القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل السادس 6 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة السادسة 6 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء السادس 6 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت السادس 6 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل السادس 6 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل السادس 6 بقلم يوستينا سامي


ده اسثناااااااء... متتعودوش علي كدة 🤣❤️
في الشارع كريم كان لسه خارج من البنك و رايح علشان يركب عربيته لكن اتفاجاه ببنت سانده علي العربية و بتتكلم في التليفون و هي بتعيط ..
ياسمين بعياط / شوفتي يا  علا عمل فيا ايه ،  يعني بعد ما حبيته و خليت خالي يشغله معاه كمان ، راح خطب واحدة تاني و لما سالتو ..ما انكرشي
و خبطت ياسمين  علي العربية كريم جامد بايديها 
كريم كان مصدوم من حركتها و ضحك  / طب ما ده كدة انسان كويس و كفاية انه مش كداب و صارحك انه خطب واحد تانية ،ده تتجوزيه و انتي مغمضة 
ياسمين قفلت التليفون و هي مستغربية / انت مين يا بني ادم انت ، و ازاي تتدخل في الحوار بتاعي انا و صاحبتي بالمنظر ده .. دي اسمها قلة ذووق 
كريم بضحك / لا وانتي الصادقة .. ازاي تقعدي علي العربية بتاعتي بالمنظر ده،  انتي عارفة العربية دي بكام .
لا و كمان منفعلة و بتخبطي عليها .. طب هو ضحك عليكي ...انا مال اهلي 🙃
ياسمين/ ايه قلة الذوق دي يا استاذ انت .. و بعدين انا مكنتش اعرف ان دي عربيتك اصلا  و اكيد مكنتش اقصد اني اخبطهالك .. و علفكرة بقي انا ممكن ادفعلك اي مبلغ تعويض .
كريم ضحك / يا ستي تعويض ليه يعني ..انتي كبرتي الموضوع اوي ، بس نصيحة بقي من اخ يا .....صحيح انتي اسمك ايه 
ياسمين / ياسمين  فهمي .. هاا كمل كلامك .
كريم / ماشي ياسمين .. بصي نصيحة بقي  اوعي تزعلي علي راجل و تعيطي اوي كدة .. ليه بقي لان مافيش حد يستاهل  اصلا ان واحده بجمالك ده تعيط علشانه ، اوعي بقي من قدام العربية علشان انا ورايا مشوار مهم لازم اعمله .. سلام يا ياسوو 
ياسمين / طب هو انت اسمك ايه انا معرفتش علفكرة 
كريم/ امم .. انا اسمي كريم 
تحبي اوصلك في الطريقي ،  يعني لو حابه 
ياسمين / لو مش هتعبك يبقي ياريت لان هنا التكسيات قليلة اوي .. و انا مشواري بعيد شوية 
كريم ابتسم / بس بشرط متعيطيش تاني علي الولد ده .. و متكلميش صاحبتك اللي عمالة تسخنك دي 
ياسمين ضحكت / .. خلاص اتفاقناا
و فعلا كريم اخد ياسمين  و مشي بس  ياسمين كانت  مصدومة من جرائته و خفة دمه .. 
تفتكروا ياسمين دي عبيطة ؟ ولا وراها حاجة ؟ 
___________________________________
في القسم عند عساف 
عساف بحده / ايه الصوت اللي برا ده .
والده / انا جيت مخصوص علشان اتكلم معاك و نتفاهم هنا بالذوق و الادب 
عساف  بتوتر / بالذوق والادب الاثنين هنا في مكتبي طيب،  روح يا عسكري يجيب كوبايتين ليمون وما تتاخرش 
خرج العسكري و عساف بص لابوه بقلق 
عساف / يا نعم ... جاي مكتبي هنا ليه بعد ما طردتني امبارح من البيت .
والده / انا مش جاي اتكلم معاك في موضوع جوازك
عساف براحة/  طب الحمد لله كده احنا وصلنا لنقطه كويس يا حاج 
والده / لان انا اصلا مقرر ان فرحك بعد شهر دي حاجه مفروغ منها.... انا جاي اسالك عن الفلوس اللي كانت في الخزنه بتاعتي راحت فين
عساف بتوتر /  اه الفلوس اللي في الخزنه فهمتك
هو انت مش قلتلي برضو وقت ما تعوز اي حاجه خذ من الخزنه وانا عملت كده اخذت من عندك 
....والده حد.ف عليه التليفون اللي كان علي المكتب 
و عساف نزل تحت المكتب بخوف 
والده/  تقوم واخذ ٣٠٠ الف جنيه من الخزنه يا كل.ب ده انا كنت مطلعهم من البنك عشان فرحك و تجهيزات 
عساف خرج من تحت المكتب بحذر 
وقاله / شفت انا  قلبي كان حاسس على فكره بقى انت  اب ماحدش يثق فيه ابدا،  وبعدين ده انا اخذتهم سلف عشان صقر كان محتاجهم 
والده / نعم.. بقى عايز تفهمني ان صقر الحديدي اخذ منك انت 300  الف جنيه سلف 
عساف / ما هو صقر كده بيبان غني وسط الناس كلها لكن معنا احنا فقير يا عيني عليه ، طب ده حتي لسه مدفعش قسط الحضانة بتاع معاذ 
والده / لا والله ، تصدق صعب عليا اوي .. طيب يا عساف انا بقى هاكلم صقر الحديدي واعرف منه اذا كنت كذاب ولا مش كذاب و ما ترجعش البيت النهارده
و خرج والده من المكتب و هو متعصب اوي و عساف متغاظ / طب ما انا اكيد مكنتش هرجع يعني
اما اب غريب فعلاا 
العسكري / الليمون يا فندم .
عساف/ رجعهم يا ابني وهاتلي مكانهم القهوه وياريت تكون ساده 
___________________________________
قدام بيت ياسمين ..
كريم / اهوو اديني وصلتك قدام بيتك اعتقد ان انا كده عملت اللي عليا وزياده  كمان ، عدي بقي الجمايل يا استاذة ياسمين 
ياسمين/ يا سلام طب ما انت اخرتني برده .. علشان تعرف قد ايه انا مضحية 
كريم بضحك / ياه ده انت فعلا  شخصية عظيمة و عملتي فيا خدمة كبيره جدا . طب ايه ناوي تطلعي بيتك ولا هتفضلي قاعده معايا في عربيه كدة 
ياسمين / لا طبعا هطلع .. كريم انا بجد متشكره قوي مش بس عشان ما وصلتني لا عشان انا فعلا كنت متضايقه كده وخليتني افك و اضحك من قلبي 
كريم /  يا ستي ما تشكرنيش  احنا بقينا صحاب وبعدين اول ما تبقي زعلانه او في واحد يخد.عك ثاني  هتلاقيه موجود .. انا في الخدمة 
يلا سلام يا قمر .
ياسمين / كريم .. هو انت عندك اخوات ولا وحيد 
وفعلا مشي كريم بالعربيه وياسمين كانت فرحانه قوي باليوم وانها اتعرفت عليه وطلعت البيت 
واول ما طلعت قعدت تدور عليه على فيسبوك وفعلا لقيته عملتله صداقه
____________________________________
في اوضة معاذ 🛖
نغم كانت نائمة علي سرير معاذ براحة 
نغم / بس انت ليه ما قولتليش ليه انك قاعد في بيت كبير اوي كدة .. و عندك ناس كتيير بتحبك يا زيزو 
معاذ / هما فين دوول .. بابا طول الوقت في الشغل 
و كريم اللي بحب اقعد معاه بابا بيخده معاه الشغل برضوو ... و خالد سافر من بدري و مجاش تاني  و انا  بفضل انا قاعد لوحدي مع لعبي كدة 
نغم / طب ما تحت فيه جنينة حلوة اوي ..و بسين كماان ليه مش بتنزله و تقعد تعوم براحتك لحد ما تزهق 
معاذ / علشان مش بعرف اعوم و بابا خايف عليا اتعلم العوم و هو مش فاضي علشان ينزل معايا 
نغم / ابوك ده غريب اوي يا زيزو و بصراحة كدة بيخوفني اوي الله يكون في عونك  .. بس  انت عارف بقي لو البسين ده عندنا احنا و ربنا ما كنت اطلع منه اصلااا 
وفجاه الباب خبط و دخلت جده صقر .. سماح و كانت ست كبيره في السن  بس طيبة جدا ..
سماح / ازيك يا حبيبتي عاملة ايه ..انا سماح جده صقر نورتي البيت ..انا صقر حكالي عنك و. معاذ كمان 
نغم / ازاي حضرتك يا فندم . و يارب يعني يكون اللي صقر باشا قاله يطلع كويس 
معاذ / ايوة يا تيتة .. هي دي ميس نغووم 
كريم اقنعها انها تيجي تقعد معايا علطووووول 
سماح / بس انتي طلعتي صغيره خالص ، و انا افتكرتك كبيره 
نغم /  والله يا مدام سماح  انا سني كبير بس طولي مش مساعدني اقوله للناس 
سماح فضلت تضحك /  لا انتي جميلة خالص يا نغم و شكلي هحبك اوي ، تعالوا ننزل نقعد في الجنينة في الهواء
و فعلا نزلوا كلهم و نغم كل شوية تنبهر اكتر ..
____________________________________
قدام المطعم 🛤️
نانسي. /  بجد يا صقر انت مش متخيل انا ببقي مبسوطة ازاي وانا معاك ، بس ياريت تتكرر كتير لانك بتوحشني اوي 
صقر ابتسم / حاضر اوعدك اننا نخرج تاني .  بس يلا اروحك علشان الوقت اتاخر اوي ..و  
نانسي / خلاص حاضر يلا بينا بس بقولك عملت ايه في الطلب بتاعي 
صقر بحزن / هفكر و اقولك يا نانسي 
وفعلا كلم صقر كريم وقاله يجيب عساف معاه وهو جاي ويحصلوا علي الفيلا .
تفتكروا نانسي عايزة ايه من صقر ؟؟
____________________________________
في الجنينة ..
معاذ كان بيلعب بالكوره مع نغم 
وسماح جده صقر  قاعده قريب منهم
سماح  / يعني انت ما حبتيش قبل كده خالص يا نغم 
نغم وهي بتلاعب معاذ /  لا والله ابدا يعني ما فيش حد بيكمل معايا … لكن مره  وانا في تانية جامعه اتعرفت على واحد و كنا  اصحاب بس ما قدرش يستحملني فسيبنا بعض بادب كده واحترام 
معاذ ماسك الكورة / يا نغم ركزي بقي معايا مش مع تيتة 
نغم / حاضر والله ..
....كريم دخل الفيلا و معاه عساف ..
عساف  اول ما شاف نغم انبهر من جمالها و قرب و مسك الكورة 
عساف / علفكرة انا ممكن اشارك في اللعب عادي  حتى انا كمان باعرف العب كورة كويس  قوي جربوني .
كريم / يا ابني قول  مساء الخير الاول طيب قبل هزارك ده  .. ازيك يا طنط  سماح عاملة ايه النهاردة 
سماح /  انا الحمدلله يا كريم ، وانت يا عساف بقالك فتره يا ابني مختفي و مش بتيجي خالص ..
عساف / غصب عني والله يا طنط ، ابويا مطلع عيني و طاردني من البيت  ولا ايه كريم .. 
كريم / خلاص بقي متفكرنيش ، ما ابوك يطردك و انا اللي البس فيك عندي 
عساف / اه اومال صحاب علي الفاضي ، المهم مش تعرفني علي القمر اللي بيلعب مع معاذ 
كريم بصوت واطي / عساف لم نفسك و بطل مشاكل  ، بعدين انت اصلا عارفها دي نغم الميس بتاعة معاذ  اللي احنا قولناك عليها 
عساف /  اه افتكرت طبعا  مش كنت تقول كده يا كريم ، والله معاذ ده طلع  بيفهم وعنده حق 
طبعا كان لازم  يعيط ويقلب الدنيا علشان مش هيشوف القمر ده تاني  
نغم ابتسمت تلقائي /  ميرسي جدا على ذوقك يا استاذ عساف و كلامك الأوفر ده 
عساف قرب من نغم و مسك ايديها / طب والله ابدا 
انا مش بافور انتي فعلا قمر جدا  ، ولا انتي معندكيش مر.ايات في البيت 
نغم بكسوف / باقولك ايه يا كريم انا ممكن اخذ معاذ وادخل جوه يعني عشان ما اعطلكوش عن الشغل بتاعك 
كريم /  لا يا نغم خليكي  احنا كده كدة  هنخش نستنى صقر في المكتب  ...يلا يا عساف 
عساف / طب طلاما  صقر لسه موصلش  ما نقعد هنا شويه حتى نلعب مع معاذ احسن ده وحشني قوي 
ولا ايه يا معاذ هو انا موحشتكش ..
معاذ / لا بصراحة موحشتنيش خالص .. و بعدين ملكش دعوة بنغم ..علشان دي صاحبتي انا 
كريم فضل يضحك جامد و نغم ابتسمت لكن  حاولت انها بتصنع الجدية  وقالت  / معاذ عيب كده و ما ينفعش تقول لحد كده في وشه قول  من وراه عادي  .. و خصوصا لو حد دمه تقيل 
كريم / يا لهوي على الكسفه يلا بقى نخش المكتب قبل  ما صقر  يوصل ويكمل عليك يلا قدامي بعد اذنكم يا جماعه 
عساف / ايه البت الغلسة .. علفكرة انا اصلا مكنتش فاضي علشان العب معاكوا  و مش بحب الكورة 
من وانا صغير .. و انت يا معاذ انا مخاصمك 
وفعلا كريم وعساه دخلوا المكتب ومعاذ ونغم كانوا عاملين يضحكوا في الجنينه .
سماح /  مالكيش حق يا نغم احرجتيني يا بنتي هو فعلا عساف بيعاكس  البنات وقليل  الذوق شوية  بس والله دمه خفيف اوي 
نغم بضحك   / والله ما كنتش اقصد بجد  طريقته بتضحكي قوي بتفكرني بنفس الولد اللي انا و هو سيبنا بعض .. 
في اللحظة دي دخل صقر  الفيلا وقال /  هو مين ده اللي طريقته بتضحك  اوي كدة و بيفكر بصاحبك زمان يعني 
معاذ جري علي صقر و حضنه / بابي انا عرفت ان انت اللي خليت نغم تيجي انا بحبك اوي و اكلت كتير على فكره حتى اسال نغم وهاروح بكره كمان الحضانه 
صقر / عشان انت جدع وشاطر جدا وانا هاعملك كل اللي انت عايز…. برافو عليك يا معاذ 
و بص صقر نغم بقرف / شكرا ليكي انتي كمان 
جدتي هو حد سال عليا 
سماح  / اه عساف وكريم جم ومستنينك في المكتب 
اسكت عساف فضل يرخم على نغم قوله ما يهزرش معاها ثاني 
صقر / و يعني هي سكتت مثلا    هي فعلا قصيره بس لسانها  طويل جدا عموما انا هتصرف معاه 
و انتي يا نغم ابقي تعالي المكتب علشان عايزك في موضوع 
.....وفعلا دخل صقر الفيلا وكمان سماح جدته
ونغم قعدت  جنب معاذ على الارض في الجنينه وقالت / ابوك ده رخم رخامة يا ساتر يارب ، انا مش عارفة ازاي طايقه 
معاذ ضحك/  هو انت ما عندكيش بابا زي صقر كدة 
نغم  / لا ما عنديش بابا بس انا عندي ماما وبادعي كل يوم لربنا انه يخليها ليا .. عايزاك انت كمان تعمل كدة يا معاذ تصلي كل يوم تدعي ان ربنا يخليلك بابا 
نغم في سرها/ بس متتكش علي الدعوة دي اوي 
معاذ قرب من  نغم و حضنها اوي / حاضر وهاصلي واقول ربنا يخليلي نغم كمان  …
وفجاه وهم قاعدين في جنينه سمعوا حد بيز.عق جامد في الفيلا فمعاذ نغم بصوا لبعض
نغم / تفتكر مين اللي بيزعق كدة جوااة ، اكيد ابوك الكشري  تعالي نروح نتفرج عليهم من بعيد.
تفتكروا مين اللي كان بيزعق ؟؟
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات