القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الثامنة والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثامن والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الثامن والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم يوستينا سامي


في المستشفى 🏥

دخل الاوضه وهو متعص*ب جدا

صقر. / انت يا خالد بتضحك عليا وتاخذ ابني من ورايا عايز تعمل حاجه انا مش عايز اعملها ليه حر*ام عليك ..

خالد خا*ف جدا من حالته وحاول يهديه / صقر افهمني احنا لازم نعمل التحليل دوت عشان نتاكد ونق*طع عشانك باليقين انا زي زيك خا*يف والله العظيم خا*يف


صقر ضر*به جامد في كتفه وز*قه بعيد عنه / لا انت مش زيك زي انت مجرد عمه هتز*عل شويه لكن ابوه

ابوه اللي ما صدق يحضن ابنه ويحس بيه يحس بحبه ... انت بتعمل فيا كده ليه عايز تكسر*ني .. للدرجة دي بتكر*هني يا خالد

خالد بصد*مه / صقر ركز في الكلام اللي انت بتقوله انا خا*يف عليك.... حقيقي انا حاسس بيك والله العظيم لو تفتح قلبي هتلاقيني بت*قطع عشانك

بس انت كده كده لازم تتاكد هتعيش مع طفل ازاي انت مش عارف هو اب*نك ولا لا ، صقر انا عايزه اقول لك ان احتمال كبير ما يكونش ابنك بجد .

صقر على فكره هو مش احتمال تقريبا بنسبة 90% معاذ مش اب*نك

صقر دمو*عه نزلت منه وبدا يضر*ب خالد جا*مد و بع*نف ويز*قه عند الحيطه./ ما لكش دعوه انا عايز اعيش مخدوع ملكش دعوه يا خالد بيا ولا بابني و لو قربت منه ثانيا اقسم بالله مش هتردد ثانية اني اقت*لك وهاعتبرك عد*و زيك زي يوسف ..سامع

وبص ناحيه نغم اللي كانت حاضنه معاذ وحاطه ايديها على ودنه عشان ما يصحاش وبتع*يط على كلام صقر

صقر بحد*ه / ابعدي عن ابني.... اوعي
كدة يا نغم انت رايحه تساعديه ليه يا نغم ....شاكة انتي كمان انه مش ابني

نغم بعيا*ط / ما تقلق*ش يا صقر والله باذن الله هيطلع ابنك بس ما ينفعش يعيش معاك كده علشان يوسف لو ابوه يبقى كده انت بتحر*مه من ابوه الحقيقي

صقر بعيا*ط/ ما تقوليش كده باقولك يوسف ملهوش علاقه بيه تماما انا اللي ابوه انتي غب*ية ليه
و بعدين لو اخذتوه مني انا ها*موت ....انا غلطان اصلا اني واقف اتكلم معكم ....انتم اللي ازيكم ما معندوش قلب.... اوعي ابعدي عن ابني

وشال صقر معاذ ابنه وخرج بيه من المستشفى كلها وركب عربيته ومشي

وخالد حاول يلحقه بس ما عرفش هو ونغم فروح الفيلا عشان افتكر ان صقر رجع ..

________________________________________________

في الفيلا 🏕️

قمر بعص*بيه / يعني ايه ما تعرفش مكانه يا خالد انا سايباه محجوز في المستشفى .... جوزي كان قاعد في المستشفى عشان تعبا*ن ايه اللي اخرجه انتم عملتوا ايه بالضبط

نغم / يا اختي بلاش فشخره قوي بكلمه جوزك دي امال لو ما كنتوش متجوزين من كام يوم وبعدين بلاش تز*عقي وخلاص وانت مش عارفه الموضوع اتر*زعي عشان اقولك

قمر بعص*بيه / نغم انا مش باهزر وما فيش مجال اصلا للهزار ... ايه اللي خلاه يخرج من المستشفى هو في حالته دي ....انتب فاهمه يعني ايه
يعني ممكن اخسره بس ما لقيته و بقي قريب مني انا مش هاستنى انا هانزل ادور عليه

خالد بحد*ه / ممكن تسكتي بقى شويه يا قمر انا مش ناقص وبعدين ما انا بادور عليه في كل حته ومخلي الامن يقلبه عليه الدنيا ... بس لسه انا مش عارف اصلا هو فين

وخرج خالد بره الفيلا في الجنينه بيكلم عساف

ونغم مسكت ايد قمر وقعدتها جنبها / اترزعي بقى عشان افهمك

وبدات نغم تحكي كل اللي حصل لقمر وقمر انها*رك من العيا*ط علي اللي حصل لصقر اخر فتره

في الجنينه 🍀

خالد بعصب*يه/ عساف فوق معايا انت لسه نائم ولا ايه باقولك مش لاقي صقر ..ولما حاولت اعمل تحليل لمعاذ هو شافني و اخذ ابنه وخرج من المستشفى وبقاله فوق الاربع ساعات مش لاقيه

عساف قام من السرير مفزوع / يا خبر اسود ايه يا ابني الفقر اللي احنا فيه ده طب خلاص اقفل انا هاخلي حد يدور عليه ويوزعوا صورته في اي كمان اكيد يعني هنلاقيه صقر مش عيل صغير

خالد بحز*ن / هو مش صغير بس تعبا"ن و مجر*وح اوي لو تسمع صوته و هو بيتكلم يا عساف هيق*طع قلبك ، حاسس اني المفروض مكنتش عملت كدة انا وقفت ضده .. كنت المفروض اطمنه بس انا غ*بي

عساف / خلاص يا خالد اللي حصل حصل انا هادور عليه بنفسي وانت كمان اسال في اي مكان هو كان بيروحه ...وباذن الله في خلال ساعه هنلاقي يلا اقفل دلوقت

_______________________________________________

في عربيه صقر 🚘

صقر كان قاعد معاذ جنبه وبيشرب عصير

صقر بتسامه / عجبك العصير يا حبيب بابا ده العصير اللي انت طول الوقت بتحبه ..شوفت صقر عارف كل حاجة ازاي

معاذ و هو بيشرب / طول عمرك شاطر يا صقر والعصير طعمه حلو قوي .. تاخد بوق

صقر غمض عينيه بو*جع و بدا يكلم نفسه/ معقول بقي انا ممكن اتحر*م من كلمة بابا بعد الوقت ده كله
لا انا مش هقدر اعرف انك مش ابني

فاق صقر علي صوت معاذ / يا بابا .. يا بابا
مالك انت كويس ، شكلك تعب*ان جدا او مضا*يق اوعي تكون مضا*يق مني انا

صقر شال معاذ و حطه علي رجله / انا عمري ما از*عل منك ، بس قولي يا معاذ لو جيه حد و قالك تعالي عيش معايا .. ممكن تسيبني بس كل ده

معاذ و هو حاطط ايده حوالين رقبة صقر / اروح مع مين .. انا مش عايز حد غيرك ، و حتي خالد مش هروح معاه

صقر / ليه يا معاذ .. برغم اللي انت هتروح معاه ده
هيحبك اوي و يمكن تحبه اكتر مني

ملامح وش معاذ اتغيرت و كانت علي وشك العيا*ط و حضن صقر بخو*ف / لا انا مش عايز حد غيرك ..هو انت هتسيبني يا صقر ، ليه هو انا زعل*تك مني في حاجة

صقر و هو بيطبطب عليه / بس يا حبيبي اهدي.. انا بس كنت بلعب معاك لعبة ، بشوف بتحبني ولا لسه بتخا*ف مني زي زمان

معاذ/ لا والله بحبك اوي .. بحبك اكتر واحد في الدنيا انت و قمر..

و باس معاذ صقر في خده و صقر حضنه جامد و اتكلم بصوت حز*ين / يبقي خلاص هتفضل معايا يا قلب ابوك .. غصب عن عين التخين ،
و اتكلم صقر في سره / كدة خلاص و بدات الحر*ب اللي كنت مستنيها بقالي زمن

و كلم صقر جاسر و قاله انه يحاول يسحب يوسف علي المخزن و يجهز كل المستندات اللي كان محتاجها .. و رجع صقر البيت تاني .

________________________________________________

في الفيلا 🏕️

صقر دخل و هو شايل معاذ و صوت ضحكم كان مسمع الفيلا كلها و كانوا كلهم متجمعين في الفيلا

عساف / اهو يا عم خالد ..اللي احنا قالبين علي مصر كلها .. زي القرد اهوو و داخل بيضحك كمان

قمر جريت عليه و حضنته جامد / حرام عليك يا صقر .. انا كنت همو*ت من الخو*ف عليك ، ليه عملت كدة فيا

صقر باس راسها / حقك عليا يا قلب صقر بس انا كنت حقيقي محتاج افصل دماغي شوية
النهاردة يمكن تاني اصعب يوم في حياتي كلها

قمر حضنت صقر تاني / اوعي تعملها مرة تانية يا صقر ، طول عمرك لما بتضا*يق بتيجي تقولي و اقعد معاك اهون عليك من و احنا اطفال

صقر ابتسم / ايوة بس اخر مره انا ز*علت من نفسي اوي بسبب اللي عملته معاكي ، لانك بقيتي ملجائ الوحيد فبنسي نفسي معاكي

قمر لسه هتتكلم بس نغم قاطعتها في الكلام بز*عل مصتنع / لا انا كدة اتطمنت عليك يا صقر ، اللي يشوفك دلوقتي ما يشوفكش الصبح و انت هتا*كلنا اصلا ، لا و مشاء الله مقضيها حب و نحنحة يا بختك يا قمر

نغم خب*طت خالد في دراعه و خالد اتصدم و بصلها / ايه الغشم المفاجاه ده

نغم/ شايف بقي ده صقر اللي معندوش ق*لب.. طب يا اخي ياريتك تبقي ربعه

عستف كان واقف جمبهم ضحك علي كلام نغم

خالد رفع حاجبه / والله ، هو انتي يا بت هتفضلي دبش لحد امتي و بعدين ابقي ربعه مع مين معاكي انتي .. طب بذمتك شوفي قمر اول ما دخل علينا عملت ايه جريت عليه و حضنته و بتدلعه لكن انا متجوز جعفر .. ايه الحظ ده ياربي بس

نغم اتغا*ظت اوي برغم ان الحوار كله كان هزار الا انها اتعص*بت اوي و ضر*بت خالد في رجله جامد و لسه هتطلع الاوضة بتاعتها خالد م*سك ايديها جامد

خالد بعصب*ية / انا كام مره قولتلك اوعي تمدي ايديكي دي تاني ، اقسم بربي هكسر*لك ايديك دي
حالا

نغم بو*جع / أوعي سيب ايدي ، ايه الغبا*ء ده .. اوعي

عساف بحد*ه / خالد بلاش مخك يبقي صغير و سيب دراعها ، مش ناقصة حواد*ث تانية

معاذ بخو*ف / صقر الحق خالد بيضر*ب نغم و هي بتعيط

صقر قرب من خالد و بعده عنها / ايه الغشو*مية دي يا خالد ، انت بتستقو*ي عليها ، ده من امتي يعني
ده عمر ما كان اسلوبك

نغم و هي ماسكة ايديها بو*جع و بتع"يط / لا ده اسلوبه من اول يوم شفته فيه للاسف بس انا اللي غب*ية و مشيت ورا قلبي و رضيت بيه اصلا

خالد بعصبية / شايف اسلوبها يا صقر.. شايف مستفزة ازاي ... انتي يا بت المفروض تحمدي ربنا اصلا اني رضيت بيكي علشان تبقي عارفة

نغم حطت ايديها في وسطها / رضيت بيا ..ده انت حفيت يا حنين ولا نسيت ، بلاش احكي قدام الاغراب شكلك هيبقي عر*ه

خالد بصد*مة/ عر*ه . بقي انا خالد الحديدي يتقالي كدة . طيب احكي بقي انا عايز اسمع

صقر بحد*ه/ لا انا اللي مش عايز اسمع ، ما هو مش معقوله في عز كل المشاكل اللي عندي دي و انتوا بتتخا*نقوا كدة ...خالد احنا لازم نتكلم ضروري

يلا يا نغم انتي و قمر خدوا معاذ و اطلعوا لموا هدومكم علشان هتسافروا البلد حالا .. عساف انت هتوصلهم اتفقنا

عساف/ عارف يا صقر .. انا هخرج استناهم في الجنينة .

و طلعوا فعلا ياجهزوا و خرجوا يقفوا في الجنينة كلهم ..

_______________________________________________

في الجنينة.

خالد / بص انا مش هاعاتبك على اي حاجه عملتها الصبح لان انا ما اقدر حالتك بس انت برده ما قلتليش كده انت هتعمل ايه يا صقر

صقر ببرود / انا قررت اسامح نانسي رغم كل اللي عملته ده... بس انا عارف ان هي اتظل*مت من يوسف كثير قوي.. يوسف دمر*ها حرفيا اخذ منها كل حاجه
فهساعدها واسفرها بره مصر.. اه على فكره يوسف في المخزن خلاص

خالد بصد*مه / جايبه المخزن ليه .. صقر احنا اتفقنا ما فيش اكل احنا هنسلمه للبو*ليس والمستندات والورق اللي معنا وبالصفقات المشبو*ه اللي هو شغال فيها دي اقل حاجه هياخذ له تابيد*ه .. ها يا صقر

صقر / اطمئن يا خالد انا جايبه المخزن عشان انا قررت اخليه يمضي تنازل عن معاذ رسمي في حاله انه لو طلع ابنه .... لاني قررت برده اني مش هاعمل تحليل

ومعاذ هيفضل معايا ومش عايزه اعرف هو ابني ولا لا ، كده كده اصلا في الحالتين انا عمري ما هاسيبه وخصوصا ان يوسف رجله للق*بر

خالد / انا مش هاقدر اعارضك شوف اللي يريحك يا صقر واعمله وانا في الحالتين هابقى في ظهرك وجنبك .. انا و عساف طبعا

بص صقر وخالد لعساف اللي واقف سرحان ومش مركز معاهم اصلا

خالد حط ايده على كتف عساف / مالك بقى من صباحية ربنا وانت سرحان في حاجه حصلت

عساف ابتسم/ في حاجات نخلص بس الاول من الحوار يوسف وحبيبه ونانسي وبعدين نشوف مشكلتي .. صحيح ما حدش يعرف فيكم فين كريم

بصوا لبعض باستغراب وما عرفيش يردوا وفي نفس الوقت نزلت نغم وقمر ومعهم معاذ و صقر ودعهم لكن خالد ركب عربيته ومشيوا مع عساف بدون كلام .

_______________________________________________

في المخزن

خالد وصقر راحوا لجاسر اللي قاعد مستنيهم هناك

صقر بلهفه / يوسف موجود مش كده حاطه في انهي اوضه

جاسر / كنت حاطه في اوضه لوحده بس هو صمم
يشوف نانسي فدخلته عندها .. بقى لهم ساعه عمالين يتخا*نقوا جوا لدرجة اني صدعت.. وبجد اول مره اعرفها اول مره اعرف ان يوسف بالقذ*اره دي
ده مر*يض في كل حاجة .. حتي علاقته بالستات

خالد متو*تر / بس ما كانش ينفع تسيبهم مع بعض يا جاسر يوسف ممكن يعمل في نانسي حاجه هو اصلا عايز يق*تلها تعال نخش الاوضة نشوفهم

وفعلا دخلوا كلهم المخزن علشان يطمئنوا على نانسي بس الثلاثه وقفت تسمروا مكانهم لما شافوا
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع والأربعون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل التاسع والأربعون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.