القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ندم عمري الفصل الخامس 5 بقلم يمنى منصور

رواية ندم عمري الحلقة الخامسة 5 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري الجزء الخامس 5 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري البارت الخامس 5 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري الفصل الخامس 5 بقلم يمنى منصور

رواية ندم عمري الفصل الخامس 5 بقلم يمنى منصور

رهف: إيه بتقوله ده يا دكتور 
الدكتور: للأسف هيه عندها فقدان ذاكره مؤقت 
رهف بصدمه: كده حقها هييجي ازاي 
الدكتور: هو مؤقت يعنى ممكن كمان يوم تفتكر كمان ساعه  كمان شهر كمان سنه سنتين علي حسب كله في علم الله 
رهف: طب إيه العلاج أو الطريقه اللي ممكن نفكرها بيها وتجيب نتيجه بسرعه 
الدكتور: ممكن تفكريها بذكرايتكم مع بعض بذكرايتها مع جوزها كده يعنى واحده واحده عشان دماغها متتعبش 
رهف باستياء: طيب ممكن تطلعلي تقرير طبي بحالتها الدكتور:.............................. 
_________لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم ______
سيف: محمد هاتلي الجماعه اللي جايين من شويه 
محمد: تمام يا فندم 
آدم: حضرة الضابط أنا مليش دعوه باللي حصل حضرتك انا مكنتش موجود أصلا 
سيف: أمال إيه اللي جابك 
آدم: جاي اتطمن علي والدتي واختي وأعرف إيه اللي جايبهم 
سيف: حاضر هفهمك...... 
فلاش باك
سميره: سلام عليكم بوليس النجده 
~أيوه خير حضرتك 
سميره: عايزه اعمل بلاغ في مراة ابني يوه يقطعني قصدي طليقته يا باشا 
~تمام البلاغ ليه والعنوان لو سمحتي 
سميره: جايبه راجل غريب البيت وقاعده ولا كأنها متطلقه إمبارح والعنوان********
~اطمني حضرتك نص ساعه ونكون عندك 
باك
آدم: يعنى الحكاية كده تمام لو فيه أي حاجه جابو فيها سيرتي أنا مكنتش موجود 
سيف: هنعرف دلوقتى وكل شئ هيبان
آدم باستغراب: قصدك ايه 
سيف: قصدي هتعرفه في وقته تعالوا تعالوا ده انا مستنيكم من بدري احكولي بقي إيه حصل بالتفصيل 
سميره: مفيش حاجه حصلت حضرتك إمبارح طلبت من آدم يتجوز نرمين عشان المخفيه سما مبتخلفش فنرمين اشترطت عليه انه يطلقها فطلع طلقها بس وهو بيطلقها قالتله انها حامل ومش هتمشي من البيت عشان الطفل وكده وعشان أبوه ينفق عليه قلنا ماشي لكن تاني الفا*جره تجبلنا راجل البيت عادي كده يعنى ولا ايه فبلغت 
سيف: تعالي امضي علي اقوالك وانتي يا نرمين إيه اللي حصل 
نرمين بتوتر ملحوظ: والله يا باشا كل اللي حصل خالتي قالتهولك بالحرف 
سيف: طب انتي خايفه ليه متخافيش طالما صادقه في كلامك وانت يا برنس إيه وضعك في الليله دي
أحمد: هقولك كل حاجه حصلت دلوقتى أنا أمي مريضه وطريحة فراش والاتنين دول عرضوا عليا مبلغ كبير جدا مقابل إني اساعدهم في حاجه 
نرمين: انت بتقول ايه يا أستاذ انت هوا إحنا نعرفك أصلا 
سيف: اخرسي أما ييجي دورك ابقي اتكلمي كمل يلا
أحمد: عرضوا عليا مبلغ كبير جدا واغراني بصراحه والشيطان شاطر 
سيف: تقدر تقولي المبلغ ده كام وايه هيه المساعده 
أحمد: اه طبعاً 200 ألف جنيه والمساعده يعنى لمؤاخذه إني أدخل الأوضه عليها وهيه نايمه ويتصلوا بجوزها  ييجي يشوفنا واحنا لمؤاخذه مع بعض فجوزها يرميها بره البيت ويشكك في نسب الطفل بس 
سيف:طب وضربتها ليه انت عارف إنك عرضت نفسك لشبهه جنائيه
أحمد:اعمل إيه صوتت وقالت حرامي خفت لا الناس تسمع ويتقبض عليا وأنا مسرقتش حاجه
سيف: عندك أي أقوال تانيه
أحمد: مش هقول غير حاجه واحده بس حسبي الله ونعم الوكيل 
سيف: امضي علي اقوالك 
سيف: ايه رأيك انتي وهيه في كلام المتهم 
سميره: كذاب إحنا منعرفوش أصلا زي ما نرمين قالت من شويه 
سيف: انصحكم توكلوا محامي عشان القضيه دخلت في الجد الا إذا........... 
نرمين بمقاطعه: إذا ايه 
سيف: مدام سما تتنازل عن القضيه خدهم يا ابني علي الحبس
ادم: استأذن أنا بقي 
سيف: اتفضل وادي كل حاجه حصلت قدامك عشان متقولش ان إحنا اتبلينا عليهم 
ادم: متفهم ده عن إذنك عشان عندي شغل 
سميره: آدم انت هتسبني ولا ايه آدم 
آدم: امشي من وشي أنا مليش أم أمي متعملش كده في بنات الناس دي كانت أمانه عندنا وانتي ضيعتيها عن إذنك 
نرمين: طب وأنا يا آدم مراتك حبيبتك 
آدم بسخريه: مراتي ههههههه انتي طالق يا حلوه وبعدين شوفي مين اللي حملتي منه وجايه تلبسيني فيه انتي مفكراني نايم علي وداني ولا ايه يا بت 
سميره بصراخ: متسبنيش يا آدم 
_______صلوا على النبي ____________
رهف: ممكن أتكلم معاكي شويه 
سما: آه طبعاً تعالى 
رهف: بصي انتي اسمك سما وأنا اسمي رهف واحنا الإتنين كنا صحاب من وإحنا عندنا أربع سنين كنا بنروح الحضانه مع بعض ونجي مع بعض 
سما بفرحه: يعنى صحبتي 
رهف: أيوه طبعا صحبتك وان شاء الله نفضل صحاب لحد ما نموت 
سما: ان شاء الله هو إيه اللي حصلي بقي وأنا جيت هنا ليه وليه بطني كبيره وانتي لأ 
رهف: إيه ده كله براحه عليا 
سما بزعل: اسفه 
رهف بضحك: متتأسفيش يا حبيبتي هجاوبك كل حاجه بس لما اجي عندي مشوار صغير وهاجي علي طول متتكلميش مع حد غير الممرضه والدكتور بتوعك عشان متزعلنيش منك 
سما: ماشي يا رهف بس مش تتأخري عليا
رهف: حاضر هقابل الضابط اللي هجبلك حقك وهاجي بسرعه باي باي
الدكتور؛ آنسه رهف يا آنسه 
رهف: نعم يا دكتور 
الدكتور: التقرير اللي حضرتك طلبتيه ولو احتاجتي أي حاجه انتي ومدام سما انا تحت امركم 
رهف: شكرا يا دكتور عن إذنك 
الدكتور: اتفضلي
____________لا إله إلا الله ___________
*******تسريع الأحداث********
سيف: آنسه رهف اذن النيابه اهه 
رهف: يلا أما نطلع في الدور التاني 
سيف: هو فيه حد هنا 
رهف: المفروض لأ 
آدم: سيف بيه خير حضرتك جاي تقبض علي مين المره دي 
سيف: لأ أنا جاي بشكل ودي مع آنسه رهف 
آدم باستغراب: وهيه بردو تيجي ليه ده بيتي أنا 
رهف: انت طلقت سما إمبارح والمفروض بقي بيتها هيه وابنها مش بيتك 
آدم: سما في المستشفى دلوقتى وأنا قاعد هنا على أما تطلع 
سيف: طب احنا معانا اذن من النيابه بتفريغ الكاميرات الموجوده في البيت 
آدم بصدمه؛................
يتبع....
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية ندم عمري الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ندم عمري )
reaction:

تعليقات