القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني الحلقة الثانية 2 بقلم رحمة محمد
رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني 2 بقلم رحمة محمد
رواية تزوجني لينقذني البارت الثاني 2 بقلم رحمة محمد
رواية تزوجني لينقذني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

بعد ما رائد وجميله راحو كافي علي النيل
رائد : يلا فهميني بقا 
جميله بصت ليه بتركيز : بص ي سيدي انا هربت من اهلي عشان عايزين يجوزوني لواحد عنده 50سنه وانا لسه 20سنه وعشان متجوزتش زي البنات الي في سني اهل البلد بقو يطلعو عليا كلام ووصل لشر"في كمان ودا بسبب اني برفض اي عريس يجيلي افتكرو ان فيه عي"ب وبعدها ابويا قرر يجوزني لواحد من البلد غصب عني وبعد ما هربت فكرت ان كل حاجه اتحلت لغايت امبارح كنت رجعه الشقه الي سكنه فيها في ***وواحده من الجيران قالتلي ان في ناس جت وسالت عني وبعد ما ورتها صورت ابويا عرفت ان هو عرف مكاني والحمدلله اني مكنتش موجوده وقتها
رائد بانتباه : وهيفرق اي دلوقتي وبعد 6 شهور ما انتي هتبقي مطلقه وهيتكلمو عليكي برضو
جميله اتنهدت : ابن خالي عايش برا وكلمتو وبحكم شغله مش هيعرف يجي غير بعد 6 شهور وهياخدني اعيش معاه وانا مش هعرف اروح لوحدي لاني عشت طول عمري في البلد معرفش اروح فين ولا اعمل اي (اتنهدت بتعب من كتر الكلام) هااا موافق تساعدني ولا لا
رائد رجع بضهره وسند علي الكرسي وفضل باصص ليها بتفكير
جميله بصت ليه والد"موع بدات تتجمع في عيونها : خلاص عرفت ردك انا اسفه
وقامت عشان تمشي كانت فكراه هيوقفها بس كان باصص ليها وساكت وشايفه وهي بتمشي ومتكلمش
جميله مسحت د"معتها الي نزلت واتنهدت بحز"ن ومشيت رجعت شقتها تاني
رائد فضل قاعد خد نفس طويل وطلعه تاني وعمل مكالمه وقفل وفضل باصص لنيل
*فلاش باك
_ انا بحب الكافي دا اوي ي رائد وبحب النيل كمان شايف شكله حلو ازاي دا صحبي من وانا صغيره باجي احكي لي حزني وامشي
رائد مسك ايديها وضغط عليها : من دلوقتي مفيش حزن هتيجي تحكيلو فرحتك بس ي ساره
ساره بصت ليه ببتسامه : انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي
رائد ابتسمت : وانتي كل حياتي بحبك ي ساره
ساره : وانا بحبك ي قلبي
*ببااااك
رائد اتنهدت بحز"ن وهو لسه باصص لنيل وبدا يفكر في كلام جميله وهي فعلا بتقول الحقيقه ولا لا فضل قاعد بيفكر كتير لغايت ما قاطع تفكيره صوت رنت تليفونه ورد عليها بسرعه
جميله رجعت المكان الي عايشه فيه كانت شقه باين انها قديمه اوي كانت مقرره انها تاخد حاجتها وتشوف شقه تانيه ولما فتحت الباب اتصدمت لما لقت ابوها وولاد عمامها قعدين ومستنينها
كانت هتجري بس واحد من ولاد عمها مسكها بسرعه
ابوها صابر : بقا بتهربي مني ي بنت ال🐕 مش كفايه كلام اهل البلد عليكي (كان كل كلمه يقولها يضر"بها بالق"لم)
جميله وهي بتصر"خ من الو"جع : حرا"م عليكي يابا تجوزني واحد كبير كده
صابر بغض"ب : حرمت عليكي عيشتك ي بنت ال🐕 غو"ري قدامي
جميله بد"موع وصراخ :مش عايزه اجي سبني ولما ترجع قول ليهم اني م"ت وانا مش هوريك وشي تاني بس متجوزنيش بالطريقه دي انا بنتك متعملش معايا كدا 
صابر ضر"بها بالق"لم خلاها تنز"ف من مناخرها : وكمان بتعلي صوتك عليا (وبص لولاد عمامها) هتوها وتعالو كتب كتبها والفرح علي منصور ولد الجبالي النهارده
_ محدش يقرب منها 
كلهم بصو في اتجاه الصوت وكان رائد.. تكلم فريد واحد من ولاد اعمام جميله : وانت مالك انت 
رائد قرب منهم وسحب جميله ليه : انتي كويسه (شاف الد.م الي نازل من مناخيرها بص ليهم بغ"ضب) 
محمود ابن عمها بصوت عالي: دا عيشقك الي هربتي معاه ي و""خه انطقي 
رائد اتع"صب اكتر وضر"به بالبو"كس في وشه : لا ير"وح امك معاك الظابط رائد الجارحي وبلي عملتو دا ممكن اخدكم كلكم كدا وبيتكم في الحجز النهارده 
محمود بصله بغ"ضب وغ"ل
والباقي اتو"تر لما عرفو انه ظابط بجد وصابر اتكلم : وانت عايز اي
رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت"عيط : بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها
لكم بصولو بصدمه وووو....
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية تزوجني لينقذني الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية تزوجني لينقذني )
reaction:

تعليقات