القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب وانتقام قاصر الفصل العاشر 10 بقلم أيات الرحمن

رواية حب وانتقام قاصر الحلقة العاشرة 10 بقلم أيات الرحمن
رواية حب وانتقام قاصر الجزء العاشر 10 بقلم أيات الرحمن
رواية حب وانتقام قاصر البارت العاشر 10 بقلم أيات الرحمن
رواية حب وانتقام قاصر الفصل العاشر 10 بقلم أيات الرحمن

رواية حب وانتقام قاصر الفصل العاشر 10 بقلم أيات الرحمن

بسمله كانت مستعده لرؤية ريان بشكل جنو"ني وقالت خلاص يابابا هانت هعرفك علي اعظم انتصاراتي ملحوظه بس ريان دا اخو بسمله من الأب لكن هى تعرف ولا لا هنعرف دا دلوقتي
ايوه يا حبيبي انت فين
انت بقيت قريب من هنا
طب دا العنوان *****
بعد شويه دق جرس الباب جريت بسمله بسرعه وطبعا مش من عاداتها كدا فتحت الباب وحض.نت ريان وحشتني اوى كدا تتأخر عليا
معلش يا روحي مشغول بس
ولا يهمك تعالي اعرفك علي بابي واسد اخويا
كل دا كان تحت صدمة إلياس اللي افتكر في اللحظه دى كادى واللي عمله فيها وان بنته بتكرر نفس الخطأ بس قدام عيونه
دا بابي احب اعرفك يابابي علي ريان اخويا ابنك اللي رميته في الشارع وهو طفل شوف كبر ازاى وبقي شكلك اوى
انتى بتقولي ايه
الحقيقه يابابي ريان اخويا ابن طنط كادي اللي ضحكت عليها وفهمتها ان انت بتحبها واتخليت عنها في اشد احتياجها ليك هى وابنها عملت معاه زى اللي عملته مع اسد المسكين اللي بيتعا.قب بسبب افعالك عارف يا بابي ربنا خلق اسد كدا ليه 
عشان تحس بالذ.نب بس انت عمرك ما حسيت بالذن.ب ابدا وفضلت مكمل في قسا.وتك عليه 
بس النهارده مش هيكون في كدا عشان اسد هيروح مع ريان وانا كمان هروح معاهم
مش هنفضل عايشين هنا تحت رح.متك ودا ممنوع ودا لا 
إلياس كان متغيب عن كلامها ومركز مع ريان اللي قرب وحضنه تلقائي وفضل يبكي بصوت عالي ويطلب منه السماح ويطلب من والدته تسامحه هى كمان علي اللي عمله فيها زمان وان اكيد ربنا عوضها عن كل دا  
مستحيل تسا.محك علي اللي عملته فيها ابدا انت ذل.يتها كتير وخليت اهلها يتخلوا عنها هما كمان والنهارده انا جيت اطالب بكل حقوقي بما ان انا الوريث الوحيد ليك انا و بسمله ولا ايه
إلياس كان مستغرب من كلامه
امممم ماانا نسيت اقولك ماانا مكتوب بإسمك انا وبسمله اما اسد يا عيني عليه رفضت تسجيله عشان مفيش حد يعرف ان عندك ابن مشو.ه صح وروحت تسجل البنت ولما صديقك قال والولد انت رفضت وصديقك كان ضد الفكره فساعد جدوا مراد علي تسجيلي بإسمك مش مهم عرفه ازاى بس المهم ان ربنا ما ضيعش حقي ودلوقتي الفيلا دى ملكي وانت ماضي علي اوراقها بإيديك
وقرب وهمس ليه وقال 
لما كنت بتمضي علي عقود الشركه من غير ما تحس اتنازلت عن الفيلا والشركه ليا ودلوقتي بقيت املاكك تخصنى 
وبعد عنه
وهنا بينزل اسد اللي شكله عباره عن ملامح انسان بس مغطيها شعر شكل شعر الأسد هو تقريبا كله كدا بس لبسه مغطيه
فضل يبص لريان شويه وهو مفكر هيخا.ف منه لكن ريان ابتسم وراح وسلم عليه 
ورجع تانى لإلياس
ها مش يلا ودع بقي البيت دا قبل ما تخرج منه
وهنا بتدخل كادى 
رياااااان
ماما
إلياس بيبص ليها بغرابه لما بيلاقي اللي واقفه قدامه لسه صغيره في العمر معقول كادي
هو دا اتفاقك مع مروان يا خسارة تربيتي فيك ياالف خساره بجد
ماما انا
اخرررس مش عايزه اسمع صوتك انا مش مربياك عاي الغد.ر يا ريان وبعدين بصيت لإلياس بسخريه وقال ودا في الاول والاخر ابوك
اعمل حسابك الأملاك دى لازم تتنازل عنها وإلا لإنت ابني ولا اعرفك
كارلا: يااااه يا كادي دا انتى ذكيه اوى يعني بعتتي ابنك وخططتي تاخدوا املاكنا كلها ودلوقتي جايه تقولي يتنازل لا بجد برافو
لو انا طماعه وتا.فهه كنت رجعت هنا لما قدرت اثبت ان ريان ابن إلياس وخصوصا بعد إثبات النسب وتحليل DNA وكان زمانى واخده مكانك لكن انا غير كدا 
ومايشرفنيش اصلا اعيش مع واحد خا.ين وغد.ار زيه 
ريان مااسمعش منك كلمة ماما غير لما تصلح خطأك وترجع ليه املاكه 
ملحوظه هنا بقي
بسمله عرفت ريان ازاى
هما الاتنين مع بعض في الجامعه اول ما اتقابلوا كانوا اصدقاء وعرفوا بعض لما سألها عن اسم اهلها ولما عرف ان هى اخته كلم مروان 
ومروان حكى ليه علي اللي الياس عمله في كادي وفيه وهو طفل ولما حكى لاخته قررت ان هى هتعرفه بوالده وبالفعل حصل وحكت ليه علي معاملة الياس لاسد شكلها ايه وقرر هياخده معاه ويعالجه برا مصر
طب وكادي عرفت ان ريان هيقابل والده ازاى وياخد املاكه
من مروان لما سمعته وهو بيقول ليه زى مااتفقنا وبعض الكلمات منهم فضغطت علي مروان شويه فقال كل اللي عنده 
كادي مشيت من بيت الياس وقررت تروح عند بيت اهلها وهى اخر توقعاتها يكونوا في البيت بتقف قدام البيت وتفتكر لما طردوها طلعت فوق وهى شايفه ذكراياتها قدامها هى وملاك ووقفت قدام الباب وهنا والدتها بتفتح الباب عشان تخرج تشتري كام حاجه للبيت بتلاقيها واقفه
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية حب وانتقام قاصر الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حب وانتقام قاصر )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.