القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل العاشر 10 بقلم زهرة عصام

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الحلقة العاشرة 10 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة الجزء العاشر 10 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة البارت العاشر 10 بقلم زهرة عصام
رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل العاشر 10 بقلم زهرة عصام

رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل العاشر 10 بقلم زهرة عصام

تمارة :- انتي صح حتي شوفي

طلعت التليفون و هي بتقول:- أنا أصلاً كنت جيالك و فتحت فيديو فدية و حطته قدام نوال اللي وشها أصفر من الصدمة و مش مصدقه

تمارة :- ها يا خالتي تحبي اللي متربتش تزيع الفيديو و تخلي اللي ما يشتري يتفرج عليكم و على حلاوة وسط بنتك بقميص النوم كفاية عليكي كدا لحسن لو كملتي الفيديو ممكن تطبي ساكتة فيها و أنا الصراحة مش ناقصة بلاوي كفايا عليا اللي عندي

نوال:- أكيد الفيديو دا مش حقيقي أنا مربية بنتي كويس أكيد انتي بتخرفي أو مفبركاه عشان تفضحينا وخلاص مهو أصل انتو تربية شوارع لازم تتبلوا على خلق الله

نوال حست إن الدنيا كلها بتلف بيها حتي دموعها اتحجرت في عيونها و مش راضية تنزل بقت الأفكار و تتردد في دماغها معقول دي بنتها اللي حطت فيها كل ثقتها ؟ اللي مش حارمها من حاجة معقولة تعمل فيها كدا و تحط راسها في الطين ؟ طب لية و هي عمرها ما حرمتها من حاجة ؟

نوال بقت تمشي و رجليها تقيلة على الأرض مش شيلاها بقت تشيلها بالعافية من على الأرض كأنها شايلة هموم الدنيا كلها على رأسها

دخلت بيتها و قعدت على أول كرسي قابلها و حطت ايديها على رأسها و دموعها بدأت تنزل بصمت و هي مبرقة و سرحانة في الفراغ

نوال:- هعمل اية أنا دلوقتي في المصيبة اللي حلت على دماغي دي

❈-❈-❈

ورد:- اية بلاعة و اتفتحت انا قصدي أنه مهما كان دا باباكي يا تمارة مينفعش تخلطي فيه حتي بينك و بين نفسك

تمارة :- ها اه يا حبيبتي معاكي حق افريدي ايدك كدا و عدي معايا

أبويا اللي من أول ما جينا على الدنيا و هو كارهنا عشان عاوز ولد

وإلا أبويا اللي كرشنا من بيتنا عشان يجيب لينا رقاصة تاخد مكانا و تجيب ليه الولد

وإلا أبويا اللي مكنش راضي يدينا عفش البيت عشان خاطر الرقاصة ام جسم متعر.ي ق

أم الشعب كله

وإلا أبويا اللي كل يوم و التاني يجي يتخانق مع أمي عشان أخدت حقها و مد ايده عليها في الشارع

وإلا الرقاصة اللي أبويا متجوزها و اللي كانت عاوزة تعملة فينا

اكمل وإلا كفاية عليكي كدا يا ورد

خدت نفس و قالت:-

بصي يا ورد الراجل دا انا مش بعتبره أبويا أنا أبويا مات من ساعة ما كرشنا بره بيتنا انا يتيمة يا ورد و دي حاجة مش مزعلاني خالص دي حاجة مخلية عندي سلام نفسي اللي هو مش عاوزاه تاني في حياتي و مش هو بس تؤ تؤ هو و أي حاجة تحمل نوع ذ.كر في الدنيا

ورد :- أنا بخير يا خالتي ام أشرف إلا صحيح أشرف جه وإلا لسة

أم أشرف:- الموكوس إبن الموكو.سة ما صدق هج يا بت و معرفش لية طريق إبن الكـ ـلب دا

تمارة جت من وراها حطتها من كتفها و قالت:-

سبيه يتمرمط يا خالتي عشان يعرف قيمتك و قيمة القرش

أم أشرف:- يختي و هو أنا كنت فتحت بوقي بس ينزل إجازة أشوفه و املي عيني منه إبن الجذ مة دا

تمارة:- ربنا يرده ليكي سالم غانم يا خالتي

ورد :- طب انا همشي بقي عشان الوقت اتاخر

تمارة:- ها يا أم أشرف هتيجي معايا وإلا اية

❈-❈-❈

نوال مسكت فدية من شعرها فجأة و قالت:-

عاوزة تجرسينا في المنطقة كلها يا بنت الصر'مة فضحتينا لية كدا لية هو أنا كنت حرمتك من حاجة طلبتي مني حاجة و أنا قولت لا لية تعملي فيا كدا لييية

فدية:- اية بس يا ماما أنا مش فاهمة حاجة إنتي قاصدك على اية

نوال:- و كمان بتستعبطي و رحمت أبوكي ما هسيبك النهارده يا بنت الكـ ـلب انتي و نزلت فو.قها ضرب

فدية:- أنا معملتش حاجة معملتش حاجة

نوال :- كدابة يا بنت الصر'مة كدابة أنا شايفة الفيديو بعنيا مستعجلة على اية يختي على شيل الهم بدري كنتي ركزي في تعليمك و اطلعي حاجة عدلة الأول تتجوزي جوازة عدلة لكن مين هيرضي ياخد واحدة معيوبة قوليلي عملتي كدا لييية منك لله يا شيخه منك لله فضحتينا و خليتني اسمنا في التراب

نوال:- لو تمارة قررت تفضح الموضوع كلنا هنروح في شربة ماية أنا لازم أتصرف و أخلي صلاح يتجوز تمارة حتي لو بالإجبار لو حصلت هعملهم فضيحة عشان سمعت بنتي و عليا و على أعدائي كله منك يا بنت الصر'مة كله منك اه يا ناري أه يا أنا يا خبتك في بنتك يا نوال يا خبتك في بنتك

أيمن أكل العلقة من هنا و اتكور على نفسة في مكان لوحده و بقي ينزف بس محدش واخد باله حالتة بقت تسوء جدا و هو من كتر الضر ب اللي اتعرض ليه مبقاش حتي قادر يستنجد بحد

كان قاعد حاطط راسة وسط رجلية و محاوط رجلية بإيدة لحد ما معدتش قادر يقاوم اكتر و وقع على الأرض

- الحق يا عو الظاهر إن الطريحة المرة دي كانت جامدة شوية الراجل مستحملش

العو كان بيشرب شيشة و نفخ الدخان من بوقة و قال:-

شوفوا كدا لسة فيه النفس و إلا اتكل على الله عشان نعرف هنقول اية في المحضر

- اللي تشوفه يا عو

❈-❈-❈

نوال وقفت ثواني و فدية مرمية على الأرض مسكتها من شعرها فجأة وقفتها و قالت:-

مين الواد اللي كنتي معاه دا يا كلـ ـبة يا اللي بعتي شرفك و شرف اخوكي انطقي

فدية عيطت و مش بترد و أمها بتهز فيها و يتقول:-

اخوكي هيرفع راسة في وسط الناس إزاي بعد كدا أنا همشي وسط الناس في الحارة ازي انطقي

قول للحارس اللي بره ياخده على المستشفى مش ناقصين قر.ف هنا

الراجل راح ناحية الباب و نادا على الحارس و قال:-

الحق يا بشا في راجل بيفرفر هنا و تقريباً كدا بيطلع في الروح فـ عاوزين تاخدوه المستشفى اديتي قولت ليكم مش عاوزين و عاوزين تسيبوه يتكل على الله يبقي ريح و استريح أنا مش ناقص وجع دماغ يخويا و كلام من الأستاذ الفاضل المبجل اللي افضالة على الزنزانة كلها العو بشا

بص للعو و قال:- تمام كدا يا أستاذ عو

العو:- تمام يا أشول

الحارس دخل بسرعة يشوف أيمن و جري على صحابه و نادي عليهم و اخده على مستشفى السجن
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية اعادة تأهيل مؤقتة الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اعادة تأهيل مؤقتة )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.