القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ياسين ومليكة الفصل الخامس 5 بقلم منار همام

رواية ياسين ومليكة الحلقة الخامسة 5 بقلم منار همام
رواية ياسين ومليكة الجزء الخامس 5 بقلم منار همام
رواية ياسين ومليكة البارت الخامس 5 بقلم منار همام
رواية ياسين ومليكة الفصل الخامس 5 بقلم منار همام

رواية ياسين ومليكة الفصل الخامس 5 بقلم منار همام

فهد لسه هيقر*ب من شروق الباب اتفتح وكان ياسين بص بينهم هما الاتنين...

ياسين: انت كويس؟

فهد بيلبس التيشرت

: اه مجرد حر*ق بسيط

فهد وياسين طلعو كملو كلامهم برا في الحمام شروق كانت مكسوفه تطلع بعد اللي حصل

شروق بهمس : غبيه غبيه

شروق طلعت وهي بتحاول تتجنب النظر لـ فهد

فهد شغال علي ورق هو وياسين وكل شويه يرفع نظره علي شروق اللي بتتحرك في المكتب وبتجيب ورق من الرفوف

.....





زكي : هما دول اللي قدرتي تجبيهم

مرات ياسين التانيه " شيماء" بقر"ف

: ايوه يا خويا وانجز قبل ماحد يشوفك

زكي: ما براحه علينا يابت ولا انتي هتتغري علشان عيشتي في قصر

شيماء: هههههه دول اسبوعين وهيطلقني

زكي: اطلعي باي مصلحه في الاسبوعين دول يلا يا بت عايزين نتلم

شماء: طب يلا ياخويا قبل ما ياسين بيه يجي

زكي: صحيح عامل معاكي اي سي ز*فت دا

شيماء اتنهدت: ولا حاجه يا خويا مشوفتةش غير يوم الفرح وبعد كدا مشوفتش وشه يا عند مراته التانيه يا برا

زكي: احسن.. بس انا همو*ت واعرف متجوزك ليه





شيماء: علشان يكيد ابوه يا خويا.. كان عايز يجوزة البت الحليوه وهو رافض

زكي: اااه... اطير انا بقا

شيماء لسه هتلف علشان تمشي لقيت سميه في وشها

....

ياسين رجع البيت بتعب حط المفاتيح علي التربيزه اللي جنب الباب ولسه هيقلع هدومه كانت مليكه طالعه من الحمام بالبر*نص وهي بتصر*خ وبتستخبي وراه

مليكه : صرصااااار اااه حوشه حوشه

ياسين: اهدي اهدي متخافيش

مليكه ماسكه في ياسين اكتر

: ابعده بالله انا بخاف منه اوي

ياسين مسك المقشه وقرب من الصرصار

مليكه بتشجيع

: سندي سندي والله و شوال رجوله

ياسين شال الصرصار ورماه من البلكونه

مليكه فرحه: ايووووه كدا

ياسين ضحك عليها وعلي شكلها انها طالعه كدا وشعرها المبلول و وشها الاحمر

مليكه بحرج: ا.. انا اول ما شوفت الصرصار جريت علي برا

ياسين بيكمل قل*ـع هدومه





: لا عادي محصلش حاجه بس بلاش يعني تطلعي برا حددود الاوضه

مليكه هزت راسها ودخلت تلبس هدومها

....

فهد بتعب قام وخد الجاكت بتاعه من علي الكرسي

: شروق يلا

شروق لمت حاجتها وحطتها في الشنطه مشيت ورا فهد وكانت الشركه كلها فاضيه مفيش غيرهم ركبو الاسانسير سوا وشروق ورا فهد و وعماله تقرب منه بخوف لدرجه لزقت فيه وفهد ابتسم لانه عارف ان شروق لسه بتخاف من الاسانسير... فهد بص لتحت شويه علي شروق اللي لازقه فيه وهمس

: شروق متخافيش

شروق هزت راسها بخوف وهو سابها علي راحتها

نزلو وشروق لسه هتوقف عربيه

فهد بصلها وهو بيفتح العربيه

: بتعملي اي

شروق: هوقف تاكسي

فهد بضيق: تعالي يشروق متعصبنيش

شروق: فـ...ـهد بـ..ـبيه م.

فهد: شررررروق اطلعي وخلصي





شروق قربت بتو*تر من الناحيه التانيه للعربيه وركبت جنبه وبدا يسوق... بعد وقت كان وصلو.. وشروق من غير ماتبص عليه فتحت الباب ونزلت مشيت خطوتين وفاجأة افتكرت حاجه ولسه هترجع خبطت في فهد الاي كان واقف وراها ... فهد وهو بيمسكها

: علي مهلك

شروق حطت ايديها علي صدره بتلقائيه... في لحظه دي كان جاي عليهم اخو شروق "زكي" وكان سكر*ان... جري مسك شروق من شعرها اللي عليه الحجاب

زكي: كنتي فين يا بنت الكل** جيالي ا*خر اليل دا انا هكس**ـر عضمك

شروق بوجع ودموع: اااه ااه سيب شعري يا زكي علشان خاطري احنا في الشارع

زكي جرها من شعرها وداخل علي بيتهم اللي في حاره بسيطه

: شارع اي انتي خليتي فيها شارع يا بت ال**

ولسه هيرفع ايده عليها وشروق حمت وشها... بس فهد كان مسك ايده

زكي: انت مين كمان يرو*ح امك

فهد: انا هعرفك مين هو روح امه

فهد ضر*ب راس زكي بـ راسه بقوه لدرجه زكي وقع وطاب د*م

شروف بخو"ف: فهد بيه ابعد ونبي هيموت في ايدك





فهد بغضب اعما : ابعدي عني انتي التانيه سيباه يعاملك زي الحيوانا*ت وساكته انتي مش هتقعدي هنا دقيقه تانيه

زكي علي الارض : فاكره هتتحامي فيه هسففك التر*اب بعد ما يمشي

فهد بصوت عالي : علي العـــــــــــربيه يا شروق

شروق مشيت علي العربيه بخوف و وفهد شمر اقمام القميص

فهد:سمعني كنت بتقول اي كدا ووو

شروق قاعده في العربيه بخوف الباب اتفتح ودخل فهد بغضب وشروق اتخضت

شروق:ه..هو ا..احنا..ر. ريحين علي فين

فهد بضيق:بيتي....
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية ياسين ومليكة الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ياسين ومليكة )
reaction:

تعليقات