رواية خادمة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الرابعة 4 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الرابع 4 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الرابع 4 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم يوستينا سامي

في اوضة عساف 🏩
عساف / انا عايزك تستهدي بالله و تصلي في قلبك كدة علشان العصبية غلط عليك ، دي فيها مو.ته يا حاج 
ابوه/ طب و لازمتها ايه يا حاج و انت بتفول علي ابوك 
بقي انا يلا انبه عليك تيجي علشان الضيوف . تقوم قافل موبيلك و تختفي فاكرني مش هوصلك 
عساف و هو بيجري بعيد عن الحزام / لا بقي علفكرة انا اللي جيت لوحدي و محدش جابني ، و بعدين هو انت ليه مش مقتنع اني كبرت .. و ربنا يا حاج انا قربت من 30 
ابوه. / يا جز.مة  ما ده سبب ادعي اني اخليك تتجوز 
الله يرحمك يا سمر جبتيلي عيل مت..خلف و مشيتي 
و سبتيني اربيه لوحدي 
عساف. / الله يرحمك يا غالية ، اهو انا الوحيد اللي متاكد ان امي في الجنة و نعيمها.. مش هقولك لأن عندها ابن زي 
لااا علشان انا مش بحب اتكلم عن اعمالي .. لكن علشان كانت عايشة معاك كتير اوي يا حاج لحد ما الو.لية ربنا افتكرهااا 
ابوه اتصدم و جري ورا / اه يا ابن الك.لب تصدق انك حلال فيك الحزا.م 
عساف و هو بيجري الحزا.م جيه علي دراعه فصل يصر.خ / طب والله كده ظ.لم و حرا.م ، بقي فيه واحد ظا.بط في الد.خلية يبقي عمال يجري و يتنطط كدة زي القرود اللي في السرك 
ابوه / اه يا عساف.. و اقولك كمان انا تعبت منك 
اطلع برا البيت خالص .  و رحمة ا.مك ما انت بايت في البيت النهاردة روح لصقر بتاعك ده .. و قوله ابويا طردني 
....ابوه اخده من دراعه و طلعه برا باب الشقة و قفل الباب و طلع نام 
عساف و هو برا الشقة / يا حاج بطل هزارك ده ..افتح الله يهديك الجيران هتسمعني ، طب و ربنا شكلي بقي وحش اوي .. يا عزمي افتح 
..... لكن والده برضو رفض انه يفتحله و عساف كان محرج جدا لكن راح بيت كريم و دخل لانه كان معاه نسخة من المفتاح  .
______________________________
في اوضة نانسي خطيبة صقر 💫
نانسي بغيظ / بقي كدة يا صقر بتقفل السكة في وشي .. ماشي
والدة نانسي (عزيزة ) / ما انتي اللي غب.ية اللي زي صقر ده 
ما يتخدش بالقفش كدة يا حبيبتي .. صقر ده بيجي بالحنية و الحب ..افهمي بقي علشان ما تضيعهوش من ايدك يا عبي.طة 
نانسي / حب هو اللي زي صقر ده يعرف حاجة اسمها حب اصلا .. انتي عارفة انا ساعات كتير بحس ان من ساعة ما مراته ما.تت هو شال قلبه تماما و ما بقاش بيحب حد غير ابنه.. بس برضو مهما حصل عمره ما هيضيع مني 
و بعدين الكلام ده كان قبل ما انا و هو نتخطب  .. بس عارفة بقي للمشكلة في مين ..في ابنه معاذ بحاول اقرب منه بس هو مش بيطيقني خالص 
عزيزة / لا بقولك ايه معاذ ده بالذات لازم تقربي منه ، اذا كان انتي لسه قايلة ان صقر مش بيحب حد غيره 
يبقي انتي لازم تخلي معاذ يحبك و يتعلق بيكي كمان علشان تعرفي توصلي لقلب صقر 
نانسي / هحاول اعمل كدة فعلا احسن معاذ ده نسخة مصغره من صقر ،  ذكي اوي زي ابوه برغم صغر سنه 
بس انا بقي هخليه يحبني بطريقتي الخاصة ..
___________________________________
تاني يوم الصبح …
في المستشفي.  
ام نغم / يا حبيبتي  انا مش قادرة اكل كفاية كدة يا نغم بقي ، وبعدين هو انتي هتفضلي جمبي كدة لحد امتي هو انتي مش وراكي شغل برضو
نغم بضحك / شغل ايه بس يا حبيبتي صلي في قلبك ما انا اترفدت منه بقالي يومين تقريبا 
امها بصدمة / ايه اترفدتي يا نغم ..يبقي اكيد عشان موضوع التاخير ده . طب ازاي تخبي عليا و ما تقوليش .
نغم / يا حبيبتي يعني كنتي عايزاني اقلقك علي الفاضي و بعدين انا قولتلك دلوقتي علشان انا لقيت شغل حلوو اوي 
فاكرة راجل اعمال كبير اوي اللي  جالي  بنفسه  البيت و فضل يتحايل عليا يجي ساعة كدة اني ابقي مربية لابنه 
امها ضحكت / اه طبعا ..اللي اتهزق ده و مشي البيت 
مش كده .. و طبعا كلمك تاني يتحايل عليكي مش كدة 
نغم / طبعاا .. هو انتي فاكرة بنتك قليلة يا حاجة ولا ايه 
امها فضلت تضحك / والله يا نغم كل ما تتكلمي بتفكريني بابوكي الله يرحمه كان شبهك فشار كدة برضوو. 
عموما هو شكله فعلا راجل ابن ناس بس انا مش عايزاكي تتبهدلي يا حبيبتي 
نغم / يا ماما ما تقوليش كدة .. هي شغلانة زي اي شغلانة 
و بعدين ابنه بيمو.ت فياا و انا كمان متعلقة بيه جدا .. انتي عارفة بقي انه كان بيعيط جامد لما مشيت ..
و فاجاه و هما قاعدين الباب خبط و دخل اتنين بودي
 جارد و كانوا نفس اللي جووم الشقة ..
نغم / اهلا بالدولابيت فكراكم طبعا .. انتوا باعتكم صقر باشا مش كدة 
كريم دخل الاوضة / برضو دواليب متغيرتيش يا نغم ابدا . 
بص كريم لوالدة نغم / مساء الخير يا طنط .. اخبار صحتك ايه دلوقتي ..اتمني تكوني اتحسنتي 
والدة نغم / انا تمام يا استاذ تسلم .. بس معلش يعني هو في ايه ، انتوا جايين ليه هي نغم عملتلكوا حاجة كفا الله الشر .. والله هي لسانها طويل شوية لكن غلبانة اوي
كريم  ضحك / هي نغم اه مصيبة بس ماتخفيش هي معملتش اي حاجة .. انا بس جاي اخدها علشان تستلم شغلها الجديد 
علفكرة انا كلمت الدكتور اللي متابع حالة حضرتك و قال ان لازم تقعدي في المستشفي يومين و انا وصيت ان في ممرضة تبقي معاكي طول الوقت لحد ما نغم ترجع من الشغل 
نغم بفرحة/ بجد ..ميرسي اوي يا استاذ كريم بجد انا مش عارفة اقولك ايه ..
كريم / لا ماتقوليش حاجة ..بس ياريت نتحرك دلوقتي علشان صقر مستنيكي في الشركة .. بعد اذنك طبعا يا طنط ..
امها / اتفضلوا يا ابني .. روحي يا نغم ربنا يكرمك و يفتح في وشك كل الابواب المقفوله يارب 
و فعلا نغم استاذنت  من مامتها علشان تمشي بعد ما اتطمنت عليها ووصت الممرضة تاخد بالها منها ..
____________________________
في العربية ..
كريم و نغم قاعدين ورا … و السواق هو اللي سايق العربية 
نغم بفرحة/ استاذ كريم ..انا بجد مش عارفة اشكر حضرتك ازاي .. انت ربنا بعتك ليا من السما 
كريم / نغم كفاية رغي .احنا من ساعة ما طلعنا من المستشفي و انتي عمالة تشكريني لدرجة اني صدعت والله 
وانا عندي كمان ساعة اجتماع مهم ..فارجوكي كفاية كلام 
نغم / الحق عليا بجد .. طب بقولك ايه هو هولاكو ده وافق اني اشتغل عنده ازاي 
كريم / نغم ..اولا اسمه صقر باشا و بجد اتكلمي عدل و باحترام لانه عندهوش مبدا الهزار ده في حياته .. ولازم تعرفي ان لو في موظف حاول بس انه يهزر بيترفد في ساعتها 
ثانيا بقي انا اقنعته انك تروحي الشركة تطلبي منه تاني انك تشتغلي عنده و هو باذن الله هيوافق بس تتكلمي باحترام....اتفاقنااااا 
نغم / خلاص اتفقنا هو انا غبية يعني .. و عموما شكرا برضووو ، بس الظاهر بقي ان صقر ده شخص عصبي جدا 
كريم في سره / لا البنت دي غبية و هتتعبني انا عارف ،كان عندك حق يا صقر بجد ..
وفعلا كريم اخذها وراحوا الشركه عند  صقر وبرده نغم تفاجات من شكل الشركة ..
______________________________
في الشركة ..
نغم / يا خبر اسود بقى معقول الشريكه دي كلها بتاعه عم هولاكو لا ده غني بقى وابن ناس وانا ما كنتش واخذه بالي 
كريم/    يا بنتي بس ..ممكن احد من اللي شغالين في الشركة يسمعك تبقى مشكله 
نغم / يعني انت مش شايف شكل الشركة ده اكيد غني اوووي 
كريم / اعوذ بالله من عينيكي ... يا بنتي قولي مشاء الله الشركة هتو.لع من قرك ده 
بص كريم للسكرتيره نرمين وقال لها /  نرمين صقر باشا جوه في المكتب ولا لسه مجاش 
 نرمين باستغراب من شكل نغم /  ايوه يا فندم  جوه من حوالي ساعة بس معاه انسه نانسي وقالي ماحدش يخش عليا 
كريم / خلاص مافيش مشكلة  هنقعد نستنى جوه في المكتب بتاعي .. واول ما نانسي تخرج ابقي قوليلي .. تمام
وفعلا كريم اخذ نغم وقعدوا في المكتب شويه .. 
______________________________
في مكتب صقر ..
صقر قاعد ماسك اللاب توب وبيشتغل عليه ومش بيدي اي اهتمام لنانسي 
نانسي كانت لابسة فستان عريان اوي و شكلها حلوو 
نانسي /  وبعدين يا صقر انا بقالي كثير قاعده جنبك عشان احاول اتكلم معاك.. وانت مشغول 
 معقول مش قادر تسيب اللابتوب خمس دقائق بس اتكلم معك وبعد كده كمل شغلك
صقر  / لثاني مره يا نانسي بتعلي صوتك عليا وانا قلتلك قبل كده حسك عينك ترفعي صوتك وانت بتكلميني  ، و بعدين  انا وافتكرت انك هتتكلمي في حاجه مهمه طلعتي جايه تكلميني في السفر 
نانسي / انا بقولك كلام فارغ .. يا صقر ده انا جايه اقولك ان عيد ميلادك اخر الشهر وانا عايزه احتفل معاك لوحدنا 
 بره مصر ايه المشكله يعني  .  انا نفسي نخرج و نتفسح زي اي اتنين مخطوبين يا حبيبي 
صقر / بس انا مش زي اي حد انا صقر الحديدي لازم قبل ما تقوليلي الكلام التافه ده تبقي عارفة مكانة خطيبك كويس 
 نانسي باقولك ايه  . اتفضلي روحي  عشان انا عندي الاجتماع مهم قوي ولازم احضره 
نانسي … / ماشي يا صقر ..انا همشي بس ابقي خليك فاكر اللي انت بتعمله معايا ده 
و  برضو افتكر اني بحاول بكل الطرق اني اقربك مني و اخليك سعيد 
و خرجت نانسي من المكتب .. و شافت كريم و معاه نغم 
____________________________________________
قدام مكتب صقر 
كريم / ازيك يا نانسي .. ايه المفاجاه الحلوو دي 
مكنتش اعرف انك جاية النهاردة الشركة 
نانسي / ما انا مش جاية علشان شغل .انا جاية اتكلم مع صقر شوية ، بقولك يا كريم ابقي حاول تقنعه اننا نسافر يعني في عيد ميلاده علشان نحتفل بدل الخنقة دي 
كريم / انا اسف يا نانسي. . انتي عارفة اني مش بدخل تماما في اي حاجة تخصك انتي و صقر 
يعني ده طلب صقر .. علشان هو مش بيحب حد يتدخل في حياته الخاصة 
نانسي بتريقة / انت هتقولي برضو يا كريم 
و بدات تبص لنغم بقرف / اي البتاعة دي . لا ده انت مستواك قل خالص ..  معقول كريم يصاحب دي 
نغم / يصاحب مين يا بت انتي ، ليه هو انتي فاكراني زيك مثلا ولا ايه .. و بعدين مالك يا اختي بتتكلمي بتناكة ليه كدة 
اومال لو مكنتيش شبه العروسة اللعبة باللي انتي عملاه في نفسك ده 
كريم بحدة / بس يا نغم ، اللي انتي بتعمليه ده الموظفين  بدات تتفرج علينا 
نانسي /  موظفين ايه و بتاع ايه .. ولا انت عايزني اتهز.ء من واحدة بي.ئة بالمنظر ده و اسكت كمان 
و بعدين انتي متعرفيش اصلا تبقي شبهي 
نغم قاطعتها في الكلام / ولا عايزة يا حبيبتي ابقي شبهك 
ده كل اللي انتي عملاه في نفسك ده صناعي .. يعني نفخ واللي احنا عارفين ده 
كريم فضل يضحك جامد علي كلام نغم و نانسي اتعصبت منه / انت بتضحك يا كريم بدل ما تهز.قها ..طب بقولك ايه البنت دي لازم تخرج من الشركة دي حالا بدل ما انادي الامن هما اللي ير.موها برا الشركة زي الك.لبة 
نغم كانت لسه هترد بس كريم زعق و قال 
كريم / ممكن بس بقي كفاية خناق لحد كدة …   و بعدين يا نانسي نغم دي اصلا مش تبعي انا دي تبع صقر .. دي المربية الجديدة اللي هتقعد مع معاذ 
نانسي / انت بتقول ايه يا كريم انت اتجننت اكيد .. مربية ايه دي هي نفسها محتاجة تتر.بي ..ولا انت مش شايف سلوكها و طريقتها .. ولا طريقة لبسها و شكلها ييع بجد 
نغم / انا يعع …. واومال لما الناس تشوفك انتي هيعملوا ايه 
اكيد هيغم عليهم علطول من شكلك … و بعدين بقولك ايه يا بتاعة انتي .انا بصراحة متعودتش اني اسيب حد غل.ط فيااا تعاليلي بقي
و فعلا نغم قربت من نانسي ووقع.تها علي الارض و بدات تضر.بها و نانسي مكنتش عارفة تد.افع عن نفسها
كريم / يخربيتك يا نغم ..اوعي سيبيها بسرعة ده لو صقر خرج و شافك هتبقي مصيبة …اوعي يا نغم سيبيها بطلي جنان 
نغم / لا والله ما هسيبها ..انا بقي هعرفها ان الله حق 
و اخليها بعد كدة لما تشوفني تضر.بلي تعظيم سلام 
كريم / يا بنتي فوقي لنفسك دي تبقي خطيبة صقر …
و في اللحظة دي خر صقر من المكتب و هو متعصب من الصوت العالي / ايه ده ..ايه اللي بيحصل هنا ده 
ازاي في صوت خناااق … 
صقر اتصدم اول ما شاف نانسي علي الارض و نغم بتضر.بها ..
صقر قوم نانسي من علي الارض / ايه ده ايه اللي بيحصل هنااا ده ..انتوا كنتوا بتضر..بوا بعض و انت يا كريم واقف تتفرج عليهم و ساكت  
كريم / لا ده كان سؤء تفاهم يا صقر و هيتحل يعني 
نانسي حضنت صقر و بدات تعيط / شوفت يا حبيبي عملت فيا ايه ، بقي انا يا صقر اضر.ب كدة بالمنظر 
انا نانسي كل الموظفين يشوفوني و انا بتضر..ب من واحدة زي دي .. يرضيك برضووو 
صقر / طب اهدي يا نانسي و تعالي ادخلي المكتب اقعدي علشان ترتاحي و انت يا كريم ادخل معاها ..
نغم بخوف من بصه صقر مسكت ايد كريم قبل ما يتحرك / استني يا كريم انت هتروح فين .. و وتسيبني مع هولاكو ده لوحدي ولا ايه 
كريم / ما انا  عمال اقولك اتلمي  و سكتي انتي متعرفيش دي مين و انتي مصممة انك تضر.بيها  البسي بقي 
نغم / وربنا ما اعرف انها تبعه .. و النبي اتصرف يا كريم ،انت اكيد مش هتسيبني معاه لوحدي .. طب اقولك انا مستعدة امشي و اسيب الشغل 
صقر بحده / ايه يا كريم .. هو انا هفضل مستنيك تدخل ولا ايه.. ما يالا خد نانسي و استناني في المكتب 
.....و فعلا كريم اخد نانسي اللي كانت بتعيط و دخلوا المكتب و اتبقي صقر و نغم 
تفتكروا ممكن يحصل ايه ما بينهم ؟؟؟؟
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-