القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة المختل الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية اسيرة المختل الحلقة الأولى 1 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية اسيرة المختل الجزء الأول 1 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية اسيرة المختل البارت الأول 1 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية اسيرة المختل الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية اسيرة المختل الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المجهولة

شوق  : يعنى انت جايب اختك لكبار*ية و عايزنى اشتغل فيه 
زياد ببرود : ايوة اومال هتصرفى على نفسك و عليا منين 
شوق  : حرام عليك يا زياد ده مينفعش 
زياد : لاء ينفع يا روح امك لما صاحب البيت يطردنا منه و امك و اختك و انا و انتى نقعد فى الشارع ده هيعجبك
شوق : انت بتقول ايه انت مش قولتلى بتدفع الايجار كل شهر و كنت كل شوية تقولى هاتى فلوس للايجار 
زياد : اهو اللى حصل شغلت الفلوس و خسرت و يومين و الراجل هيجى يطردنا انجزى بقى علشان لو اتاخرنا صاحب المكان هيطردنا و انا ما صدقت لقيت مكان زى ده يشغلك 
شوق: تشغل اختك فى كبار*ية يا حيو*أن 
زياد صف*عها قلم  : انجزى بقى يا بنت الكل*ب 
شوق دخلت و قلبها مقبوض و خايفة 
زياد فى ضهرها : متخافيش أنا عينى عليكى فى الصالة مش هسيبك 
شوق فى سرها : لا راجل اوى كده 
جت امرأة تدعى سيدة : هى دى البت 
زياد : أيوة يا سيدة جهزيها بقى 
سيدة : اشتغلتى فى كبا*رية قبل كده يا بت 
شوق : بصت لزياد بذهول 
زياد : لا يا سيدة اول مرة تشتغل روحى بقى عرفيها 
سيدة و هى بتتفحص ج*سدها و شعرت شوق  بالضيق من تلك النظرة : يلا يا حلوة قدامى 
شوق  مش عارفة ايه منتظره 
كانت هناك سيدة تدعى ( ميرفت ) تجلس فى الصالة و كان باين عليها أنها غنية جدا من لبسها و طريقتها 
أشارت باصبعها على شوق لسيدة أن تحضرها على الترابيزة
شوق استغربت و لكن بخوف ذهبت فهى خايفة أن اعترضت ماذا سيحدث لها 
ميرفت : دى اول مرة ليكى هنا 
شوق هزت راسها أنه أيوة 
همست ميرفت لسيدة 
سيدة : أيوة يا هانم ب*نت بنو*ت كمان 
اتسعت عين شوق و هى كان نفسها تهرب من المكان ده 
ميرفت لما سمعت ان شوق عذرا*ء اديت فلوس كتير لسيدة و هى تهمس ببعض الكلمات 
زياد : انتى واخدة البت على فين 
سيدة : اتفتحتلها طاقة القدر يا عنيا 
زياد : ما تتكلمى عدل يا ولية زى ما بكلمك 
سيدة : ميرفت هانم اخترتها 
زياد : ازاى 
سيدة : و انت مالك يا روح امك انت ليك اكل و لا بحلقة هتاخد فلوسها و هى هتعيش عيشة مكنتش تحلم بيها 
اخدوا شوق لتركب السيارة المتجه للقصر 
شوق و هى بتحاول تفلت : ابعدوا عنى زياااااااااد الحقنى وصلوا لقصر فخم جدا 
ميرفت أشارت للحرس : طلعوها الجناح الخصوصى و جهزوها 
شوق و هى فى اوضة و خايفة من اللى جاى و بتدعى ربنا يحميها 
احد الخدمات تهمس مع زميلتها فى الخارج بصوت سمعته شوق و هما خايفين 
الخادمة : حرام و الله اللى هيحصل فيها دى شكلها عيلة صغيرة
زميلتها : اخر واحدة جابوها الجناح خرجت مي*تة 
شوق اتر*عبت أكثر 
لحد ما اتفتح الباب و دخل صقر و هو عليه علامات الغضب و معاه كر*باج وووووو
شوق : انت مجن*ون ابعد عننننننننى 
فجأة صقر اقترب ليفعل بشو*ق اغرب شئ فى تلك اللحظة 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية اسيرة المختل الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة المختل )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.