القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجتي من القاصرات الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية زوجتي من القاصرات الحلقة العشرون 20 بقلم أيات الرحمن
رواية زوجتي من القاصرات الجزء العشرون 20 بقلم أيات الرحمن
رواية زوجتي من القاصرات البارت العشرون 20 بقلم أيات الرحمن
رواية زوجتي من القاصرات الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية زوجتي من القاصرات الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

ورد اغمى عليها لما سمعت ميريام وهى بتقول لمازن ان هو هيكون احسن اب في الدنيا 
اتنهد مازن وبص لورد اللي واقعه علي الأرض ومغمى عليها. وقال
حلو اوى كل ما حد يكلمك يغمى عليكي وبعدين انا هجيب ظهر منين كل يوم عشان اطلعك للرابع وانتى مغمى عليكى واجيب دكتور وارجع انزل معاه وارجع اطلع اتطمن وارجع انزل اجيب ادويه وارجع اطلعها ليكى وارجع انزل اجيب الاكل من المطبخ وبص لوالده اللي كان واضح علي ملامحه بر"كان من الغض"ب 
وغمض عيونه ليه بحركة اتطمن او هتصرف
انا عايز افهم اللي سمعته دا صح 
طب ينفع اطلع ورد هانم فوق وبعدين نتكلم
لا مش قبل ما افهم مين دى وحا"""مل ازاى 
و 
لو سمحت يا حاج اهدي وانا هفهمك وشال ورد وحطتها علي الاريكه وخد نفس عميق وبص لملامحها الطفوليه وقال في نفسه يا ترى يا ورد امتى هتكبري بقي من الحركات دى
وجاب ميه وحطتها علي وشها فاقت وطلب منها تطلع مع منسه لكن هى رفضت صمم تطلع لكن هى كان تصميمها اقوى
ايه يا مازن مش عايزنى اسمع او ابارك ليك علي البيبي الجديد
ورد انتى مش فاهمه حاجه
ومش عايزه افهم كل اللي عايزه اسمعه منك كلمة انتى طا وقبل ما تكمل كان رافع ايديه وضا"ربها قلم ونادى علي منسه خدتها فوق
وكمل في نفسه وبنظره بارده لميريام اما انتى بقي. فحسابك . معايا . عسي"ر 
مازن اقسم بالله لو ما فهمتنى ايه اللي بيحصل لاكون. مطلعك. برا البيت دا طلوع ابدي
هتفهم كل حاجه في وقتها يا حاج 
تعالي معايا
مش هتطلع معاك
لو سمحت يا حاج معلش ميريام ضيفتنا ومهما كان شايله حفيدك. يلا يا ميريام
واخدها ودخلوا مكتب والده تحت صد"مته وبعد كام دقيقه من دخولهم سمعوا صر"اخ واستغا"سة ميريام
البيت كله اتجمع 
والدة مازن : ايه اللي حصل يا ولدى ومين دى
دي اللي المفروض كنت خاطبها وهجيبها عشان هنتجوز هنا
يلهوى طب وبتعمل فيها كدا ليه
الست جايه تقول ان هى ح، ا ، م، ل 
يامصيب"تي 
المشكله بقي وكمل وهو بيلف حوالين ميريام بشكل دائري كدا
ان وقت الحفله يا ميريام هانم ان كنت فايق وما شربتش حاجه واللي شرب الكا"س اللي كان فيه المخد"ر كان. واحد من اصحابي ولما لقيته تعب قررت اشوف اخرك ايه
يعنى مش انا اللي واحده رخي"صه زيك تضحك عليه
بصيت ليه بكل حده وقالت
انا عملت كدا عشان بحبك
انتى عمرك ما حبيتينى ولا عمرك تعرفي مفهوم الحب
مازن صدقنى لو بقيت للطفله دى هقت"لك
وانا قدامك وبعترف قدام الكل ان مش هسيب الطفله دى
وهنا ورد بتكون واقفه وسامعه كلام مازن كله 
بتقف مبتسمه 
ميريام بتبص ليها بش"ر وتقول 
مش هتكمل معايا عشان الطفله دى
شاور مازن علي ورد وقال
الطفله دى بألف واحده زيك. 
يعنى ايه يا مازن
يعنى انتى واقفه في بيتها يبقي تحتر"ميها غص"ب عنك وتلتزمى حدودك ومكانتك هنا واعرفي ان انتى ضيفه عندها 
مسحت الد"م اللي نازل من اسنانها لان هو ضر"بها كتير 
وقالت
 يبقي انت اللي جن"يت علي نفسك وصدقنى لو ماكنتش ليا مش. هتكون. لغيري 
وانا بقولك مستحيل اكون ليكى
لفيت حواليه وقالت 
بقي كدا يا ميزو وانا بحبك اد العالم وفي لحظة غد"ر خرجت سكي"نه ولسه هتضر"به بيها لكن هو بحركة سريعه اخدها منها لكن من غير قصد
جيت فيها 
اصبحت ايد مازن وملابسه ملط"تخه بد"ماء ميريام اللي كانت كإنها بتلفظ في انفا"سها الاخيره
وعيونها كلها دمو"ع وبتبص لمازن وهنا بقيت ايديها جنبها
انت عملت ايييه انت وصلت نفسك لحبل " المش"نقه عارف يعنى ايه
مازن كان متغيب تماما وبيبص لميريام اللي مش بتتحرك وورد اللي واقفه ومصد"ومه ان هو قت"لها بقلب باااارد كدا
هنعمل ايه. يا حاج كدا ابننا هيضيع
اقفلوا ابواب البيت قبل ما حد ييجى بسرعه وشيلوها علي المخزن نبضها لسه شغال لو اتحركنا شويه هنلحقها بسرعه
كل ابواب البيت اتقفلت وبدؤا. في علاجها بأعشاب طبيعيه بالطرق القديمه قبل المستشفيات وكدا وطبعا بمساعدة ست كبيرة في السن من اهل بلدهم ساعدتهم بعد ما اخدت مبلغ كبير اوى منهم
وعالجوها
لحد ما بدءت تفوق 
اسمعى يا بنتى 
احنا لحقنا"كى عشان ابننا ما يروحش في دا"هيه عشان راق"صه زيك
احنا عالجناكي وخدمناكي علي اعلي مستوى 
ارجعي بلدك وانسيه 
بصيت ليه بتعب ولسه هتتكلم
مش عايز اسمع منك حرف واحد العربيه جاهزه وهتوصلك بلدك بسلام اكتر من كدا مش هقدر اخدمك
انتى دخلتى بيتى واتعديتى حدودك وكنتى. هتم،وتي ابنى 
وانا اكرمتك وعالجت جر"حك لما انتى كنتى هتغد"ري بيه وكان زمان والله اعلم هو عايش ولا لا
ونادى علي أولاده سندوها وركبوها العربيه ومشيت 
مازن
ايوه يا حاج
اسمع يا ولدي انا ربيت اخواتك علي الاصول بس ما عملوش بيها فخرجتهم برا البيت دا
هتبقي زيهم يبقي خد بعضك واطلع انت كمان 
وان كان علي ورد فهى زى اخواتك وانا معاها لحد اخر نفس
والدة مازن وقفت جنبه وبتر"جى قالت 
لا هيفضل ومش هيمشي صح يا مازن بكفايه اخواتك اللي نسونا 
انا قولت اللي عندى ودى اخر غل*طه ليك بعد كدا مفيش سماح نهائي
وهنا بيمر عامين كاملين بحلوهم ومرهم ووالد مازن بيتو"في بعد ما مازن وورد بيجيبوا ولد وبنت توأم وبيسموا الولد محمد علي اسم جده والبنت حور 
وزيها زى اى نهايه مش هنهيها واقول حبوا بعض وعاشوا في ثبات ونبات 
هما حبوا بعض وعاشوا حياه سعيده وسعيده كمان لكن في بيت العيله مش براه زى مااخوات مازن خرجوا وكل واحد عايش في مكان 
اما عن اعمام ورد فهما اتع"دموا علي جرا"ئمهم 
ميريام رجعت بلدها وحاولت كتير تكون زوجه تانيه لمازن لكن هو رفضها وقرر يعيش مع زوجته وأولاده ووالدته في بيت العيله 
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوجتي من القاصرات )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.