القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الحلقة ال بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الجزء التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة البارت التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد

الظابط ببرود : مطلوب القبض عليك وتفتيش البيت
عيسي ببرود : ما هو يا تفتشو البيت يا تاخدوني إنما الإتنين صعبة شوية
الظابط بصرامة : إنت هتهزر ولا إيه ؟
نيهال بقلق : طب أفهم بس إنتم عايزين تاخدوه ليه ؟
الظابط ببرود : مُتهم بقضية خطـ"ـف بنت إسمها زينة 
زينة ضحكت بصوت عالي وقالت : طب معاك صورة لزينة دي ؟
الظابط ببرود : لأ بس معايا أوامر القبض علي عيسي وناخد زينة علشان أهلها ييجو ياخدوها
عيسي ببرود : القضية با"طلة لإن زينة شخصياً واقفة قصادك أهي
الظابط بص للبيت وقال : هنفتش البيت
عيسي بضحك : يا باشا إنت مش مصدق ليه إن اللي واقفة قُصادك دي زينة! وبعدين هو فيه حد يخـ"ـطف بنت عمو ومراتو ؟ 
نيهال بصدمة وبصوت همس : مراتو!!
الظابط ببرود : معاك دليل ؟
عيسي دخل أوضة المكتب وطلع وفي إيده قسيمة جوازو هو وزينة 
مد إيده للظابط وقال : قسيمة الجواز أهيه
زينة طلعت أوضتها ونزلت تاني ومدت إيديها للظابط وقالت : و أدي  بطاقتي أهيه نفس الخلقة والسحنة اللي في البطاقة واقفة قُصادك أهو
الظابط كان ماسك البطاقة وقسيمة الجواز وعمال يبصلهم كل شوية 
مد إيدة لعيسي بالحاجة وقال : تمام إحنا أسفين علي الإزعاج
عيسي بإبتسامة : ولا إزعاج ولا حاجة دا إنتو جيتو في وقت فطار ما تتفضلو معانا 
الظابط بإبتسامة : نستأذن إحنا بقا
الظابط مشي وعيسي قعد علي الكُرسي ببرود
نيهال قعدت جمبو وقالت : ممكن أفهم زينة مراتك إزاي والكلام دا من غير علمي إزاي برضوا
عيسي بهدوء : تاني يوم الهانم جات فيه مضتها علي ورقة جوازنا علشان أقدر أعمل فيها اللي أنا عايزو من غير ما حد يقولي بتعمل إيه 
نيهال بصدمة : إنت إزاي كدة أنا أمك ومصدومة فيك للدرجادي الإنتقام عماك 
عيسي ببرود : ما أهي قدامك صاغ سليم مجيتش جمبها غير إنها كانت بتعملي القهوة وتخلص كام حاجة كدة 
زينة بسرعة : مرات عمي عيسي مأذنيش متقلقيش وأنا أهو قدامك بخير 
بصت نيهال لزينة بشك وقالت : متأكدة 
زينة بتأكيد : جداً كمان أنا بخير متقلقيش والله 
نيهال أخدت نفس عميق وقالت : طلقها
عيسي ضحك بصوت عالي وقال : قولي تاني كدة
نيهال بغيظ : طلقها إيه مش سامع 
عيسي ببرود : لأ
زينة بإبتسامة وصوت همس : أكيد بيحبني أكيد 
نيهال بعصبية : هو إيه اللي لأ 
عيسي بإبتسامة مستفزة : لما ألقي اللي أتجوزها ساعتها هطلقها
زينة كانت بتشرب شاي بالنعناع بس شرقت لما سمعتو بيقول كدة 
قامت وقفت وقالت بعصبية : نعم يخويا! فاكرني بديل ولا إيه 
عيسي بهدوء : صوتك ميعلاش علشان ملبسش وشك في السفرة 
زينة بشهقة : حوش حوش وكمان بجـ"ـح لأ بقولك إيه طلقني أنا مش بديل لحد يدلعادي 
عيسي قام من علي الكُرسي ومشي ناحيتها قامت زينة وجريت وإستخبت ورا نيهال 
عيسي بسخرية : علي أساس مش هعرف أجيبك أنا كدة يعني ؟
زينة وهي ماسكه في نيهال ومستخبيه : لأ متقدرش لإنك لو قربت تبقي متر"بتش 
با"ست نيهال وقالت : لامؤخذة يا مرات عمي 
نيهال بتريقة : خدي راحتك أحبيبتي إنتي خليتي فيها مرات عمك أصلاً 
نيهال بخبث : حبيبي إنت بتقول مش مش هتطلقها غير لما تتجوز ؟
عيسي هز راسه وهو ساند بإيده علي السُفرة ومستنيها تكمل 
قالت ببرود : لو عريس جه بقا لزينة قبلها وهو ميترفضش بصراحة نعمل إيه؟
عيسي ببساطة : هنرفض ومش هتتجوز سهلة 
شوحت زينة بإيديها وهي مازالت ورا نيهال : نعم يخوياا ليه هخلل جمبك إنت وأمك ولا إيه
با"ست نيهال وقالت : لامؤخذة يا مرات عمي 
وطت نيهال وجابت الشبـ"ـشب وقالت : ولا يهمك أحبيبتي خدي راحتك
طلعت زينة من وراها وجريت وإستخبت ورا عيسي وقالت : عيب كدة إحنا اهل 
رمت نيهال الشبـ"ـشب علي الأرض ولبستو وقالت : مش بتيجي غير بالعين الحمرا
عيسي بصلها وقال لزينة بهمس : مش خايفة أمسكك أرنك علـ"ـقة 
با"ست كتفه وقالت : إبن عمي قُرة عيني وزوجي عيب كدة ولم الليلة بقا 
نيهال بصوت عالي : طب أنا عندي حل حلو 
زينة وعيسي بصولها بإهتمام 
نيهال بخبث : 
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة )
reaction:

تعليقات