القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العروسة هربت الفصل الخامس 5 بقلم صغيرة الكتاب

رواية العروسة هربت الحلقة الخامسة 5 بقلم صغيرة الكتاب
رواية العروسة هربت الجزء الخامس 5 بقلم صغيرة الكتاب
رواية العروسة هربت البارت الخامس 5 بقلم صغيرة الكتاب
رواية العروسة هربت الفصل الخامس 5 بقلم صغيرة الكتاب

رواية العروسة هربت الفصل الخامس 5 بقلم صغيرة الكتاب

_ : أنا كنت عارفة إني مش هخلص منك في سنتي السـ*ـودة ، علي إنت عايز مني ايه ؟! كفاية بقا ارحمني كل ما أروح في حته ألاقيك طالعلي فيها زي فرقع لوز سيبني ف حالي بقا ، ملامح علي اتبدلت وشدها من دراعها وقال بنبرة تهـ*ـديد
علي : اسمعي يا بت انتي قسما عظما ما هتكوني غير ليا سامعه ولالا ، قبل ما يكمل كلامه كانت لمياء شدت دراعها من بين ايده وضـ*ـربته حتة قلم وقالتله بتحـ*ـذير
لمياء : لو جاتلك الجرأة وفكرت مرة تانية تلمسني ولا تهوب ناحيتي مش هيحصلك كويس يا علي ، لمياء بصتله من فوق لتحت وسابته ومشيت ، علي لمس خده اللي ضـ*ـربته عليه وب ايده التانية طلع منديل من جيبه
علي : كنت عارف والله ان الادب مش هينفع معاكي ، وبعدها قرب من لمياء وهي مكانتش واخده بالها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ





سماح ضـ*ـربت ب ايدها على صدرها وقالت بخضة
سماح : يا لهوي !!! طب و لمياء عرفت كل ده ازاي
حسام : مش عارف يا طنط والله مش عارف ، أنا بحاول أتصل بيها بس فونها مقفول
سماح : لتكون عملت في روحها حاجه يا حبيبتي يا بنتي ، كان مستخبيلك فين ده بس يا ربي
حسام : أنا هنزل أدور عليها
سماح : انزل يا ابني الله يسترك أنا قلبي مش مطمن نهائي .
عدى يوم واتنين وتلاته ومفيش أي أثر لـ لمياء ، كل يوم حسام بينزل الصبح بالعربية يدور ويسأل وراح كل المستشفيات اللي في البلد بس ملهاش آثر، وكمان بلغ البوليس عشان يدوروا عليها وكالعادة كل يوم بيرجع خايـ*ـب الرجا
في يوم كان ماشي بالعربية وسرحان ، مأخدش باله من شرين اللي كانت بتديله كلكس عشان يوقف ، قامت سرعت عربيتها وطلعت قدامه و وقفت ، حسام فاق من سرحانه ع اخر لحظه ونزل من العربية وهو متعصب
حسام : ايه اللي عملتيه ده كان ممكن نعمل حاد*ـثة ، شرين عينيها دمعت واترمت في حضنه وهي بتعيط
شرين : وحشتني أوي يا حسام ، أنا كنت عارفة اني مش ههون عليك ومش هتقدر تتجوز غيري ، يا حبيبي يا حسام انت اكيد عارف اني بحبك بس اللي حصل ده كان غصب عني ومن النهارده أنا مفرط فيك تاني أبدا أبدا ، حسام كان منزل ايديه كان حاسس ان ده مش وقت شرين خالص هي مش لازم تكون هنا دلوقت ، للحظه حس انه بيخـ*ـون لمياء قام بعدها عن حضنه وقال
حسام : شرين هبقى أكلمك بعدين
شرين : وليه مش دلوقت ، أنا محتاجه أتكلم معاك أرجوك تعالي نروح نقعد ف اي حته ونتكلم عشان خاطري
حسام : مش وقته خالص يا شرين ، لمياء مختفية ومش عارف أوصلها خالص ، خايف يكون جرالها حاجه
شرين : تلاقيها بعد ما عرفت اللي كان بينا راحت تقعد عند واحده من صحابها او سافرت لمحافظه تانية وحبت تفصل من الناس
حسام : وانتي عرفتي منين انها عرفت اللي بينا ؟!





شرين : هاا ؟! ، شرين اتوترت وحاولت تزوغ فالكلام بس حسام وقتها كان اتعصب جامد ومسكها من ايديها الاتنين وقال بعصبية
حسام : لو حصلها حاجه هتبقي انتي السبب والمسئولية الوحيده قدامي ، سابها ومشي وهي كانت مصدومه من الطريقة اللي اتكلم بيها معاها
شرين ركبت العربية واتصلت بحد
شرين : عايزاك تخلص عليها ، مش عايزه المح طرفها كده سامع؟
_ : لااا بقااا أنا قايلك انها تلزمني
شرين : اتصرف حتى خدها لبلد تانية المهم تتصرف مش عايزه حد يلاقيها
_ : اعتبريه حصل
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية العروسة هربت الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية العروسة هربت )
reaction:

تعليقات