القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل العشرون 20 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة العشرون 20 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء العشرون 20 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت العشرون 20 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل العشرون 20 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل العشرون 20 بقلم يوستينا سامي



والد عساف بقل*ق / مالك يا ابني ، في حاجة حصلت ولا ايه

عساف بقل*ق / هاا ... ايوة طنط سماح بتقولي ان قمر عندها في الفيلا و في اوضة صقر و متصا*بة و صقر محدش عارف فين مكانه

همس / عساف هي مين قمر .. هااا

عساف / بس بقي هو انا ناقصك .. بابا انا هروح الفيلا دلوقتي و انت ابقي سرب البت دي

.....و فعلا غير عساف هدومه و نزل من البيت ..

همس بز*عل / طيب يا عمو .. انا لازم امشي
بجد شكرا علي اليوم الجميل اوي ده

والد عساف / اليوم كان جميل جدا بيكي يا همس
بس انتي هتمشي منغير ما اعرف اي حاجة عندك ابدا

همس بحر*ج / هجيلك تاني صدقني .. بس هنزل الحق عساف قبل ما يمشي علشان يوصلني .

.....وسلمت همس على والد عساف و نزلت و ركبت العربية بسرعه قبل ما يتحرك

عساف بح*ده / لا بقولك اي امور الاطفال دي انا حقيقي مش ناقصهاا انا لازم امشي دلوقتي

همس / على فكره دي اسمها قله ذو*ق انك تسيبني فوق وتمشي المفروض توصلني مكان عربتي

عساف / اللهم طولك يا روح . ماشي يا همس اوصلك و امري لله بقي .. ما طبعا تلاقيكي مش معاكي فلوس المواصلات

....عساف بدا يكلم خالد لانه كان متاكد ان قمر مش هتيجي مصر لوحدها لكن الموبيل كان مع صقر و مكنش بيرد ..

______________________________________

في بيت كريم 💒🌺
كان قاعد مكتأ*ب و بيفتكر كل ذكرياته مع ياسمين قبل ما يسافر

فلاش بااااك 💔💪

في الشركة ..كريم كان قاعد في مكتبه و( لابس بدلة ) بيشتغل عادي لكن فاجاه المكتب اتفتح و دخلت السكرتيره نرمين و هي خا*يفة اوي

كريم ب*خضة / في ايه يا نرمين مالك.. وانت ازاي اصلا تدخلي مكتبي من غير ما تخبطي على الباب

نرمين / ايوه يا باشمهندس في واحده جاءت بره عماله تز*عق قوي مع الناس ومش بس كدة بتقول انها خطيبتك و انا مش قاد*رة عليها بجد ..

كريم / يا نهار اسوود .. دي اكيد ياسمين بجنا*نها
طب تعالي معايا بسرعة نلح*قها قبل ما صقر يوصل و ساعتها هتبقي مص*يبة بجد

و فعلا خرجوا برا المكتب و كريم شاف ياسمين و هي بتز*عق لواحدة و بتقولها / عرفتي بقي انا مين يا حبيبتي ولا لاء .. انا ابقي خطيبته و الحركات اللي انتي بتعمليها دي مش هتنفعك بحاجة

كريم م*سك ايد ياسمين بسرعة و بعدها عن البنت و اتكلم بعص*بية / ايه اللي انت بتعمليه ده ..انتي اكيد اتجن*نتي قدامي علي المكتب حالا .. قدامي

و بص كريم لنرمين و قالها / اعتذر*ي للبنت دي يا نرمين ولو في اي مواعيد عندي النهاردة الغيها

و فعلا اخد كريم ياسمين و دخل بيها المكتب بتاعه

في المكتب 💺🌺

كريم بح*دة / انت ازاي تعملي كده وازاي اصلا تيجي الشركه من غير ما تقوليلي يعني ده جزاتي اني عرفتك مكان شغلي ، انت جاية تعملي مشك*له يا ياسمين

ياسمين بخو*ف / قلتلك اكثر من مره يا كريم متز*عقليش بالاسلوب ده عشان انا باخا*ف و بتخ*ض

ثانيا بقى انا عملت كده لما لقيتها بتعا*كسك وعماله تقول انها هتخش المكتب عشان بس تاخذ بالك منها وتل*فت نظرك فاتعص*بت بقي

كريم / كان المفروض تتحك*مي في اعصا*بك ، لان احنا في شركة مش في الشارع
الله يخر*بيتك فكرتيني بنغم عملت نفس الموقف بس مع نانسي خطيبة صقر ..

ياسمين/ طيب خلاص خلصت كل عصب*يتك عليا
انا بعد كده مش هغير عليك تاني ولا هاجيلك شغلك ولا ليا اي علاقه بك اطلاقا

انا اصلا ماشيه وسايباك وشكرا جدا علي المعامله كويسه وحسن استضا*فتك ليا يا باشمهندس ..

وفعلا خرجت ياسمين بره المكتب وكريم حط يده على وشه وقال بتع*ب / لا ده الارتباط ده حاجه ص*عبه قوي ده هي بتعمل كده ولسه ما بقتش خطيبتي رسمي

امال لما تبقى خطيبتي بجد ايه اللي هيحصلك يا كريم ما انت كنت قاعد سنجل وفي حالك ايه اللي خلاك تحب بس .. اما اقوم الحقها قبل ما تمشي .

وفعلا خرج كريم عشان يلحق ياسمين ويلحقها ..

بااااااااك ..

كريم مسح دمو*عه/ مجنو*نة كانت مالية عليا حياتي
بس خلاص الموضوع انته*ي و و هرجع تاني اعيش لوحدي

ويبص كريم لقى موبايله بيرن مستغرب قوي انه لقاها نغم

كريم متو*تر / ايه نغم في حاجه حصلت ولا ايه

نغم وهي بتع*يط / هو فين خالد يا كريم انا باكلمه مش بيرد عليا برغم ان هو كان باعثلي رساله وقال لي ان هو جاي مصر النهارده
ارجوك قولي هو فين ..

______________________________________

خالد فتح عيونه و بدا يبص حواليه و اتصد*م
/ انت .. انت ايه جابك هنا

صقر كان قاعد علي الكرسي قدامه و عيونه حمر*اء من العيا*ط لكنه حاول ما يبينش / كنت قاعد علي الكرسي اللي قدامك شايفك و انت مغم*ض عنيك مس*تسلم للمو*ت

ضحكت و قولت ياريت دي حتي الحر*ب اللي بيني و بينه عمرها ما هتنتهي الا لما واحد فينا يمو*ت

و سيبتك في المستشفي علفكره و مشيت و قولت لنفسي هو رما*ني من زمان اوي

خالد مكنش قادر يتكلم / ورجعت .. ليه
عايز تشوفني و انا بمو*ت قدامك مش كدة يا صقر
نفسك تش*مت فيا

صقر بعيا*ط / مقدرتش ، يا ربي 😭
برغم كل الكر*ه اللي بيني و بينك ده الا اني مقدرتش اشوفك علي سرير المستشفى تعبا*ن و اسيبك ..
برغم اني دو*ست علي ق"لبي كتير اوي من يوم ما اتو"لدت ، بس المره دي بجد مقدرتش

ليه يا خالد صع*بت عليا اوي و خلتني لاول مرو مقدرش اتحكم في نفسي كدة لدرجة اني بك*يت قدامك

خالد ضحك بتع"ب / ياااه يا صقر سؤال صعب اوي
تخيل مش عارف اجابته .. بس اكيد مش علشان انت اخويا.

صقر بعصب*ية / لا انا اخوك بمزاجك . غص*ب عنك اخووك ، و لازم تعرف اني عمري ما ب*عتك يا خالد

خالد / انت عمرك ما بع*تني ؟! .. ده انت عمرك ما اشتريتني اصلا ، بس هقولك حاجة يمكن السبب اللي خلاك متر*منيش في المستشفي و تمشي
هو نفس السبب اللي خلاني متف*قش نانسي علي مو* تك

صقر بصد*مة / ايه ... انت بتقول يا خالد
نانسي عايزة تمو*تني انا .

خالد / طول عمر اختياراتك غلط ...واحب اقولك الحاد*ثة دي مد*بره و كان في عربيتين بيحاولوا يقط*عوا علينا و انا حاولت بكل جهد*ي
افد*ي قمر بعمر*ي كله

صقر / وانت مااالك بقمر يا خالد ..و ليه كانت معاك اصلا .. رد عليا

خالد / بلاش مخك يروح لبعيد قمر دي زي اختي
انا فوقت يا صقر و بقيت مش محتاج مساعدتك
اطلع برااا

صقر/ ولو قولتلك اني عايز اقعد معاك شوية و ان مركبتنا واحدة و ان

خالد قا*طعه في الكلام / هقولك كلمتك يا ابن الحديدي احنا عمر ما كانت مركبتنا واحدة ، امشي يا صقر ... امشي

.....و خرج صقر من المستشفى لكن كلم عساف واعرفه ان خالد في المستشفى ورجع ثاني الفيلا لقمر .

______________________________________

في الفيلا ..

سماح بق*لق / ما تفهمني يا ابني ايه اللي حصل وقمر بتعمل ايه في اوضتك هو انت عملت فيها حاجه

صقر باستغر*اب / هاعمل فيها ايه يعني لا طبعا
بصي انا هاطلع اطمئن عليها وبعد كده هانزل اقول لك كل حاجه بعد اذنك

.... وفعلا طلع صقر الاوضه عشان يطمن علي قمر بس لقاها نايمه على السرير شبه الملائكه

قرب صقر منها وامسك يديها وبدا يتكلم بحز*ن / مش قادر اشوفك وانتي تعبا*نه كده .. قمر و غلاوتي عندك فوقي ، انا يمكن جئت على نفسي كثير قوي علشان احافظ على نفسي و شكلي بس من النهاردة
انا مش هقدر اعمل كدة .. قمر انا بحبك اوووي
و احساسي ان اللي حصلك ده بسببي ممو*تني اوي


سماح دخلت و حطت ايديها علي كتفه/ اهدي يا ابني
صدقني هتبقي كويس ، بس عارف ان دي اول مره اسمعك بتتكلم كدة .. صقر هو انت بتحبها للدرجة دي

صقر بو*جع / انا محبتش غيرها .. حاولت إنساها بريهام و نانسي بس مقدرتش يا جدتي .. و برغم كل حبي ليها غروري منعني اني اتجوز واحدة شغالة عندي

سماح / طب و دلوقتي هتوافق تتجوزها .. ما هي لسه شغالة عندك يا صقر . ابه الجديد يعني

صقر/ لا انا مش هاسيبها ثاني بس هي تفوق و تسامحني
و بعدين ما انا قربت من كل الناس اللي مستواها زي .. ملقتش منهم حاجة غير غد*ر و ندا*لة
الوحيدة اللي حبتني منغير مقابل هي قمر

سماح فرحت اوي بكلام صقر و قربت منه / حبيبي هتفووق و هتقدر تعوض كل اللي فات .. بس انت قول يارب .

....وخرجت سماح من الاوضه و فضل صقر بيفكر في كلامها وحس انه مقصر فعلا في حق ربنا وقرر انه يتوضا ويصلي و يدعي لقمر ..

______________________________________

في المستشفي عند خالد ..

خالد كان بيفتكر كل كلام صقر ليه بس اتفاجاه باب بيتفتح و دخلت نغم و هي بتنه*ج جامد

نغم / خالد. الحمدلله يا رب انك كويس

و فاجأه ضر*بته في كتفه ج*امد / مادام انت كويس قلقت*ني عليك ليه هو انا ناقصة بس ياربي

خالد بتع*ب / خو *فتي عليا يا نغم.

نغم قعدت جمبه علي السرير برغم تع*به / خو*فت بس .. ده انا عشر دقايق و كنت هروح فيلا صقر و اقوله عملت ايه في الواد و مش بعيد ابل*غ عنه كمان

خالد ضحك / جيت مصر مخصوص علشان اشوفك
و شوفتي اللي حصلي ، علشان تعرفي بس نتيجة اقتراحاتك عليا

نغم اتعص*بت اوي / و انا مالي بقي يا اخويا.. انت هتجيب حظك الاسو*د ده عليا انا

...و منغير قصد خبطت خالد في رجله مكان الكدمة .

خالد بو*جع / اعاا رجلي . قومي من علي السرير يا نغم ،

نغم. بخو*ف / انا اسفة والله .. هي الحتة دي الي وجعا*ك صح .

و حطت ايديها مكان اصا*بته و خالد صر*خ فيها

خالد / اطلعي برا يا بت انتي بدل ما والله اطلبلك الام*ن .. غور*ي بقي

نغم بضحك/ طب انا اسفة والله ما كنت اقصد ..
و بعدين اطلع برا اروح فين ..ده انا مقيمة هنا
علفكرة كل الشلة جاية بس في الطريق انا عرفت من عساف المستشفي و سبقتهم

خالد / لا والله ... يا خساره كنت عايز اقعد انا و انتي لوحدنا منغير و*جع دماغ ، انتي هتعملي ايه اوعي تقعدي علي السرير . الكرسي اهووو

نغم بضحك/ خلاص والله هقعد بعيد خالص .. قولي بقي جيت ليه مش انت كنت مصمم انك تقعد في الصعيد و حا*لف و حركات كده

خالد / اه بس خو*فت احسن اخس*ر حاجة مهمة هنا فقولت اجي بقي و امري لله

نغم بفرحة / و كنت خا*يف تخ*سر مين يا خالد ..قول قول انا مش عايزاك تتك*سف احنا اهل عادي

خالد ضحك/ وربنا مجنو*نة .. بس بح....

و فاجأه دخلت عزة و هي متع*صبة / لا ما انا مش هفضل سنة برا .. ا*مك لو صحيت من النوم و ملقتكيش هتبقي مص*يبة

عزة بدات تبص علي خالد بصد*مة / سبحان الله .. ده هو يا نغم ، معقول الشبه ده بينهم .. دول تؤام بجد

خالد ضحك/ طبعا منغير ما تعرفيني دي صاحبتك و اكيد المقربة منك .

عزة / ايوا فعلا .. شاطر والله و لماح زي ما نغم قالت
عنك .. عموما حمدلله علي السلامة

خالد/ الله يسلمك يا عزة مش كدة .. نغم قالت اسمك قبل كدة قدامي .. بس ممكن طلب سيبي نغم تقعد معايا شوية

عزة / ايه البر*ائة اللي بيتكلم بيها دي .. لا بقولك ايه يا عم خالد ثانية كمان و هقولك خدها والله ما هي راجعة

نغم بضحك/ ده بري ده انتي اللي طيبة اوي و غلبا*نة عموما انا هقعد و لو ماما كلمتك قوليلي اني عندك في البيت بقي .. و اطلعي برا بقي

...و لسه عزة هترد لكن دخل جاسر و عساف..

عساف/ اخويا و عم عيالي .. كدة برضوو تخو*فنا عليك طب والله و ماليك عليا حلفان ده انا فضلتك علي النوم

جاسر / الف حمدلله علي السلامة يا خالد .. صدقني الحوار ده مش هيعدي بالساهل و اللي حاول ياذ*يك هيز*عل اوي

عساف بجد*ية / ايوا يا خالد يمكن نكون اختلفنا في حاجات كتير و كل واحد فهم التاني غلط بس وقت ما حد يحاول ياذ*ي حد فينا هيبقي يومه اسو*د

خالد ابتسم بسعادة / ربنا يخليكوا ليا يا رجالة و مايحرمنيش منكم ابدا..

نغم بسعادة / طب انا لازم امشي.. هجيلك بكره يا خالد .. و اعتقد انك مش هتبقي زهقان اهووو معاك الثنائي المرح .. سلام

و مشيت نغم من المستشفى و فضل جاسر. عساف قاعدين مع خالد بس كريم محدش عرف عنه حاجة

______________________________________

في فيلا عدلي 💔😧

عدلي / انا ممكن اعرف انتي كنتي فين ، سالت عليكي كتير في الشغل و زمايلك و كلهم قالوا انك مشيتي من بدري اوي.. انتي ايه حكايتك

همس / حضرتك انت اللي ايه الحكاية .. ليه مش قادر تفصل مابين اني بنتك مش مسجو*نة عندك
ايه لازم تعرف كل تحركاتي و اكيد باعت ورايا اكتر من واحد علشان ير*اقبني مش كدة

لو سمحت انا عايزه اعيش حياتي بمزاجي منغير تحك*مات

عدلي / طيب طالما مش عايزه تقولي من نفسك كنت عند عساف في الشقه بتعملي ايه يا همس ..

همس اتصد*مت... 😧

_____________________________________

في بيت نغم 💃💜

عزة كانت بتحاول تنام بس لقت تليفونها بيرن برقم غريب ..

عزة خرجت برا الاوضة/ الوووو. مين

جاسر بضحك/ يا ساتر يا رب ، في حد يرد كدة علي
التليفون بردوو ايه شاو*يش .. المهم طمنيني عليكي روحتي ولا لسه مع نغم

عزه عرفت ان جاسر اللي بيكلمها و اتبسطت جدا لكن حاولت انها تر*خم عليه وقالت له / هو انت مين يا لذيذ وعرفت منين اسم صاحبتي و جبت رقمي منين برضة

جاسر بحد*ه / نعم يا اختي ..هو انتي بيكلمي ناس كتير علي التليفون ولا ايه ، و بعدين انتي ازاي متعرفيش صوتي بقي انا جاسر يا حاجة

عزة / جاسر مين يا ترا .. اه جاسر اللي شغال عند صقر مش كدة .. امم افتكرتك بس انت جبت رقمي منين انا مش مدياه ليك اصلا

جاسر / لا والله .. الحمدلله انك افتكرتيني ده انا كنت قل*قان اوي ، انتي هتست*هبلي يا بت انت دول ماكنوش ساعتين بس اللي غبت فيهم عنك

و بعدين رقمك ده مش سر من اسرار العا*لم يعني ده انا جبته بمنتهي السهوولة ..ده انا جاسر برضو مش اي حد

عزة/ والله طيب يا جاسر يا اللي مش اي حد .. هتقول متصل ليه ولا اقفل السكة في وشك علشان انا ورايا حاجات

جاسر / افففف .. صحيح صاحبة نغم بسما*جتها .. عموما انا كنت بطمن بس علي نغم اكيد مش عليكي انتي يعني ، واقولك كمان انا غلطان اصلا اني كلمتك.

عزة / يا نهارك اسو*ود ..طيب اهووو

و قفلت عزة التليفون في وش جاسر من غيظ*ها / قال متصل علشان نغم قاال .
انا اصلا غلطانة اني قومت ، انا اروح اكمل نوم احسن

_____________________________________

في اوضة صقر 💔😭

صقر قعد جمب قمر مستنيها تفو*ق .. واول ما فتحت عينيها ..

صقر بفرحة قرب حضنها / قمر .. حمدالله علي السلامة

قمر بتع*ب / انت مين .

صقر / نععععم 😯
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات