القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الزين الفصل الأول 1 بقلم اسماء حسن

رواية عشق الزين الحلقة الأولى 1 بقلم اسماء حسن
رواية عشق الزين الجزء الأول 1 بقلم اسماء حسن
رواية عشق الزين البارت الأول 1 بقلم اسماء حسن
رواية عشق الزين الفصل الأول 1 بقلم اسماء حسن

رواية عشق الزين الفصل الأول 1 بقلم اسماء حسن


انا مبسووووووطه اوووي يا حبيبه اخيررررا زبن هييجي يتقدملي النهارده  انا محوشه فلوس عايزه اشتري طفم جديد اقابله بيه
حبيبه بصدمه: زين مين زين القاضي قصدك ده هيخطب ميس بنت عمه
رحمة بضحك: ميس مين يا هبله دي مش بيطيقها خالص وبيقول انها بنت ملزقه غير ان اخلاقها مش كويسه وكل يوم سهر  
حبيبه بقلق: معرفش والله يا رحمه بس دي ميس اللي  بتعزم الشباب علي خطوبتها في الجامعه
رحمة بنفس الضحك: هههههه لا يا حبيبي زين بيحبني جدا وهو قال انه عمره ما هيخذلني وبعدين ده زين يستي انتي متعرفيش بيحبني قد اي 
حبيبه: اي المحن ده يختي ربنا يوفقكم يختي راعوا اننا سناجل 
رحمة: ربنا يرزقك يا عمري بواحد في حب زين 
ـــــــــــــــــ
اعرفكم بنفسي انا رحمه بنت من عيله فقيره دخلت كليه التجاره اداره اعمال  ووقعت في حب زين اللي كان بيبذل كل جهده عشان احبه بس الفرق بينا كبيير اووي هو ابن رجل الاعمال عثمان القاضي 
ـــــــــــــ
فلاش باك 
زين: انسه رحمة  
رحمة: نعم مين حضرتك انت تعرفني
زين بحب: انا بحبك يا رحمه والله من يوم ما شفتك بتضحكي مع صحابك وانتي في المدرج 
حبيت ضحكتك وبرائتك  انتي جميله اوي يا رحمه
رحمة: اتصدمت من كلامه وقالتله انت مجنون ازاي تتكلم كده وسابته ومشيت
زين: وبعدين بقا يا رحمه شكلي هتعب كتتير اووي عشان اوصل لقلبك 
رحمه: والله ده اللي حصل يا حبيبه انا معرفشي طلعلي منين
حبيبه بضحك: انتي اكيد بتحلمي ده زين يا رحمه وده اصلا مش بيعبر حد  
رحمه: طيب يختي ابو شكلك امشي 
تاني يوم
راحت رحمه وحبيبه صحبتها الجامعه لانهم ساكنين جمب بعص وهم ماشيين
مجهول 1.: ما تيجي جمبي يا ملبن انت لحسن الارض مش شايله 
حبيبه: امشي يا رحمة ملناش دعوة بحد
مجهول 1:مسك ابد رحمه وبيشدها لعربيته 
رحمه حاول تفك ايدها واديته صفعه قويه وهي بتقول انت حيوان اياك تلمس ايدي تاني 
مجهول 1بعصبيه: انت بتمدي ايدك عليا يا زباله انا هندمك وحاول يدخلها العربيه 
صرخت حبيبه: الحقونا يا ناس الحفونا
الناس اتجمعت علي الصوت اللي اولهم كان زين
زين: يا حيوان يا كل*ب ازاي تمسكها كده وفضل يضرب فيه صربات متتاليه لحد ما الامن شاله
زين: انتي كويسه 
رحمه بدموع: ايوه 
زين: مشي وهو وحبيبه ورحمه اللي كانت منهاره وخايفه قعدوا في كافيه وهي بتقول
رحمة: انا خايفه اووي يعمل فيا حاجه انا مليش حد غبر بابا وماما وهم مش حمل اي صدمه
زين: شششش انا جمبك محدش يقدر يقربلك 
حط ايده علي ايديها بيطمنها اللي اول ماولمس ايديها رحمه اتكسفت اووي
وقالت
رحمه: شكرا يا زين مش عارفه لولا وجودك كان ممكن يحصل اي
زين:بيتامل ملامحها وهو سرحان وبيقولها
انتي ازاي خدتي قلبي كده انا بحبك 
حبيبه: احم احم لازم نمشي عشان اتاخرنا
مشيت رحمه وحبيبه 
كان في شخص بيراقب كل ده من بعيد وهو بيقول ماشي يا زين مش راضي بيا عشان الجربوعه دي ان موريتك ازاي ترفض ميس
ــــــــــــــــــــــ ✍️✍️اسماء حسن
فاقت رحمه مش شرودها علي صوت ميس 
اللي اول ما شافتهم 
ميس بتكبر: مش انتي رحمه تقريبا اه جايه اعزمك علي خطوبتي من زين وقولت تيجي هديكي كام فستان عندي مش بلبسهم
رحمه بصدمه: انتي مجنونه امشي منا هنا  
وقالت منا عارفه انك هتتجنني علي زين 
روحي استري نفسك يختي بدل القميص ده وبعدين اتكلمي عن زين اللي استحاله يبص لحاجه الكل شافها
ميس ببرود متصنع وجواها بيغلي: بيئه اووي انتي اللي زيك اخره يتسلي بيه شويه 
رحمه كادت ان تشتبك بيها ولكن حبيبه دخلت وفكت الشباك 
حبيبه بحزن: يا رحمه انا قولتلك كده ما يمكن تكون بتتكلم جد 
رحمة: لا يا حبيبه زين بيحبني مستحيل يوجعني او يكسرني ميس محروقه عشان رفضها لكن زين قالي هيتقدملي بالليل وانا واثقه فيه
ويلا يختي اشتري فستان ونلف بدل منشوف وشها تاني
مشيوا رحمه وحبيبه علي مول واختارت فستان جميل علي حجاب مشجر كان منتهي الجمال 
بالليل ــــــــ
فاطمة: اي يرحمه يا حبيبتي خلصتي لبس الضيوف زمنهم جايين 
رحمه: حاضر يماما انا خلاص اهو خلصت
فاطمه: ماشاء الله يا حبيبتي زي القمر 
رحمه: هي حبيبه الكلب لسه مجاتش 
رن جرس الشقه 
رحمه بضحك: اهي دي بتيجي علي السيره 
فاطمه: لما اقوم افتح 
راحت فاطمه ومحمود ابو رحمه يفتحوا الباب 
ولكن كان.......... 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية عشق الزين الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق الزين )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.