القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب ام الأنتقام الفصل العاشر 10 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الحلقة العاشرة 10 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الجزء العاشر 10 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام البارت العاشر 10 بقلم أسماء طلعت
رواية الحب ام الأنتقام الفصل العاشر 10 بقلم أسماء طلعت

رواية الحب ام الأنتقام الفصل العاشر 10 بقلم أسماء طلعت

تبدأ الاحداث في منزل الجد بعد اسبوع من موت محمد الحريري.............
يرن هاتف سليم.....
سليم:الو مين معايا 
المحامي:انا محامي الاستاذ محمد الحريري ممكن اقابل حضرتك 
سليم:نتقابل ليه
المحامي:علشان تحويل الاملاك ل اسمك لان الادله اثبتت ان الاملاك دي ملك والدك 
يخلص سليم معا المحامي ويدخل الاوضه يلبس
ملك:رايح فين يا حبيبي
سليم:رايح اقابل المحامي يا حبيبي وهخلص واجي
ملك:المحامي ليه يا حبيبي
سليم:لان هو اعترف ان الاملاك دي ملك والدي ف انا الواريث للاملاك دي
ملك:تمام يا حبيبي هو احنا هنرجع فرنسا امتي الدراسة قربت تبدا
سليم:احنا نخلص بس الحوار دا ونكلم ماما منال تيجي هي كمان ونعمل الفرح ونرجع نكمل الدراسة ونخلص ونيجي نستقر كلنا هنا يا حبيبي
يذهب سليم للمحامي وهناك احد يراقبه ......
المحامي: بص يا سليم انا كنت محامي والدك قبل ما اكون محامي محمد الحريري كان في واصيه لوالدك وقبل ما اقولك الواصيه في موضوع الاول لازم تعرفه انت كان ليك اخ اكبر منك وضاع ومفيش حد عارف هو فين ولا هو عايش ولا لا واهلك كانوا بيدوروا عليه في كل مكان بس للاسف مش لقوه ووالدك كتب واصيه ان نص الاملاك ليك والنص التاني ل اخوك لو ظهر بس انت اللى هتديرها ومسئول عن كل حاجه لحد ما يظهربس انا كل اللى اقدر اقوله ليك ان محمد الحريري كان يعرف كل حاجه عن اخوك وكان يعرف مكانه
سليم:طيب هو فين او انت تعرف اي حاجه عنه او محمد الحريري قالك حاجه عنه
المحامي:لا دي كل حاجه اعرفها 
ويذهب المحامي تارك سليم يفكر فيقطع تفكيره صوت رنين الهاتف
سليم:الو
معتز:الو يا صاحبي فينك
سليم:يا بني انت اللي فينك بقي اتعب واروح مستشفي وكل دا ومجتش تشوفني
معتز:معلش بقي يا صاحبي كنت مشغول شوية الفتره دي انا في مشوار كدا بخلصه هبعتلك اللوكيشن تقابلني هناك
سليم:تمام
يذهب سليم للمكان الذي بعثه معتز فيجده مكان مهجور 
سليم:معتز..معتز..معتز انت فين
معتز:انا هنا 
فينظر سليم ف يري معتز يوجه مسدس عليه 
سليم:معتز انت بتعمل ايه دا انت اتجننت في ايه
معتز:اه اتجننت وهقتلك 
سليم:في ايه يا معتز طيب ايه السبب
معتز:هقتلك واخد الورث منك انا عشت طول عمري شايف حب عيلتك ليك وانا محروم من حب العيله شوفت ان مش فرقت معاهم ولا غيابي كان فارق 
سليم:معتز انا مش فاهم حاجه
معتز:انا اخوك اللى اهلك اتخلوا عني واهتموا بيك انت 
سليم:اخويا ازاى انت طول الوقت دا كنت عارف ودخلت حياتي بس علشان تنتقم 
معتز:اه اللى انقذني من الشارع كان محمد الحريري ورباني وخلاني اشوفكوا وانتوا عايشين حياتكوا عادي من غيري وحتي هو طلع كداب وفهمني ان هو انتقم من اهلنا علشان هما اتخلوا عني وكان بينتقم ليا بس كل دا كدب الحقيقه ان هو لقاني في الشارع ولما عرف انا ابن مين قرب من اهلنا وبعد فتره كلم ابونا وقاله انا لقيت ابنك اللى ضايع من سنين وتعاله في المكان اللى هبعته ليك ولما راح قتله بس علشان فلوسه مش علشان ينتقملى ويوم ما خطف مراتك كان ناوي يقتلك ويلبسها ليا بس انا عرفت واختفيت وخليته هو اللى اتقبض عليه وقتلته بعد ما اتقبض عليه  
سليم:وضحك عليك لما فهمك ان احنا عشنا حياتنا عادي اهلنا كانوا بيدوروا عليك في كل مكان ولما مش لقوا ليك اثر كتبوا نص الاملاك بأسمك لحد ما تظهر مفيش حد فيهم نسيك بس محمد الحريري خفاك ومفيش حد عرف يوصلك
انسي كل اللى فات وكل اللى حصل ونبدأ من جديد انت صاحبي يا صاحبي واخويا بلاش واحد زي محمد الحريري يبقي سبب في خلاف بينا وف قتلنا لبعض بلاش تخليه يتغلب علينا حتي بعد ما مات بلاش يا معتز
معتزببكاء:كل اللى اتمنيته انهم يحبوني زي ما حبوك حتي ولو يوم واحد كان نفسي اعيش معاهم حتي ولو يوم واحد زيك بس انت اخدت كل حاجه اخدت كل الحب 
سليم:حتي انا مخدتش اي حاجه ولا اي حب محمد الحريري حرمني زي ما حرمك كان السبب في قتل اهلنا وكان السبب في خطفك كان السبب في تعذيبي واهانتي زي ما عذبك عذبني بس انت ازاي تساعده وانا حكيتلك كل اللى عمله فى اهلنا 
معتز:هو كدب كل اللى انت قولته وقال ان كان بينتقم ليا بس بعد كدا عرفت الحقيقه يوم ما اتقبض عليه واعترف ف قتلته في الحادثه لما كان في عربيه الشرطه 
سليم:تعالى نعوض بعض عن كل اللى حصل وكل الحزن اللي شوفناه تعالى نبدأ من اول وجديد ونبدأ حياة جديدة مفيش فيها لا مشاكل ولا انتقام ونبقي اخوات وصحاب 
معتز:وانا موافق
بعد اسبوع...................
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
بصيت جمبى لسليم لقيته مبسوط المره دي بجد المره دي احنا الاتنين مبسوطين من قلبنا المره دي احنا بجد عملناها وقدرت اخلى سليم يغير رأيه ويبعد عن الانتقام واختارني انا
يقاطع تفكير ملك سليم وهو يقول:واخيرا يا حياتي بقينا لبعض 
ملك:واخيرا يا حبيبي
يقبل سليم يد ملك ويأخذها ويرقصوا سلو وسط جو ممتلأ بالفرح والبهجه والسرور وسط عائلتهم الصغيره معتز ومنال والجد وادهم ابن خاله ملك
بعد 3 سنوات.........
في شركة سليم ومعتز........
سليم:معتز خلصت الورق اللى قولتلك عليه
معتز:اه خلصته خلاص بقي حاجه بصيته
سليم:طيب يلا خلصه علشان نلحق نروح البيت اوعي تكون نسيت تجيب الهدية 
معتز:يا عم انا اقدر دا ايلين تعلقنا
بعد عدة ساعات في منزل سليم............
ملك:ايلين تعالى هنا متتعبنيش 
ايلين:لا انا عايزه العب النهارده عيد ميلادي هعمل اللى انا عايزاه
ملك:سليم حبيبي 
ايلين:بابا
تجري ايلين وتحضن سليم 
                                      ..النهاية..
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الحب ام الأنتقام )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.