القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الجزء الثاني عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة البارت الثاني عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد
رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي عبدالحميد

طلع الدكتور وقال بحزن : حالة تسمم لإنها أخدت كمية برشام غلط بس إحنا عملنالها غسيل معدة 
نيهال بلهفة : طب وهي فاقت ، هي كويسة
الدكتور بإبتسامة : هي بس عندها إلتهاب بسيط بسبب البرشام اللي أخدتو بس مع الأدوية هيروح ، هي أه فاقت وتقدرو تدخلو تشوفوها 
دخلت نيهال ليها بلهفة وقلق وقالت : ليه كدة يا زينة ليه يا حبيبتي بتعملي كدة ؟
زينة كانت قاعدة وساندة ضهرها وبتعيط وأول ما دخلت نيهال إترمت في حضنها وفضلت تعيط 
دخل عيسي بقلق بس مغطيه ببرود وقال : عايزة تموتي نفسك ليه يا حرمي المَصون!
إستخبت في حضن نيهال أكتر وفضلت تعيط أكتر 
بص لأمو وهز راسه ، نيهال فهمت وطلعت من الأوضة بس قبل ما تطلع قربت منو وقالت بهمس : أقسم بالله لو عملت حاجة لهخليك تدخل قسم جرا"حات خطيره!
طلعت نيهال وقرب قعد جمب زينة وقال : زينة أنا قولتلك أنا مبحبش العِند وإنتي عِندية جداً ولما أقولك متقعديش مع رامي يبقا متقعديش معاه
زينة بعياط : مش هسمحلك تمحيلي شخصيتي أو تتحكم فيا ، فيه حاجة إسمها التفاهم إنما متعملش فيا كدة إنت واخدني ضحية لِذنب أنا مليش يد فيه وأنا زهقت وتعبت
عيسي بهدوء : الحل إننا نتفاهم فعلاً 
زينة بهدوء : عيسي من فضلك أنا مش عايزة أتعامل معاك تاني 
عيسي بصلها بصدمة وقال : وبتقوليها في وشي كدة عادي!
زينة بجمود : أه بعد إذنك مش عايزه أتعامل معاك تاني ولا تكلمني تاني ينفع ؟ ، إعتبرني هوا في البيت وأنا علي قد ما أقدر هبقي في الأوضة مطلعش مش هخليك تشوف خلقتي كتير تمام ؟
عيسي قام وقف وقال ببرود : براحتك 
سابها وطلع من الأوضة ودخلت نيهال وقالت : يلا يا حبيبتي علشان هنروح 
قامت زينة معاها وطلعت من الأوضة لقت عيسي واقف وبيبصلها ببرود
تجاهلت نظراتو وطلعت مع نيهال 
بعد شوية كانو وصلو البيت ، نيهال طلعت مع زينة وتهاني عملتلها أكل 
زينة أكلت بعد إلحاح كبير من نيهال علشان تاكل وأخدت العلاج ونامت..
نزلت نيهال لعيسي اللي كان قاعد علي الكُرسي وحاطت رجل علي رجل 
نيهال بهدوء : أعرف إنت قولتلها إيه 
عيسي ببرود : مقولتش هي مش عايزه تتعامل معايا تاني و وفرت والله 
نيهال بعصبية : ما تبطل برودك دا وإيه وفرت دي ! دي بنت عمك ومراتك يا اللي خليتها مراتك بالعافية وفي الأخر تقول وفرت
عيسي بعصبية خفيفة : عايزاني أعمل إيه يعني ؟ اللي عندي قولتو
نيهال بعصبية : أنا بجد مشوفتش في برودك ، فعلاً إنت واخد طبع أبوك في البرود نسخة من علام معايا في نفس البيت
عيسي بإبتسامة باردة : دا شئ يشرفني إن زي أبويا والله 
بصتله نيهال بغيظ وطلعت
" في بيت سُهير "
ريهام بصوت همس مليان سعادة : حضـ"ـنتو النهاردة أنا مش مصدقة نفسي بجد يا تقي 
تقي بضحك : طب إهدي يا بنت المجا"نين وبعدين مينفعش إنتي عارفة إنو مش بيحبك 
ريهام بثقة : هييجي يوم ويحبني فيه أنا واثقة 
تقي بتوتر : أ..ريهام ه..هو فين رامي ؟
ريهام بخبث : ليه يا تقي
تقي بتوتر : ع..عادي بسأل أصلو مناكفش فيكي زي كُل مره
ريهام بخبث : أصلُه فيه واحدة شاغله عقله 
تقي بعصبية : نعم مين دي اللي شاغلة عقله
ريهام ببرود : زينة بنت عم عيسي
تقي بدموع : بتهزري! ، هو حبها ؟
ريهام لما حسِت إنها هتعيط قالت : لأ لأ بهزر معاكي إنتي عارفة رامي بيحب يناكش في أي حد يعني 
تقي بتنهيدة : إمتي يحس إن بحبو بقا إمتي
ريهام بنعاس : طب يلا من هنا بقا سلام علشان هنام وإحلمي إنتي بِـ سي رامي بتاعك دا وأنا هحلم بِـ عيسي 
تقي بضحك : تمام يختي سلام
قفلت ريهام مع تقي وكل واحدة بتفكر في حبيبها 
" صباح تاني يوم " 
تهاني طلعت خبطت علي أوضة عيسي 
عيسي فتح وهو بيفرك عينُه من أثر النوم 
تهاني بإحترام : نيهال هانم بتقولك إن فيه واحد صاحبك تحت عايزك
هز راسه وهي مشيت وهو قفل الباب دخل أخد شاور وطلع من الأوضة 
وهو بيقفل باب الأوضة باب أوضة زينة إتفتح وكانت ناوية علي النزول بس أول ما شافتو بصتلو ببرود و دخلت وقفلت الباب تاني 
ضحك ونزل لقي مازن تحت ( صاحب الحفلة اللي عيسي راح فيها هو وزينة ونيهال ) 
قرب عيسي منو وسلم عليه وقال : إيه يا معلم حد ييجي لحد الصبح كدة 
مازن ببرود : براحتي 
عيسي بصوت عالي : إتنين قهوة يا تهاني وهاتيهالي علي المكتب 
عيسي شاور لمازن وقال : تعالي ورايا 
دخلو أوضة المكتب ومازن قعد وباين عليه التوتر 
عيسي بإستغراب : مالك يالا في إيه ولا أكنك رايح تمتحن فيزيا!
مازن بتوتر : عايز أقولك علي حاجة يا عيسي 
عيسي حط رجل علي رجل وقال : خش عليا بالمصيبة
مازن بتوتر وخوف من رد فعل عيسي قال : 
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية لم تكن البداية سعيدة )
reaction:

تعليقات