القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وهم شك ام يقين الفصل التاسع 9 بقلم سارة احمد

رواية وهم شك ام يقين الحلقة التاسعة 9 بقلم سارة احمد
رواية وهم شك ام يقين الجزء التاسع 9 بقلم سارة احمد
رواية وهم شك ام يقين البارت التاسع 9 بقلم سارة احمد
رواية وهم شك ام يقين الفصل التاسع 9 بقلم سارة احمد

رواية وهم شك ام يقين الفصل التاسع 9 بقلم سارة احمد

تصعق ايمان من المشهد الذي تراه بل يسك'ر قلبها لي نصفين تعجز عن النطق وفقط دموعها تسيل تعبر عن الني"ران التي تتأجج في قلبها.... تنظر اليها منار بنصره وشمات"ه.....وتقبل عمران الذي لا يدرك ما يحدث معه وكأنه مغيب..او مخدر.....وتقترب منه في دلال وتهمس بصوت عالي...

منار:ياه يا حبيبي مكنتش اعرف انك بتحبني اوي كده ...وتشهق بفزع وخجل مصطنع وتلتقط الملابس من علي الارض وتضعها عليها.....

منار بخب"ث: مش تستأذني قبل ما تفتحي الباب ايه قله الذوق دي... كسفتينا.....

ايمان لارد فقط تبكي...

تأتي رقيه من خلفها ...

رقيه:مالك يا ايمان وقفه كده ليه ومالك متلجه كده ليه ونظرت لي المكتب فصعقت وسحبت ايمان من عند الباب واغلقت الباب...

رقيه:انطقي يا ايمان عيطي اصرخي متسكتيش... لكن ايمان غائب عن الدنيا في حاله من الصدمه.....وما يزيد الموقف اشتع"ال وصول فادي واكمل....

فادي بقلق:مالها ايمان يا ماما...

تنظر اليه رقيه وتصمت... وتقول في نفسها اقول ايه بس هي دي حاجه تنقال.....

اكمل بفزع:هي ايمان مالها متخشبه في مكانها ليه....هو حصل ايه

رقيه لا رد لكن نظرات الحيره في عينها....

فادي بضيق:حد يفهمني ايه الا حصل...هنا...

تجيبه منار بتحدي:ولا حاجه الست ايمان عمله الحبتين دول عشان شافتني معا جوزي بس...

تشتع"ل عيون فادي غض"با ويقبض يده ...فادي في نفسه بقي كده يا منار طيب الا هيحصل اتحمليه انتي وعقابك معاي سواد...

وتركهم وخرج يشتطاط غض"با

ينظر اليها اكمل باحتق"ار...

اكمل:خالتي لازم نجيب الدكتور لها

رقيه:عندك حق ..روح جيبه وانا هطلعها اوضتها واغير لها هدومها

يذهب اكمل لي احضار الطبيب

فيأتي الطبيب ويكشف علي ايمان ويقول انها في حاله انفصال عن الواقع بسبب صدمه قويه..ولازم تاخد الدوي ده وتبعد عن اي توتر...

وسبب الصدمه دي ياريت متشوفهوش تاني لحد ما تخيف....

تظل رقيه مع ايمان ترعها وفي الصباح يفيق عمران لي يجد نفسه بين احضان منار ويشعر بصداع يكاد ان يفت"ك بيه من الالم...فيصدم وينهض مهرولا يلبس ملابسه ويجري علي غرفه ايمان....... لكنه يجد اكمل امام غرفتها يمنعه من الدخول

اكمل بضيق:علي فين؟

عمران ببرود:وانت مالك علي اوضه مراتي...

اكمل بسخريه:مراتك الا متستهيلش دفر منها مراتك الا جبت لها انفصال عن الواقع وصدمتها فيك بعد ما شفيتك امبارح مع منار....كفايه كده وابعد عنها....

يتعصب عمران ويلك"مه....بقوه فينز"ف فم اكمل

اكمل:انا مش هرد عليك عشان حاله ايمان بس ابعد عنها

يذهب عمران لي منار ويعن"فها ويجذبها من يدها بقوه...

وبغض"ب يتحدث

ايه الا حصل امبارح اخر حاجه فكرها القهوه...

منار بتمثيل البكاء والبراءه: انت سحبتني من ايدي ووحصل الا حصل...مكنتش قدره عليك ...

عمران بجنون:انا مش فاكر حاجه بس كملي ايه الا حصل لي ايمان..

تقص عليه ما جري....

فيبكي عمران علي الاذي والوجع التي مرت بيه حبيبته وجري عليها ودفع اكمل ودخل بلقوه وهو يبكي ويتوسلها ان تغفر لهو...وارتمي بين احضانها لكن ايمان لا رد هي مثل التمثال ولكن حين قبلها عمران من خدها بكت وصرخت بوجع مرير اطلع بررررره ابعد عني....وظلت تبكي وتصرخ وما هدأها الا الحقنه التي اعطتيها اليها رقيه فنامت ايمان والدموع تسيل علي خدها

لم يتحمل عمران القصر وما فيه وخرج منه يبكي ويصرخ ومر شهر علي خروج عمران ولا احد يعلم اي خبر عنه وايمان قد تحسن حالها وعادت لي طبيعتها نسبيا لكن فجأه تدخل منار وهي سعيده وتبتسم بنصره وبتقرب علي ايمان

فتستحق"رها ايمان: طيب يا ماما انا ماشيه عشان متأخرش علي المعهد

منار بخب"ث:اخص عليكي يا درتي مش تباركي ليه انا حامل....

نزل الخبر علي ايمان مثل الجمر الذي يحر"ق قلبها وعلي رقيه بصدمه والحزن.....

فتفرح عيون منار علي وجع ايمان

لكن فادي يفج"ر مفاجاه

فادي:بس الا في بطنكده ابني انا مش ابن عمران ولا نسيه الا كان بينا لي يدخل علي هذا الخبر القا"تل.... عمران وتحمر عينها ويسود وجه من الغض'ب...
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية وهم شك ام يقين الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وهم شك ام يقين )
reaction:

تعليقات