القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جميلة في قلب الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد هاني

رواية جميلة في قلب الأسد الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شهد هاني
رواية جميلة في قلب الأسد الجزء السادس عشر 16 بقلم شهد هاني
رواية جميلة في قلب الأسد البارت السادس عشر 16 بقلم شهد هاني
رواية جميلة في قلب الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد هاني

رواية جميلة في قلب الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد هاني

أسد دخل الحمام:وقف قدام المرايا ماسك في ايده المكنه وشاف صوره جميله قدامه وضحكتها وحضنها الي كان مليان بي الحنان ومسك المكنه فضل يمشيها علي شعرها الي فضل يوقع علي الارض ويشيل بيقول مفيش حاجه تغلي عليكي ي جميلتي وفضل يشيل في شعره لحد م شاله كله وغسل وشه وبص لي نفسه في المرايا اخر مره وطلع من الحمام شاف الدكتور طالع.
دكتور:شاف إسد وقال أستاذ أسد.
أسد:جري عليه بسرعه وقال حصل اي لي جميله.
دكتور ضحك:وقال التحليل الورم حميد.
أسد:بفرحه مسح وشه بي ايده ونزل بسرعه سجد علي الارض فضل يقول الحمدلله يارب الحمدلله يارب.
دكتور وكل الي في مستشفى:واقف دموعهم نازله علي كمية الحب الي ظهره عليه كل واحده تتمني أنها يبقا في في حياتها حب زي دا.
دكتور:نزل علي مستوي أسد وحط ايده كل كتفه وقال عاوزين نشيل شعر مدام جميله عشان هنعمل ليها العمليه كمان يومين.
أسد:قام وقال محدش يقرب منها انا الي هشيلوا ليها.
دكتور:تمام اتفضل معايا.
زين:داخل المستشفى وسأل علي غرفه جميله وراح شاف اسد هو ماشي مع دكتور بس شكله متغير.
أسد:شافه وقال زين حصل اي.
زين:بص ليه وقال شعرك راح فين.
أسد بحب:راح فدي جميله مش موضوعنا ماجد ي زين فين.
زين:مش تقلق انا مظبطه انا جيت عشان اكون جمبك.
أسد:حضن زين بحب وقال مش عارف ققولك اي غير انك اخويا مش صديقي.
زين بحب: ايوا احنا اخوات هنفضل ان شاء الله.
دكتور:اتفضل معانا يلا ي استاذ أسد.
اسد:بص لي زين وقال روح لي بابا طمنه علي جميله.
زين:حاضر.
رفعت:شاف اسد ولسه هيجري عليه.
زين: قال عمي رفعت استنا.
رفعت:نعم ي ابني أسد رايح فين جميله مالها.
زين:ولله معارف بس بيقول اطمن علي جميله هي بقت احسن.
رفعت:حمد ربنا وقال أنا هخش اصلي ركعتين حمد.
زين:اتفضل ي عمي انا قاعد هنا.
رفعت:حط ايده علي كتف زين وقال مهما كان اسد هيعمل اي لي ماجد اوعا تسيبه يمشي في الغلط.
زين:مش تقلق ي عمي.
رفعت:ماشي ي ابني عن اذنك.
عند دكتور دخل اسد الاوضه جميله وقف معاه ممرضه لو تساعدها جاي يطلع من الاوضه.
أسد:ممكن تروحي حضرتك انا عاوز افضل مع مراتي.
دكتور: بسسسسسس.
أسد:معلش .
دكتور: تمام الي تشوفه تعالي معايا ي سناء.
وطلعوا أسد راح قفل الباب ورجع وبص علي جميله وشاف كميه الاسلاك الي معلقه في صدرها والمحاليل الي متركبه ليها قلبه وجعه وقال يارتني كنت بدالك ي جميله.
جميله:قاعده علي السرير ساكنه زي م هي.
أسد:جاب الكرسي وقاعد قدامها وقال تعرفي ي جميله خطفتي قلبي من اول يوم شوفتك كان اول يوم اشوفك في انتي عندك اربع سنين كنتي طفله حساسه اوي بدأت اتعلق بيكي اجبلك شكولاته كت كات لانها كانت مفضله ليكي لحد م جري الوقت بتكبري قدامي كنتي تجري علي حضني لما كان حد يزعلك انا كنت اجبلك حقك.
جميله:بتعب أسد.
أسد:بحب راح وقف عندها وقال نعم ي قلب أسد.
جميله:مسكت ايده وقالت مش تسبني ي أسد لو حدي دمعها نزلت.
أسد:شاف دموعها راح نازله باس عيونها وقال دموعك دي مش هتعيط التاني ابدا بس انتي قومي.
جميله فتحت عيونها: وقالت فين شعرك ي اسد.
أسد:الجو حر ي ستي شعري محررني اوي وبعدين قولت اعمل نيولك.
جميله:مش دخل عليها الكلام وحطت أيدها علي شعرها شافت شعرها وقالت هو شعري هيتشال ي اسد.
أسد:مسك دموعه عشان مش عاوز يضعف قدامه عاوز انوا يكون قوي عشان يقوها وقال عادي ي جميله الجو حر وضحك هههه.
جميله ضحكت:وقالت ي راجل اكون قرعه عشان جو حر.
أسد ضحك:وقال طب اتعدلي كدا عشان انا قعد جمبك اي رأيك تصور ذكره دي م بنا.
جميله عيطت: وجسمها انكمش علي بعضه وقالت ماجد ماجد هيمو*تني هيضر*بني بشاكو*ش هيخلي الحشرا*ت تقر*ص جسمي.
أسد انصدم من الي سمعه:وخد جميله في حضنه وقال هو كان بيعمل فيكي اي د
جميله عيطت:وقالت مش عاوزه احكي مش قادره ي اسد مسكت جامد في هدوم أسد وقالت مش تسبني لوحدي ابوس ايد.
اسد:مسك ايد جميله وقال انا الي هبوس ايدك انك مش تسبني ي جميله عشان خاطري ي جميله.
جميله:عيطت وقالت أنا بحبكككككككك اوي اوي ي اسد انا اتعذبت من ساعت م سافرت وسبتني ولما رجعت ماجد عذ*بني كان عاوز يخت*صبني.
أسد اتصدم:من الي جميلته شافته هو كان سبب لما قرر يبعد وقال حققك عليا جميله بكره تقعدي وتتفرجي أسد هيعمل اي.
دكتور:دخل وقال خلصت ي استاذ أسد وشاف جميله فاقت وشاف انوا لسه مش عمل حاجه راح عند جميله قال حمدالله علي سلامتك ي مدام جميله.
جميله:الله يسلم حضرتك بس هو أسد يخلص اي.
أسد بضحك:هنشيل شعرك عشان الجو حر عشان تكوني زيه نطقم سوا.
جميله:ضحكت ومسكت دموعها بي العافيه وقالت طب يلا نبدء.
دكتور:انا هطلع برا مش تتاخر ي استاذ اسد.
أسد: حاضر.
دكتور:طلع واسد عدل جميله علي السرير وقعد وراها فتح الكاميرا واتنهد بي وجع.
جميله:دموعها نزلت وكتمت صوت عيطها وقالت هتشوفني جميله بعد م اشيل شعري ي اسد.
أسد: طبعآ ي جميله هتفضلي جميله في عيوني وكمان قلبك أجمل من اي حاجه.
جميله: مسحت دموعها وقالت طب يلا ي عمو ي حلاق ابدء شغلك.
أسد:علي اخره زمان أسد بقا حلاق ومسك المقص وبدء يقص اول جزء من شعرها.
جميله:بصت علي شعرها الي بيقع علي الارض اتنهدت وقالت الحمدلله.
أسد:دمعه نزلت منوا هو بيشيل
يتبع....
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية جميلة في قلب الأسد الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جميلة في قلب الأسد )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.