رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الجزء الخامس والثلاثون 35 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة البارت الختمس والثلاثون 35 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رودي عبدالحميد

ريهام قامت وقفت بصدمة ودموع وقالت : مش عايز أولاد مني يَـمازن!
مازن إستوعب اللي قالو وأخد نفس عميق وقال : مش  دار الروايات قصدي بس كنت عايز أول فترة في دار الروايات جوازنا نعيشها أنا وإنتي سوا وبعد كدة نخلف حتي ولو دستة عيال 
بصت فِـعيونو وهي مازالت بتعيط ، قرب منها وأخدها في حضـ"ـنو وقال : صدقيني والله أنا أطول يكون ليا بيبي صغير منك بس زي ما فهمتك مش أكتر علشان مش عايز حد يشغلك عني يَـحبيبي والله 
ريهام بحزن : يعني مش عايز البيبي 
مازن بإبتسامة : بالعكس دار الروايات أنا عايزو وحبيتو كمان قبل ما ييجي علشان منك 
بعدت عن حضـ"ـنو وقالت : بس إنت مش مبسوط 
مسك وشها بين إيديه وقال : مبسوط علشان منك ومبسوط علشان إنتي مبسوطة 
ريهام حطت إيديها علي بطنها وقالت : بس أنا مش مبسوطة علشان إنت مش مبسوط 
مازن ضحك وقال : مبسوط يا أحلي حاجة حصلتلي في حياتي هو أه الموضوع دار الروايات هيعقدني في أول تلت شهور بس مش مهم نستحملهم لأجل عيون ريهام والبيبي 
إبتسمت بحب وحضـ"ـنتو وقالت : أنا بحبك أوي
ضمها أكتر وقال : وأنا بحبك أكتر 
" في المطعم " 
عيسي قام وقف  دار الروايات وقال بصدمة : ن...ناسي!
نانسي بمياعة : إيه يَـبيبي مصدوم ليه كدة 
ضحك عيسي وقال : يخرب عقلك إنتي كنتي فين وإختفيتي فاجأة 
ضحكت نانسي وقالت   دار الروايات: كنت مختفيه وخلاص بقا مش لازم تفاصيل 
عيسي بص لِـزينة اللي بتبصلو برفعة حاجب وقال : إحم زينة دي نانسي كانت زميلتي في الجامعة 
شاور علي زينة وقال : ودي زينة مراتي 
نانسي بصدمة : وااو إنت إتجوزت من غير ما تعزم حد فينا يَـعيسي 
عيسي بغمزة : وعلي أساس إنك مش عارفة 
نانسي بإحراج : لو مكونتش أعرف مكونتش جيت قولت الكلمتين دول الأول 
بصت لِـزينة وقالت : بصي متزعليش بس أنا متعودة لما بشوف عيسي قاعد مع أي واحدة باجي أقولو الكلمتين دول علشان كان بيبقا أغلبية الوقت إتفاق علشان يخلع منها 
زينة رفعت حواجبها وبصت لِـعيسي بصدمة ، عيسي حط إيده علي عينيه وقال : جات تكحلها عمتها 
بصِت نانسي ليهم وقالت : طب أنا شكلي خربت دار الروايات الدنيا عن إذنكم وهبقا أكلمك وأجيلك يَـعيسي
مشيت نانسي وهو قعد جمب زينة اللي مازالت بتبصلو بغضب واضح 
عيسي كان لسه هيتكلم قالت زينة : روحني
عيسي بصلها بصدمة وقال : نعم!
زينة ببرود : زي ما سمعت 
زين بلوية بوز : طب ناكل وبعد كدة إتقمصي منو ونكدي بس أنا جعان 
عيسي بص لِـزين و بص لِـزينة وضحك وقال : إسمعي كلام دار الروايات زين بقا 
بصتلو بطرف عينيها وسكتت ومردتش عليه 
" بعد مرور ساعة "
دخلت زينة الأوضة وطلعت هدوم وأخدتها ودخلت الحمام من غير ولا كلمة 
خلع عيسي الجاكيت وحطو علي السرير و رجع شعرو لِـورا وقال : يوم مش هيعدي علي خير وهتقلبها نكد علي اللي جابوني أنا عارف
بعد شوية طلعت زينة من الحمام وهي لابسه بيچامة بيتي ومتجاهله عيسي تماماً 
قعدت قدام التسريحة وبدأت تسرح شعرها قام قرب منها ومسك منها الفرشاة وبدأ يسرحلها شعرها وهو باصص ليها في المراية وشايف لوية بوزها منو 
ضحك بخفة علي منظرها وساب شعرها مفرود علي ضهرها ووطي وقال بهمس جمب ودنها : بحبو مفرود أوي بتبقي قمر 
زينة كانت هتبتسم بس فضلت مبينة وش جامد وقامت بهدوء وراحت نامت علي السرير 
دخل عيسي أخد شاور وغير هدومو وطلع نام جمبها علي السرير وقرب علشان ياخدها في حضـ"ـنه قالتلو : قوم نام  دار الروايات علي الكنبة 
بصلها بصدمة وقال : إيه!
لفت زينة بصتله وقالت ببرود : قوم نام علي الكنبه 
قام وسند علي دراعو وقال : ودا ليه إن شاء الله ؟ 
زينة ببساطة : علشان مش عايزاك تنام جمبي 
عيسي بعصبية : زينة أنا جوزك وحبيبك ومن حقي أنام جمبك وأخدك في حضـ"ـني 
ربعت إيديها وقالت ببرود : متخانقين 
ميل وقرب وشو من وشها وقال : وزينة البنات متخانقة معايا ليه ؟ 
بعدت وشو عن وشها وقالت : شوف نانسي قالت إيه الأول 
قرب وشو تاني وقال : كان زمان مش دلوقتي 
زينة بدموع : إنت كداب 
با"سها من خدها بو"سة رقيقة وقال : بتغيري عليا ؟ 
زينة بهدوء : أه مش جوزي !
بص فِـعيونها وقال : جوزك بس!
بصتلو وقالت : و حبيبي 
بعد عنها وإبتسم بخبث وقال : مدام مراتي حبيبتي دار الروايات زعلانة مني ميهونش عليا أنيمها زعلانة مني 
زينة بإبتسامة واسعة : هتجيبلي شوكلاته ؟
ميل عليها وقال : أحلي من الشوكلاته
با"سها و.....
" في عربية رامي " 
رامي بنفاذ صبر : إيه هدفك في إنك تجيبيني هنا 
تقي بإبتسامة : كنت قايلة لو ربنا جمعنا ببعض وبقينا من نصيب بعض أجيبك ونيجي هنا نتفرج علي النجوم و السماء الصافيه وجمالها 
رامي بهدوء : حبيبي كنا نروح نتفرج عليها من أي مكان تاني لكن مش من فوق جبل !
تقي بصت من شباك العربية علي منظر الجو وقالت : الجو هنا حلو وهادي 
فتحت باب العربية وقالت : إنزل بس 
نزل من العربية وهو بيقول : أما نشوف أخرتها 
وقفت قدام شنطة العربية وحاولت تطلع معرفتش 
ضحك ورفعها من وسطها وقعدها وقعد جمبها وقال : هتبقي مبسوطة كدة ؟ 
حضـ"ـنت دراعو وقالت بسعادة : مدام معاك هبقا أحسن دار الروايات إنسانة في الدنيا كلها 
ضمها ليه وإبتسم بحب وبدأو يتفرجو علي شكل السماء وهو بيتكلمو
" صباح تاني يوم " 
صحيت زينة من النوم لقت نفسها في حضـ"ـن عيسي وبيلعب في شعرها 
قالت بنعاس : هو المفروض أكون مش بكلمك ومتخانقة معاك بس الخطة باظت بسببك 
ضحك عليها وميل با"سها وقال : صباح القمر وبعدين مقدرش يعدي يوم من غير ما أخدك في حضـ"ـني 
إبتسمت وقالت : طب وسعلي بقا أقوم 
شالها وقام وقال : تؤتؤ نقوم مش أقوم 
زينة وهي بتشوح : يختااااي يَـعم نزلني أنا بعرف أخد شاور لوحدي بقا 
ضحك عيسي وقال : تؤتؤ هناخدو سوا 
إتجه بيها للحمام وهو مازال شايلها
" في بيت مازن " 
صحيت ريهام وقامت جريت علي الحمام وهي ماسكه بطنها 
مازن حس بِـحركتها وقام دخل وراها الحمام لقاها ساندة علي الحوض ، قرب منها وقال : في إيه يَـحبيبتي مالك 
رجعت لِـورا وسندت بجسـ"ـمها علي جسـ"ـمو وقالت : قايمة من النوم بطني مقلوبة ومش قادرة بجد 
مسح العرق اللي علي وشها  دار الروايات وقال : طب إهدي وتعالي أعملك شوربة خضار حلوة تشربيها
غسلت وشها وطلعت معاه للصالة وسابها ودخل يعملها شوربة الخضار وهي سانده علي ضهر الكنبة ومرجعة راسها لِـورا وهي مغمضه عينيها الإتنين
بعد حبه طلع مازن من المطبخ وهو شايل صينية الأكل ، حطها علي الترابيزة وقرب منها وقال : حبيبي الشوربة جهزت 
حط إيدو علي خدها براحة وقال : ريهام 
ريهام مردتش عليه وكانت مازالت مغمضه عينيها 
مازن بصلها بقلق وقال : ريهام ردي عليا برضوا ملقاش إستجابة منها
مازن شالها وحطها علي السرير ورن علي الدكتور وقعد جمبها باصص ليها بقلق واضح..
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والثلاثون اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل السادس والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-