القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيري الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل

رواية صغيري الحلقة الأولى 1 بقلم ملك وائل
رواية صغيري الجزء الأول 1 بقلم ملك وائل
رواية صغيري البارت الأول 1 بقلم ملك وائل
رواية صغيري الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل

رواية صغيري الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل

مازن بغضب. وانتي بتعملي ايه ف حياتك يعني هو البيت ونضيف وابنك 8سنين يعني شغالة وتعبانه في اي معليش 
اروي بحزن.هو انا اشتكتلك علشان تزعق 
إياد بطفولة. في اي ي بابا بتزعق لماما لي 
مازن. مفيش ي حبيبي روح انت نام 
إياد راحت لمامته وخادها في حضنه وبص لمازن. علي فكرة ي بابا بقي انت غلطان ماما بتعمل حاجات كتيرة اووي علشان وعلشاني لكن انت مش بتاخد بالك من الي هي بتعمله ده 
مازن بص بغصب لاروي وقالها. حتي الواد الصغير بقي بيكره ابوه كرهتي الواد فيا وخد مفاتيح عربيته ونزل واروي فضلت تعيط وإياد مسكها وكان حزين ع زعلها 
إياد متزعليش ي ماما لو بتحبيني قومي اتوضي ونصلي مع بعض ونتكلام مع ربنا شوية مش انتي قولتي اعمل كده لمه اكون زعلان يلاا اسمعي كلامي 
ابتسمت اروي وحضنت اياد وقامت وقفت ومسكت إياد وحضنته 
اروي بحب. انت اكتر حاجه حلوة في الحياة دي ي ايودي وانا هدخل تصلي وانت البس ننزل نجيب شوية حاجات ليك  ونمشي مع بعض 
اياد بفرح. بجد ي ماما انا بحبك اوووي 
ودخال اياد وهو فرحان ودخالت اروي تصلي وتدعي ربنا يهدي مازن.. 
عدا نص ساعه علي اروي وإياد ونزله هما الاتنين مول كبيير وجابت شوية لعب ل إياد وكان فرحان جدا 
 نزلت تشرب عصير وكانت قاعده هي وإياد علي الطربيزه وإياد شاف ولد بيأكل موز ولمه خلص ساب القشر علي الارض قام اياد من جنب 
اروي  وراح للولد واروي كانت متابعه الموضوع بعنيها.. 
إياد.مينفعش لمه تأكل حاجه ترميها كده علشان ممكن حد تاني يتع.ور بسببك وكمان قشر الموز بيزحلق لو راجل كبير ماشي ومش واخد باله يتزحق و يت.عب بسبب كده قام الولد الصغير وشال القشرة وكانت مامت الولد قامت من مكانها وراحت عند اروي 
هي بحب. عرفتي تربي ربنا يخلهولك ي رب 
اروي بحب. متشكره جدا ليكي  
قامت اروي واخدة اياد وماشية 
اروي بحب. انا بحبك اووي ي إياد وبحب عفويتك دي وانك دايمًا بتخاف علي غيرك 
اياد بحب. كل ده بسببك ي ماما انتي الي علمتيني كده 
اروي. واعيش واعلمك ي روح ماما.. اروي ف نفسها. اتمنا ابوك يوافق يسيبك معايا لمه نتطلق مش هعرف اعيش من غيرك
إياد. ماما
اروي.  ايه ي حبيبي 
إياد قاعد بكلمك ومش بتردي 
اروي معليش ي حبيبي انا اسفه يلا نروح.. 
بعد شوية روحت اروي وإياد كان مازن نايم علي سرير إياد وفاكر إن إياد هيروح ينام جنبة بس إياد نام جنب اروي وعدا اليوم عادي 
تاني يوم.. 
مازن قام وكان فاكر ان لسة اروي مرجعتش من بره قام وراح الاوضه فتحها لقي إياد بيصلي واروي نايمه 
طلع برة يصلي الظهر وإياد خلص وطلع وقف قدام مازن
مازن السلام عليكم ورحمه الله. السلام عليكم ورحمة الله 
إياد بغضب طفولي. انت ازاي ي بابا تكلم ماما بطريقه دي 
ملزن قام مستغراب ازاي بيكلمه بطريقه دي 
مازن. وانت بتكلمني كده لي ي استاذ اياد 
إياد علشان انت اتكلمت مع ماما وحش وانا زعلان منك وهي زعلانه منك كمان 
مازن. طب هي زعلانه وعرفناها انت زعلان لي بقي؟ 
إياد. ماما نامت معيطه بسببك ي بابا مينفعش انك تخليها تعيط كده انت مديق يبقي متزعقلهاش بدل م اخد ماما ونروح مكان بعيد خالص ومش هتعرف تجبنا تاني 
مازن بهدوء. وماما الي قالتلك الكلام ده صح 
إياد. لا ماما مقالتش حاجه 
مازن. طيب والي يحبب يصالح استاذ إياد ومامته يعنل اي؟ 
إياد بضحكه. يجبلها شكولاته 
مازن بخبث. يعني دي مش ليك انت؟ إياد. هو يعني مش انت هتجيب ليا ولماما يبقي هاكل معاها اكيد
مازن. طب من عيني وغيرو 
إياد. اممم بص انت انهردة تجيب لماما ورد احمر واي كمان ي واد ي إياد اي كمان اه وبيتزا وكريب وعصير ونقعد ناكل مع بعض وننزل الملاهي بعد م نصلي المغرب اي رائيك
مازن بحب. والله ي استاذ إياد رائي هو رائيك 
اياد بفرحه يعني موااافقق هيييي.. 
اروي بعد ما صلت وبتجهز هتقول اي لمازن 
اروي  مازن انا عايزة اتطلق 
وفجأه الباب اتفتح.... 
اي هيحصل بعد كدا.. 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية صغيري الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صغيري )
reaction:

تعليقات