القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في غرام عنيدة الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل محمد

رواية وقعت في غرام عنيدة الحلقة الثانية 2 بقلم سلسبيل محمد
رواية وقعت في غرام عنيدة الجزء الثاني 2 بقلم سلسبيل محمد
رواية وقعت في غرام عنيدة البارت الثاني 2 بقلم سلسبيل محمد
رواية وقعت في غرام عنيدة الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل محمد

رواية وقعت في غرام عنيدة الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل محمد

= خير نعم 
- الا هي مصاريف الجامعه بكام دلوقت؟ 
بصتله بصدمه:
- مش فاهمه جامعه اي؟ 
= جامعتك 
- هو انا هرجع؟ 
= اكيد 
- يعني انت هتخليني اكمل؟ 
= ايوه واي حاجه عاوزها بعد كدا اطلبيها مني وملكيش دعوه بالباقي تمام؟ ولا ليكي دعوه بحد 
كارما لسه مصدومه فا اسر كمل كلامه: 
هو في حاجه صغيره بس 
كارما بحده: لا انا مبحبش نظام لوي دراع وكدا 
= خليني اكمل!.. الحاجه دي اني هوديكي واجيبك مش اكتر
- ليه هو انا عيله ولا اي وبعدين هتوديني من حبك 
فيا كل يوم 
= اجبلك بودي جارد ؟
- بودي اي!! هو انت شايفتي بشخه.؟ لا تل مي شايفني ازاي
= ده طلبي الوحيد؟ لو عاوزة تكملي هوديكي كل يوم المشوار بعيد بقي وانا مضمنش حاجه ماشي؟
- لا مش ماشي و خد هنا لسه مخلصناش 
= عندي شغل 
- شغل اية؟ هو انت عايز تسبني لوحدي فالشقه دي كلها؟
= اي هو انتي عيله؟ 
-مستفز !!
__________________________
= كارما
- ..........
- طيب عمتا جهزي نفسك  وعرفيني وقت ما تبقي جاهزه ننقل من هنا وتقدري ترجعي جامعتك براحتك زي ما قولتلك وهوديكي انا هدخل انام تصبحي على خير 
كارما كانت عايزه ترد وحست انها ذودتها معاه لكن رجعت فكلامها بسرعه وقامت دخلت البلاكونه وفضلت رافعه راسها وبتبص للسما و القمر والنجوم بتفتكر زمان  لما وقفت في سطح بيتهم وشافت نجمه واتمنت منها تلاقي حد يحبها
ضحكت بسخريه ودخلت تنام. 
" تاني يوم " 
- كارما؟ كارما قومي جهزي نفسك
-  يابنتي؟؟ كارما.؟
آسر راح ناحيتها ولاحظ انها صاحيه وباين عليها التعب كانت مغمضه عينها وبتفرك بعدن ارتياح فا اتخض 
= انتي كويسة مالك! 
ردت بصوت ضعيف - اطلع بره و سبني 
= فيكي اية اتكلمي مش هسيبك 
نفسها بدء يروح وسكتت اسر زعق: كارما! 
"فالمستشفي"
- دكتور طمني لو سمحت هي كويسه ؟ 
= عندها بانك اتاك 
- اية ؟ يعني اية؟ 
= نوبه ذ*عر يعني خوف نفسها بيضيق وبيحصل اغما**ء لازم متتعرضتش لضغط من اي نوع ويبقي معاها بخاخه اكسجين 
- نوبه ذ**عر من اية! هي كانت لوحدها محصلش حاجه اطلاقا 
= مش هقدر افيدك لازم هي تتكلم عشان نفهم وهي مش راضيه تتكلم 
- طب ممكن ادخلها؟ 
= اتفضل 
فتحت الباب بهدوء لقتها بتحاول تقوم وقعدت عالسرير: 
- انت مين قالك تجبني هنا انا عايزه اخرج 
= اهدي!  ليه معرفتنيش انك تعبانه؟ 
- انا مش تعبانه ملكش دعوه بيا 
= كارما ! انتي عندك بانك اتاك وده خطر 
- انا عايزه اروح هتروحني ولا امشي لوحدي 
________________________ 
- استني هنا انا جبتك البيت وانا مش فاهم اي حاجه اقعدي دلوقتي وفهميني اية حصلك 
= وانت مهتم تعرف ليه 
- يابنتي انا جوزك! هو انتي في حاجه في مخك 
= سيبك من الكلام ده عشان انت عارف كويس نهايته واتفضل قول عاوز اي 
- عاوز اية فيكي اية؟ هو طبيعيي الى حصل؟ 
= اها طبيعيي شوية تعب 
- ده مش تعب دي نوبة ذ**عر في اية مخوفك
انتي قبل ما تبقي مراتي بنت عمي ولو اي حاجه بتأذيكي هتصرف صدقيني 
= مفيش حاجه 
آسر اتنرفز من برودها: انا مش فاهم انتي بتعملي كدا ليه !!!
- لأن  انا مش جاريه عندهم عشان يجوزوني غصب عني ويجبرونا على بعض مش معني ان امي سابتني و ابويا ما*ت اني اتكسر*ت لا ده انا اكسر*هم كلهم واهد الشركه الى ماسكين فيها على دماغهم 
= بس انا محدش اجبرني عليكي 
- ي.. يعني اية؟ 
- انا بحبك!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية وقعت في غرام عنيدة الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وقعت في غرام عنيدة )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.