القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء ولكن الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد

رواية عمياء ولكن الحلقة العاشرة 10 بقلم سمر أحمد
رواية عمياء ولكن الجزء العاشر 10 بقلم سمر أحمد
رواية عمياء ولكن البارت العاشر 10 بقلم سمر أحمد
رواية عمياء ولكن الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد

رواية عمياء ولكن الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد

_معقوووول جميلة؟؟؟!!!!!
_التفت جميلة للصوت  الغريب اللى جاي من وراها  :- انت مين ؟!
_انا عامر عبد المولى رجل اعمال
_جميلة باستغراب:- بس انا معرفش مين حضرتك
_عامر:- بس انا اعرفك كويس
_جميلة :- هي فزورة ؟؟!!! طب وحضرتك عايز ايه دلوقت
_عامر:- أهدى بس انا مش عايز حاجة والله بس شوفتك بتعيطى قولت اشوفك مالك وبعدين  مش المفروض دلوقتى تكونى سافرتى عشان المسابقة
_جميلة بتريقة:- مسابقة ماهى خلاااص كل حاجة راحت جت على دى ؟! سكتت للحظة :- وبعدين ايشعرفك بالمسابقة
_عامر:- انا كنت متابع المسابقة انا وبنتى زى مااى حد كان بيتابعها وزى اى مسابقة بس اللى كان غير مألوف هو وجودك انتى واللى ميز المسابقة دى عن اى مسابقة ،مش هتقوليلى بقا مالك؟!
_كان جواب جميلة هو العياااط والحسرة وبس
_عامر:- طب بصى تعالى معايا بيتى  هتقعدى مع بنتى شوية وتحكيلى مالك واهو بالمرة يمكن اقدر اساعدك 
_جميلة:- انت عايزنى اجى بيتك وانا ايش ضمنى انك مبتكدبش
_عامر:- اللى يضمنلك انى فعلا عايز ارد جميلك ليا
_جميلة باستغراب:- جميل ايه 
_عامر بحزن:- انا بنتى من يوم وفاة مامتها من تلت سنين وهي كرهت كل حاجة حتى حياتها ،ووقت المسابقة خدتها معايا قولت يمكن تفك شويه واول ماشافتك انك بالرغم من اللى انتى فيه وصلتى لايه ضحكت ورجعت من تانى وده كله بسببك يعنى بقيتى قدوة ليها 
_فكرت جميلة وبعدها وافقت انها تمشى معاه خدها من أيدها وركبها العربية ووصلوا البيت اول ما وصلوا ..
_عامر نادى بصوت عالى :- سوووو سووسو  تعالى شوفى مين عندنا
_اسراء بعدم اهتمام :- هيكون مين يعنى
_عامر :- تعالى بس وانتى تشوفى 
_جت اسراء وبصددددمة:- جميلللة ؟! جميلة عندنا ؟! انت اكيد عملت كدا يابابى عشانى صح جريت على بابها وحضنته وبدموع:- شكرا يابابا
_عامر بضحك:- طب أهدى عليا بس كدا الاول ،انا معتملتش حاجة والله دانا لقيتها ف الشارع واقفة لوحدها فجبتها
_قعدوا يتكلموا شوية وبرضو حكتلهم جميلة على كل حاجة 
_عامر:- وتفتكرى أن ده سبب ف انك متروحيش المسابقة بسببه؟!
_جميلة بحسرة:- كل حاجة بحبها بتضيع منى قدام عينى جت على دى
_اسراء بزعل:- دانا فرحت تانى  بسببك ليه عايزة تزعلينى تانى
_عامر:- بلاش تفكرى ف إلى فات بس صدقينى تقدرى تغيرى اللى جاي وحالتك دى تتغير وكل اللى ظلمك أما تبقى ناجحة هتعرفى ترجعى حقك تانى
_جميلة بعياط :- وانا اعمل ايه دلوقت 
_عامر:- تروحى المسابقة بس الاول
_جميلة:- اروحها ازاى وانا حتى مش معايا بطاقة  ولا اى حاجة  وكمان اهلى دول اكيد بيموتوا كل يوم وهما مش عارفين عنى حاجة،كنت نفسى اكلمهم  ف التلفون واقولهم انى بخير بس  مكنتش هعرف اقولهم اللى حصل ازاى؟؟!  كنت مستنية أما اروح واقابلهم بنفسى
_عامر:- انا هجهزهلك كل حاجة وكل اوراق سفرك وبالنسبة لأهلك فانا هوصل لابوكى وهقوله انك بخير بس ميجبش سيرة لاى مخلوق لحد اما تروحى المسابقة وترجعى احسن حد يحاول ياذيكى تانى
_جميلة بعد مااقتنعت بكلامه :- طب والكتابة بتعتى؟!
_اسراء:- بابا هيجبلك احسن منها
_جميلة:- لااااء ،انا عايزة نوع بتاعتى والا مش هعرف اكتب 
_عامر :- حاضر
_اتصل عامر وعرف ابوها أن في حد حاول يقتلها بس مقالوش مين و انها عايشة كويسة وعرفه كمان ان حياتها ف خطر ومش لازم حد يعرف الا لما ترجع من المسابقة 
_جميلة:- طب وانا كدا همشى ازاى؟!
_عامر:- هتمشى معايا انا وواحد تانى 
_جميلة:- طب واسراء هتسيبها ازاى لوحدها
_اسراء:- لا اطمنى عمتو هتاجى تقعد معايا عشان دراستى  بس اوعدينى ياجميلة انك تنجحى عشانك وعشان وعشان ناس كتير
_جميلة باابتسامة :- اوعدك
_سافرت جميلة وجه وقت المسابقة والمسابقة كان فاضلها خمس دقايق وجميلة لسة مجتش والكل مستغرب وبدأ الكل يسال عليها 
_سحر  بفرحة :- خلاااص يعنى كدا مش هتاجى ومش هضطر اعمل حاجة
_دعاء :- اشطا يصحبى مبروك الفوز مقدما اسيبك بقا عشان المسابقة هتبدأ 
_قبل ماتبدأ المسابقة بدقيقة جه عامر ومعاه جميلة وقعدها وكانت المسابقة جولتين ،اتحرق دم سحر وكانت بتبصلها بحقد ،خلصت الجولة الأولى وكانو متعادلين دخلت دعاء على سحر وهي هتموت من الغيظ
_دعاء:- البت دى جت ازاى 
_سحر :- مفيش وقت الكل هيطلع دلوقت عشان وقت الراحة تطلعى انتى كمان وتجيبى معاك اى زفتة نبوظلها المخرووبة بتاعتها
_دعاء:- تقصدى أننا....
_سحر:- اه هنخرب كتابتها
_طلع الكل وفعلا دخلت دعاء ومعاها شاكوش بوظت بيه هي وسحر كتابة جميلة وبعدها ،دخل كل واحد قاعد على كتابته ومن ضمنهم جميلة وبتراقبها دعاء وسحر بدأت الجولة التانية وجميلة اول ماجت تكتب اتصدمت وووو .......
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية عمياء ولكن الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عمياء ولكن )
reaction:

تعليقات