رواية الدمية الفصل الأول 1 بقلم محمد محمود

رواية الدمية الحلقة الأولى 1 بقلم محمد محمود
رواية الدمية الجزء الأول 1 بقلم محمد محمود
رواية الدمية البارت الأول 1 بقلم محمد محمود
رواية الدمية الفصل الأول 1 بقلم محمد محمود

رواية الدمية الفصل الأول 1 بقلم محمد محمود

بنتي الوحيدة التي عمرها  ست سنين . سمعت صوت صرختها وهي في اوضتها 
 كنت بتفرج على التلفزيون طلعت اجري اشوفها
ايه يا حبيبتي مالك
شاورت على لعبتها المفضلة وقالت ليه
بوص لعروستي حصلها ايه
كانت اللعبة اتقطع فستناها اللى كان بيغطيها..ورسها مفصول عن جسمها 
عملتي فيها ليه كده يا حبيبتي
_أنا معملتش فيها حاجه... هو اللى عمل كده
_مين هو ؟؟
_الولد اللعبة اللى انت جيبته ليه من شهرين في عيد ميلادي
ضحكت لها وقولت ..
_وليه عمل كدة المجرم في عروستك الحلوة
مش عارفه ..بس كنت عايزه اجوزهم لبعض
وحطيتهم جنب ببعض
ها ..وعمل ايه بعدها
_فجأة  هجم على عروستي المسكينه وضربها
جامد جدا.وقطع فستنها وهو بيقول 
_خيانه..خيانه..لازم تموتي
وبعدين عضها من رقبتها لحد ما أنفصلت عن جسمها
في الاول توقعت أن دي خيالات أطفال ..قولت ممكن تكون شفت الموقف ده فى التليفزيون..
حاولت اهديها ووعدتها اني اجبلها عروسه أحسن منها..فضلت تعيط فترة  وهي بتقولى
_انا  عايزه عروستي .. عايزه عروستي
لحد ما راحت في النوم ..بوستها من جبينها وسبتها
بعدها أخذت اللعبه التي راسها مقطوعه وحاولت اصلحها
بأن الزق رسها بأي طريقة..لحد ما عرفت  بعد محاولات كتير
وقبل ما ارجع العروسة لاوضه بنتي
فكرت شويه في كلامها.. هو ممكن يكون حصل كده بجد لاء طبعا..ده خيال.. اومال مين اللى عمل كده ف اللعبه
ممكن تكون هي اللى عملت كده..والفت القصه دي
بس لا..هي لعبتها المفضلة من وسط العاب كثيرة عندها
قررت أن أعمل حاجه غريب..رغم علمي بأن مفيش حاجه من دي حصلت
ولكن شعور غريب خلني اعمل الحاجه دى
دخلت اوضه بنتي براحه عشان مقلقش  نومها..بعدين اخدت اللعبه التانية  وطلعت بها..ودخلت اوضه المكتب
وبعدين حطيت  اللعبتين جنب بعضهم ..واستنيت يحصل حاجه 
 مرة فات الوقت ببطء، وانا أبوص في اللعبتين، اللى قدمي من غير ما يحصل حاجه
حسيت بسخافة اللى عملته ..انى ممكن أن أصدق خيال طفلة صغيرة..ومن امتي اللعب  بتقتل بعضها 
بجد أنا غبي..والحمدلله أن مراتي معرفتش حاجه عن اللى انا عملته،وإلا أتهمتني بالجنون..بعدين جت في بالي فكرة 
ان ممكن تكون اللعبه القاتلة مش عايزه تتحرك قدمي
عشان معرفش ان هي اللى عملت كده
عملت قدمها اني هخرج من المكتب وقصدت ان اسيب النور مفتوح 
وسبتواللعبتين فوق المكتب جنب بعضهم..بعدين قفلت الباب ورايه وبصيت بسرعة من ثقب الباب
فات دقيقتين ..لحد ما حسيت ان مفيش فايده من كل ده
وقبل ما امد ايدي وافتح الباب واجيب اللعبتين
فجأة وقفت في مكاني لما لقيت الولد اللعبه حرك رقبته براحه يمينا وشمال وكأنه بيتأكد ان مفيش حد موجود ف الاوضه 
وبعدها نزل ضرب في اللعبه العروسة وهو بيقولها
_خاينه..حقيرة.لازم تموتي
فتحت عيني وانا شايف كل ده قدمي..حاجه مفيش حد يقدر يصدقها ..بنتي مكنتش بتتخيل..اللى حصل ده كان بجد
اعمل ايه دلوقتي..مش عارف
أنا اللى جبيت المصيبة لبيتي ولازم أتخلص منها بسرعه..
فتحت باب المكتب لقيت_الولد زاى ما انا سبيته والعروسه
انقطعت راسها عن جسمها تاني بعدما ضاع تعبي في تركيبها لمدة ساعتين ..اعمل ايه دلوقتي ف اللعبه اللعينة دي
فتحت الشبك وقررت ارميها في الشارع
بس فجأة 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية الدمية الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الدمية )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-