القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الثاني الحلقة السادسة 6 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني الجزء السادس 6 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني البارت السادس 6 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم أميرة رمضان


حنين اتصدمت من اللي شافته
قالت بصدمه وقلق : عززز مالك فيك ااااي قاعد علي الارض وبتبكي ليه
عز حضن حنين بضعف وخوف 
حنين بقلق : يابني اتكلم قولي في اي حد حصلو حاجه
عز مش بيتكلم حاضنها وبس وجسمه كلو بيرتعش من الخوف لتكون البنت ما*تت
______
ليل دخل وقال : سرحانه في اي كده 
_ انت هنا من بدري 
ليل : من شويه وانتي محستيش بيا خالص بتفكري في اي لسه شاغله بالك بأيان
قولت بتوهان : ياريتها جات علي ايان وبس 
#بقلمي_اميره_رمضان
ليل بقلق : حصلت حاجه ولا اي 
_ حنين بنتك كلمتني من شويه وكانت زعلانه اووي كأن في حاجه حصلت معاها وملقتنيش جنبيها قالتلي ان مفيش حد مهتم بيها واني مبقتش ارن عليها زي الاول ولا انت بقيت تكلمها حتي اخواتها مش مهتمين بيها
ليل بتفهم : اه عشان كده انتي زعلانه
_ وهي دي حاجه متزعلش
ليل : شوفي حنين حساسه ومرتبطه بيك اووي وكانت اي حاجه تحصل معاها حتي لو صغيره بتاجي تقولك علطول لما سافرنا حست انها بقت لوحدها عشان كده بتقول كده 
_ طب واخواتها مش مهتمين بيها ليه
ليل : هو انا اللي هقولك يعني ايان ومشغول ديما بشغل لكن عز ده عايزني افوق ليه شويه
قولت بتنهيده : كنت مفكره لما هيكبرو مش هشيل همهم لكن بلعكس شيلت همهم اكتر بكتير من الاول 
ليل بابتسامه : بس متنكريش انه احلي هم تشليه في الدنيا 
#بقلمي_اميره_رمضان
قولت بابتسامه: عندك حق والله ربنا يباركلنا فيهم
_______(لا تجعل قراءه الروايات تلهيك عن الصلاه ❤)
هدي (مامت زهره) :يا اخي البت اتاخرت اووي اطلع شوفها راحت فين
زياد بالامبلاه: وهي هتروح فين يعني خليها تزود ساعات العمل عشان تزود المرتب
هدي بعصبيه : هووو انت مش فاااارق معاك غير الفلوس بقولك الساعه 1بليل والبت مجاتش انا علي نار وانت بتفكر في المرتب
زياد : بقولك اي متصدعنييييش انا مش فايقلك انتي وبنتك
هدي : حسبي الله هو نعم الوكيل 
بعد شويه تلفون البيت رن 
هدي جرت عليه بسرعه 
وقالت بلهفه: الو
يالهووووووي بنتي مالهاااااا
_______
تاني يوم الصبح
ماريا نزلت دورت علي عز بس مش موجود 
قالت : معقوله يكون لسه في اوضته ولا خرج بدري انا لازم اعرف ماله 
ميرا : اي ي ماري واقفه كده ليه
ماريا : هاا لاء كنت بفكر اطلع اكمل نوم 
جنه : وشك اصفر ي بت وتحت عينك باهت انتي منمتيش ولا اي 
ماريا في بالها : وهيجيلي نوم ازاي بعد ما شوفت عز كده امبارح
 ميرا : بت رحتي فين 
ماريا : اي مالكم انتو هتستلموني علي الصبح 
ميرا : وحنا هنعمل بيكي اي ي معف*نه اي ده حنين رايحه فين بالعصير ده 
حنين : طالعه عند عز 
ماريا بلهفه : هو عامل اي 
ميرا بشك : هو في حاجه حصلت ولا اي 
#بقلمي_اميره_رمضان
(حنين برقت لماريا عشان متتكلمش وماريا فهمت )
ماريا : لاء اصلو منزلش يفطر معانا كلعاده 
حنين : اصلو تعبان شويه  وانا جبتلو العصير ده عشان حاسس بشويه هبوط هيشربو وينام 
ماريا بقلق : طب يبقا طمنينا عليه 
_______ (اذكرو الله❤)
ايان طلع من الاوضه وقابل حنين 
حنين في بالها : يارب ميشوفني يارب
ايان : رايحه فين ي بت كده 
حنين : عند عز بيقولي حاسس بشويه هبوط عشان كده منزلش يفطر  فجبتلو عصير 
ايان : هو تعبان  اوي
حنين لتغير الموضوع : ياعم منتا عارف اخوك بيحب يتحجج بالتعب عشان ميعملش حاجه 
ايان بشك : وحاجه اي اللي مش عايز يعملها 
حنين بمرح : الصيام بكرا واحد ذو الحجه كل سنه وانت طيب وهنصوم العشره زي كل سنه 
ايان : هتصومي من بكرا وهيبقا عشر ايام ليه هتصومي العيد معاهم
حنين : ياعم خلاص تسعه انت هتقفلي علي الوحده علي الصبح
#بقلمي_اميره_رمضان
رعد : اياااان كلم حد عايزك علي التلفون 
ايان خد التلفون ومشي وحنين دخلت بسرعه اوضه عز ليسألها رعد هو كمان علي العصير (وهي يعني جات عليه)
____________
دخلت حنين وعز راقد علي السرير وباصص لسقف
حنين : عز حبيبي قولي في حاجه حصلت معاك ومتقوليش مفيش عشان انا طول الليل وانا قاعده جنبك سمعاك بتقول كلام تخاريف كده  
عز : سمعتي اي 
حنين : سيبك من اللي سمعته المهم قولي اللي حصل والا والله هقول لايان وهو هيتصرف 
عز : انتي بتهدديني بقا 
حنين بحزن: ي حبيبي والله ابدا انا خايفه عليك بس مش اكتر 
عز سكت تاني 
حنين : يابني مش عايزاك تسكت اتكلم بقا وانا اوعدك مفيش مخلوق هيعرف مني حاجه 
(عز كان متوتر وحنين حبت تستفزه بالكلام عشان يحكي )
قالت  : عز مين البنت اللي ماتت دي 
#بقلمي_اميره_رمضان
عز بصدمه : انتي عرفتي منين 
حنين : قولتلك سمعتك وانت نايم 
عز بارتباك: م مفيش حد مات  انا معملتش حاجه مكنش قصدي والله مكنش قصددددي
حنين مسكت ايدو بحنيه وقالت : طب قول اللي حصل وهنلاقيلها حل 
___________   (صلو علي سيدنا محمد ❤)
سندس : يابني كمل اكلك 
ايان : الحمد لله كلت
يوسف : كل ده اخر فطار الصبح هتصوم وهتتحرم منه
ايان : اياك بس كلنا نصوم مشوفكش بتتسحب علي المطبخ 
يوسف : هههههه لاء خلاص كبرت بقا السنادي ان شاء الله 
ميرا وكارما : ان شاء الله  ااااي 
يوسف : وانتو مالكم انتو انا والراجل بنتكلم بتدخلو ليييه 
كارما : وانت تطول اني اتكلم معاك ياض انت 
ايان : لاء انا عندي مشاوير ومش فاضي لصداع بتاعكم سلام 
__________
ايان وصل الصيدليه 
لو سمحتي عايز زهره اللي شغاله هنا 
البنت: مش هنا لسه مجاتش مش عارف اتاخرت ليه 
ايان : هي من عادتها انها تتاخر 
البنت: لاء خالص دي منتظمه جدا بس يظهر مش هتاجي طلاما اتاخرت كده
#بقلمي_اميره_رمضان
خرج الدكتور وسلم عليه  بلهفه وايان بيستغرب
الدكتور : اتفضل يا باشاا
ايان : غريبه يعني 
الدكتور : معلش ي بيه اللي ما يعرفك يجهلك 
ايان اتجاهل كلامه وقال : كنت بسأل علي البنت اللي دفعتلي الفلوس امبارح 
الدكتور : قصدك علي زهره هي مش جايه 
ايان : ليه في حاجه 
الدكتور: رنيت عليها عشان اشوفها اتاخرت ليه امها ردت عليا وقالتلي انها في المستشفي عملت حادثه
 ايان بقلق : مستشفي ااااي 
___________
حنين بصدمه : عز انت بتتكلم جد 
عز : لما شوفتها غرقانه في د*مها ارتبكت معرفتش اعمل اي ركبوني العربيه بالعافيه ومشو 
حنين : اااااي سبتهااااا ومشيييييت سيبت البت  من غيررر متسااااعدهاااا 
#بقلمي_اميره_رمضان
عز : انا مكنتش متحكم في نفسي وقتها وبعد ممشينا شويه خليتهم وقفو العربيه ونزلت رجعت بسرعه للمكان اللي كانت فيه 
لقيت ناس متجمعه هناك وفي صراخ كل ده كان بيخليني ارتبك واخاف اكتر بس لقيت نفسي جريت علي البنت شلتها طلعت علي طريق عمومي وركبت عربيه ووصلنا المستشفي 
حنين : كويس كويس انك وديتها المستشفي طب والدكتور قال اي 
عز : انا كنت خايف وحسيت اني هدخل في مشاكل لو وقفت وخصوصا اني مش عارف اتحكم في اعصابي سبتها في المستشفي وجيت هنا
حنين : يارب تكون بخير يارب ميحصلهاش حاجه 
عز : انا مش هسامح نفسي لو البنت دي جرالها حاجه 
حنين : بس احنا لازم نروح المستشفي نتاكد ان البنت كويسه
عز بضعف: مش قادر حاسس اني مش قادر اقف علي رجلي
حنين : بس لازم نعرف حصلها اي مينفعش نقعد كده اي رايك اروح انا قولي هي في مستشفي اي وانا هروح
عز : وانتي هتعرفيها 
#بقلمي_اميره_رمضان
حنين : لاء بس اللي يسال ميتوهش
________
في المستشفي 
الدكتور خرج من اوضه الاشاعه 
ايان وهدي ام زهره قامو بسرعه 
الدكتور : الحمد لله عملنالها اشاعه علي المخ مفهوش اي ضرر الجرح اللي في راسها سطحي 
هدي بدموع : الحمد لله الحمد لله يارب ربنا عالم بيها 
الدكتور : بس رجليها اتكسرت اوووي وهنعملها كذا عمليه فيها 
ايان : طيب انتو مستنين اااي 
الدكتور : في اجرءات لازم تتعمل الشخص اللي جابها امبارح دفع مبلغ وخلص ومنقدرش نعمل عمليات تاني الا لما الفلوس تدفع 
ايان بعصبيه : يعني هتسيبها تمووت عشان الفلوووووس 
الدكتور : دي حاجه مش بايدي والله انا هنا ملتزم بالقواعد ومقدرش اعمل اي حاجه الا لما يكون معايا تصريح بكدا وانا قولتلك هي عدت مرحله الخطر لكن العمليات دي تتعمل عادي في خلال يومين بس مش اكتر لان رجلها ممكن تلتأم مع بعضيها وتكون معوقه 
هدي : حبيبة قلبي ي بنتي حسبي الله هو نعم الوكيل في اللي عملو فيكي كده 
الممرضه : الحمد لله يا حجه ان الشاب بتاع امبارح ده جابها علطول وبالفلوس اللي دفعها سهل كتير اوي 
هدي : ربنا يجعله في ميزان حسناته ويبعد عنه الشر ويسعدو دنيا واخره
ايان : ابدء اعملو العمليه وانا هنزل ادفع الفلوس واخلص الاجراءت 
هدي بدموع : وانا مستعده امضيلك علي وصل امانه بالفلوس اللي هتدفعها وهسددهالك والله يابني
ايان : بنتك دفعتلي الفلوس دي الاول وانا بس برد الجميل خليكي هنا وانا هنزل ادفع الفلوس واجيلك 
#بقلمي_اميره_رمضان
___________
كارما : مالك ي بت مش علي بعضك من الصبح ليه
ماريا : عادي يعني 
كارما : لاء مش عادي حد زعلك 
ماريا : لاء مفيش وسيبيني بقا ولا اقولك انا اللي سيباكي وماشيه 
نوح  : مالها اختك 
كارما : مش عارفه والله ي بابي طول اليوم انهارده كده مش عجباني 
نوح : طب سبيها وانا هكلمها 
كارما : ماريا مش بتتكلم ولو حتي بالطبل البلدي هي لما هتحتاج تتكلم هتلاقيها جايه تتكلم بدون مقدمات 
________
حنين وصلت المستشفي وسالت كتير علي الحادثه بتاع امبارح 
الممرضه : تعالي معايا  (وصلتها عند ام زهره وكانت بتتكلم في التليفون)
هدي بدموع: ي اخي خلي عندك د*م بنتك بين الحياة والموت وانت تسيبنا وتروح تنام
زياد : وانا اعملكم اي يعني هقعد جنبيها هشفيها اطلعو من دماغي بقا وقفل التلفون
هدي ببكاء : حسبي الله هو نعم الوكيل منك لله ي زياد
حنين : هو حضرتك بتبكي ليه 
هدي بضحكه انكسار : ببكي علي حظي 
حنين : هو انتي بنتك اللي عملت حادثه 
ايان بصوت عالي : حنيييييين اااااي اللي جاااابك هنااااا
حنين 😳 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية حنين الليل الجزء الثاني الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل الجزء الثاني )
reaction:

تعليقات