القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة السابعة والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي


في البيت عند كريم 
علي السرير كريم قاعد علي السرير و ياسمين نايمة في حضنه و بيتع*يط بو*جع و هو بيلعب في شعرها بحب ..
كريم / كفايا العيا*ط بقي ، انا مش قادر اشوفك كدة
ياسمين لازم تعرفي ان عمري ما هاسيبك او ابعد عنك انتي اغلى حد في حياتي .... ها موافقه ان احنا نسافر النهارده انجلترا 
ياسمين وهي ماسكه يديه وحضنها / ايوه يا كريم انا مش عايزه اقعد هنا في مصر انا عايزه ابقى معاك يمكن انا وانت نعرف نعيش حياتنا بجد لما نبعد 
بس انا عايزة اشوفه لاخر مره .
كريم باس راسها بحب/ عيوني ليكي .. انا هتصرف يا حبيبتي ، يلا قومي خدي شاور و فوقي كدة و لا عايزاني أجي معاكي اساعدك 
ياسمين حضنته / انا محتاجة افضل في حضنك كدة شوية .. حاسة اني مطمنة ، كريم خدي في حضنك محتاجة افضل عن التفكير شوية 
......كريم باسها من خدها و عدل نفسه في السرير و اخدها في حضنه و فضل يحاول ينيمها و فضل يقرا قرآن جمب ودنها لحد ما اطمنت و نامت ..
________________________________________________________
في المستشفى عند عساف .
عساف دخل اوضة نور وكانت فاقت بس مغمضه عليها عساه قرب منها وقعد جنبها على الكرسي وقال لها / حمد لله على السلامه الدكتور قال ان انت تعرضت لحاله اغت*صاب احساس وحش قوي لما الراجل يستقو*ى على مراته مش كده
نور بعيا*ط /  فرحان فيا يا عساف مش كده فرحان فيا   برغم ان كل اللي حصلي  ده بسببك انت 
عساف بعصب*يه /  ايوه صح بسببي انا اللي عرفتك عليه   كصاحبي وبعتيني انا وتجوزتيه هو ... علشان كدى بقى بسببي  يا نور.... انتي  ازاي بجحه كده
نور بحد*ه / .. اه سبتك ...  سبتك لما عرفت قسو*تك وعرفت ان اهم حاجه عندك الشغل .. عرفت يعني ايه حب وحنيه من يوسف حاببني فيه 
انت افتكرت اني سبتك عشان الفلوس 
لا يا عساف انا سبتك علشان ما حستش بحبك... عشان ما كنتش فاضي ليا اصلا ، كنت فاضي  لصقر ومشا*كله مع اخوه وكريم وجاسر اكثر مني انا حسيت نفسي فرد في حياتك وممكن تستغني عنه على فكره في اي وقت  
عساف بو*جع / انت فعلا كنتي  اهم فرد في حياتي ولما بعدتي عني  كسر*تيني حتى ما بقتش عارف انا فرحان ولا زعلا*ن ....ولما حاولت اخش علاقه ثانيه وحبيتها بجد لقيتك قدامي سا*يحه في د*مك 
وللاسف لقيت نفسي خايف عليك قوي بس انتي حقيقي مبقتيش تخصيني .
نور مسكت يده بسرعه /عساف ما تسبنيش انا خا*يفة اوي ..  اديك شايف يوسف عمل فيا  ايه 
يوسف عمل في كده عشان افتكرت ان ممكن اكون انا و انت حصل بينا حاجة .. هو ممكن يقت*لني 
عساف/   ما بقتش اقدر اساعدك يا نور بس انا اقدر اخذ اجراء قانوني بصفتي  الرائد عساف ..  انا بلغت البو*ليس بحالتك وهيجوا يعملوا معاكي تحقيق ما تخا*فيش.   والوعد اللي اقدر اوعهولك ان يوسف مش هيقدر يقرب منك ... بعد اذنك يا مدام نور 
.......فخرج عساف من الاوضه وهو المقرر انه يقفل صفحه نور للابد ويفكر في ازاي يصلح غلطته مع همس وبرغم انه كان عارف ان الموضوع مستحيل بس قرر يحاول .
________________________________________________________
في المستشفى عند صقر 
.....يوسف اول ما شاف معاذ جري ناحيته وحضنه وبدا يبوس في جامد بطريقه هستيريه 
يوسف / وحشتني اوي يا معاذ . وحشتني يا حبيبي 
صقر خا*ف اوي على ابنه وحاول ينزل مع السرير بس قمر اللي مسكت /  اهدى يا صقر رايح فين بس 
صقر بحد*ه /  يوسف ابعد عن ابني .. اوعي تلمسه تاني 
 خالد ز*ق  يوسف بعيد و قاله /  انت اتجننت ولا ايه اياك تلمسه ثاني .. و غو*ر في دا*هية من هنا متخلنيش ارتكب فيك جنا*ية دلوقتي
يوسف بعص*بيه /  بس انا مش هاخرج من هنا 
انا مبقاش في اي حاجه ثانيه اخبيها احنا كلنا انكشف ورقنا ...  واعتقد انتوا فاهمين قصدي ايه
 جابر واتح*بس و نانسي وحبيبه بقوا مختفين واللهم اعلم اتحب*سوا ولا اتق*تلوا 
 و الدور بقي عليا انا .. بس انا بقى مش هيتغد*ر بيا يا صقر يا حديدي مش بعد كل اللي عملته فيا دوت كمان هتغد*ر عليا 
صقر بعصبية قام وقف قدامه /  انت اللي و*سخ وكل عمايلك بقيت عامله زي الحبل اللي اتلفت حوالين رقبتك واحده واحده لحد ما هتخ*نق وتمو*ت يا يوسف ...غل*ك وكر*هك وسوا*دك اللي في قلبك ظهر بس متاخر شوية ....  اطلع بره وردي هيوصلك واوعى تكون فاكر عشان انا في المستشفى مش هاقدر اخذ منك حقي و حق كل صحابي و اخويا اللي حاولت تقت*له
ويوسف/ قلتلك مش هاطلع من هنا غير لما اخذ حقي الاول واخذ ابني يا صقر ..
صقر بدا يبص باستغراب ما كانش فاهم كلامه  بس لقى خالد اتو*تر قوي /  انتوا .. انتم واقفين هنا ليه  نغم خذي قمر و و عزة و معاء اطلعوا  بره ولا اقولك روحوا على البيت 
نغم بتو*تر / حاضر يا خالد حاضر معاذ تعال يا حبيبي يلا يا قمر يلا يا عزة  اول ما اروح هاكلمك يا خالد ماشي 
خالد حاطط ايده علي وشه و كان متو*تر قوي/  ماشي ماشي 
......واول ما خرجوا  من الاوضه خالد قفل الباب وراءها وصقر كان بيبصله باستغراب 
صقر بخو*ف / ابنك مين ده اللي انا اخذته وعايز تاخذه مني .... سكت ليه ما تتكلم مين ابنك ده 
يوسف  بدمو*ع / معاذ صقر الحديدي يبقى ا*بني يا صقر بس اتكتب باسمك انت .. ايوه ما تستغربش ريهام كانت مراتي وعملت عمل*يه عشان تتجوزها و متعرفش انها كانت متجزة قبليك ..  وكتبت اب*ني باسمك ... قبل ما تز*عق انا مش باكد*ب في  ولا حرف علفكره و معايا كل حاجة تثبت 
.....صقر ما كانش قادر يتكلم وكان بيبص في عيون يوسف وحاسس ان ده  مش اسلوب بني ادم طبيعي ده اسلوب حد مجرو*ح قوي 
صقر بص حواليه لخالد و لجاسر  و اتكلم بخو*ف / ايه العبط اللي هو بيقوله ده ...  انتم ساكتين ليه ده بيقول معاذ اب*ني يبقي ا*بنه
 خالد انت ساكت ليه ده معاذ مولود علي ايديك ، انت عارف كنت حاجه زي كده و ساكت ... معاذ ده يبقي ابن مين 
  يوسف بحد*ه /  والله العظيم معاذ اب*ني انا ...و عاش معاك سنين و مكنتش عارف اخده منك يا صقر
بس النهاردة انا يا قا*تل يا مقتو*ل
صقر قرب ناحيته مسكه من رق*بته جامد وق*عه علي  كرسي/ يبقي هتبقي مقتو*ل .. معاذ ده ابني انا اللي ربيته و الكلام اللي بتقوله ده مش هيدخل دماغي بربع جنيه .. اطلع برااا احسن هق*تلك بجد 
يوسف بعد عنه / لا انا مش هاطلع بره انا جبتلك كل الورق اللي يثبت انها كانت امراتي شوفهم... انت ليه بتكر*هني انا جاي اخذ حقي مش جاي اخذ حاجه منك.... ده ابني حس بيا شوية 
صقر بانهيار  / احس بيك وانا مين يحس بيا ولا يذوق ربع اللي دوقته ...انا  شفت المر*ار 
 شفت غد*ر وخيا*نه وظل*م و  كر*ه  من اقرب الناس ليا استحملت صحاب عمري وهم بيتطعنو*ني في ظهري
و بعدها  بيتهمو*ني ان  انا اللي خا*ين 
و يوم ما اقول  ما فيش احد يستاهل انا هعيش لمراتي وابني ...... تيجي انت  دلوقتي تقولي ان معاذ مش ابني .. لا بقي كدة كتييير اوي 
خالد بيحاول يبعد صقر عن يوسف ويهديه عشان ما يتعبش اكثر /  اهدا يا صقر وغلاوه ابنك عندك لتهدى انا عارف ان معاذ ابنك بس انا عندي حل احنا نعمل تح*ليل .. وساعتها الحقيقه هتبان وما حدش هيقدر ياخذ معاذ منك
جاسر / خالد عنده حق صقر احنا ممكن نتاكد مش نخسر حاجه .. على الاقل ما يبقاش في اي شك
صقر بهيستر*يا /  انا ما عنديش شك انا باقول لكم معاذ ده ابني ...و ما فيش تحا*ليل هتتعمل ولو حد فيكم اتجر-ا ولمس ابني انا ها*نسفه من على وش الدنيا ......جاسر كلم قمر دلوقت وخليها تجيبلي معاذ ابني هيبات في حضني ولو قربت منه  يا  يوسف  اقسم بالله لانس*فك من علي وش الدنيا 
جاسر / خلاص يا صقر اهدا اهدا مش كده تعال يا يوسف معايا .. تعال يا يوسف ما تعصلكش ما فيش حل دلوقت في الكلام 
.....وفعلا جاسر اخذ يوسف ومشي وخالد جاب معاذ لصقر ....و صقر ما ارتاحش غير لما اخذ ابنه في حضنه ونام جنبه بس خالد ما كانش قادر يسكت وقرر ان هو ياخذ معاذ ويعمل له هو التحليل علشان يطمن...
______________________________________
....مر  اليوم بصعوبه جدا على كل واحد فيهم عساف حاول يكلم همس كثير جدا بس ما كانتش بترد
..... وياسمين راحت ودعت ابوها لاخر مره 
و يوسف كان منها*ر وجاسر كان قاعد معه احسن يعمل اي حركه مجنو*نه...  اما صقر كان نائم في المستشفى طول اليوم وحاضن ابنه بخو*ف ..
تاني يوم الصبح ..
في الطياره ..
ياسمين كانت ماسكه ايد كريم  ونايمة علي كتفه و كريم  بيلعب في شعرها  / مالك خا*يفه
 ياسمين /  خف*ت كثير جدا وانت بعيد عني بس وانت جنبي مطمئنه...  اوعى في يوم تظل*مني او   تيجي عليا انا بعت كل حاجه وما بقاش ليا غيرك
 كريم  بضحك / ما انا كمان ماليش حد  حتى اصحابي سبتهم واختارتك انتي ... ربنا يخليكي و نقدر نبقي عوض بعض في الدنيا ..
.....وفعلا كريم وياسمين سافروا على انجلترا من غير ما اي احد يعرف حاجه وقرر ان هو ينسى كل ذكرياته حتى مع اصحابه ويعمل ذكريات جديده مع اسرته مراته وابنه اللي جاي في الطريق  .
______________________________________
في بيت عساف 
....عساف كان لابس تيشرت كت وقاعد على السرير مكتئب وبيشر*ب سيج*اره وعمال يرن عليها بس ما كانتش بترد
 ابوه قرب منه /  مالك يا ابني بقالك فتره متغير اوي 
و صحيح ماقلتليش  اخبار صقر ايه وخالد و ..
عساف /  مش قادر اتكلم يا بابا خالص بس اطمئن عليا ..  انا كويس بس بتعا*فى من العلاقه قديمه ووصلت لاخر مرحله العلاج .. مش هاسمح لاي حاجه في الدنيا انها تكسر-ني ثاني ..... اطمئن ما تخا*فش عليا انا كويس بس عايزه تد*عي ليا
والده /  بدل ما انا ادعيلك اقف انت و صلي وقول يا رب بقالك فتره طويله قوي يا عساف مقصر في صلاتك يا ابني
 عساف بحز*ن / عندك حق يا بابا انا ضيعت من وقتي كثير قوي في حاجات ما تستاهلش .. بس خلاص فوقت والله 
ابوه / طب تعالي انا وانت نصلي مع بعض ..ايه رايك
 عساف بفرحه / يا ريت يلا
___________________________________________________________
في المستشفى عند خالد .
خالد قدر ان هو ياخذ معاذ من حضن صقر بصعوبه وطلع به هو ونغم
 نغم / ممكن افهم سا*رق الولد كده زي الحر*اميه ليه وليه صقر ماسك فيه قوي كده
 خالد / نغم ما تساليش في اي حاجه دلوقت انا كل اللي يهمني ان معاذ يعمل تحليل وبس علشان اتاكد انه اب*نه .. عشان قلبي يرتاح
 نغم بصدمة / يا نهار اسود هو ممكن ما يكونشي ابنه 
يبقي اكيد يوسف كان قصده ان معاذ ابنه 
خالد /  وطي صوتك بلاش الغبا*ء اللي انتي فيه ده 
يلا انا فهمت الدكتور على كل حاجه وهو  هيتصرف بس خليكي جنب معاذ احسن يصحى ويتخض
ودخلوا كلهم ومعاذ كان نائم على السرير والدكتور كان لسه هياخذ منه العي*نه بس فجاه
استووووووب.. تفتكروا ايه اللي ممكن يحصل ولما يوسف وصقر يعرفوا بنتيجه التحاليل مين فيهم هيبقي ابووه ؟؟؟
 وسؤال بقى حابين فعلا معاذ يعمل التحليل زي ما خالد عايز ...ولا ما يعملوش زي ما صقر عايز ...
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن والأربعون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والأربعون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.