رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل السابع 7 بقلم رحمة محمد

رواية وجدت الحياة حين فقدتها الحلقة السابعة 7 بقلم رحمة محمد
رواية وجدت الحياة حين فقدتها الجزء السابع 7 بقلم رحمة محمد
رواية وجدت الحياة حين فقدتها البارت السابع 7 بقلم رحمة محمد
رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل السابع 7 بقلم رحمة محمد

رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل السابع 7 بقلم رحمة محمد

ادهم ويونس اول ما وصلو قدام الشقه الي فيها حياه سمعو صوت صر"يخ وطلبها ان حد يساعدها 
يونس بسرعه : حياه جوه
وكسر الباب هو وادهم ودخلو بسرعه الاوضه وجري يونس في اتجاه الصوت اتصدم لما لقي شخص بيحاول يع"تد"ي علي حياه يونس الغ"صب اتملكه وجري عليه شده من عليها وفضل يضر"ب فيه بكل قوه
وادهم دخل الاوضه واول ما شاف منظر حياه خرج
وهي قامت وحاولت تغطي نفسها بهدومها الي اسر قطعها وصوت عياطها كان عالي جدا
اسر زق يونس وقام جري علي برا كان بيحاول يهر"ب منه بس يونس مسكه وفضل يضر" ب فيه اكتر
ادهم جري عليه : يونس سيبه هيمو"ت في ايدك
وحاول يمسكو ويبعدو عنه وفعلا عمل كدا واسر جري خرج من الشقه كلها
يونس كان هيجري وراه ادهم مسكه : انا هروح وراه خليك شوف انت حياه انت مش سامع صوت عيا"طها
وفعلا ادهم راح ورا اسر ويونس راح لحياه واول ما شاف شكلها بص في الأرض وكور ايده (اكنه هيضر"ب حد بالبو"كس كدا) من الغضب وفتح الدولاب الي كان موجود في الاوضه لقي تيشرت شده وراح ليها وهو باصص في الأرض
يونس بحنان : البسي ي حياه
حياه شدته بسرعه ولبسته وبعدها قامت وحضنت يونس وانفجرت في العياط وهو حضنها اكتر وشالها وهي في حضنه كان صوت عيا"طها بيو"جع قلبه
وبعد فتره وهما علي نفس الوضع حياه هديت شويه واخيرا اتكلمت وسط دمو"عها : لو مكنتش جيت كان زمانه....
وسكتت وعيطت تاني ومسكت في يونس اكتر
يونس نزلها بحنان ورفع وشها ليه : محدش يقدر يلمس شعره منك طول ما انا معاكي ي حياه
حياه وسط دمو"عها : بس انت عرفت منين مكاني
يونس ابتسم : دا موضوع طويل بعدين هقولك يلا نمشي من هنا بقا (وغمز) ولا عايزه تعيطي في حضني كمان شويه
حياه وشها احمر من الكسوف : لا يلا نمشي
وبصو لبعض ببتسامه وحب ظاهر في عيونهم لغايت ما حياه افتكرت كلام وعد بصت في الأرض بسرعه
حياه بجديه : شكرا انك ساعدتني ممكن تمشيني من هنا
يونس استغرب تغيرها : ايوا يلا
ومشيو الإتنين ونزلو من الشقه وجميله بصه في الأرض ودمو"عها نزله بصمت ويونس كان مستغرب تغيرها المفاجئ
وصلت مسدچ ليونس كانت من ادهم ان اسر قدر يهرب منه وهو في البيت
ركبو العربيه الإتنين وبعد ما مشي يونس اتكلم
يونس : مين الشخص دا وجيتي هنا ازاي 
حياه مسحت دمو"عها باهمال : دا اسر معايا في الجامعه وللاسف قدر يضحك عليا ويجبني هنا (وحكت ليه الي حصل)
يونس بغ"ضب : وانتي اي حد يقولك كلمتين تصدقي
حياه سكتت وبصت في الأرض
يونس اتنهد : عشان كدا خرجتي من المستشفى وانتي بتجري (حياه بصتله بعدم فهم) سالت عليكي الممرضه قالتلي انها شافتك جيتي ومشيتي وانتي بتجري
حياه بسخريه : وهو يفرق معاك جيت ولا مجتش ركز مع مراتك
يونس : مراتي؟؟
 بصتله بعتاب : كنت فاكر اني مش هعرف لي مقولتليش انك واحد متجوز ي يونس زي ما اسر ضحك عليا انت كمان ضحكت عليا
يونس وقف العربيه في مكان هادي مفيش في حد : حياه انا فعلا مش متجوز (اتنهد) انتي سمعتي كلامي مع وعد
حياه : كمان بتكد"ب ايوا ي يونس سمعت كلامكم لما جيت
يونس ضحك من عصبيتها الي شبه الأطفال : وعد تبقا بنت خالتي ي حياه بس مش اكتر ومش مراتي  
حياه بصتله : اومال بتقول مراتك لي 
يونس اتنهد : انا وهي كنا بنحب بعض من سنتين بس كان في مشاكل بنا كتير وسبنا بعض ولغايت الان عندها امل اننا نرجع تاني عشان كدا بتقول الكلمه دي
حياه : يعني انت مبقتش بتحبها نهائي 
يونس ابتسم وحرك راسها بالايجاب : نهائي 
حياه ابتسمت واتنهدت : طب يلا روحني بقا زمان ماما قلقانه عليا وكمان تليفوني فصل 
يونس مشي بالعربيه تاني وبعد فتره كانو وصلو قدام بيت حياه وهي نزلت 
يونس ببتسامه وغمز ليها : ابقي سجلي رقمي بقا 
حياه بستغراب : اه صح انت جبت رقمي منين 
يونس ضحك : هبقا اقولك اطلعي عشان مامتك وهكلمك 
وفعلا حياه سبته ودخلت البيت وراحت لاوضة حوريه بس وقفت مصدو"مه لما سمعتها بتتكلم 
حوريه : حاضر هشوف هتقول اي واكلمك (الطرف التاني اتكلم) انت مهما كان اخو حياه ي خالد متقلقش عليها 
حياه بصد"مه : خالد وووو
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وجدت الحياة حين فقدتها )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-