القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لمة عيلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم

رواية لمة عيلة الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم
رواية لمة عيلة الجزء الثالث عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم
رواية لمة عيلة البارت الثالث عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم
رواية لمة عيلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم

رواية لمة عيلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير عبدالعليم

تسنيم بسعادة: مااااما بصي شوفى..
ماما ب استغراب: آشوف أيه ي تسنيم؟؟
تسنيم بسعادة: فرح ي ماما ، فرح بتحرك شفايفها ... ماااما فرح هتتكلم 
ماما بدموع السعادة: يااارب ي تسنيم ،أيه بقا شكلك مش عايزة تكوني محامية صح ولا إيه!؟
فرح هزت رأسها بالنفي : للل**
ماما بسعادة و حب: اه كملي شاطرة هااا قولي لا هكون محامية شااطرة ردي عليا
فرح : فضلت تحاول كتير فى إنها تطلع الكلمة لكن معرفتش 
ماما : الراجل ده بيبع حاجه بتحبيها اووي ي فرح.. إحنا كنا بنجيبها وأنتِ صغيرة فاكرها   لأنى نسيت إسمها
فرح بتنهد بدأت تحاول تتكلم : أأاا دا غ**ل بن***اات
تسنيم بصوت عالى و سعادة :اه ي ماما غزل البنات يلا بقا عايزين منه
ماما حضنت فرح و طلعت الفلوس: مين بقا هيروح يشتري هاا ..
تسنيم: فرح يلا نشتري
فرح : أأااه 
تسنيم: أنا إللى هاخد الفلوس 
فرح : لااااا .أنا صغيره 
(ماما بان فى عينها السعادة ما هى اكتر حد بيحبنا و بيدعمنا و بيخاف علينا )
ماما بضحك : والله فعلاً حاسه إنى قاعده وسط أطفال مش بنات فى ثانوية
تسنيم بضحك : إحنا لسه صغننين 
ماما : يااما نفسي تكبروا و تدخلوا الجامعه بقا
تسنيم: ياارب 
( راحنا اشترينا غزل البنات ، بجد كان طعمه حلو اووي  و كأن نفسي آكله من زمان و فضلت أنا و فرح نتخانق علشان مين ياخد أكتر، كنت عايزه استفز فرح علشان تتكلم ما هو أنا وحشني صوتها اووي ،و فضلت استفزها  وقت طويل لحد ما نطقت أخيرا وقالت بعصبية
فرح : ما**ما سكتي تس**م
ماما بكل سعادة: ضربتني هى مش مصدقة أصلا ان خلاص فرح أتكلمت و قالتلي تسنيم إياك ِ ترخمي على الصغنن قلب ماما 
فرح : حضنت ماما و هى بتقول بح**بك
تسنيم: ماما خالى بيتصل يلا علشان نرجع
(ماما بسرعة اتحركت من مكانه وقالت
ماما : يلا علشان نرجع كله هيكون مبسوطة اووي ب فرح 
*** فى البيت ***
خالى  بعصبية: كنتوا فين لحد دلوقتى و لوحدكم؟
تسنيم: فيه حاجه أهم من كله ده 
خالى ب استغراب: أيه؟
فرح : ااانا
( كله حضن فرح بسعادة)
خالى : اتكلمت إزاى؟؟
يمني : الدكتور قال الحاله بتتأخر ؟؟! إزاى اتكلمت 
إسراء: لا لا أنا مش مصدقة ، إللى سمعته ده صح .. طب عايزه إسمع إسمي منك ييلا بقااا 
فرح : اج*مل سو
إسراء: فضلت تحضن  فى فرح من السعادة 
ماما : ياااها وحشني النوم أوي دلوقتى أقدر أدخل أنام
فرح: تصب*حي علي خي*ر
ماما : بحبكم اووي يلا ادخلوا ناموا بقا 
( دخلنا ننام و فعلاً كنا أول يوم ندخل علشان ننام و إحنا مرتاحين و فضلنا نتكلم لحد الفجر و إحنا مش عارفين ننام من الفرحه و أفتكرنا بابا و بدأنا نقول على أحلامنا و ان كل واحده هتحقق حلمها لحد ما النوم غلب علينا و نمنا )
** تانى يوم** 
إسراء: يمني مالك مبسوطة كده ليه؟؟
يمني بسعادة : يييي اسكتي نسيت أقولك إللى حصل النهارده 
تسنيم : و آيه بقا إللى حصل؟؟
يمني : فين فرح ؟؟
تسنيم: كانت مع ماما بتعملها علاج طبيعي 
إسراء بضحك: كنا جبنا سيرة حاجه حلوه ،اهى جات 
فرح : بتتكلموا..عليا؟
تسنيم: اثثثث المهم عايزين نعرف أيه إللى حصل ي ست يمني ؟؟
يمني : كان فيه ولد ماشي ب العربية و مش محترم ولا حد عرف يربيه ، دخل بالعربية فيه
تسنيم: وأنتِ سكتي ؟؟
إسراء: دي عبيطة مش بتعرف ترد 
تسنيم بضحك: ما أنا عارفه إنها زيك
يمني : للللا المره دي بقا رديت ، لانه كان هيدوسني بالعربية لا وكمان مش عاجبه 
فرح : هاا.. وعمل..تي أيه ؟
يمني : نزل من العربية بعد ما كان خلاص دخل فيه ، قولتلوا بقا أنت أعمى مش بتشوف هو أنت محدش علمك السواقة لما أنت مش قد السواقة بتجيب عربية ليه ؟؟
تسنيم: لا لالا ، أنا مبهورة بيكِ بجدد عااش 
يمني نطت من السعادة: يعني أنا صح 
تسنيم : إيوه طبعاً تربيتي ي ولاد لولوي
إسراء: أوعى تقولي ل ماما لحسن..
يمني : أقولها أيه أنتِ عايزها تموتني ، أوعى حد منكم يقول لحسن..
ماما: يقولي على أيه بقا ؟
يمني : هاا!!
ماما ب استغراب: فيه آيه مالك!!!؟
تسنيم: محدش يقولك ان ..
ماما: ان أيه؟
تسنيم: ان إحنا هنعمل  مفأجاة ل وشاروت على فرح 
ماما : اه 
**تاني يوم**
تسنيم: يمني أنتِ كويسة !!
يمني : ..
إسراء: فيه آيه
فرح : ماا*لك؟
تسنيم: أيه إللى حصل
يمني : إللى اتخانقت معه ده طلع ..
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية لمة عيلة الفصل الرابع عشر )
قراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية لمة عيلة )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.