القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحية ماضي أليم الفصل الثاني 2 بقلم نوران

رواية ضحية ماضي أليم الحلقة الثانية 2 بقلم نوران
رواية ضحية ماضي أليم الجزء الثاني 2 بقلم نوران
رواية ضحية ماضي أليم البارت الثاني 2 بقلم نوران
رواية ضحية ماضي أليم الفصل الثاني 2 بقلم نوران

رواية ضحية ماضي أليم الفصل الثاني 2 بقلم نوران

: سليم 😳

سر اي دا اللي مش عايزين حد يعرفه

والده اتصدم وبص لوالدة سارة والاتنين متوترين والدة سارة اتكلمت..

: م.. مفيش حاجة يا سليم يبني اص.. اصل. اه افتكرت

سليم: اصل اي

والده: والدة سارة تعبانة وكانت مخبية علي سارة علشان متقلقش عليها انت عارف ان سارة متعلقة بمامتها اقد اي

سليم: طيب انا جيت اشوف تليفوني واقول لحضرتك يلا علشان متنأخرش

والدة سارة: بقولك اي ياسليم يببني انا مش هوصيك علي بنتي لاني عارفة انك. حنين وطيب خد بالك عليها ومتزعلهاش يبني دي ملهاش حد غيري في الدنيا

سليم وكأنة استغني عن قناع البرود والقسوة وقلبه حن ناحية سارة وسرح في جمالها وكسوفها وفاق علي صوت ابوه

والده: انت ياعم رميو مراتك تحت ياخويا يلا علشان منتأخرش اكتر من كدا (طب كويس انك افتكرت ياحج😅)

سليم بتذكر: يختاااي البت لوحدها تحت عن اذنك ياحج ونزل جري ولاقاها قاعدة بتعيط

سليم بخضة: ماالك يا سارة في اي

سارة: علشان اتأخرت عليا وسبتني لوحدي (منورين ياسناجل يابؤساء😅)

سليم بحب: انا اسف يحببتي وراح ركب جمبها والده نزل واره

سليم: اي ياحج مش ناوي تجي ولا اي

والده: لا يحبيبي خد. مراتك وانت وروح وانا هروح اقعد علي البحر شويا

سليم : ماشي ياحج بس متتأخرش وسابه ومشي وبعد فترة وصل للقصر ...

سليم بحب بص لسارة وقال: نورتي بيتك ياعروسة

سارة اكتفت بابتسامة زادت من جمالها

سليم نزل وراح فتحلها باب العربية ومسك ايدها ودخلوا القصر

سليم: دادة سعاد

: حمد لله على سلامتك يسليم بيه احضرلك الاكل

سليم: ايوا يا. دادة لو سمحتي وطلعيه الجناح بتاعي فوق

هي ماما فين

سمية هانم: في اوضتها فوق

سليم بص لساره وقال: لو سمحتي يادادة خدي سارة لفوق وانا هروحلها

طلع عند والداته فوق كانت قاعدة وسرحانة وفاقت علي صوت سليم

: اي اللي واخد عقلك ياجميل

والدته: انت جيت ياحبيبي وكملت بسخرية هي فين مجبتهاش معاك ليه ايوا صح اصلها بنت الخدامة وهتفضل..

قاطعها سليم

سليم بغضب: ماما لو سمحتي دي بقت مراتي ومسمحش لحد يهين كرامتها

والدته: انا معرفش البت دي عملت فيكوا اي وسع كدا من قدامي..... نزلت لسارة اللي اول ماشافتها ابتسمت لها بس اختفت الابتسامة لما سمعتها بتقول

: انتي يبتاعه انتي انتي هتفضلي طول عمرك خدامة انتي هنا علشان تخدمي ابني وتشوفي طلباته ولو فاكره انك هتبق..

: سمييييييييييييية

والد سليم كان واقف وسمعها وهي بتزعق لسارة

: الخدامة دي بقت مرات ابنك ولازم تقبلي بوجوها هنا في البيت دا

: انت بتقول اي مستحيل دا يحصل وبصت لسليم اللي واقف جمب سارة وقالت

ااي ياسليم ياحبيبي مش دي اللي بتقر'ف تبص في وشهااا اي اللي اللي غير رأيك فيها ولا حبيت تغير زي ابوك وعمله بسخرية اصل ابوك كان زيك والنتيج...... قاطعها قلب جامد نزل علي وشها من سالم

قسما بالله كلمة وهتكوني طالق والبي... قاطع كلامه صراخ سليم

سااااااااااااااااارة

سارة ما قدرش تتحمل ووقعت اغمي عليها

شالها بسرعة وحطها في العربية وبعد فترة وصل المستشفي

عايز دكتورة بسررعة

واحدة من الممرضات: سليم بيه حطها لوسمحت

سليم مكانش عايز يسيبها من ايده

: سليم بيه لو سمحت خلينا نطمن عليها

جااات الدكتورة الاء ومعاه الدكتور حسن صاحب سليم

دكتورة الاء: لو سمحتوا استنوا برا

خرجوا كلهم وسليم قعد في جمب وحط راسه بين ايديه حسن شافه وبعد جمبه

: اطمن هتبقي بخير

خرجت الاء من عند سارة وباين عليها الحزن وبصت لسليم بحزن وقالت

:_____

كلهم اتصدموا ماعادا سليم اللي وقع في الارض

حسن: سليييييييييم 😳
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية ضحية ماضي أليم الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ضحية ماضي أليم )
reaction:

تعليقات