رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية مجنونة كبير الصعيد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الجزء الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد البارت الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد



كان الجميع يقف وهو ينظر إليه بشر فمن يكون ليرمي الناس بالباطل ومن كبير الصعيد حقا أنه أخطأ كل الحدود اما هو كان ينظر إليه بغيظ شديد كيف فعل ذلك كيف ؟؟؟؟؟.

سليم بخبث ومكر/ايه عاد ي سبع البرمبه راح فين لسانك عاد وروينا الي معاك طلع الشر الي جواك الشر الي قرب يقتلك .

ذياد بحده وجنون/عملتها ازي ي سليم ازي قدر تفلت منها .

سليم بغرور وثقه/اولا انا معملتش حاجه لسمح الله علشان افلت منها ثانيا الي حصل ده حصل كيف تقدر تسال نفسك مائه مره قولتلك ي ذياد بطلي تتحداني علشان عمرك مهتكسب ثالثا بقا الي بتتكلم عنها دي بعد يومين هتكون مرائتي وانا الي يغلط في مراتي ولو حتي غلط صغير كده ادفنه حي ي ذياد .

كمال بغضب /لساتكم فيكم الشر كده ي ابن العزايزي مش كفايه الي عملته انت وابوك يلا أخرج من هنه ربنا يكفينا شرك .

مهران بغضب/يروح فين ي حاج كمال ده يتعلق كده زي الدبيحه لحد مابوه يجي يبوس رجلنا علشان نسيبه .

سليم وهو ينظر ل ذياد بحده/مش أخلاقنا ي عمي مهران نستقوا علي الضعيف هو بس يحطه عقله في رأسه بعد كده علشان انا عدتله كتير جوي ومش هعدي تاني واصل ساعتها هعلقه زي الدبيحه لللي رايح والي جاي .

ليسير ذياد بغضب جحيمي الي الخارج ليتوعد إليه بالمزيد وايضا لمن فعل ذلك الجرم حقا سينال عقابه .

سليم بابتسامه وسعاده/خلاص عاد ي رجاله موضوع عدا وخلص خليكم في فرحتكم وضيافتكم علي راسنا من فوق .

لتتعالي الصيحات .

/ربنا يخليك لينا ي كبير ربنا يخليك لينا.

سليم وهو ينظر إليها بعشق /ايه ي عروسه لساتك واقفه هنه .

نور بابتسامه وعشق /انا عملت ايه في حياتي علشان ربنا يرزقني بيك ي سليم .

سليم بابتسامه حنونه /انا الي ربنا كرمني بيكي ي ست البنات يلا علشان الفستان ده تقيل جوي .

نور بدلع ودلال /ي سلام امال لما تشلني بقا انا وهو .

سليم بعشق وهمس /ده انا هشيلك كده ي غالي علي يدي جنب قلبي ي مالك قلبي.

كمال بابتسامه حنونه/اتلم عاد ي كبير وانشف كده وروح غير بدلتك دي والبس خلاجاتك علشان تقف معايا .

سليم بإحراج ومرح/احممم حاضر ي ابوي يلا ي بت نور علي جوه يلا .

نور بدلع ودلال/امرك ي كبير.

سليم بغيظ شديد/بقولك ايه عام ي ابوي منكتب الكتاب دلوقتي ليه بعد بكره .

كمال بابتسامه/اتحشم كده ي واد انت وبعدين انا بعت عربيه تجيب ام نور وساجد ل هنه علشان مش مستهله يرجعوا القاهره ويرجعوا .

سليم وهو يقبل يده باحترام /ربنا يخليك ليا ي ابوي وميحرمنيش منك واصل .

كمال بابتسامه حنونه/ولا منك ي ولدي .

******************.
أحدا الكافيهات الفاخمه.....
كانت تجلس شهد مع يوسف .

شهد بعصبية/ممكن افهم فيه ايه يوسف نفس الموضوع عاد .

يوسف بابتسامه/ايوه ي شهد هو ذاته نفس الموضوع ارجوكي ي شهد اديني فرصه اعرفك فيها انا بحبك قد ايه وإنساكي الي فات اديكي شايفه فارس متعلق بيا كيف ارجوكي ي شهد فكري في حديدي ي بت عمي .

شهد بابتسامه جميله /واه عليك ي يوسف مبتياسش انت واصل مش كده .

يوسف بسعاده وعشق وهو بصراخ /انتي ضحكتي ضحكت القمر ضحكلي ورضي عني ي جدعان .

شهدبضحك /اقعد عاد ي مجنون هتفضحنا مش كده .

يوسف بسعاده وعشق/سبيني ده انا مصدقت انك ترضي عليا ي شهد .

شهد بابتسامه/لدرجه انتي بتحبيني ي يوسف .

يوسف بابتسامه عاشقه /انا عديت مرحله الحب دي من زمان ي شهد خلاص مبقاش ينفع نضيع وقت تاني كفايه الي راح ي شهد حياتي كلها ...

************************.
في سرايا العزايزي...
كان يسير ذياد بغضب جحيمي وصراخ قد أفزع الجميع لينقض علي ساره كالاسد الغاضب وهو يمسكها من شعرها .

/عملتيها ي بنت الكلب اتفقتي معاهم عليا تبقا ليه ي زباله ليه .

ساره بدموع وصراخ /ابعد عني انا مش خابره انت بتحدد علي ايه .

ذياد بحده وجنون/وحياه امك مفيش حد يعرف موضوع الصور ده غيرك انتي خلتني عيل قدامهم ي بنت الكلب خليت البلد كلها تتضحك عليا ده انا هدفنك هنه بالحياه .

رحمه بثقه /سيبها هي ملهاش صالح بالي حوصل اني الي عملت كده .

ذياد بصدمه /انتي .

فلاش باك....
في غرفه رحمه .

رحمه بصدمه /بتقويلي ايه معقول وصلت حقارته لكده .

ساره بحزن شديد/زي مابقولك أكده وناوي يفضحهم وبصراحه انا مش عارفه اعمل ايه والله انا قليله الحيله بص بصراحه صعبانه عليا جوي اخوكي خلاص اتجنن .

رحمه بحده /بس انا بقا هعمل مستحيل اخليه ينجح في الي بيعمله ده وصل .

في غرفه ذياد ...

كانت تمسك رحمه الاب توب الخاص ب ذياد لتراه مغلقا ببس ورد .

رحمه بحده /اكيد عيد ميلاده ماهو مبيحبش حد في الدنيا دي قد حاله.

لتفتح بالفعل رحمه الاب توب لتمسح رحمه كل الصور بكل غل وغيظ من أخيها .

/كده حلو جوي ي ذياد وريني بقا هتعرف تفضحهم كيف ي اخوي بس لازما برضك احذر سليم .

علي أحدا الأراضي ليلا ...

كانت تقف رحمه تنتظر سليم .

سليم بقلق بالغ/فيه ايه عاد ي رحمه قلقتيني جوي .

رحمه بحزن شديد/متقلقش ي سليم بس فيه مهمه عايز اقولهالك وقصت عليه ماحدث .

سليم بصدمه وغيظ/معقول .

رحمه بابتسامه باهته /اطمن ي سليم انا اتصرفت ومسحت كل حاجه اطمن .

سليم بابتسامه/تسلمي ي رحمه مش عارف عاد اقولك ايه.

رحمه بابتسامه حزينه /متقولش حاجه واصل ده انت اخو الغالي انا جيت بس اخبرك علشان تبقا عارف هتعمل معاه ايه ومبروك ليك انت ونور .

سليم بابتسامه/عقبالك ي رحمه .

رحمه بدمع يتلألأ في عيناها/ماهو خلاص قرب اها علي الشيخ عمران .

سليم بثقه وثبات/مش هيحصل واصل سامعه مش هيحصل انتي مش هتكوني غير ل زين ووعد شرف من كبير الصعيد.....

باك ....

ذياد بغضب جحيمي/أكده جبتي الفجر ده كله منين قدرتي تقفي قصادي وتتحديني قدرتي تعملي كده .

رحمه بدموع وقهره/ايوه قدرت اعمل كده ي ذياد مش هسمحلك انك تتدمر حيات سليم ونور زي مادمرت حياتي انا وزين انت معندكش قلب ومش بتحب غير حالك وبس .

ذياد بحده وجنون/ماشي ي خيتي انا هخليكي تندمي علي اليوم الي اتولدي فيه فرج فرج .

فرج بطاعه/تحت امرك ي ذياد بيه .

ذياد بغضب جحيمي وهو يدفعها أرضا /البت دي تترمي في الاوضه الي تحت ولا يدخلها مياه ولا ذات فاهم .

ساره بدموع وصراخ/حرام عليك دي خيتك.

ذياد بغضب جحيمي/اخرسي ي بت وانتي ي حلوه بكره دخلتك علي الشيخ عمران علشان اقهرك انتي وحبيب القلب غورها من وشي .

*****************.
في دوار الكبير....
في الغرفه الذي سيجلس بها ساجد كانت تقوم فيروز بتنظيفيها وعلي وجهها سعاده كبيره لوجوده معاها فذلك المجنونه قد أصابها العشق .

وداد بخبث /واه عاد فيروز لذاتها بتنضف القيامه هتقوم ولا ايه.

شهد بمكر /معلش ي أما أصلها اوضه الحبايب هههه.

فيروز بغيظ وخجل /قصدك ايه ي ست شهد مش فاهمه .

شهد وهي تربع يدها بخبث /لا عاد انتي فهماني زين جوي قصدي الدكتور ساجد .

فيروز بارتباك شديد/لا انا كل الحكايه أن احنا عندنا ضيوف فقولت لازما اساعد امي هقعد كده .

وداد بخبث /ماامك ضهرها ياما اتكسر من الشغل الا ماعمرك شلتي ورقه من الأرض.

شهد بابتسامه/خلاص ي أما عاد متكسفهاش المهم انا عندي خبر هيفرحوكم جوي انا هتجوز يوسف .

وداد بسعاده لا توصف وزغروطه وصلت لمسامع الجميع /لللللللللوي الف مبروك الف مبروك اخيرا ي شهد .

فيروز بابتسامه وسعاده /ي ابووووي حرام عليكي ي شيخه ده الواد تعب معاكي بس الحمد لله ربنا يسعدكم يارب .

شهد وهي تحتضنها بحنان/ويسعدك ي حبيبتي يارب .

*****************.
في الجنينه ....
ليلا ....
كانت تجلس نور وهي تشرب القهوه ليقترب منها سليم بابتسامه.

/القمر سرحان فيه ايه قولي بسرعه .

نور بابتسامه باهته /خايفه عليك ي سليم الي اسمه ذياد ده شكله ناوي علي شر .

سليم بابتسامه وسعاده/متخافيش ي روحي إن شاء الله مفيش حاجه تحصل وحتي لو حصل يبقا قدري عاد .

نور وهي تتضع يدها علي شفتيه بدموع /اوعا تقول كده ي سليم بعد الشر عليك ده انا اموت.

سليم بابتسامه/الف بعد الشر عليكي ي نور حياتي بقولك ايه عاد انا مش عايز نكد انا صعيدي فرفوش كده وفرحي بعد بكره ي عني عايز ادلع بقا .

نور بابتسامه وعشق /تتجوز بس وانا هدلعك احلا دلع ي حبيبي لانك تستاهل سعاده العالم كله ي سليم بحبك اوي ي سليم .

سليم بعشق /وانا بعشقك ي روح سليم .

ساجد بغيظ شديد/وانا كمان بحبكم والله وانت ي اخويا اعملي حساب طيب .

سليم بابتسامه/انا اسف ي ساجد بس بصراحه بحبها جوي جوي .

ساجد بغيظ شديد/تصدق انك غشيم الواحد يلوع الواحده كده لحد ماتقع هي فيه مش زيك كده عاملي فيها سوما العاشق بذمتك ده شكل صعيدي ده .

سليم باستغراب /واه عاد هو الكل ليه فاكر أن الصعيدي ماشي يقتل في الناس ليل ونهار مش بنادم وعنده قلب .

نور بغيظ شديد/وانت مالك ي رخم خليك في حالك .

ساجد بابتسامه/ي عم الصعايده علي راسنا من فوق نور ماما عوزاكي .

نور بابتسامه/حاضر ي سيدي اتوزعنا .

ساجد بابتسامه وسعاده /كويس أنها مشيت انا عايزك في موضوع مهم .

سليم بابتسامه/خير .

ساجد بابتسامه/انا طالب منك ايد فيروز اختك .
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مجنونة كبير الصعيد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-