القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الثاني والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم يوستينا سامي

صقر قرر يسيب معاذ في الاوضة و نزل الجنينة

و لقه الدنيا مقلو*بة و العمال شغالة

صقر اتنفس براحة و بص ناحية نانسي بغي*ظ

و نادي بحده / نانسي ..تعالي هنا علشان عايزك في موضوع

نانسي قربت منه / نعم يا حبيبي .. اخيرا صحيت

ده انا كنت بدعي انك تقوم علشان نفطر مع بعض

قبل ما تروح شغلك



صقر/ انا عايز افهم انتي ازاي تيجي الفيلا و تعملي كل ده منغير ما تستاذنيني ولا انتي فاكرة مثلا ان الفيلا بقت بتاعتك مثلا

نانسي / لاحظ ان صوتك بيعلي و العمال شغالة يا صقر

صقر بعص*بية / اه ملاحظ ان صوتي بيعلي و ملاحظ كمان انك اتعديتي كل حدودك معايا يا نانسي . شكلك نسيتي انا مين .. انا صقر الحديدي ... اللي مافيش حاجة تحصل في بيته او في اي حاجة تخصه غير لما يبقي علي علم بيها

نانسي/ في ايه يا صقر... ليه العصب*ية دي كلها ده محصلش حاجة ده انا عاملة كل ده علشان افرحك و اجهز لفرحنا انا وانت



صقر/ لا ريحي نفسك يا نانسي انا قررت اني مش هعمل فرحي في الفيلا ،انا هعمله في اكبر قاعة في مصر يارب تكوني ارتاحتي بقي

نانسي فرحت اوي و حضنت صقر جامد / بحبك اوي يا بيبي .. بجد مش عارفة اوصفلك سعادتي ازاي

.....و فاجأه قصر اخد باله ان قمر موجودة في الجنينة

و الدمو*ع مالية عينيها ..

صقر اتصد*م و حاول يبعد نانسي عنه / قمر ازيك

تعالي بعيد عن العمال بس ..احسن حاجة تيجي عليكي



قمر بحز*ن / لا ابدا ..انا تمام با صقر باشا متخ*فش بس انا كنت جاية اقولك اني مدام سماح قاعدة مستنياك جوا

نانسي / كويس انك المرة دي عرفتي مكانته و مكانتك يا قمر ، و بعدين لما اكون واقفة مع خطيبي اوعي تقط*عي الحوار تاني ... صقر البنت دي ايه اللي جابها هنا تاني بعد ما اترفدت

قمر بغ*يظ / انا مترفدش يا ننوسة انا سبت الشغل بمزاجي و رجعت الصعيد ..و اديني جيت تاني برضوو ، عاشان كانوا محتاجني هنا اوي

....صقر كان عمال يضحك جامد علي كلام قمر و بيحاول يداري وشه

نانسي بع*صبية / اي يا صقر ..انت بتضحك بدل ما تزعقلها علي طريقتها دي .



صقر حاول يوقف ضحكه / احم ..قمر بعد اذنك متوجهيش اي كلام لنانسي خالص

و انتي يا نانسي انا اللي طلبت منها الفتره دي بتشتغل معايا وتفضل مع معاذ عشان انا مشغول عنه جدا في الشغل وفي تجهيز الفرح وهو حالته النفسيه بقت وحشه بس دي كل الحكايه

نانسي / ايوه صح طبعا يا حييبي نفسية معاذ هي اهم حاجة .. بس كان المفروض تقولي واعرف انها رجعت ثاني تشتغل عندنا دادة لمعاذ ..مش كدة برضو يا بيبي

قمر بغي*ظ / اللهم طولك يا روح .. باقولك ايه يا صقر بيه انت قلتلي اسكتي وما توجهليش كلام للعروسة بتاعتك .. خليها هي كمان تحتر*مني

صقر / ما هو انتي لو كنت سكتي خمس ثواني كنت رديت عليها يا ست قمر نانسي لو سمحت ما تواجهيش اي كلام لقمر تماما





واتفضلي يا قمر اطلعي اوضه معاذ صحيه من النوم واقعدي معاه ونزليه يفطر ..وانتي يا نانسي استنيني هنا عقبال ما اغير هدومي و الفطار يجهز و نفطر سوا ..

 ____________________________________________

في الاوضة عند عساف .. في المستشفي 🤫😳

عساف مسك راسه بتع*ب / هو انا فين ، انا ليه دماغي وجعا*ني كدة

اسامه بهزار / يا اخي حمد لله على السلامه قل*قتني عليك

الدكتور قال انك من كتر الضغط علي اعصابك مخك فصل

عساف / فصل ازاي يعني هو انا بطارية .. هو ايه حصل لكل ده ، و انت ايه اللي جابك هنا انت التاني





يوسف بضحك / ايه الطريقة دي .. اكيد جيت اطمن عليك يعني .ممكن افهم بقي كنت بتتخا*نق مع مين و وق*عت

الو*قعة دي

عساف بستغراب / وانت مالك اتخا*نقت مع مين وجاي تشوفني ليه .....

علشان انت بتحبني قوي و بيخا*ف علياا ، باقولك ايه اطلع بره روح جهز لفرحك اللي فاضل له اقل من اسبوعين

يوسف / بص انا مش هرد عليك دلوقت عشان انت تعبا*ن بس يكون في علمك ، انا حقيقي قلقت عليك لما عرفت انك ا*غم عليه

اسامة / خلاص بقى يا جماعه استهدوا بالله ما حصلش حاجه لكل ده ... وانت يا عساف يوسف فعلا كده قلقا*ن عليك قوي , انا كنت فاكر ان انتم اتخا*نقتوا مع بعض في التليفون عشان كدة انت ا*غم عليك اصلا





يوسف / خلاص يا اسامة سيبه براحته ..انا كدة كدة همشي

يلا حمدلله علي السلامة .

خرج يوسف من المستشفي وفضل عساف قاعد متضا*يق

اسامه / مالك بس حز*ين ليه كده ..و كنت بتخا*نق مع مين في تليفون وتعصب*ت قوي كده

عساف بحز*ن / لاول مره في حياتي احس اني حد همـ*ـجي و حـ*ـقير .. النهارده تقدر تقول ان طلعت كل الح*قد والسو*اد اللي كان جوايا في بني ادمة جميلة ملهاش ذنب ...

اسامة بستغراب / همس يا عساف

 عساف بدا يد*مع بتعـ*ـب / همس انا ضر*بتها بالقلم و طر*دتها من المكتب كمان .. و لما كلمتها في التليفون وز*عقتلهاوقلتلها انا مش غلطان وكلام فارغ

عارف كنت مستنيها تقولي انا هاقول لابويا اللواء عدلي





اسامة بصد*مة / انت بتتكلم جد ابوها اللواء عدلي

عساف/ اه و تخيل قالتلي ايه ..قالتلي انك اقل بكثير ان انا افكر اخذ حقي منك عندها حق يا اسامه انا فعلا قليل قوي

اسامة قام حضن عساف / علشان خاطري اهدي ، صدقني هي فتره و هتعدي انا عارف انك مضغو*ط و تعبا*ن

و اكيد هي هتساحك .. بس عايز اقولك انك ظل*مت يوسف

ده كان خا*يف عليك اوي .

عساف ضحك و فضل انه ميتكلمش في اي حاجة .

تفتكروا يوسف فعلا انسان كويس ولا لاء ؟؟

_____________________________________________

في اوضة معاذ 🏡

معاذ اول ما شافها جر*ي ناحيتها و حضنها



قمر / وحشتني اوي يا زيزو ..انت عارف ان انا محضرالك مفاجاه حلوة اوي

معاذ / لا انا اللي هقولك حاجة حلوة اوي ..مش بابا النهاردة وهو نايم جمبي فضل يحلم و يقول يا قمر

كتيير اوي

قمر اتصدمت من كلام معاذ و كانت فرحانة اوي

قمر في سرها / معقول صقر يكون بيفكر فيا زي ما انا بفكر فيه ، يا فرحة قلبك يا قمر بجد

و بدات تفتكر وقت ما كانت جمبه في العربية و مسك ايدها وبصلها بعيونه اللي بتسحرها

معاذ / ايه يا قمر روحتي فين..مش انا بكلمك برضو





قمر / اه يا معاذ ..انا سمعاك بس اعمل ايه قلبي طاير مع واحد مش حاسس بيا .

بقولك تعالي اغسل وشك يلا علشان ننزل نفطر معاهم

قمر خلت معاذ يغسل وجهه غير هدومه وبعد كده اخذته ونزلوا علشان يفطروا .. و قمر استغلت ان صقر كان لسه منزلش و خرجت الجنينة ..

______________________________________________

في الجنينه عند البسين

قمر كانت ماسكة معاذ

نانسي كانت واقفه بتتكلم مع العمال وبصت لقمر باحتقا*ر وقالت لها / باقولك ايه يا بتاعة انتي طول ما انا قاعده في مكان انت ما تطلعيش المكان ده وخذي معاذ وخشي جوه ..

قمر / هو مش برده صقر باشا خطيبك اللي هيبقى جوزك بعد الشر يعني ... يا انسه نانسي قالك ما توجهليش كلام ليا وما لكيش دعوه بيا وبعدين انا ومعاذ حبيبي خرجنا نشم هوا

نانسي/ لا ليا دعوه يا نغم لان الفيلا دي كلها فيلتي انا و ساعتها أنتي هتطر*دي برا

فاحسنلك ما تلعبيش معايا عشان انت مش عارفه نتيجه اللي انت بتعمليه ده ايه .. ويلا خذي معاذ و ادخلي علي جوا .. صحيح نسيت اقولك معلومه مهمه جدا انتي مستحيل تعرفي تضحكي على صقر و تو*قعيه في حبك يا قمر





و لفت نانسي بعيد عشان تمشي لكن فجاه بدون اي مقدمات قمر جريت ناحيتها وز*قيتها في البسين وقالتلها بشماتة

 / ممكن ما اعرفش او*قع صقر بس اديني وقع*تك انتي يا نانسي ... اي خدمة بقي

معاذ فضل يضحك/ احسن انا اصلا مش بحبك ..

قمر كانت واقفه تضحك ومبسوطه جدا

وقالت ل معاذ /وادينا وقعنا*ها في البسين كفك يا زيزو

وفجاه سمعت صوت صقر وهو بيقول لها بحد*ه. / ايه اللي انت عملتيه ده.. انتي اتج*ننتي ولا ايه ماشي با نغم حسابكوا معايا انتوا الاتنين بعدين

ونزل البسين وراء نانسي عشان يطلعها و قمر كانت واقفه تبص لمعاذ وهي متوتره. / روحنا في دا*هيه با زيزو ..ابوك مش هيسمي علينا

وفعلا صقر طلع نانسي و كانت شبه بتمثل العياط وبتقول له/ يرضيك يحصل فيا كده بقي انا نانسي اللي هابقى امراه صقر الحديدي بعد اقل من شهر يحصل فيا كده ار*تمي في البسين قدام الخدم و العمال يا صقر





صقر / حقك عليا انا يا حبيبتي.. بس يلا ادخلي الفيلا و انا هتصرف في الموضوع ده ..

....و بالفعل دخلت نانسي الفيلا و صقر قرب من قمر

صقر مسك ايديها بعصب*ية / ايه اللي انت عملتيه دوت.. اللي حصل ده مالوش غير مبرر الواحد بس

اني بتعامل مع طفله سنها من سن معاذ ويمكن اصغر كمان .. انا عايز افهم افرضي لو مكنتش بتعرف تعوم كان حصلها ايه دلوقت

قمر بدمو*ع / هي اللي غلطت فيا وفضلت تتريق عليا فاتعص*بت بقي زقتها وبعدين انا لما باتع*صب ما باشوفش قدامي ، حتي اسال معاذ هو كان واقف و سامع كل حاجه

....صقر اول ما شافها بتعي*ط قوي حس بصدق الكلام ان اكيد هي مش هتعمل حاجه زي كده غير لو نانسي استفزتها

صقر بحب / خلاص يا قمر..علشان خاطري متعي*طيش

و خدي معاذ جوا و اقعدي لحد ما اتفاهم معاها ..ما خلاص يا قمر بقي كفاية عيا*ط والله بز*عل اوي لما بشوف دمو*عك دي .. احم اقصد لما اشوف اي حد بيع*يط ..

قمر بز*عل / بس انت ز*عقتلي جامد يا صقر .. و انا مش بحب حد يش*خط فيا و انا برضو مظلو*مة





صقر بضحك. / على اساس اني كدة ز*عقتلك يعني اومال لو مكنتش عارفة عصبي*تي .. عموما انا اسف حقك عليا ، يلا بقى ادخلي جوه عشان ما يحصلش مشاكل تاني .

....قمر اخذت معاذ عشان تدخل به الفيلا وكانت فرحانه قوي من كلام صقر معها

وبصت لمعاذ وقالت له /يا خرابي على ضحكه ابوك تجنن والله تخط*ف العقل كده

_______________________________________________

في بيت نغم

في الصالة ..

والده نغم / ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يا خالد

كتب كتاب ايه يا ابني

خالد / ما هو من الاخر بقى كده انا ما عنديش مكان اقعد فيه ومش هأجر شقه واقعد فيها لوحدي فعشان اقدر اقعد هنا لازم يبقى في حاجه رسمي

نغم ابتسمت اوي بفرحة/ بس مدام سماح و صقر و جدك كل دول موافقتهم مهمة اوي

خالد بضحك / ولو قولتلك ان مافيش مخلوق واحد يفرق معايا رايه و مهما كان رايهم هتجوزك برضو لاني بحبك و عمري ما هخلي حد ياثر علي قراري

هااا هنكتب الكتاب امتي .

نغم بفرحة / يالهوووي بتعرف تثبتني بكلامك والله

انا هكلم خالوا يجي من اسكندرية النهاردة ..قولتي ايه يا ماما

امها / قولت انكوا بجد مجا*نين .. يا ولاد الجواز مش بالسرعة دي

خالد / لا يا طنط لو ما تسرعناش صدقيني الجوازة دي عمرها ما هتم بسبب ناس كثير قوي حوالينا عمرهم ما بيتمنوا لغيرهم الفرحه .. ها هتوافقي

والده نغم بتردد / ماشي و امري لله ، كلمي خالك يا نغم

و فعلا نغم كلمت خاله‍ا ..و خالد كلم كريم و شرط عليه ما يقولش لحد ابدا ..

يومها بليل ..خالد كتب كتابه علي نغم و اصبحت نغم الحديدي رسمي 💃🤣✨💜

في الشقة ...

بعد كتب الكتاب خالد قام فتح الباب و لكن لقه 😧😧

يتبع....
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثالث والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات