميرة 
أميرة : تحب تتعشي معايا 
مراد بفرحه : اه اكيد ..واسمحيلى اساعدك كمان 
أميرة : انا اعرف ان البشاوات اللى زيك كدا عندهم الخدم ازاى بس تساعدنى
مراد : لانى بحس أنى بس عايش في الوقت اللى بكون معاكى فيه يا أميرة ..واتمنى تكونى حاسه باللى جوايا 
أميرة وصدرها بدأ فى الارتفاع هبوطا وصعودا
أميرة : طب يلا على المطبخ 
مراد بفرحه : يلا بينا 
انا منال ( الحب مالوش سن ولا زمان ولا مكان الحب احساس جميل زى الهوا المنعش اللى بيجدد طاقتنا ..بتنسي الدنيا كلها فى وجود الحبيب هيييييح بقي نسيبهم يحضروا العشا اتمنى من غير بصل يا أميرة 🤣🤣 )
يصل فارس أمام المستشفى 
حور باستغراب : انت تعبان 
فارس : اه 
حور بتلقائيه وضعت يده على جبينه لترى حرارته 
حور : بس انت مش سخن 
ليمسك فارس يدها بين شفتيه 
وبصوت هامس بحبك ثم يقبل يدها 
ارتجفت حور من رده فعله وجذبت يدها بسرعه
حور : قليل الادب
فارس بضحكه عاليه : ليه بس دا انا مسكين 
ثم اخذها ودخلوا المستشفى 
لتجد نفسها أمام حجرة 
حور : فهمنى احنا هنا علشان ايه 
فارس : ادخلى وهتعرفى ..ثم طرق الباب 
ليفتح له مروان 
مروان : فارس اتفضل 
دخل فارس وهو ممسك بيد حور 
وجدت حور يمنى نائمه على السرير 
حور بخضه : يمنى حبيبتى ..مالك فيكى ايه واحتضنتها
يمنى : حور ..عرفتى ازاى انى هنا
فارس : انا اللى عرفتها ..وعلى فكرة ..انا خطبت حور
وقف مروان ينظر باستغراب
يمنى : الف مبروك حبيبتي
جلس الجميع وبدأ فارس يقص كل شئ على حور 
وبدأ يوضح ظنه فى جاكلين وان ورائها سر يريد معرفته 
واسترجعوا الصور ..مع الرساله على فون يمنى 
حتى اتفق الاربعه عن  البحث على الحقيقه ...
فارس : المهم قولى يا مروان قررتوا الفرح امتى 
مروان : بس يمنى تسترد صحتها وان شاء الله الفرح بعدها 
فارس : يبقي الكام يوم دوول مش عايزين حد يعرف انكم اتصالحتوا ..هما كان هدفهم أنهم يفرقوا بينا ...وانا من الصبح ليا طريقتى مع جاكلين 
مروان : تمام اتفقنا ..
استاذنهم فارس وأخذ حور وغادرا 
اقتربت الساعه إلى منتصف الليل ..فلم تشعر بنفسها حتى نامت حور كالطفله فى السيارة 
كان فارس ينظر إليها وهو يبتسم ..فلم يرى فى حياته جمال ورقه بهذا الشكل ..حتى وصل أمام الفيلا ..
فتح السيارة وحملها كالطفله المدلله لأبيها 
ودخل بها الفيلا 
كان جميع الخدم نائمين ..ولا يوجد احد منهم كى يرتب حجرة لها 
فحملها إلى حجرته ووضعها في سريره 
رغبته بها جعلته لم يتحمل النظر لها اكثر من ذلك 
فخاف عليها من نفسه ...
فأخذ منوم حتى لا يتهور ونام بجانبها ....
         عند ولاء 
ولاء : يا ترى فيكى ايه يا حور ..اتاخرتى اوووى
وظلت تتصل على رقم حور ..ولكن فون حور كان خارج الخدمه لانتهاء الشحن به 
ولاء : معقول تعبت ..كانت تشعر بالقلق ..ولا تدرى ماذا تفعل ....
        فى المطبخ عند أميرة 
تقوم أميرة بتحضير البيتزا ويساعدها مراد بكل حب ...ليأتى بعض الدقيق على انفها يقترب منها مراد ويزيح بيديه بعض الخصلات المتمرده من شعرها ..ثم يمسح عن انفها الدقيق
تقف أميرة متسمرة من لمساته 
ثم تتحدث بصوت متقطع 
أميرة : اللى بيحصل دا غلط 
مراد : ايه الغلط يا أميرة 
أميرة : انا ست وانت راجل ..ما ينفعش نكون لوحدنا 
مراد : تتجوزينى يا أميرة 
أميرة : اتجوزك !!!
مراد : ايوا يا أميرة ..انتى لسه صغيرة ..وبنتك ماشاء الله كبرت وهيبقي ليها حياتها ..وانا زى ما انتى شايفه ..عايش وحيد ..
وافقى يا أميرة وتعالى نكمل عمرنا سوا 
أميرة : انت عايز الناس يقولوا عليا ايه ..انى استغليت عطفك علينا 
مراد : انا ماليش دعوة بالناس ..انا معجب بيكى واتمنى انك توافقى 
أميرة : بس .. ليقاطعها مراد
مراد : مابسش ...قولى موافقه ..واوعدك هعوضك عن الدنيا كلها 
أميرة : اخاف من كلام الناس ..وبنتى تزعل منى 
مراد : مش عايزك تخافى من اى حاجه في الدنيا طول ما انا عايش ..وبنتك هتتمنى ليكى الخير 
قولى موافقه ومن الصبح هيكون المأذون هنا 
أميرة : طب سيبنى اتكلم مع بنتى الاول 
مراد بفرحه : افهم من كدا أن دى موافقه مبدئيه 
أميرة بخجل : يوووه وبعدين معاك 
مراد : بحبك ...وهسيبك دلوقتى وبكرة الصبح هجيلك اسمع رايك ..وتركها وغادر
لتقف أميرة وهى تنظر إلى ظله الذى يختفى 
أميرة : مش انت لوحدك اللى محتاجنى ..انا كمان محتجالك يا مراااد 
يمر الليل على ابطالنا ليأتى الصباح حيث تشرق الشمس وتدخل من النافذه 
تفتح حور عينيها ببطئ لتجد نفسها فى أحضان ...
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية حور والأفاعي الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حور والأفاعي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.