القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ندم البعد الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية ندم البعد الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة محمد
رواية ندم البعد الجزء الثالث 3 بقلم رحمة محمد
رواية ندم البعد البارت الثالث 3 بقلم رحمة محمد
رواية ندم البعد الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية ندم البعد الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

بعد ما عاصم دخل لفريده وبعد محاولتها انها تقوم وتروح ليه وفعلا قامت وقربت
ووقفت قدامه بغضب: اي الي جابك
عاصم بص في الارض وتكلم بتوتر : ا.. انا... انا
قطعته: بقا كدا اقوم من الحادثه الي بيقولو عليها دي ومتكنش جنبي وهو نا متجوزاك منظر
(عاصم وفريده اتجوزو 5شهور وفريده فقدت الذاكره في اخر 4شهور في كانت فكرا اول شهر جواز بس)
عاصم بتوتر: بس انا طلق...
وقاطع كلامه دخول مامته ومي وفريده بصت ليهم ببتسامه
فريده: طب انا عايزه امشي من هنا
مامت عاصم: بس ي حبيبتي انتي لسه تعبانه
فريده لسه هتمشي داخت وكانت هتقع بس عاصم لحقها بصت لي ببتسامه وبعدها غمضت عيونها
عاصم شالها بسرعه ونايمها علي السرير: مي نادي الدكتور بسرعه
وفعلا مي عملت كدا وبعد دقايق جه الدكتور وكشف عليها: متقلقوش عليها هي نامت من التعب
مامت عاصم: طب هتخرج امتي
الدكتور: تقدر تخرج في اي وقت بس تخلو بالكو منها
مامت عاصم بسرعه: في عيني
فريده فتحت نص عيونها تاني بتعب وتكلمت بصوت ضعيف: عاصم
ونامت تاني بعدها الدكتور مشي





عاصم فضل باصص ليها بحزن وهمس لنفسه: اسف اني وصلتك لكدا (وكمل بصوت مسموع) ماما.. مي روحو ارتاحو انتو انا هخلص اجراءات الخروج واجبها واجي
مامت عاصم بصتلو بعتاب ولوم: اسبها تاني عشان المره الجايه القيها راحت مني خالص
عاصم بص في الارض: مي خدي ماما وروحوا لو سمحتي وانا هجيب فريده واجي
مامت عاصم بصوت عالي نسبياً: مش هروح في حته
مي اتنهدت: معلش ي طنط بس تعالي نروح انتي تعبتي اوي وكمان معاد علاجك
مامت عاصم بعياط: علاج اي دلوقتي مش هاخد حاجه (وبصت لفريده) ي حبيبتي ي بنتي حقك عليا
مي مسحت دموعها الي نزلت: عشان خاطرها تعالي معايا وتاخدي العلاج عشان تبقي كويسه وتعرفي تخلي بالك من فريده هي ملهاش غيرك
مامت عاصم وبعد اقناع من مي انهم يمشو اخيرا وافقت ومشيت معاها
عاصم بص لفريده وراح قعد علي كرسي جنب سريرها وتكلم بحزن باين في صوته : انا اسف مكنش قصدي اوصلك لكدا ومكنش ينفع اكمل كدبتي دي ي فريده (كمل بدموع) انا بجد اسف انتي متستاهليش مني كدا بسس
سكت لما لقاها فتحت عيونها تاني وبصت ليه وابتسمت: مالك
حطت ايديها علي خده ومسحت دموعه: انا كويسه
وغمضت عيونها تاني فضل باصص ليها بحزن اكتر وخرج من الاوضه
بعد فتره كان عاصم مخلص كل الاجراءات وراح لفريده عشان ياخدها ويمشي واول ما دخل الاوضه لقاها جهزه ومستنياه
فريده ببتسامه: الممرضه قالتلي اني هخرج في جهزت واستنيتك
عاصم بدلها بالابتسامه: طب يلا
فريده: يلا
عاصم كان مسكها وسندها ولسه هتخرج من الاوضه مسكت دماغها وفضلت تغمض وتفتح عيونها
عاصم: مالك
فريده بتعب ظاهر بس حاولت تداري: ك.. كويسه
وفجاه فريده اتخضت لما عاصم شالها ومشي بيها كانت الناس بتبص عليهم وهي اتكسفت ودفنت وشها في صدره
عاصم ابتسم من حركتها





وخرج من المستشفى راح لعربيته وركبها وهو ركب كمان ومشي
فضلو طول الطريق ساكتين فريده سرحانه في الطريق وعاصم كل شويه يبص ليها
لغايت ما وصلو العماره الي عايشين فيها ونزلو سوا
عاصم ببتسامه : كويسه ولا اشيلك تاني
فريده ضحكت: لا كويسه
ودخلو العماره ركبو الاسانسير لغايت ما وصلو قدام شقه مامت عاصم
مامت عاصم بفرحه: الف حمدلله علي السلامه
فريده حضنتها: الله يسلمك ي خالتو
مي قربت منهم وحضنت فريده: خوفتينا عليكي
فريده ضحكت: حبه اكشن بقا
ضحكوا عليها وفضلو قعدين شويه بيهزرو وعاصم ساكت وفجاه قام
عاصم: انا طالع شقتي
فريده: عاصم
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية ندم البعد الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ندم البعد )
reaction:

تعليقات