القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والستون 64 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الرابعة والستون 64 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الرابع والستون 64 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الرابع والستون 64 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والستون 64 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والستون 64 بقلم يوستينا سامي


ونام عساف وصحي على ....  جردل ماية بيدلق عليه 
عساف بخ*ضة / اي ده 😳😳😳😳 ساقعة 
صقر فضل يضحك جامد هو وخالد 
 خالد /تستاهل عشان بقلنا فوق الساعه بنصحي فيك وانت عيل بار*د قوم بقى يلا .. النهارده اخر يوم ليكم هنا في ايطاليا وبعد كده هتسافروا مصر
جاسر / ايوه يا عساف انا عايزه الف ايطاليا كلها النهارده قبل ما نرجع ثاني للبهدله 
عساف / تقوموا تعملوا فيا كده تحموني بالميه ده اسمه كلام يعني
 خالد/ اه هو ده اللي عندنا ويلا بقى قوم اغسل وشك وغير هدومك عشان نروح نصلي كلنا في المسجد 
عساف رفع حاجبه/ مسجد في ايطاليا هو في مساجد هنا 
الصقر ضحك وقال له / يا ابني هو انت كا*فر اكيد في مساجد هنا اي نعم مش كثير بس فيه 
خالد / انا اختارت البيت ده مخصوص عشان يبقى قريب من المسجد  .. يلا علشان صلاه الجمعة هتفوتنا 
عساف / سبحانك يا رب على الايمان شوف واد مؤمن ازاي ما حبكتش الايمان ده غير لما تسافر وتهج مش كده 
خالد مسك مخده ورما*ها علي عساف / وانت مالك باقولك ايه انا رايح اغير هدومي خمس دقائق والاقي كل واحد فيه جاهز يلا يا اما والله هاخذ معاذ وامشي واسيبكم
وفعلا خالد جاسر وصقر ومعاذ وعساف وابوه  نزلوا كلهم يصلوا صلاه الجمعه .. اي نعم الاجواء كانت غريبه عليهم في ايطاليا بس صقر اتبسط جدا لان دي كانت اول مره بعد فتره طويله يتجمعوا كلهم ويصلوا بس كان ناقصهم كريم ..
________________________________________________
في الشارع 
والد عساف وهو ماسك معاذ في يده / حقيقي ايطاليا شكلها حلو قوي يا اولاد انا بافكر اقعد هنا شويه اهو ارتاح من عساف 
خالد ضحك / ايه يا عمي بتفكر تتجوز .. انا راي انك لسه شباب مشاءلله .. اتجوز و خلف ولد و دخل الواد ده الجيش 
عساف ضر*ب خالد في كتفه / يا اخي اتنيل بقى ده انا ضابط حتى وبعدين ريح نفسك كلنا مسافرين بكره اصلا وهنسيبهالك مخدره انت و ست نغوم هانم يا عمري 
ضحكوا كلهم علي طريقة عساف .
صقر / عارف يا خالد النهارده اليوم ده بيفكرني بايام ما كنا كلنا متجمعين في الصعيد عند جدك وتيجي صلاه الجمعه ونبقى احنا واهل البلد كلها بنصلي مع بعض احساس جميل يا ريته يرجع ثاني 
عساف /  بصوا هو بغض النظر عن طريقه الحيوا*ني اللي صحتوني بيها دي  وان لحد دلوقت حاسس ان انا بتر*عش ... الا ان لمتنا دي بتفرحني اوي..  انتم عارفين اخر مره صلينا مع بعض امتى صلاه العيد تقريبا من ثلاث سنين 
جاسر/  عندك حق يا عساف والله يسلام بقى وكريم كان موجود ياه كنت اتجمعنا كلنا وساعتها فعلا. نبقي رجعنا زي زمان
خالد /  معلش هو سافر عشان عنده شغل وعشان امراته بس مسيرنا نتجمع ثاني بس في مصر بقى مش هنا  ...باقول لكم ايه مدوا بقى شويه علشان نغم وقمر حضروا لنا الفطار .. 
وفعلا وصلوا كلهم البيت وقمر ونغم كانوا محضرين فطار جميل جدا وسماح كمان وقعدوا كلهم يفطلوا وكان يوم اسري لحد ما جيه ميعاد  الطياره  ..
_________________________________________________
في المطار ..
خالد واقف قدام صقر  اللي كان بيبصله وهو فخور بيه جدا 
خالد ابتسم /  محتار تقولي ايه مش كده عينيك فيها الف سؤال يا صقر 
صقر/ فخور بيك فخور انك اخويا وفرحان انا وانت واقفين قدام بعض وبنتكلم وما سمحناش لاي عداوه تكسر الاخوه اللي بينا 
خالد بحب / عشان مهما عملت انا باحبك وانت اخويا الكبير ومثلي الاعلى .. صدقني مش هتاخر هنا انا اصلا مش مرتاح في ايطاليا .. اول ما نغم تقوم بالسلامه هارجع وهاعمل سلسله مطاعم في مصر وهاتابع الشغل هنا ما تقلقش يا خالد انا مش هاعرف ابعد عندكم
صقر حضن خالد وقال له / وانا واثق فيك يا ابن الحديدي ربنا معك و خد بالك من مراتك ، دي بتمو*ت فيك .
وفعلا سافر صقر هو وكل اللي كانوا معه .. ورجع كل واحد فيهم لحياته الطبيعيه وكانوا علي تواصل .
بعد مروووور حوالي سنة ❤️ 
في دوار العمدة في الصعيد 🍀🍀
معاذ بيجري من صقر وصقر بيجري وراءه في الدوار معاذ خلاص يا صقر والله حرمت حرمت
صقر/ وحياه امك ما انا سايبك النهارده .. بقى انا يا ياض تلعب في اللاب توب بتاعي من غير استئذان هو انت فاكرني خالد ولا ايه
وصقر مسك معاذ من البنطلون بتاعه ورفعه 
معاذ بضحك وصقر عمال يزغزغه / والله حرمت يا صقر مش هاعمل كده ثاني يا نغم الحقيني يا نغم
....نغم خرجت من مطبخ وهي بتحضر الاكل لكارمن بنتها اللي عندها خمس شهور ..
نغم / ما خلاص بقى يا عم الدب القطبي انت ما تسيب الوالد وبعدين كفايه صر*يخ كارمن هتصحى ولو صحيت هتقلبلكم الدوار كله صر*يخ وانت عارف بنت اخوك مجنو*نه 
صقر وهو بينزل معاذ انت / هتقولي ليا ما هي شبهك انتي وابوها على فكره خالد كلمني وقالي ان هو لسه خارج من المطار .
نغم بح*ده / قولتلك ما تجيبليش سيرته انا اصلا مخصماه ومش هاكلمه واخوك ده لو ما سودتش ايام ولا صقر يا حديدي ما بقاش انا نغم ..
وسابته ومشيت صقر طلع تليفونه و بعت ريكورد لخالد /  الله يكون في عونك يا خالد قلتك ما تسافرش مطعم ايه وزفت ايه دلوقت ...
 استلقي وعدك بقى بعد ما ترجع احسن نغم مسننة سنانها عليك ..
________________________________________________
في اوضه قمر قاعده على السرير بحز-ن وماسكه تست الحمل وهي حز*ينه 
قمر بعيا*ط / برضوو مافيش فايدة .. فات اكتر من سنة و انا بحاول ابقي ام ، اشمعنا انا ما كلهم خلفوا 
و بدات قمر تع*يط جامد و دخل صقر في اللحظة دي ..
صقر بدون وعي / قمر جهزيلي الطقم .. اي ده انتي بتعي*طي كدة ليه يا حبيبتي ، انتي كويسة 
وقرب ناحيتها ولقى تست الحمل في يدها وقالها /  ثاني يا قمر .. انا مش فاهم ايه كم التو*تر اللي انت فيه ده فيها ايه يعني لما ربنا ياخر شويه الخلفه انت ما عندكيش اي مشاكل ولا انا 
قمر بدموع /  ما هو ده اللي هيجنني يا صقر احنا  بقالنا فوق السنه متجوزين ولحد دلوقت ما فيش حمل خالص... انا نفسي اخلفلك عيل اللي نفسك ، حاسة اني حرما*ك من حقك 
صقر ضحك / ومعاذ ده يبقى ابن مين يعني
 صقر قرب منها و باس راسها/  قمر ما فيش حاجه اسمها حرماني كل ده في يد ربنا سواء خلفنا دلوقت او بعدين او مخلفناش خالص انا مش فارق معايا 
 قمر انا باحبك وعايزك جنبي ومش عايز اي حاجه من الدنيا غير حضنك 
قمر ابتسمت و حضنت صقر و صقر .. / انتي مش عارفة حضنك ده بيفرق معايا ازاي .. بيهون عليا كل خوفي و حزني ، بيعوضني حضن امي ..
وبعد عنها صقر وقالها بح*ده مصطنعة /  يلا خشي اغسلي وشك وبطلي عيا*ط من اله*بل ده وغيري هدومك عشان النهارده عيد ميلاد معاذ وعايز اعمله اكبر واحلى حفله في الصعيد كلها يلا بدل ما انت زي القمر كده 
قمر ابتسمت و با*سته من خده وقالتله /  ربنا يخليك ليا يا رب وما يحرمنيش منك ابدا .
_______________________________________________
قدام الدوار عربيه داخله و فيها زينه و بلالين كتير ..تفتكروا مين فيهاااااا ..
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس والستون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الخامس والستون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.