القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أميرة رمضان

ماماااااا متخلهمش يخدوووووني 
_قومت من مكاني بصعوبه عشان اخدو منهم بس واحد من الموجودين زاحني قوي ووقعت علي الارض جامد 
_ اااااااااااه ضهري 
الشخص بدء يشيل الشال من علي وشه 
انا بصدمه : مش معقول 😳 انتي ازاي (قولت بصدمه اكتر ) بتعملي كده ليه طب انا مااشي انما بتأذي ابنك ليييييه انتي مت*خلفه
جاسمن ببرود : انتي مستغربه اوي كده ليه
_ يعني بعد مدخلتك البيت لاولادك وقولت انك كويسه تعملي كده 
جاسمن : اه هعمل كده وهعمل اكتر من كده عشان اوصل للي انا عايزاه دانا بعت اولادي عشان الفلوس مستغربه اني اعمل فيكي انتي كده
_ لاء مستغربه انك تعملي في ابنك كده كان عملك اي انتي متخيله لو عرف حاجه زي كده هيبقا احساسه اي
جاسمن : احب اطمنك واقولك ان ابني عمره مهيعرف لان انتي الوحيده اللي شوفتي وشي هخلي واحد من الموجودين يلبس نفس لبسي ويكشف نفسه لايان عشان مهما تقولي له ان انا اللي خطفتكم مش هيصدق
_ انتي مريضه نفسيا
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
جاسمن : لاء انا مش مريضه انا بحب الفلوس وبحب ليل وانتي خلتيه يحبك وينساني يبقا هقتلك عشان يبقا ليا لوحدي وهرجع لاولادي وتطلعي انتي وابنك من الحياه ونرتاح
قولت بقوه: مش هسمحلك تاذي ابني 
جاسمن ضربتني برجلها في بطني صرخت من الوجع: اااااااااااه 
(جاسمن : شوفي بما انك كانت نياتك حلوه وساعدتيني كتير انا هموتكم علطول )
(مردتش عليها لان بطني حرفيا كانت بتتقطع)
جاسمن : سلام اه قبل مامشي مش هخليكي انتي بس اللي تموتي مش بعيد كمان خديجه عشان هي وحده حق*يره بتكرهني ولازم اخلص منها وهلبسها الموضوع عشان ليل يخلص عليها بنفسه
_ حسبي الله هو نعم الوكيل فيكي  حسبي الله هو نعم الوكيل 
__________
رحيم : ندي يلا نمشي ونبقا ناجي الصبح 
ندي : مش همشي من هنا الا لما حنين تاجي 
رحيم : ان شاء الله هتاجي بس وجودك هنا ملوش لازمه تعالي نروح ونبقا نتواصل معاهم طول الليل واول ما النهار يطلع هجيبك تاني وكمان سندس مينفعش تقعد هنا يلا 
ندي : ماشي 
رحيم : هي سندس فين 
ندي : مش عارفه ثواني هشوفها 
(بعد شويه) مش موجوده في البيت 
رحيم : امال راحت فين هي كمان هو احنا ناقصين قلق 
فارس : دور كتير في البيت برضو ملقهاش وسأل كل الخدم وفي واحد قاله ان في وحده قاعده في الجنينه الخلفيه بتبكي فارس راح بسرعه علي هناك
سندس كانت قاعده حاضنه صورتها هي وحنين وبتبكي اووي 
فارس : سندس انتي كويسه
سندس بانهيار : انا خايفه عليها اووي هي خوافه وبتخاف مش عارفه هي احساسها اي دلوقتي ولا حالها عامل ازاي 
فارس : اهدي بس ي قلبي متقلقيش اكيد ربنا هيحميها وهترجعلنا بالف سلامه 
سندس : يارب 
فارس : تعالي عشان قلقانين عليكي 
(دخلت البيت )
ندي بلهفه: كنتي فييين
سندس : كنت برا يلا 
كلهم مشو ماعدا بسمه وامها قعدو منتظرين رجوع حنين وليل بقا منعزل عنهم وبيدور عليها لوحدو 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________
تاني يوم 
ليل في الاوضه كان بيعمل كام تلفون والباب خبط  ودخلت خديجه وشايله صنيه عليها فطار
خديجه : عامل اي دلوقتي 
ليل مردش عليها وكمل اللي بيعملو 
خديجه : جبتلك الفطار 
ليل : مش عايز حاجه 
خديجه : هو اي اللي مش عايز حاجه لازم تاكل لقمه عشا ن تقدر تقف علي رجلك وتدور عليهم غلط كده ده غير انك مش بتنام 
ليل بسخريه : قلقانه عليا 
خديجه : ايوا طبعا قلقانه
ليل : انا لما كلمتك وقولتلك انتي في البيت قولتي لاء ولما جيت لقيتك في البيت بتكدبي عليا ليه 
خديجه بصدمه : انت بتشك فيا 
ليل : مش بشك في حد بس تاجي ازاي 
خديجه : اقولك انا تاجي ازاي انا كنت مع نوح في كافيه الباشا اللي بعد شارعين وانتا عارف انه مش بعيد اوي عن البيت 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : مسمعتيش او مشفتيش عربيات ولا اي حاجه 
خديجه بحزن : لاء مسمعتش لان احنا كنا قاعدين في الكافيه من جوا وحتي لو شفت ده طريق عمومي وبتعدي بدل العربيه مليون ولو شاكك فيا تقدر تتاكد 
ليل : اه منا اتاكدت( وقال بصوت عالي ) تلفووووووون حنييييين بيعمل ااااااااي في شنتطكككككك
خديجه بصدمه اكبر : تلفون اي اللي جاب تلفونها في شنطتي 
(الكل اتجمع علي صوتهم )
فارس : فيه اي ي ليل بتزعق ليها كده ليه
ليل : اختك ليها يد في خطف حنين وايااان
فارس : انت اتجننت 
ليل : انتو اللي هتجننوني  طب تعالي ( فتح التلفون) شايف الساعه بتاع ايان موجوده فين امشي بس مع الجهاز كلهم مشو ووصلو قدام اوضه خديجه 
وكلهم كانو مصدومين دخلو الاوضه ووصلو لحد خزنه صغيره بتاع خديجه 
ليل : مش الخزنه دي انتي اصريتي اني اجبهالك في عيد ميلادك عشان تخبي فيها اهم اللعب والهديا واي حاجه مهمه عندك 
نوح : ليل هو ممكن يكون الجهاز لاقط هنا غلط اكيد خديجه متعملش كده 
ليل : هنعرف افتحي الخزنه 
خديجه كتبت كلمه السر وفتحت الخزنه بسرعه عشان تثبت ان ليل غلط ولكنها اتصدمت لما شافت الساعه بتاع ايان 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : عايزين اثبات اكبر من كده ايان مش بيقلع الساعه دي من ايدو تقدري تقوليلي هي بتعمل اي هنااااا
خديجه ساكته من الصدمه
ليل : ابني ومراتي فييييين 
خديجه : ليل انت عارفاني مستحيل اعمل كده
ليل : سيبك مني قولي الدليل ده اااي
خديجه بدموع : اقسم بالله انا معملتش حاجه انت لما اتصلت بيا سالتني عليهم قلقت وجيت انا ونوح وبعدها بدقيقه لقيتك
 وصلت
___صلو على سيدنا محمد ❤______
جاسمن : ها اي الاخبار
شخص مجهول : البيت كله قايم علي بعضه وليل لقي الساعه بتاع ايان موجوده في الخزنه زي مقولتيلي احطها 
جاسمن : برافو عليكي بصي عايزه الدنيا تولع وخليكي متابعه معايا في التلفون
الشخص : حاضر (وقفلت ورجعت مكانها)
جاسمن : اخيرا انا كده خلاص فاضل خطوه وحده واوصل لهدفي 
هشام : خطوه اي بظبط 
جاسمن : موت حنين واللي في بطنها
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
__________
ليل مسح علي شعرو اووي وقال : قوليلي ازاي اصدقك طب التلفون والساعه بيعملو اي معاكي
خديجه مازالت بتبكي  
سندس : مفيش وحده تعمل كده وتبكي بالطريقه دي 
ليل : ماهي ممكن تكون بتمثل 
ندي : لاء هي طول اليومين اللي فاتو بتبكي وبتتصرف طبيعي وعلطول معانا وبعدين هي مستحيل تعمل كده خديجه بتحب حنين اوووي 
ليل : المشكله اني برضو مش عارف اقتنع انها ممكن تعمل حاجه زي كده ماهو انا اللي مربيها 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه بدموع : يعني مصدقني 
ليل هز راسه بنعم : بس ادعيلي اعرف اوصلهم 
كريمه : ليل بيه عايزه حضرتك علي انفراد 
ليل طلع معاها : خير 
كريمه ؛ الجواب ده حد باعته مع ساعي البريد 
ليل خد الجواب ودخل اوضه المكتب وفتحه
***ليل بيه انا لازم اقابل حضرتك الساعه 11الضهر ضروري جدا عندي معلومات مهمه هتعرفك مين اللي خطف مراتك بس ارجوك بلاش البوليس يعرف انا مين دلوقتي هقابلك في الكافيه ........******** 
ليل بص في الساعه كانت الساعه 10ونص 
طلع بسرعه ركب العربيه ورايح علي المكان 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
مديحه : انتي ي وليه فين الاكل 
سوسن : اكل اي 
مديحه :مرات ابنك كانت علطول بتعمل الاكل والمرادي مش هنا قومي انتي اعمليلي الاكل عشان اكل انا والعيال 
سوسن : جتك سم انتي والعيال 
مديحه بانفعال : لو جبتي سيره ولادي علي لسانك تاني هقطعه وقمي يلا اعملي الاكل بدل مكلم سيد يطلقك ونخلص منك 
سوسن : علي الاقل هرتاح من وشك 
مديحه : طب وبالنسبه للوصلات الامانه اللي عليكي تخيلي كده وحده عجوزه زيك هتبقا اد السجن والمرمطه بتاعته
سوسن قامت تعمل الاكل وقالت  : حسبي الله هو نعم الوكيل في كل مفتري 
مديحه بسخريه: لاء وانتي ماشاء الله الحنيه بتقع منك
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
________
ليل وصل للكافيه وقعد يتلفت علي المكان لحد مشاف حبيبه بتشاول ليه 
ليل باستغراب : حبيبه 
حبيبه : عارفه في مليون سؤال بيدور في بالك وهجاوبك علي كل الاسئله دي 
انا جيت الشركه بتاع حضرتك بامر من جاسمن 
ليل : نعم 
حبيبه : اسمعني عشان مطولش عليك وتقدر تنقذ مراتك وابنك  
ليل بانفعال : هما فيييين 
حبيبه : اللي خطفتهم جاسمن 
ليل بلهفه واستغراب  : ازاي جاسمن تعمل كل ده طب فين المكان 
حبيبه انا بعت حد يراقب جاسمن واول ميعرف المكان هيبلغني وهقولك بس علي مايوصلها هكون قولتلك كام حاجه لاني واثقه ان جاسمن مش هتسيبني اعيش 
ليل بانفعال : وانا مش هسيب مراتي وابني يموتو تعالي معايا بسرعه 
(ركبو العربيه وليل مشي وراه الشخص اللي حبيبه بعتتو يراقب جاسمن  وبلغ الشرطه وكلم فارس وعرفو اللي حصل وكلهم ماشين وراه هما كمان عن طريق GPS )
ليل وهو بيسوق : عايز اعرف كل حاجه 
حبيبه : تمام عايزه اقولك اي حاجه حصلت معاك مهما ان كانت صغيره وراها جاسمن سرقت الملفات انا اللي سرقتها بامر منها 
الاكل المسمم كانت هي اللي باعتاه عشان تقتل مدام حنين 
ليل بيحاول يمسك اعصابه : طب هي عملت كل ده وانا واثق انها هي  لكن الخطف ازاي هي اللي عملتو
حبيبه بتوتر : ماهو انا بصراحه قالتلي احاول اعمل نسخه لمفاتيح البيت بتاع حضرتك و و وبما انك بتسيب المفاتيح في الشركه وتطلع كان عندي وقت كافي اعمل كده 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل وهو بيخبط علي الدركسيون بعصبيه : وانتي تعملي كددددده لييييييه
حبيبه بدموع : عشان هي قالتلي ان انت حارمها انها تشوف اولادها وانا فعلا عملت كده عشان كنت بقول هي مش هتعمل حاجه وحشه وكنت باخد فلوس علي كده وكنت بجيب بيها علاج امي 
ليل بنفعااال : وجايه دلوقتي تقوليلي لييييه
حبيبه بانهيار : عشان امي ماتت  عمر الفلوس الحرام متشفي مريض ولا يكون فيها بركه ندمت علي كل اللي حصل وفوقت من اللي انا فيه كان لازم اساعدك تصل لمراتك وابنك قبل ميحصل حاجه وكمان انا عرفت جاسمن ناوييه علي اي 
ليل : ناويه علي اي 
حبيبه : متقلقش ان شاء الله هنوصل قبل متعمل حاجه 
ليل : حاجه اي اللي تعملها
حبيبه بتوتر : عايزه تقتل مراتك 
ليل طلع غضبه في السرعه ومشي باقصي سرعه ووراه بالعربيات نوح وفارس ورحيم معاه ياسين  ده غير عربيه الشرطه 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
الدكتور : حضرتك ليه مجتش تتعالج بسرعه
سيد : اتعالج من اي ي دكتور دي حاجه بسيطه
الدكتور : حاجه بسيطه اااي حضرتك مصاب بكانسر في الرئه 
سيد بصدمه  : اااي يعني انا هموووت
الدكتور : للاسف حالتك متاخره اوي والاعمار بيد الله عن اذنك 
سيد بحزن  : يعني بعد كل اللي عملته ده هموت واسيبه يعني خلاص انا كده همووووووت 
_________
ايان : ماما انتي اتعورتي 
رديت بصعوبه : لاء ي حبيبي 
ايان : بس فيه دم كتير 
انفجرت في البكاء : بطني بطني وجعاني اووووي حاسه اني همووووت 
ايان حضني بخوف : معلش استحملي بس بابا جاي وهيخدك لدكتور 
دخلت جاسمن بعصبيه: والمرادي كانت من غير قناع 
ايان بفرحه : جاسمن انتي جيتي الحقي ميس حنين عشان اتعورت 
جاسمن شدت ايان من شعرو : ان شالله تموت انت وهي غورووووو هاتوهم بسرعه لازم نمشي من هنا 
هشام : سيبي حنين انتي مش المهم عندك ابنك 
جاسمن : ابن مين انا اهم حاجه عندي ليل  انا ابني ده عندي استعداد اموته (وحطت المسدس علي دماغه قومت خدت ايان في حضني )
_ مش هسمحلك تقتليه 
جاسمن : هقتلكم انتو الاتنين 
ايان : لاء لاء مش عايزين نموت 
جاسمن : انتو من ساعت مجيتو علي الدنيا انت واختك وانا بتمني تموتو (وحطت ايدها علي رقبة ايان وبتخنقو) 
_ بتعملي ااااي ي انتي اتجن*نتي (وعضيتها في ايدها لاني حرفيا معنديش اي قوه والمسدس وقع بعيد  )
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
وفجاء سمعنا صوت ضرب نار 
جاسمن : اقتلوهم  لازم يموتو مش عايزه ليل يعرف اني انا اللي خطفاهم 
هشام بغضب : يعني انتي مش بتحبيني وهنتجوز تاني بتفكري في ليل لييييه
جاسمن : تبقا بتحلم لو تفكر اني  ابصلك 
(سبناهم يتخانقو واتسحبنا انا وايان عشان نهرب بس للاسف مسكونا بسرعه )
الرجل : اتشاهدو علي روحكم 
_ جااااااااسمن ابنك حرااااام عليكي متخليش حد يأذيه 
جاسمن : ماهو لو ابني عاش انا اللي هتأذي 
(اترجيتها كتير متعملش حاجه لايان وشفت الظابط واقف بعيد شاورلي اني اكمل كلام معاها )
_ طب بقولك اي انا اقدر اخلي ليل يتنازل علي كل امواله مقابل انك تسيبي ايان 
جاسمن : انا عايزه الفلوس وليل وبمجرد موتك انتي والزفت ده هوصل لهدفي وفجاء الظابط وليل  دخلو 
الظابط ثابت محدش يتحرك 
(اول مشفت ليل حسيت ان روحي ردت فيا )ليييييييل 
ليل جري بسرعه حضني وانا قاعده في الارض وشد ايان في حضنو 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
جاسمن جات تجري علي ليل : ليل انا بحبك وجيت هنا عشان اساعد ابني وحنين هشام هو اللي عمل كل ده
صدقني هشام هو اللي يستاهل الموت لكن انا بحبك ده كان عايز يقتل حنين وابننا وابنك انت وحنين وكنت بتحايل عليه عشان يرحمهم 
هشام بغضب : يعني بعد كل ده طلعتي بتضحكي عليا ومش بتحبيني وفوق كل ده عايزه تورطيني في كل حاجه وتبقي انتي الملاك 
جاسمن : انا بكرهك عمري ما حبيتك ولا هحب واحد زبا*له زيك انا بحب اولادي ولسه بحب ليل لكن انت بكرهك 
_ انتي كداااابه اااااااااه 
ليل قرب مني عشان يشيلني 
جاسمن : يعني بعد كل اللي قولته ولسه برضو بتجري عليها وسايبني
( ومسكت المسدس عشان تقتلني بس طلقت هشام كانت اسرع )
لحظه صدمه وصمت عدت علي المكان وفجاء جاسمن وقعت في الارض لان الطلقه كانت في ضهرها 
ايان اتصرع من المنظر اخدته في حضني جامد 
الظابط قبض علي هشام وكل الموجودين وانا في حاله صدمه 
دخل نوح ورحيم شافو اللي حصل 
نوح : ايان تعالي ي حبيبي (شال ايان وطلع )
وليل شالني وانا حرفيا جاسه ان دمي بيتصفي وبموت من الوجع وبعدها اغمي عليا محستش باي حاجه 
____________
سندس وخديجه : الو ي فارس وصلتو لحنين
فارس : اهدو وحده بس تتكلم عشان اعرف في اي 
سندس بلهفه : حنين عامله اي 
فارس ؛ حاليا احنا لسه واصلين المستشفي 
خديجه : احنا جااين كلنا 
________
بعد وقت فتحت عيني لقيت العيله وعيله العليه كلهم موجودين 
_ ايان فين 
ليل : متقلقيش ايان كويس بس مرهق من اللي حصل نايم علي السرير هناك اهو 
(حطيت ايدي علي بطني ) وابني عامل اي 
ندي : الدكتور طمنا عليكي وقال ان معجزه بعد النزيف ده والكل اللي حصل الطفل كويس( وقالت بمكر ) شكل هيطلع عنيد زيك
_ بجد يعني هو كويس الحمد لله الف حمد والف شكر ليك يارب  وحضنت تالين اووي كانها هتهرب مني 
وبصيت علي ايان ورجعت بصيت علي ليل وبكيت 
ليل: باااس بتبكي ليه 
_انا كنت بمووت والله كنت بموت وبعد كل ده ربنا ينجينا ونبقا كلنا كويسين مش مصدقه 
نوح : خلاص بقا يعني كنتي عايزه حد يموت عشان ترتاحي 
_ الحمد لله  هي جاسمن عامله اي 
ليل : متقلقيش طلعت عايشه  جالها شلل بس انا اللي هقتلها 
_ لييييل بالله عليك ملناش دعوه بيها ربنا معاها علي اللي هي فيه 
ليل : بعد ده كلو بتدافعي عنها 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ ي حبيبي دي ام ولادك برضو وبعدين لسه فيه عيال كتيره جايه مش عايزه ابوهم يبقا وش سجون خلينا عسلات كده 
(وبعد كلام كتير ي دوبك انه اقتنع شويه)
فارس : بس جاسمن كان لمين اللي بيساعدها جواه البيت 
ليل : طلعت نانسي 
_ اااااي انا مش اول  ما شفتها قولتلك  اني مش طايقاها  عرفت اني كنت شامه ريحه الغدر 
بسمه :  يلا خدت جزاتها ومبروك عليها السجن
خديجه بفضول : طب وست حبيبه اي اللي حصل فيه 
نوح : ابن عمك سامحها 
خديجه بغضب طفولي : لييييه 
ليل : لولاها مكنتش لحقت حنين وايان اديتها فرصه لانها حقيقي ندمانه بعد موت امها وكمان سافرت لمحافظه تانيه عند اهلها وربنا يهديها 
فارس : اطمنتو  علي كل الناس ناقص بقا تطمنو عليا انا والبت دي 
رحيم : ياعم انت عارف تمشي 
فارس : اقسم بالله جسمي كله مكسر وهموووووت بس برضو عايز اتجوز 
نوح : وانا يعني هي جات عليا 
ليل : مش وقت هبل اهلكم ده دلوقتي حبيبتي تعبانه لما تولد وتقوم بسلامه هنخلص منكم انتو الاتنين وارتاح 
_ حبيب قلبي 
فارس : يخربيت المحن يجماعه احنا سنااااااجل 
ليل : طب كلو يغور علي برا عشان عايز اقعد انا ومراتي لوحدنا 
نوح : امممم عقبالي لما اقولكم مش عايز اشوف وشكم وسيبوني مع مرااااتي  خديجه تعالي اخطفك 
(وخدها وجري وفارس وكلهم جرو وراه )
ليل : احسن خليهم يغورو بس انتي متعرفيش وحشاني ازاي وحضني اووي 
_ اهو حضنك ده عندي بالدنيا 
ايان : انتو بتعملو اي 
ليل : هو احنا كنا لسه عملنا حاجه ي ابن الكل*ب انت كمان ده اي ده مش عارف اتلم علي مراتي 
 _ ههههههههه متزعلش نفسك ي روحي محدش بياكلها بساهل 
#تم_بحمد_الله_
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق